بسا شیفته دلداده بدان که نام نیکش بر زبانها افتاده [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

1390/5/25 سه شنبه

از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد؛ قانون موافقتنامه همکارى ایران و صربستان در زمینه بهداشت دام و دامپزشکى  

قانون موافقتنامه همکارى در زمینه بهداشت دام و دامپزشکى بین ایران و صربستان از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون موافقتنامه همکارى در زمینه بهداشت دام و دامپزشکى بین ایران و صربستان که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بر این اساس، دامنه شمول این موافقتنامه عبارت است از همکاری دوجانبه به منظور کنترل، پیشگیری و ریشه‌کنی و ارتقاء نظام مراقبتی و نظارتی بیماری های حیوانات خاکزی و آبزی و نیز تسهیـل در امر تجارت کالاهای مندرج در مجموعه مقررات بهداشتی حیوانات خاکزی و مجموعه مقررات بهداشتی حیوانات آبزی سازمان جهانی بهداشت دام که از این پس «کتب کد» نامیده خواهد شد.

مراجع صلاحیتدار

بر اساس این قانون، سازمان دامپزشکی کشور ـ وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی دولت جمهوری صربستان مراجع صلاحیتدار برای اجرای این موافقتنامه هستند.

تبادل اطلاعات

طرف های متعاهد علاوه بر ارسال فرم های گزارش بیماری ها طبق دستورالعمل های مندرج در کتب کد، به صورت مستقیم نیز تبادل اطلاعات خواهند کرد. طرف های متعاهد آخرین نسخه از قوانین و مقررات خود در زمینه کنترل، پیشگیری و ریشه‌کنی بیماری های مندرج در کتب کد را مبادله کرده و هرگونه تغییر در قوانین و مقررات مذکور در اسرع وقت ممکن و حداکثر ظرف سی روز از زمان لازم‌الاجراء شدن آنها در قلمرو هر یک از طرف های متعاهد، به اطلاع طرف متعاهد دیگر خواهد رسید.

شرایط واردات، صادرات و گذر

بر این اساس، واردات و صادرات و گذر کالاهای موضوع این موافقتنامه براساس دستورالعمل های بهداشتی، قرنطینه‌ای و تشخیصی مندرج در کتب کد صورت خواهد پذیرفت. واردات کالاهای موضوع این موافقتنامه به قلمرو هر یک از طرف های متعاهد مستلزم أخذ مجوز قبلی از مرجع صلاحیتدار طرف متعاهد واردکننده خواهد بود.

شرایط ویژه واردات و اقدامات پیشگیرانه

طرف های متعاهد، محق خواهند بود، در خصوص واردات کالاهای موضوع این موافقتنامه شرایط ویژه‌ای را مقرر دارند، در صورت عدم رعایت شرایط ویژه مقرر، ورود کالاهای موضوع این موافقتنامه را ممنوع کنند، نقاط و مبادی ورودی مجاز کالاهای موضوع این موافقتنامه را معین و به طرف متعاهد دیگر اعلام کنند، برای اطمینان از عدم وجود عوامل بیماری های مندرج در کتب کد و عوامل بیماری های تهدیدکننده بهداشت دام و انسان، اقدام به بازرسی، کنترل اسناد و مدارک، بررسی اندامی، نمونه‌برداری و انجام آزمایش محموله‌های وارداتی کنند، در صورت احراز آلودگی محموله‌های وارداتی به عوامل بیماری های تهدیدکننده بهداشت دام و انسان آن را مرجوع یا معدوم کنند و مراتب را به طور کتبی با ذکر دلایل و مستندات به آگاهی طرف متعاهد دیگر برسانند.

اقدامات مشترک

بر اساس این قانون، مراجع صلاحیتدار طرف های متعاهد می‌توانند در موارد خاص، و با توافق قبلی، اقدامات مشترک از جمله نظارت، بازرسی، معاینه و بررسی آزمایشگاهی کالاهای موضوع این موافقتنامه را اتخاذ کنند. در این مورد، امکانات، تجهیزات و تسهیلات لازم برای انجام اقدامات یادشده در قلمرو هر یک از طرف های متعاهد در اختیار طرف متعاهد دیگر قرار خواهد گرفت.

کمیسیون مشترک

بر این اساس، طرف های متعاهد موافقت کردند در صورت لزوم کمیسیونی مرکب از تعداد مساوی از کارشناسان هر دو طرف متعاهد تشکیل شود و هر دو سال به طور متناوب در قلمرو هر یک از دو طرف متعاهد تشکیل جلسه دهد و نظارت بر حسن اجرای این موافقتنامه، تبادل اطلاعات و نظرات کارشناسی در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی، ارائه راه‌حل برای رفع مشکلاتی که ممـکن است در اجرای این موافقتنامه حادث شود و پیشنهاد اصلاح و تجدیدنظر در متن این موافقتنامه از وظایف کمیسیون مشترک است.

حل و فصل اختلاف ها

کلیه اختلاف های ناشی از تفسیر یا اجرای این موافقتنامه ابتدا از طریق مذاکرات دو جانبه و به صورت دوستانه حل و فصل خواهد شد. در صورت عدم توافق، هر یک از طرف های متعاهد می‌تواند با رعایت قوانین و مقررات مربوط به خود، ضمن ارسال اطلاعیه‌ای برای طرف متعاهد دیگر، موضوع را به یک هیأت داوری سه نفره مرکب از دو داور منتخب طرف های متعاهد و یک سرداور ارجاع کند.

در صورت ارجاع امر به داوری، هر یک از طرف های متعاهد ظرف شصت روز از تاریخ دریافت اطـلاعیه، نسبت به معرفی داور منتـخب خود اقدام خواهـد کرد و داوران منتخب طرف های متعاهد ظرف شصت روز از تاریخ آخرین انتخاب، سرداور را تعیین خواهند کرد.

اصلاح موافقتنامه

این موافقتنامه تنها با توافق کتبی طرف های متعاهد می‌تواند اصلاح شود. هرگونه اصلاح با رعایت مفاد ماده (13) این موافقتنامه لازم‌الاجراء خواهد شد. و موافقتنامه سی روز پس از تاریخ اطلاعیه مؤخر طرف های متعاهد مبنی بر این که اقدامات لازم را طـبق قوانین و مقررات خود درباره لازم‌الاجراء شدن این موافقتنامه به عمل آورده‌اند برای مدت سه سال به اجراء گذارده خواهد شد. پس از مدت مزبور این موافقتنامه برای دوره‌های سه ساله دیگر همچنان معتبر خواهد ماند، مگر آن که یکی از طرفـ های متعاهد فسخ آن را به طور کتبی به اطلاع طرف متعاهد دیگر برساند که در این صورت موافقتنامه شش ماه پس از اعلام مزبور، فسخ‌شده تلقی خواهد شد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/5/26 :: ساعت 10:32 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 25 مرداد 1390

  خودکفایی ایران در تولید غده بذری سیب زمینی

رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج از خودکفایی کشور در تولید غده بذری سیب زمینی (مینی تیوبر) خبر داد. "مجتبی خیام نکویی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیاز کشور در زمینه غده بذری سیب زمینی سال ها از طریق واردات تامین می شد. وی خاطرنشان کرد: سیب زمینی یکی از مهمترین منابع تغذیه مردم جهان است و از لحاظ سطح زیر کشت این گیاه در ایران بعد از محصول گندم، جو و چغندرقند مقام چهارم را دارد. وی اظهار داشت: این محصول به دو شیوه جنسی (استفاده از بذر حقیقی) و غیر جنسی ( استفاده از غده) تکثیر می شود.

نکویی گفت: اکنون در بسیاری از کشورها از جمله ایران به دلیل عدم دسترسی کشاورزان به غده بذری بیشتر از غده سیب زمینی برای کشت این محصول استفاده می شود که این امر به علت صرف زمان و نیروی کاری بالا ، بازدهی پایین و خطر انتقال و انتشار آفات و بیماری ها مطلوب نیست . وی افزود : در اسفند ماه سال 1384 با توجه به اعلام آمادگی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و ارایه برنامه خودکفایی تولید غده بذری سیب زمینی از طریق انتقال دانش فنی به بخش خصوصی مقرر شد موسسات تحقیقاتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، همراه با سازمانهای جهادکشاورزی استانها با مشارکت بخش خصوصی، تولید منشاء بذری مینی تیوبر را در دستور کار قرار دهند.

نکویی بیان داشت: به منظور نیل به اهداف این برنامه خودکفایی ، مراحل سالم سازی و تکثیر منشاء اولیه این محصول از طریق کشت بافت در محل پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران آغاز شد. وی گفت: با انجام این مراحل پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران دانش فنی تولید بذر سالم مینی تیوبر را به 17 شرکت کشت بافتی بخش خصوصی منتقل کرد و اکنون تولید بذر سیب زمینی با استفاده از این روش در شهرهای اصفهان، البرز، تهران، همدان، خراسان رضوی و گلستان در حال انجام است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/5/26 :: ساعت 10:31 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 25 مرداد 1390

  تولید 260 تن زعفران در کشور

مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سال گذشته 255 میلیون دلار زعفران ایران به کشورهای دیگر صادر شده است، گفت: با توجه به خشکسالی سال 89 ، پیش بینی می‌شود که تولید زعفران کاهش یابد. حسن خدنگی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه سال گذشته 85 تن زعفران از کشور صادر شده است، گفت: سال گذشته تولید و صادرات زعفران خیلی ایده آل بود و ارزش صادرات به رقم 255 میلیون دلار رسید.وی از توسعه صادرات بسته های گرمی زعفران به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس خبر داد و اظهارداشت: دولت برای تشویق صادرکنندگان به صادرات بسته بندی برای صادرات بسته های یک گرمی 10 درصد و برای بسته های یک گرم تا 10 گرم 6 درصد جایزه صادراتی تعیین کرده است.مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه به بسته بندیهای بیش از 10 گرم جایزه صادراتی تعلق نمی گیرد، بیان کرد: زغفران دربسته های کوچک و به کشورهای مختلف صادر می شود؛ به همین جهت صادرات فله ای این محصول رو به کاهش است.خدنگی با اعلام اینکه امسال قیمت زعفران در حالت تعادل قرار دارد، اظهار داشت: فعلا قیمت هر کیلوگرم یک میلیون و 700 تا یک میلیون و 800 هزار تومان است و با توجه به اینکه تولید امسال زیاد نیست، برآورد می شود که قیمت تغییری نکند.وی با اشاره به خشکسالی در پاییز سال گذشته، گفت: با توجه به خشکسالی سال گذشته، پیش بینی می شود که تولید با کاهش روبرو شود، البته هنوز این امر حتمی نیست.مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته تولید زعفران در وضعیت مطلوبی قرار داشت، بیان کرد: بیشترین تولید زعفران در سالهای گذشته مربوط به سال زراعی قبل بود که تولید به 260 تن رسید.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/5/26 :: ساعت 10:30 صبح )
»» اخبار

1390/5/24 دوشنبه

با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی؛ قیمت خرید تضمینی محصولات باغی برای سال زراعی1390 تعیین شد  

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی


هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی قیمت خرید تضمینی محصولات باغی برای سال زراعی 1390 را تعیین کرد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، هیئت وزیران در جلسه مورخ 19/4/1390 قیمت خرید تضمینی برخی از محصولات باغی را برای سال زراعی 1390 تعیین کرد.بر اساس این مصوبه، هیئت وزیران قیمت خرید تضمینی سیب ممتاز3500 ریال ،سیب درجه یک2700ریال، سیب درجه دو2000ریال و سیب درجه سه را 1000ریال تعیین کرده است.بر این اساس ، قیمت خرید تضمینی پرتقال درجه یک شمال 2500 ریال، پرتقال درجه یک جنوب3000ریال، لیموشیرین درجه یک جنوب3200ریال، لیموترش2800 ریال و گریپ فروت سرخ و سفید 1200 ریال تعیین شده است.بر اساس مصوبه هیئت وزیران، نارنگی درجه یک شمال2300 ریال، نارنگی رسمی شمال1900 ریال، انار2800 ریال، خرما؛5200 ریال، کشمش 9800ریال، انجیر خشک8500 ریال، برگه زردآلوآفتابی7600 ریال و برگه کالیفرنی8284 ریال تعیین شده است.

این تصویب‌نامه پس از تائید رئیس‌جمهور از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

گفتنی است از سوی هیئت وزیران قیمت خرید محصولات باغی در سال 1389برای سیب ممتاز2880 ریال ،سیب درجه یک 2260ریال، سیب درجه دو 1630ریال و سیب درجه سه را 720 ریال ،پرتقال درجه یک شمال 1420ریال، پرتقال درجه یک جنوب1550ریال، لیموشیرین درجه یک جنوب3200ریال، لیموترش2360 ریال و گریپ فروت سرخ و سفید 835 ریال ، نارنگی درجه یک شمال1370 ریال، نارنگی رسمی شمال1020 ریال، انار 2035 ریال، خرما4522 ریال، کشمش 8880 ریال، انجیر خشک7030 ریال، برگه زردآلوآفتابی6760 ریال و برگه کالیفرنی7370 ریال تعیین شده بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/5/25 :: ساعت 10:37 صبح )
»» اخبار

1390/5/23 یکشنبه

 تلاش دولت برای حمایت از تولید کنندگان برنج و بی‌نیازی کشور از واردات  

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افزایش قیمت برنج در روزهای اخیر گفت: دولت بدنبال حمایت از تولید کنندگان برنج و بی‌نیاز شدن کشور از واردات برنج است و در این راستا با همه توان تلاش می کند دست اخلال‌گران را کوتاه کرده و هرچه سریعتر به وضعیت قیمت برنج رسیدگی نماید.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،محمدرضا رحیمی در جلسه ستاد تنظیم بازار با تاکید بر ضرورت مراقبت برای جلوگیری از ایجاد هر گونه آشفتگی در بازار گفت: تشکیل منظم جلسات فرعی ستاد تنظیم بازار، تسریع در اتخاذ تصمیمات، فعال شدن روند عرضه مستقیم کالا و بسته بندی و آرم‌دار کردن کالاها همراه با درج قیمت فروش از عوامل مهمی هستند که باید برای کنترل اوضاع بازار مورد توجه قرار گیرند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع تنظیم بازار خاطرنشان کرد: تنظیم بازار و کنترل قیمت‌های یکی از مهمترین موضوعات در کشور است و سر و کار داشتن تمامی مردم با بازار و قیمت کالاها اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند.

رحیمی ضرورت نظارت و کنترل دائمی بر وضعیت بازار و تنظیم قیمت اقلام اساسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: البته بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها است اما عده‌ای سودجو نیز می‌خواهند در این میان قیمت‌ها را بیش از میزان قانونی افزایش دهند که دولت در این زمینه مانع از اخلال اینگونه افراد در بازار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره میزان تولید سیب در سال جاری از مسوولین وزارت صنعت معدن و تجارت خواست از هم اکنون برای تامین و کنترل قیمت سیب در ایام پایانی سال و شب عید برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت بازار و نوسانات قیمت‌های ارائه شده و در خصوص کاهش قیمت برنج، کنترل قیمت‌ها در بازار و یارانه شیر بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیماتی نیز در جهت آسایش مردم و خدمت‌رسانی اتخاذ شد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/5/25 :: ساعت 10:34 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 24 مرداد 1390

خودکفایی دوباره در تولید گندم به رغم خشکسالی و بروز 5 مشکل

خبرگزاری فارس:با وجود شرایط خشکی و کم‌آبی بی‌سابقه پاییز سال گذشته بیش از 5 میلیون تن گندم با استاندارد کیفی بالا توسط بخش دولتی و حدود 2 میلیون تن توسط بخش خصوصی خرید تضمینی شد و خودکفایی دوباره‌ای را در تولید گندم رقم زد.وضعیت تولید گندم سالجاری با وجود شرایط خشکی و کم آبی بی‌سابقه پاییز سال 89 اما شرایط مطلوب بارندگی بهاره و اقدامات فنی و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی مناسب بوده و بیش از مقدار نیاز اعلام شده توسط وزارت بازرگانی بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌هاست. طبق آمارهای اعلام شده خرید بیش از 5 میلیون تن گندم که از استانداردهای کیفی بالایی برخوردار است توسط بخش دولتی (خرید تضمینی) و حدود 2 میلیون تن توسط بخش خصوصی دلیلی بر این این مدعاست. خرید گندم در استان‌های فارس، گلستان و خوزستان که حدود 50 درصد تولید را به خود اختصاص می‌دهند فاقد هر گونه مشکلی بود و در استان‌هایی نیز که دچار تنشهایی طبیعی هستند با مدیریت و برنامه‌ریزی به موقع مجموعه وزارت جهاد کشاورزی از روند مطلوبی از نظر کمی و کیفی برخوردار شد. در استان خوزستان خرید دولتی یک میلیون و 400 هزار تن، استان فارس بیش از یک میلیون تن و گلستان بیش از 500 هزار تن گندم با کیفیت و با استانداردهای بالا نشان از تلاش وزارت جهاد کشاورزی است. در سالجاری به دلیل شرایط خاص آب و هوایی سن غلات در برخی از استان‌های کشور حالت نیمه طغیان یا طغیانی داشت که با تلاش‌ مجموعه دست‌اندرکاران و سازمان‌های استانی و بویژه سازمان حفظ نباتات در سطح 2 میلیون و 391 هزار و 687 هکتار با این آفت مبارزه شد که نسبت به سال گذشته افزایش 107 درصد نشان می‌دهد سطح مبارزه با سن مادر در سالجاری 955 هزار و 315 هکتار بود که در مقایسه با سال قبل یعنی 305 هزار و 702 هکتار 212 درصد افزایش دارد. در سطح استان‌ها هم تلاش وسیع و گسترده جهت حفظ گندم از خسارت سن غلات و ارتقا کمی و کیفی آن صورت گرفته که به عنوان نمونه عبارتند از استان آذربایجان غربی با 99 هزار و 826 هکتار مبارزه که 2.5 برابر نسبت به سال قبل افزایش داشت. استان کرمانشاه با 272 هزار و 430 هکتار مبارزه در مقایسه با سال گذشته 2.5 برابر افزایش و استان لرستان 104 هزار و 555 هکتار سطح مبارزه حدود 3 برابر سال قبل افزایش مبارزه داشته است.

اگر این اقدامات در کشور انجام نمی‌شد حداقل 30 درصد کاهش در تولید و افت کیفی در گندم رخ می‌داد با وجود اینکه همه چیز نشانگر تکراری خوش در خودکفایی این محصول استراتژیک بود اما مشکلاتی نیز بروز کرد:

1 - شکایت کشاورزان در سطح کشور از پرداخت نشدن به موقع پول آنها که سبب ‌شد کشاورزان محصول خود را به دلیل تامین نقدینگی و در برخی موارد با قیمت بالا به واسطه‌ها بفروشند.

2- تغییر جدول پاکی گندم بدون موافقت وزارت جهاد کشاورزی

3 - تغییر درصد سن زدگی از 2 درصد به صفر درصد برخلاف تمامی اصول علمی و فنی دنیا بدون موافقت وزارت جهاد کشاورزی

4 - حضور فعال دلالان در کنار سیلوها و مراکز خرید گندم.

5 - عدم پرداخت کرایه حمل گندم از مزرعه به مراکز خرید بر خلاف سنوات قبل

یادداشت از: رضا فتوحی رئیس سازمان حفظ نباتات

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/5/25 :: ساعت 10:32 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 24 مرداد 1390

36 صندوق شهرستانی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی امسال در کشور ایجاد می شود

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور گفت: 44 صندوق در سطح کشور حمایت سرمایه گذاران در بخش های مختلف کشاورزی را بر عهده دارند.به گزارش ایرنا، "سیدعبدالکریم رضوی اردکانی" در مراسم گشایش نخستین بازار روز عرضه مستقیم محصولات و فراورده های بخش کشاورزی خراسان شمالی در بجنورد افزود: این صندوق ها به صورت ملی، استانی و شهرستانی فعالیت دارند. وی گسترش صندوق های شهرستانی را از برنامه های این بخش عنوان و بیان کرد: تاکنون دو صندوق شهرستانی در سطح کشور ایجاد شده که تا پایان سال شمار صندوق های شهرستانی حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی به 36 صندوق خواهد رسید.

او یکی از دغدغه های مسوولان بخش کشاورزی را تفاوت قیمت محصولات کشاورزی در بازار و مزرعه عنوان و بیان کرد: فعالیت واسطه ها در بازار علت اصلی افزایش قیمت محصولات کشاورزی است. وی بر حمایت از تولید کنندگان این بخش تاکید کرد و افزود: اگر کشاورزان حمایت نشوند از فعالیت در بخش کشاورزی خسته شده و متعاقب آن چرخه تولید زیان خواهد دید. او گفت: هم اکنون مسوولان کشور برای کاهش قیمت محصول بین مزرعه تا بازار مصرف، برنامه های مختلفی را از جمله در خصوص گسترش روزبازارهای عرضه محصولات کشاورزی تدارک دیده اند.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/5/25 :: ساعت 10:30 صبح )
   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 17
>> بازدید دیروز: 17
>> مجموع بازدیدها: 280759
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین