آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ وغمش را کفایت می کند و از جایی که به فکرش نمی رسد روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سلام بر حسین(ع)

شهادت امام حسین تسلیت باد

 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 89/9/27 :: ساعت 8:22 صبح )
»» اخبار

1389/9/17 چهارشنبه

هیئت وزیران تصویب کرد؛ تعیین وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهور برای تعیین فهرست آفات عمومی و بیماری های قرنطینه‌ای داخلی  

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی، صادق خلیلیان ـ وزیر جهاد کشاورزی ـ را به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای تصمیم‌گیری در خصوص تعیین فهرست آفات عمومی، همگانی و بیماریهای قرنطینه‌ای داخلی، تعیین کرد. هیئت وزیران با تعیین صادق خلیلیان ،وزیر جهاد کشاورزی ، به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای تصمیم‌گیری در خصوص تعیین فهرست آفات عمومی، همگانی و بیماریهای قرنطینه‌ای داخلی موافقت کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی، صادق خلیلیان ـ وزیر جهاد کشاورزی ـ را به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای تصمیم‌گیری در خصوص تعیین فهرست آفات عمومی، همگانی و بیماریهای قرنطینه‌ای داخلی، تعیین کرد.بر اساس این مصوبه ، تصمیمات نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی موضوع یادشده در حکم تصمیمات رئیس‌جمهور و هیئت‌وزیران بوده و لازم‌الاجرا می‌باشد و با رعایت آیین‌نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است. این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 89/9/17 :: ساعت 1:20 عصر )
»» اخبار

چهارشنبه 17 آذر 1389

ارزش واکسن‌های تولیدی در ایران 250 میلیون دلار در سال

نخست وزیر جیبوتی و هیات همراه با هدف همکاری و استفاده از تجربیات ایران در زمینه سرم سازی از موسسه سرم سازی رازی بازدید کردند. به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر عبدالحسین دلیمی، رییس موسسه سرم سازی در این بازدید اظهار داشت: این موسسه با 83 سال سابقه در ایران سالانه 60 نوع فرآیند بیولوژیک تولید می‌کند. وی افزود: در این موسسه از 9 واکسن مورد نیاز انسان، 7 واکسن ساخته می‌شود که سالانه شامل حدود 30 میلیون دز واکسن می‌شود. این مقام مسوول ادامه داد: همچنین سالانه 350 دز واکسن دامی و 3 میلیارد واکسن طیور در موسسه سرم‌سازی ساخته می‌شود که در کل 95درصد نیاز داخل کشور را تامین می‌کند. دلیمی فعالیت‌های این موسسه را به چند بخش تحقیقی، آموزشی، تولیدی و آزمایشگاهی تقسیم و اظهار کرد: فعالیت‌های موسسه رازی کاربردی بوده و در راستای تولید و ایجاد سرمایه در کشور به کار می‌رود. وی افزود: نتایج این تحقیقات کیفی و برای بالا بردن سطح کیفیت مواد تولیدی است. دلیمی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های موسسه، تشخیص انواع بیماری‌هاست که به صورت قطعی در این موسسه و بدون نیاز به خارج کردن نمونه از کشور تشخیص داده می‌شود. رییس موسسه سرم سازی رازی ارزش واکسن‌های تولیدی در ایران را 250 میلیون دلار در سال اعلام کرد و گفت: فرآیند سرم سازی در ایران کاملا بومی است و ما با وجود همه تحریم‌ها توانسته‌ایم موقعیت خود را در جهان حفظ کنیم و بر فعالیت‌های سازمان بیفزاییم. وی با اعلام همکاری موسسه در زمینه‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی، تولیدی و آزمایشگاهی با سایر کشورها از جمله کشورهای مسلمان و دوست، اظهار کرد: بانک توسعه اسلامی از این سازمان حمایت می‌کند و ما نیز آمادگی همکاری در زمینه‌های تأمین واکسن، پایش بیماری‌ها و به خصوص دامپزشکی را با کشور جیبوتی داریم. دلیتا محمد دلیتا، نخست وزیر جیبوتی نیز در ادامه بازدید از موسسه سرم سازی رازی، بومی بودن صنعت سرم سازی در ایران را موضوعی خوشحال کننده دانست و گفت: در جیبوتی ما از بعضی کشورها دام وارد کرده و به کشورهای دیگر از جمله یمن صادر می‌کنیم. وی افزود: به دلیل واردات و صادرات بالای دام در کشور جیبوتی، استفاده از تجربیات ایران در زمینه دام می‌تواند هم برای ما و هم برای ایران به صرفه و مفید باشد. دلیتا در پایان تصریح کرد: کشور جیبوتی به عنوان دروازه آفریقا شناخته می‌شود، از این جهت سرمایه گذاری هر دو کشور می‌تواند مثمرثمر باشد.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 89/9/17 :: ساعت 1:18 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 16 آذر 1389

طرح ملی ارتقای میانگین تولید محصولات کشاورزی اجرا می‌شود

 

طرح ملی ارتقای میانگین تولید محصولات کشاورزی از اولویت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.به گزارش روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، دکتر جهانگیر پرهمت ضمن اعلام این مطلب گفت: «این طرح در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی و از طریق ترویج روش‌های مناسب مانند استفاده از بذر مناسب، مصرف به موقع و به اندازه نهاده‌ها و مدیریت صحیح مزارع و باغات اجرا می‌شود.»وی افزود: «در نخستین گام، این طرح در مورد محصولات استراتژیک مانند گندم، برنج، چغندر وذرت اجرا می‌شود و طی پنج سال، کل اراضی آبی کشور با اقدام‌های ترویجی زیرپوشش طرح مذکورقرار می‌گیرد.»به گفته معاون وزیر ورییس سازمان ترویج ،آموزش وتحقیقات کشاورزی ، طرح ملی ارتقای میانگین تولید با همکاری ومشارکت شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای، تولیدکنندگان نمونه برتر، کارشناسان بخش خصوصی و سازمان جهادکشاورزی استان‌ها اجرا می‌شود.»وی اعتبارات این طرح در سال نخست را نزدیک به 2 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: «این اعتبارات برای حمایت از اجرای طرح اختصاص می‌یابد و بخش‌های فنی وحرفه‌ای و بخش خصوصی با تقویت ارتقای تولید و سود حاصل از آن، این طرح را اجرا خواهند کرد.»

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 89/9/17 :: ساعت 1:17 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 16 آذر 1389

  نقش مهم بخش کشاورزی در هدفمند کردن یارانه‌ها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: وجود روحانیت در ادارات سبب می‌شود تا کارها مطابق با موازین شرعی و قوانین دینی و اسلامی انجام شود.به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسن عالمی در آیین تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: جهاد کشاورزی مجموعه‌ای خادم انقلاب و اسلام است، وظایف خود را قدر بشناسید و خدمتتان را برای مردم، آبادی و نجات کشور به کار گیرید. وی به نقش موثر و ارزنده روحانیت در ادارات اشاره کرد و افزود: روحانیت تاثیر زیادی بر مردم دارد و وجود آنها در ادارات سبب می‌شود تا وظایف به خوبی و براساس موازین شرعی انجام شود. حجت‌الاسلام عالمی با اشاره به اینکه حادثه کربلا در زندگی برای همه نمونه و اسوه است گفت: نماز، قرآن و دعا خواندن معشوق امام حسین (ع) بود و واضح است که کسانی که بیشتر اوقات خود را به این امور بپردازند انسان‌های وارسته و برجسته‌ای خواهند شد. وی اضافه کرد: امامت مداری و ولایت مداری یک از درس‌هایی است که از واقعه کربلا می‌گیریم و اگر امروز بر پای امامت، ولایت و دفاع از دین و ایمان و ارزش‌های دینی و اعتقادی خود باقی نمانیم، قطعا در زمان امام حسین (ع) در مقابل او می‌ایستادیم و جزو کسانی بودیم که ناممان برای همیشه از صفحه روزگار محو می‌شد. نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: بخش کشاورزی نقش مهمی در هدفمند کردن یارانه‌ها دارد و جهادگران جهاد کشاورزی باید به خوبی از عهده این نقش برآیند و نقش خود را در بخش کشاورزی و همراهی خود را به صورت جدی عملی کنند. امام جمعه بجنورد هم در این آیین با اشاره به نقش روحانیت در ادارات گفت: وجود روحانیت در ادارات باعث می‌شود کارها مطابق با موازین شرعی و قوانین دینی و اسلامی انجام شود. آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز گفت: باید افتخار کنیم که خداوند متعال توفیق پذیرش اسلام را به ما عطا کرده است و همه کسانی که برای تحول اقتصادی ملت و زندگی مردم کار می‌کنند نیز باید شاکر و سپاسگزار خداوند متعال باشند. وی افزود: اگر بخواهیم کشورمان بر اساس موازین اسلامی و دینی اداره شود باید حوزه‌های علمیه تقویت شود تا شخصیت‌های برجسته در علوم اسلامی و نیروهای نقش دارنده در این مراکز تربیت شوند. نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به نقش عظیم دهه عاشورا و ماه‌های محرم و صفر و تعزیه داری برای امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) چراغ راه هدایت و کشتی نجات انسان‌ها است که همه باید الگوی زندگی خویش قرار دهیم و آشنایی با انگیزه‌های قیام و نهضت امام حسین (ع) بسیار حائز اهمیت است. در این آیین حجت‌الاسلام علی غلام‌نژاد به عنوان نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام احمد احمدی پناه تقدیر و تشکر شد.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 89/9/17 :: ساعت 1:14 عصر )
»» اخبار

یکشنبه 14 آذر 1389

  تولید 950 هزارتن گوشت قرمز در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 50 کشتارگاه صنعتی در کشور مشغول به کار هستند که سهم استان خراسان رضوی از این تعداد سه کشتارگاه پروانه‌دار و دو کشتارگاه صنعتی است.سیدمحسن دستور در حاشیه سومین همایش کشوری صنعت کشتار دام و صنایع وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: 360 کشتارگاه سنتی و 50 کشتارگاه صنعتی در کشور مشغول به کار هستند که سهم استان خراسان رضوی از این تعداد سه کشتارگاه پروانه‌دار و دو کشتارگاه صنعتی است که اگرچه به لحاظ تعداد پایین است ولی به لحاظ حجم و تعداد کشتار در شرایط خوبی است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: کشتارگاه‌های صنعتی به لحاظ کیفی و بهداشتی، خط کشتار، افراد شاغل در کشتارگاه‌ها و شرایط زیست محیطی از شرایط بسیار خوب و مطلوبی برخوردارند که این شاخص‌ها در کشتارگاه‌‌های سنتی از درجه پایین‌تری برخوردار است و کمتر دیده می‌شود. وی تاکید کرد: دیگر فرآورده‌های کشتار از قبیل خون و سایر مواد قابل استحصال به کشورهای دیگر صادر شده یا تبدیل به ضایعات می‌شود و در مصارف خوراک طیور قابل استفاده است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تولید سالانه 950 هزار تن گوشت در کشور خبرداد و اظهار داشت: متوسط مصرف گوشت قرمز سالانه کشور بالای یک میلیون تن است که 950 هزار تن آن در کشور تولید می‌شود. دستور تصریح کرد: مصرف گوشت قرمز امسال افزایش پیدا کرده است به طوری که در نیمه نخست امسال بین 750 تا 800 هزار تن گوشت قرمز مصرف شده است، ضمن اینکه در سال گذشته 100 هزار تن گوشت به کشور وارد شده است که عمده آن‌ها از برزیل و کشورهای آسیای میانه به کشور وارد شده است.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 89/9/17 :: ساعت 1:12 عصر )
»» اخبار

شنبه 13 آذر 1389

بیمه کشاورز در سال 90 اجرایی می‌شود

مشاور بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین جلسه هیئت مؤسس "بیمه کشاورز " تشکیل شد، گفت: "بیمه کشاورز " که همه فعالیت های کشاورزان و خودشان را در برمی‌گیرد در سال 90 اجرایی می‌شود.محمدرضا شافعی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: بیمه کشاورز تا پایان سال در بخش کشاورزی اجرایی خواهد شد. مشاور بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرکت بیمه کشاورز توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود که 80 درصد بخش خصوصی و 20 درصد با مشارکت شرکت‌های مؤسسه جهاد استقلال انجام خواهد گرفت. شافعی‌نیا در خصوص تصمیمات جلسه هیئت مؤسس گفت: در این جلسه تأکید شد هر چه سریعتر "بیمه کشاورز " راه‌اندازی شده و کشاورزان را تحت پوشش قرار دهد. مشاور بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در مورد مزایای این بیمه گفت: این بیمه نقش مکمل را دارد و تمام فعالیت‌های کشاورزان و دامداران شامل درآمد، عمر، محصول، خودرو، ادوات کشاورزی و تقریبا همه مواردی که به نوعی کشاورزان و دامداران با آن سر و کار دارد را شامل می‌شود. مشاور بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این بیمه بسیاری از مشکلات کنونی کشاورزان برطرف شود. وی با بیان اینکه بیمه کشاورز در راستای حمایت از تولید است، تاکید کرد: بیمه کشاورز تخصصی بوده و رضایت خاطر همه کشاورزان و دامداران را فراهم خواهد آورد. مدیر عامل موسسه جهاد استقلال در مورد سقف پوشش این بیمه گفت: در حال حاضر راه‌اندازی بیمه کشاورز مهمتر است و سقف آن در گام بعدی بررسی خواهد شد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 89/9/14 :: ساعت 8:51 صبح )
   1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 91
>> بازدید دیروز: 41
>> مجموع بازدیدها: 280054
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین