هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، راهصواب و هدایتش را به او می نماید و به او توفیق فرمانبری ازخود می دهد . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

سه شنبه 15 شهریور 1390

  برگزاری کارگاه اولویت های تحقیقاتی برنج منطقه آسیای غربی و میانه با حضور نمایندگان 10 کشور در رشت

کارگاه آموزشی اولویت های تحقیقاتی برنج منطقه‌ای آسیای غربی و میانه در استانداری گیلان برگزار می‌شود. به گزارش (ایسنا) دکتر عباس شهدی کومله ـ رییس موسسه تحقیقات برنج کشور ـ اظهار کرد: بر اساس موافقتنامه همکاری‌های علمی و منعقده فی مابین موسسه بین‌المللی تحقیقات برنج (IRRI  ) و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج در ایران – رشت تاسیس شد. وی افزود: به این منظور کارگاه آموزشی اولویت های تحقیقاتی منطقه آسیای غربی و میانه در استانداری گیلان برگزار می‌شود. شهدی خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی در 19 و 20 شهریور ماه سال جاری با حضور نمایندگان کشورهای آذربایجان، ترکیه، عراق، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجکیستان، قزاقستان و ترکمنستان برگزار خواهد شد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/17 :: ساعت 9:37 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 15 شهریور 1390

  شاه میگو براساس نظر نمایندگی ولی فقیه، حلال است

رئیس سازمان دامپزشکی با اعلام اینکه این سازمان مجوزی برای ورود محصولات خام دامی و شیلاتی حرام به کشور صادر نکرده است، گفت: شاه میگو یا لابستر از رودخانه ارس صید می‌شود و براساس نظر نمایندگی ولی فقیه، حلال است. سید محسن دستور در گفتگو با مهر درباره ورود موادغذایی حرام به کشور، گفت: شرعی بودن موادغذایی که باید به کشور وارد شود از سوی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی مورد تائید قرار می گیرد. وی افزود: برای صدور مجوزهای ورود فرآورده های خام شیلاتی و دامی به کشور تاییدیه بهداشتی و شرعی از سوی سازمان دامپزشکی و نمایندگی ولایت فقیه در این سازمان باید وجود داشته باشد، بنابراین اگر ماده حرامی هم به کشور وارد شده به‌صورت مجاز نبوده است. رئیس سازمان دامپزشکی درباره صید شاه میگو و خرچنگ در کشور، اظهار داشت: براساس نظر نمایندگی ولی فقیه شاه میگو یا لابستر حلال است و مصرف آن هم مانعی ندارد بنابراین شاه میگو از رودخانه ارس صید می شود و علاوه بر مصرف داخلی در بازارهای صادراتی هم به فروش می رود. دستور درباره سرو خرچنگ در برخی از رستوران های تهران، گفت: سازمان دامپزشکی برای صید و ورود خرچنگ به کشور مجوزی را صادر نمی کند و اگر این محصولات هم به کشور وارد شده، از کانال سازمان دامپزشکی نبوده است. وی با تاکید براین نکته فرآورده های خام باید تحت نظارت سازمان دامپزشکی به کشور وارد شوند، بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ورود فرآورده های خام غیرمجاز به کشور به این سازمان ارسال نشده است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/17 :: ساعت 9:36 صبح )
»» اخبار

1390/6/14 دوشنبه

 ضرورت ایجاد رویکرد همگرایی در بین مردم و دستگاه های اجرایی برای حفظ، احیاء، توسعه و بهره وری بهینه از منابع طبیعی کشور  

سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اراضی اوقافی کشور را برای فعالیت های این سازمان بسیار مناسب و مستعد دانست.  به گزارش ایرنا ،"علیرضا اورنگی" در آیین عقد تفاهم نامه حل و فصل اختلافات دو میلیون از اراضی موقوفه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان اوقاف کشور افزود: در راستای اجرای احکام قانون برنامه پنجم توسعه که توسعه فضای سبز و تعهدات عملیاتی سازمان جنگل ها در دستور کار قرار دارد، باید عرصه های اوقافی تبدیل به احسن شود. وی اهمیت نقش منابع طبیعی و امور وقفی در جهت ترویج دین اسلام را برکسی پوشیده ندانست و هدف هر دو سازمان را توسعه و آبادانی کشور عنوان کرد. سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: از سال های قبل این موضوع در هر دو سازمان مسکوت مانده و باید هرچه سریعتر پیگیری و اجرایی شود. اورنگی با اشاره به اینکه اراضی اوقافی در کشور بسیار حساس و مهم است، اضافه کرد: به طور حتم این امر در سازمان جنگل ها به یک هدف کمی تبدیل شده تا در یک برنامه زمان بندی کوتاه مدت به نتیجه مورد نظر برسیم. وی گفت: نظام، حکومت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت حفظ، احیاء، توسعه و بهره وری بهینه منابع طبیعی کشور به یک رویکرد همگرایی در بین مردم و دستگاه های اجرایی رسیده اند. سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد:تاکنون به دلیل ناآگاهی و بی اطلاعی، مردم یک رویکرد واگرایی به حفظ منابع طبیعی کشور داشته اند و باید مسوولان نظام به این موضوع بیش از هر زمان دیگر توجه داشته باشند. وی عملیاتی شدن این طرح را در راستای قانون نظام اسلامی دانست و تصریح کرد که موضوعی در خارج از چارچوب حقوقی و قانونی نظام دنبال نمی شود. به گفته ی این مقام مسوول دستور العمل و توافقنامه اراضی اوقافی باید در استان ها و شهرستان ها به عنوان یک کار محوری بررسی و دنبال تا ابهامات برطرف و نتیجه مورد نظر بزودی حاصل شود. اورنگی با بیان اینکه رویکرد تعیین تکلیف اراضی اوقافی و منابع طبیعی باید در قانون جامع منابع طبیعی کشور تبیین شود، گفت: سازمان اوقاف کشور رایزنی های خود را در زمینه انجام داده و سازمان جنگل ها حداکثر دو تا سه هفته فرصت دارد تا مواد قانونی جامع منابع طبیعی در مورد بحث اوقاف را مورد بررسی قرار دهد. وی اضافه کرد:برای عملیاتی شدن این طرح باید هر چه سریعتر نقطه نظرات تکمیلی و اصلاحی ارایه شود تا این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و بدون کمترین اشکال تایید و به تصویب نهایی برسد. وی عرصه های اختلافی مورد نظر دو سازمان را برای انجام فعالیت های حوزه سازمان جنگل های کشور بسیار مناسب و مستعد دانست. وی گفت: در اجرای احکام قانون برنامه پنجم توسعه، توسعه فضای سبز و تعهدات عملیاتی سازمان جنگل ها باید دنبال شود و در همین جهت عرصه ها باید تعیین تکلیف و به احسن تبدیل شود. وی از مسوولان سازمان اوقاف کشور خواست نحوه اعمال مدیریت، حفظ و بهره وری بهینه اراضی زراعی و باغات مورد وقف در کشور که از لحاظ سلامت غذایی اهمیت حیاتی در کشور دارند، را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند. وی ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد نتایج کاربردی و عملیاتی دستور العمل اراضی مالکیتی اوقاف در سراسر کشور باشیم.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:29 صبح )
»» اخبار

1390/6/14 دوشنبه

 یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی و کشاورزی بین ایران و ارمنستان به امضا رسید  

یادداشت تفاهم همکاری مشترک اقتصادی و کشاورزی بین ایران و ارمنستان به امضا رسید. به گزارش خبرنگار موج، یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین ایران و ارمنستان با حضور وزرای جهاد کشاورزی ایران و ارمنستان در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید.صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مفاد این تفاهم نامه مشترک، اظهار داشت: با توجه به روابط گسترده بین دو کشور ایران و ارمنستان، به دنبال توسعه روابط در بخش کشاورزی هستیم.وی افزود: ایران می تواند در بخش های مختلف کشت گلخانه ای، اصلاح نباتات، دام و طیور، شیلات و آبزیان و غیره، خدماتی را به کشور ارمنستان ارایه کند.

وزیر جهادکشاورزی گفت: تلاش می کنیم سرمایه گذاری ها با همکاری بخش خصوصی ایران در ارمنستان تقویت شود.وی اضافه کرد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه، ایران به ارمنستان ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی را صادر خواهد کرد.خلیلیان اظهار داشت: تفاهم نامه امضا شده یک توافقنامه کلی است و باید برای اجرای بندهای مختلف آن برنامه های جزیی تنظیم شود.وی ادامه داد: در چارچوب این برنامه ها، حضور بخش خصوصی در ارمنستان تسهیل خواهد شد.وزیر جهادکشاورزی خاطر نشان ساخت: اگر ظرف سه سال آینده بخش هایی از مفاد تفاهم نامه اجرایی شود، به طور حتم می توان به افزایش حجم مبادلات امیدوار بود.

سرگو کاراپیتان وزیر کشاورزی ارمنستان نیز با اشاره به حضور بخش خصوصی ایران در این کشور، اظهار داشت: با توجه به زمینه های موجود در کشور ارمنستان امکان حضور بخش خصوصی ایران پررنگ تر خواهد شد.وی افزود: در قالب این یادداشت تفاهم، دو کشور ایران و ارمنستان تلاش می کنند از توانمندی هایی یکدیگر بهره مند شوند.کاراپیتان در خصوص مفاد یادداشت تفاهم امضا شده، اذعان داشت: در قالب همکاری های مشترک ،گروهی از کارشناسان ایرانی به صورت آزمایشی به ارمنستان اعزام خواهد شد.وی ادامه داد: ارمنستان مایل است نسبت به واردات نژادهای اصلاح شده گاو از ایران اقدام کند.وزیر کشاورزی ارمنستان با اشاره به بازدید از تراکتورسازی تبریز، گفت: در گذشته تعدادی تراکتور ساخت ایران به ارمنستان وارد شد که از عملکرد آنها بسیار راضی بودیم.وی اظهار داشت: کشور متبوع وی تلاش خواهد کرد در این زمینه همکاری های بین دو کشور ادامه یابد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:28 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 14 شهریور 1390

وقف؛معبری برای انسان به سوی خدا و آخرت

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مساله وقف را یک امر معنوی به معنای واقعی برشمرد و گفت: حقیقت و جوهره وقف از نیت خداجویی حاصل می شود و به تعبیر دیگر وقف در حقیقت معبری برای انسان به سوی خدا و آخرت است. به گزارش ایرنا، آیت اله "حسن عالمی" در همایش مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: در منابع روایی بسیار به اجرای نیت واقفانی که از دنیا رفته و صدقه جاریه (وقف) بر جای گذاشته اند، سفارش شده است. وی با بیان اینکه بر اساس روایات وظیفه متولیان حفظ و نگهداری اینگونه صدقات بسیار سنگین و حساس است، افزود: مساله صدقه و وقف یکی از مهمترین مسایلی است که به لحاظ عاطفی، انسانی، شرعی و فقهی جایگاه خاص خود را دارد. وی درمورد منابع طبیعی نیز تصریح کرد که بنابر روایات تمامی منابع طبیعی مال امام معصوم است و هیچ کس در منابع طبیعی حق استفاده کردن و تجاوز را ندارد و اگر بدون اذن امام معصوم و یا در زمان غیبت بدون اذن ولی فقیه به این منابع تجاوز کند نه تنها مالک آن نمی شود بلکه کار حرام انجام داده است. آیت اله عالمی با بیان اینکه رفع اختلاف بین سازمان های اوقاف و منابع طبیعی اهتمام مدیران استان ها و کارشناسان را می طلبد تا از یک سو سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از این عرصه ها به نفع کشور استفاده کند و از سوی دیگر سازمان اوقاف از آنچه مربوط به وقفیات است به بهترین نحو بهره برداری کند. نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خطاب به مدیران این دو سازمان اظهار داشت: با تضارب و اختلاف هیچ یک از کارها به نتیجه نخواهد رسید از این رو برای رفع مشکلات و همگرایی باید نسبت به مفاد تفاهم نامه ای که میان این سازمان ها منعقد شده پایبنده باشید تا مشکلات رفع شود.

همایش مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به منظور بررسی و حل و فصل اختلافات موجود بر سر دو میلیون هکتار از اراضی موقوفه با حضور مسوولان و مدیران دو سازمان در هتل ارم تهران برگزار شد. دراین همایش تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو سازمان تبادل شد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:24 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 14 شهریور 1390

ایران ششمین تولیدکننده مرغ گوشتی در جهان

مدیر کل طیور و امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در سطح جهان، رتبه ششم تولید مرغ گوشتی را به خود اختصاص داده است.  به گزارش ایرنا،" احمد ترکاشوند" در مراسم بهره برداری از شرکت مرغ مادر" یاسان "بخش خلجستان قم گفت: ایران علاوه بر توانایی تولید گوشت مرغ مورد نیاز کشور، توانایی تامین گوشت مرغ بخش هایی از منطقه خاورمیانه را نیز دارد. وی با اشاره به توسعه صنعت پرورش مرغ در ایران اظهار داشت: در ابتدای انقلاب در کشور 195 هزار تن گوشت مرغ با مصرف سرانه 5 تا 6 کیلوگرم تولید می شد ولی این آمار اکنون به یک میلیون و هفتصد هزار تن با مصرف سرانه 23 کیلوگرم رسیده است . ترکاشوند با اشاره به حجم تولید مرغ گوشتی در کشور، نابسامانی و ناپایداری بازار خرید و فروش جوجه و نهاده ها را مهمترین نگرانی تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: وقتی میزان عرضه بالاتر از تقاضاست تولید کنندگان نمی دانند که وضعیت فروش کالای تولیدی به چه صورت است یعنی در واقع اعتماد کافی برای تولید کنندگان بعد از مرحله تولید وجود ندارد. وی با بیان اینکه حمایت از صادرات تولیدات و صنعت مرغداری در دستور کار دولت قرار گرفته است،اظهار داشت: افزایش توان و رقابت پذیری در بازار، بدون کاهش هزینه های تولید ممکن نیست . ترکاشوند ، اتوماسیون سیستم تهویه و هوادهی اتوماتیک و همچنین تکمیل عایق سازی مرغداریها را از راهکارهای انجام شده برای کاهش هزینه های تولید ذکر کرد. وی یادآور شد: از سال 89 قانون بهینه سازی مصرف سوخت در مرغداری های کشور اجرایی شد و طبق آن مقرر شد مرغداریها سیستم مصرف سوخت خود را ظرف مدت پنج سال بهینه کنند. ترکاشوند اظهار داشت:اکنون 19 هزار واحد پرورش مرغ در کشور اعم از نیمچه گوشتی، مرغ گوشتی، جوجه کشی و کشتارگاه وجود دارد و هر یک از آنها به شکل مستقل کار می کند اما گاه تولیدات این واحدها با یکدیگر دست به دست می شود و شرایط نامطلوبی را برای بازار تولید به وجود می آورد. وی ایجاد ساختار مناسب برای تولید را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: باید از راهکارهای رسیدن به این ساختارها حمایت کرد.

 مزرعه مرغ مادر شرکت یاسان دومین مزرعه مرغ مادر در استان قم است که در منطقه "سفید آله" بخش خلجستان در زمینی به مساحت پنج هکتار به بهره برداری رسید.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:21 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 14 شهریور 1390

ضرورت های افزایش کمی و کیفی و پایداری خودکفایی در تولید گندم

به دنبال انتشارمطلبی درروزنامه همشهری مورخ 13/5/90با عنوان"بن بست دو طرفه گندم" روابط عمومی جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داده است .متن جوابیه به شرح ذیل است :

نگاهی به آمار واردات گندم در طی دهه‌های 50، 60 و 70 شمسی لزوم افزایش کمی تولید این، محصول راهبردی را بر جسته ساخته وهمین امر منجر شد تا سیاستگذاران و برنامه ریزان وزارت جهادکشاورزی وقت درچارچوب سیاست‌های کلان کشور برای دستیابی به رویایی که سال ها در سر پرورانده می‌شد طرح خودکفایی گندم را رقم زنند؛ طرحی که در سال 83 به بار نشست و با تولید 3/14 میلیون تن گندم باعث شد تا رقم واردات این محصول که در سال 79 در بالاترین حد خود یعنی 4/6 میلیون تن قرار داشت با صفر جایگزین شود و کشور درتولید این محصول استراتژیک خودکفا شود.همزمان با ارتقای کمی تولید از طریق افزایش عملکرد، بررسی وضعیت کیفی گندم‌های تولیدی کشور نیز مد نظر قرار گرفت که طی نتایج حاصل از انجام این تحقیق مشخص شد که در زمینه فاکتورهای اصلی سنجش کیفیت گندم همچون درصد پروتئین ، وزن هکتولیتر ، حجم رسوب SDS     و سختی دانه تنها 23 درصد از گندم‌های تولیدی کشور که مربوط به مناطق دیم می باشند در کلاس ضعیف قرار گرفته و 77 درصد ما بقی محصول تولیدی در کلاس متوسط تا خوب طبقه بندی می‌شوند. به دنبال آن بحث هدفمندسازی یارانه‌ها قوت گرفت و با اجرای آن و اعلام رسمی وزارت بازرگانی مبنی بر نیاز 5/9 میلیون تنی کشور نسبت به گندم جهت مصرف خبازی (که با در نظر گرفتن سایر موارد همچون تامین ذخیره مطمئنه یا استراتژیک ، تامین گندم مورد نیاز جهت تولید ماکارونی، بیسکوئیت و شیرینی ، تامین نیاز بذر گندم مصرفی کشور جهت کشت و... نیاز کلی کشور نسبت به موجودی انواع گندم بسیار بیشتر خواهد بود) این سوء تفاهم را برای برخی افراد پیش آورد که می‌بایست در سیاست‌های کلان کشور در زمینه تولید گندم تجدید نظر بنیادی صورت گیرد در حالی که عواملی چون افزایش جمعیت، بالا رفتن قیمت انواع مواد غذایی در سطح دنیا، کاهش جهانی ذخایر گندم و افزایش مصرف این محصول در مقایسه با تولید آن، وقوع همه ساله انواع بلایای طبیعی که می تواند تولید محصولات کشاورزی را به مخاطره اندازد، بالا رفتن قیمت نباتات علوفه‌ای و دلایل بیشمار دیگر به طور کامل توجیه گر لزوم استمرار توجه به کمیت تولید و تولید پایدار این محصول استراتژیک می باشد. اما این به مفهوم بی توجهی به کیفیت محصول تولیدی گندم نیست چراکه بخش اعظم گندم تولیدی کشور در کلاس مطلوب قرار داشته و با انجام برنامه‌ریزی های مناسب می‌توان موجبات ارتقای کیفی آن بخش اندکی از تولید که در کلاس ضعیف قرار گرفته‌اند را نیز ( به منظور ورود به عرصه صادرات) فراهم آورد و نکته آخر اینکه همچنان لزوم تداوم امر خودکفایی کمی و کیفی گندم و استمرار حمایت‌های دولت از این محصول راهبردی از جمله تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی وجود دارد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:18 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 67
>> بازدید دیروز: 86
>> مجموع بازدیدها: 282104
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین