دانش، زندگی و درمان است . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

سه شنبه 12 مرداد 1389

صرفه جویی 3 میلیون دلاری با تولید سویه جدید واکسن تب برفکی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی گفت: این موسسه با تولید واکسن تب برفکی با سویه جدید، با کنترل بیماری مهلک تب برفکی حداقل سالانه سه تا پنج میلیون دلار به صرفه جویی کمک خواهد کرد.عبدالحسین دلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: همچنین تولید این واکسن کمک می کند تا نیازمند واردات واکسن در این زمینه نباشیم ضمن اینکه کمک می کند تا میزان خساراتی که در این خصوص به دامداران و اقتصاد کشاورزی وارد می شود، به شکل محسوسی کاهش یابد.وی ادامه داد: این موسسه با امکانات فعلی، توان تولید سالانه 40 میلیون دز واکسن مونووالان و 20 میلیون دز واکسن تتراوالان را داراست که این آمار بسیار مطلوب محسوب می شود و در صورت تحقق می تواند بسیار ثمربخش و مفید واقع شود.این مسئول بیان کرد: فعالیت آزمایشگاه تشخیص تب برفکی موسسه رازی با جداسازی یک نوع از ویروس آغاز شد و اهم فعالیتها این آزمایشگاه، تشخیص و جداسازی ویروس از نمونه های ارسالی از سازمان دامپزشکی و قرابت ژنتیکی و سکانس DNA بوده است.دلیمی گفت: همچنین این آزمایشگاه وظایف دیگری نیز بر عهده دارد که از میان آنها می توان به تهیه بذر مناسب مربوطه و معرفی آن به تولید، کار روی سلول و معرفی سلول مناسب به تولید، انجام طرحهای تحقیقاتی مرتبط با فیلد تب برفکی (بیماری و واکسن) و کار روی ادجوانهای مناسب جهت استفاده در واکسن اشاره کرد.وی خاطرنشان کرد: ارتبطاط با سازمانهای بین المللی جهت ارتقای سطح کیفی آزمایشات، استفاده از امکانات بین المللی مانند کنفرانسها، سمینارها، کارگاه های آموزشی و ... جهت بروز کردن اطلاعات خود در زمینه تب برفکی و انجام راهنمایی و مشاوره پایان نامه های دانشجویی از دیگر فعالیتهای این مرکز تحقیقاتی است.وی اظهار داشت: در حال حاضر سویه 2010 عمده ترین دلیل ایجاد مشکلات در خصوص تب برفکی در کشور است و واکسن جدید نیز در این خصوص تولید شده است.این مسئول خاطرنشان کرد: دامپزشکی اعلام کرده که در سال 20 میلیون دز تترا و 20 میلییون دز والان تولید کنیم که امکان و ظرفیت این امر در موسسه رازی وجود دارد.وی یادآور شد: این واکسن مرحله به مرحله تولید می شود و در اختیار سازمان دامپزشکی قرار خواهد گرفت ضمن اینکه تولید واکسن یادشده موفقیت بسیار مهمی در کشور بوده است.این مسئول افزود: در صورت امکان، این واکسن برای حمایت از دامداران واکسن جدید به صورت یارانه ای توزیع می شود تا از افزایش مشکلات دامداران جلوگیری به عمل آید.

منبع:    www.agri-jahad.ir      وزارت جهاد کشاورزی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 89/5/13 :: ساعت 9:44 صبح )
»» اخبار

 
سه شنبه 12 مرداد 1389

ردیابی واردات، تولید و توزیع سموم کشاورزی با اجرای سیستم هوشمند

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: با اجرای سیستم هوشمند مانیتورینگ، سموم کشاورزی از مراحل واردات، تولید و توزیع به صورت آنلاین، ردیابی می‌شود.آقارضا فتوحی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده با کنترل عوامل زیان‌آور گیاهی در مراحل مختلف تولید از 35 درصد خسارات به محصولات کشاورزی جلوگیری می‌شود. وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار بخش کشاورزی این سازمان خواستار ایمن‌سازی محیط زیست و حفظ آن برای نسل‌های آینده است که مسئولیت این سازمان را بیشتر کرده است. رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: در این راستا این سازمان مبارزه غیرشیمیایی، تلفیقی و بیولوژیک و استفاده از سموم کم خطر و کم مصرف را سرلوحه اهداف و سیاستهای خود قرار داده است. فتوحی گفت: برای ردیابی کامل سموم در هر یک از مراحل واردات، تولید و توزیع به صورت آنلاین سازمان در حال ایجاد یک سیستم هوشمند مانیتورینگ سموم است که مطالعات آن انجام شده و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد. وی در زمینه برنامه‌های سازمان حفظ نباتات برای توسعه پایدار گفت: ایجاد شبکه‌های مراقبت، پیش آگاهی بخش غیر دولتی، آموزش و ترویج مسائل حفظ نباتات، ساماندهی کلینک‌های گیاه‌پزشکی و شرکت‌های مشاوره‌ای، تسریع در انتقال یافته‌های گیاه‌پزشکی و ارتقاء سطح دانایی و مهارت کشاورزان از آن جمله است. وی گفت: حدود 2 میلیون هکتار از مزارع، باغات و گلخانه‌های کشور توسط 750 کلینیک گیاهپزشکی و با 4هزار نفر فارغ‌التحصیل گیاهپزشک کنترل می‌شوند. فتوحی افزود: توسعه مبارزه غیر شیمیایی و به‌کارگیری عوامل بیولوژیک در مزارع، باغات و گلخانه‌ها با همکاری همه محققین و عوامل اجرایی در استانها در حال انجام است که در این راستا در سال 89 حدود 240 هزار هکتار در14 محصول زراعی و باغی تحت پوشش مبارزه بیولوژیک قرار گرفته است. رئیس سازمان حفظ نباتات افزود: در راستای ترسیم افق 1404 مبنی بر تحقق اهداف دولت و استراتژی مدیریت تلفیقی آفات (IPM) در سند پنج ساله پنجم کنترل تلفیقی آفات 25 درصد از مزارع و باغات و گلخانه‌های کشور پیش‌بینی شده است.

منبع :http://www.maj.ir-وزارت جهاد کشاورزی


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 89/5/13 :: ساعت 9:37 صبح )
»» اخبار

 
دوشنبه 11 مرداد 1389

ایجاد غرفه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در 40 شهر بزرگ کشور

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با تشریح آخرین تدابیر ویژه این وزارتخانه برای کنترل بازار کالاهای پرمصرف در رمضان، از هماهنگی مناسب با وزارت بازرگانی خبر داد و گفت: عرضه ویژه گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، خرما و حبوبات آغاز شده است.دکترمحمدحسین انصاری فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد برنامه‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم بازار را توسط خود تولید‌کنندگان کنترل کنیم و اتحادیه تعاونی و تعاونی‌های تولید محصولات کشاورزی در این ارتباط به نحو مطلوبی فعالیت می‌کنند. سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت بازرگانی هم در این راستا هماهنگی و تلاش خوبی به موازات کار وزارت جهاد کشاورزی انجام داده است. وی گفت: به عنوان مثال وزارت بازرگانی اقدام به عقد قرارداد با اتحادیه مرغداران گوشتی کرده که مرغ را به قیمت 2900 تا 3 هزار تومان به دست مصرف‌کننده برساند. وی گفت: برای کنترل بازار در ماه مبارک رمضان، در 40 شهر از جمله 30 مرکز استان و 10شهر بزرگ، غرفه‌هایی برای عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی پر مصرف از جمله گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، خرما و حبوبات ایجاد شده است. انصاری‌فرد افزود: این غرفه‌ها توسط وزارت بازرگانی، سازمان تعاون روستایی و تشکل‌های تولیدی ایجاد شده است. وی گفت: عرضه در این غرفه‌ها از 2 روز پیش شروع شده و تا نیمه ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، اگر قیمتها متعادل نباشد باز ادامه می‌یابد، پیش‌بینی می‌شود که در ماه مبارک رمضان قیمت محصولات به حالت طبیعی برمی‌‌گردد. وی گفت: گله‌ای که تولید‌کنندگان دارند این است که چرا در یک دوره‌ای تولید‌ آنقدر زیاد است که ضرر کنیم و در دوره دیگر تولید کم باشد تا مجبور به جبران ضرر گذشته باشیم. انصاری فرد افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه از یک سو حفظ امنیت شغلی تولید‌کنندگان و از دیگر سو جلوگیری از ضرر مصرف‌کنندگان است. انصاری‌فر گفت: با وزارت بازرگانی هماهنگ هستیم و میزان نیاز بازار را از محصولات داخل تامین می‌کنیم و در صورتی که نیاز به واردات باشد وزارت بازرگانی این کار را انجام می‌دهد که اخیرا هم با وارد کردن گوشت قرمز و تا حدودی مرغ نیاز بازار را برطرف کرد. انصاری‌فرد گفت: هم اکنون مشکلی از نظر محصولات مورد نیاز مردم در بازار نیست اما فضای روانی بازار باید کنترل شود که احساس نکنند چون ماه رمضان آمده اجناس باید گران شود. وی در مورد نحوه نظارت گفت: نظارت به توزیع و قیمت برعهده وزارت بازرگانی است. سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال وضعیت میوه، سبزی و صیفی، از نظر کمیت و کیفیت در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار دارد. وی افزود: همچنین وضعیت تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ مناسب است و وزارت بازرگانی با ذخیره‌سازی محصولات پیش‌بینی افزایش مصرف هفته‌های اول و هفته قبل از شروع ماه رمضان را کرده است. سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد که در ماه رمضان امسال مشکل عرضه محصول و افزایش قیمت نخواهیم داشت.

منبع :http://www.maj.ir-وزارت جهاد کشاورزی


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 89/5/12 :: ساعت 9:30 صبح )
»» اخبار

 
یکشنبه 10 مرداد 1389

پیش بینی خرید 11 میلیون تن گندم از کشاورزان

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه گرمای بی سابقه هوا دربرخی استان‌های کشور باعث بروز عارضه بادزدگی در تولید گندم این استان‌ها شده است، گفت: ‌متاسفانه برخی کارشناسان خرید گندم در سازمان غله در تشخیص فنی بادزدگی و سن‌زدگی مشکل دارند و بادزدگی گندم را سن‌زدگی تشخیص داده و از خرید گندم خودداری می‌کنند. دکتر محمدحسین انصاری‌فرد در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه پدیده بادزدگی باعث چروکیدگی گندم می‌شود، ادامه داد: ‌در حالی برخی کارشناسان سازمان غله بروز پدیده بادزدگی گندم را سن زدگی تشخیص می‌دهند که براساس تشخیص و پیگیری‌ها دقیق، مستمر و بسیار گسترده وزارت جهاد کشاورزی در 30 استان کشور، سن زدگی تولید گندم کشورمان زیر پنج درصد است. وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید گندم در چند استان کشور و بخصوص استان قزوین به علت این تشخیص اشتباه متوقف شده است، ادامه داد: تشخیص ما این است که این توقف خرید گندم به دلیل کمبود سیلو بوده و ربطی به سن زدگی یا بادزدگی ندارد البته اکنون وزارت جهادکشاورزی در حال رایزنی با وزارت بازرگانی و سازمان غله است تا مشخص شود سن زدگی و یا بادزدگی گندم را وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات کشور تشخیص می‌دهد. انصاری فرد در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به هشت میلیون تن گندم توسط سازمان غله خریداری شده است، افزود: البته حدود یک میلیون تن گندم نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده است که بالاترین میزان خرید گندم توسط استان‌های فارس با یک میلیون و 75 هزار تن، خوزستان با یک میلیون و 55 هزار تن و گلستان با 950 هزار تن انجام شده است. وی تصریح کرد: به جز استان فارس که خرید گندم آن نسبت به رکورد یک میلیون و 900 هزار تن سال 86-85 هنوز پایین است ولی بقیه استان‌ها نزدیک به رکوردهای خود خرید داشته‌اند و حتی برخی استان‌ها همچون استان تهران رکورد خرید را شکسته‌اند به طوری که تاکنون حدود 250 هزار تن گندم در استان تهران خریداری شده در حالی که کل میزان خرید این استان در سال 86-85 حدود 224 هزار تن بود. سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ‌استان‌هایی همچون فارس، خوزستان، اصفهان، ایلام، سمنان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان تاکنون که هنوز مقداری از فصل خرید باقی مانده است نسبت به سال گذشته بیشتر خرید کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم تا پایان فصل خرید نسبت به سال گذشته 10.5 تا 11 میلیون تن خرید گندم داشته باشیم. انصاری‌فرد تصریح کرد:‌ پیش بینی می‌کنیم با حل شدن مشکل توقف خرید گندم در استان‌هایی مثل قزون به یک‌باره حجم قابل توجهی از خریدهایی که روی زمین مانده دوباره اضافه شود چرا که در استان قزوین حدود 40 هزار تن از خرید گندم خودداری شده است و با باز شدن سیلوها این مشکل بر طرف شده و میزان خرید گندم به حدود 11 میلیون تن برسد. وی با اشاره به بیماری زنگ زرد گندم گفت: ‌اگر سازمان نباتات با این بیماری به صورت ضربتی مبارزه نمی کرد شاید تا دو میلیون تن کاهش تولید را داشتیم البته در بادزدگی نیز به دلیل استفاده از ارقام مناسب کاهش تولید بسیار زیادی نخواهیم داشت و پیش بینی شده حداکثر در کل استان‌ها حدود 0.5 میلیون تن کاهش تولید به دلیل بادزدگی داشته باشیم. سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به روند مطلوب سیلوسازی در کشور گفت: البته تولید گندم کشورمان در سا‌ل‌های گذشته به قدری بالا بود که همزمان با آن ظرفیت سیلوها افزایش نداشته است که در این زمینه باید نهضت سیلوسازی در کشور ادامه پیدا کرده و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سیلوسازی‌ها توسط بخش خصوصی انجام شده تهسیلات بانکی مناسبی از این بخش برای سیلوسازی در نظر گرفته شده و از آنها حمایت ویژه ای شود.

منبع :http://www.maj.ir-وزارت جهاد کشاورزی


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 89/5/11 :: ساعت 9:57 صبح )
»» اخبار

 
1389/5/10 یکشنبه

با پایان برداشت برنج داخلی و عرضه به بازار

 وزیر جهاد کشاورزی:باید از واردات محصولات کشاورزی هنگام عرضه تولیدات داخلی جلوگیری شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با پایان برداشت برنج داخلی و عرضه این محصول به بازار تا چهار ماه آینده نیازی به واردات برنج نیست. به گزارش خبرنگار ایرنا،دکتر "صادق خلیلیان" در حاشیه مراسم رونمایی از دستگاه های مینیاتوری فرآوری چای که در پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی طراحی و ساخته شده در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تقریبا 65 درصد نیاز کشور به برنج توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود. این محصول از مردادماه هر سال به بازار عرضه خواهد شد. وزیر جهاد کشاورزی حداکثر نیاز کشور به واردات برنج را 600 تا 700 هزار تن ذکر کرد و افزود: باید از واردات محصولات کشاورزی در مواقعی که محصول داخلی به بازار عرضه می شود،جلوگیری شود. وی ادامه داد: واردات محصولات کشاورزی با تعیین تعرفه های فصلی و محدودیت‌های میزان واردات قابل کنترل و مدیریت است. خلیلیان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ورود محصولات کشاورزی در مواقعی که این محصولات در بازار از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود، گفت: وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با این بخش باید جلوی وقوع این امر را بگیرند. وزیر جهادکشاورزی از ساماندهی تعرفه ها در قانون بودجه خبر داد که طی آن تعرفه های محصولات مختلف به سه شکل تعریف شده و طی آن تعرفه های محصولاتی که به میزان نیاز، بیشتر از نیاز و همچنین کمتر از نیاز در کشور تولید می‌شود، بصورت مجزا تعیین شده است. وی از اعلام این طرح به وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها دو تا چهار برابر تعرفه‌های سال قبل تعریف شده است. وزیر جهادکشاورزی درباره افزایش تولید گندم و دستیابی به خودکفایی در تولید این محصول، گفت: مجددا بعد از چندین سال به خودکفایی محصول اساسی و استراتژیک گندم دست یافتیم که انتظار می‌رود دیگر سازمان‌ها برای استمرار در این بخش همپای تولیدکنندگان حرکت کنند. وی اظهار داشت: واردات زیاد گندم در سال های گذشته باعث شده بود بخشی از سیلوها ظرفیت پذیرش گندم را نداشته باشد. خلیلیان تصریح کرد با اجرای برنامه های وزارت بازرگانی مبنی بر گسترش سیلوها، انبار های مورد نیاز برای محصولات تولیدی تامین می‌شود. وزیر جهادکشاورزی خرید و پرداخت به موقع وجه گندمکاران را در میزان تولید سال های آینده موثر دانست و گفت: در ماه نخست خرید تضمینی گندم مشکلاتی در تخصیص اعتبارات این بخش ایجاد شده بود که این مشکلات مرتفع شد و هم اکنون وجه گندم به روز پرداخت می‌شود. وی افزود: هم اکنون مشکلاتی در بخش پرداخت وجه کشاورزان از نظر چگونگی ارزیابی محصولات وجود دارد که طی آن وجه محصول خریداری شده یا پایین‌تر از ارزش اصلی پرداخت می شود و یا اینکه هزینه حمل و نقل گندم به گندمکاران پرداخت نمی‌شود. خلیلیان از وزارت بازرگانی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درخواست کرد با پیگیری این مسایل و برنامه های عملیاتی، این مشکلات در بخش خرید تضمینی برطرف شود. وزیر جهادکشاورزی درباره تولید 900 هزار تنی گوشت قرمز در کشور و تامین گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز کشور نیز گفت: هم اکنون بخش عمده‌ای از این محصولات در کشور تامین می‌شود و کمبودها توسط وزارت بازرگانی پیش‌بینی و از طریق واردات تامین شده است. وی اظهار داشت: با توسعه واحدهای پرواربندی دامی، گوشت قرمز مورد نیاز کشور در سال های آینده از طریق منابع تولیدی داخلی تامین می‌شود. وزیر جهادکشاورزی گفت: بخش واگذاری اراضی باید بطور کامل از وظایف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری حذف شود تا این سازمان بتواند بطور مناسب بر اجرای وظایف خود از جمله حفظ و توسعه جنگلها، جلوگیری از توسعه بیابان‌ها و حفظ مراتع بپردازد.

منبع :http://www.maj.ir-وزارت جهاد کشاورزی


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 89/5/11 :: ساعت 9:50 صبح )
»» اخبار

نمایشگاههای ویژه ماه مبارک رمضان از فردا در تهران
به گزارش ایانا از روابط عمومی و بین الملل سازمان میادین میوه و تره بار، مدیر روابط عمومی و بین الملل این سازمان با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاهها که همزمان با برگزاری جشنواره مشارکتهای مردمی و خدمات شهری از 10 مردادماه در 15 نقطه در شهر تهران آغاز به کار می کند، سبد ویژه ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد. دکتر علی عفتی همچنین عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پروتئینی در بازارهای مصرف، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با عرضه مستقیم و نرخهای مناسب و متعادل و نقش آفرینی در تنظیم بازار محصولات پرمصرف در ماه مبارک رمضان را از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاهها عنوان کرد و افزود: گوشت قرمز با قیمت تعادلی، قند و شکر، روغن، برنج، خرما، چای و عسل با قیمت مناسب از جمله اقلامی هستند که در این نمایشگاهها عرضه خواهند شد. گفتنی است، این نمایشگاهها از 10 مردادماه لغایت 10 شهریورماه سال جاری در میادین میوه و تره بار جلال آل احمد، صادقیه، لواسانی، بهمن، بعثت، پیروزی، آزادی، هروی و شهید غیبی و بازارهای میوه و تره بار استاد نظر، هفت چنار، ازگل، قصر و دماوند و محل جشنواره مشارکتهای مردمی و خدمات شهری واقع در بوستان گ


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 89/5/10 :: ساعت 11:46 صبح )
»» اخبار

   

ژشنبه 9 مرداد 1389

عرضه نهاده کود به قیمت مصوب سال 83 به کشاورزان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: علیرغم طرح سناریوی افزایش قیمت نهاده کود از طرف دولت، قرار شد کود همچنان طبق قیمت مصوب سال 83 به کشاورزان عرضه شود.احمد طمراسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: اخیراً سناریوهای مختلفی برای افزایش قیمت نهاده کود از طرف دولت مطرح شد اما با توجه به اینکه نهاده‌های کشاورزی نقش موثری در تولید دارند قرار شد قیمت کود همچنان طبق مصوب سال 83 برای کشاورزان عرضه شود. طمراسی گفت: هم اکنون کود مورد نیاز کشاورزان در استانهای کشور توزیع می‌شود و آنها استقبال می‌کنند که پیشاپیش کود مورد نیاز پائیزه را خرید کنند. وی گفت: هیچ زمانی توزیع کود بین کشاورزان به این شکل به موقع و سریع صورت نگرفته است .مدیرعامل خدمات حمایتی کشاورزی افزود: قیمتی الان کود شیمیایی احتمال دارد در آینده بازنگری شود اما با توجه به اینکه اکنون 60 تا 70 درصد کود مورد نیاز کشاورزان توزیع شده و بقیه هم در حال توزیع است احتمال می‌رود این نهاده کشاورزی تا پایان سال به همین قیمت ثابت بماند. طمراسی همچنین در مورد قیمت سایر نهاده‌های کشاورزی در صورت هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها طرح ملی است و دولت در حال بررسی شرایط اجرایی آن می‌باشد اما با توجه به اهمیت و حساسیت بخش کشاورزی و نقش موثری که در تولید دارد انتظار می‌رود اجرای هدفمندی در این بخش با رعایت ملاحظاتی صورت گیرد. طمراسی گفت: با افتتاح پروژه عظیم پتروشیمی در منطقه عسلویه سقف تولید کود اوره به پنج تا شش میلیون تن رسید در حالی که نیاز داخلی به این کود 2 میلیون تن است. وی افزود: اگرچه ما از دو سال گذشته صادرات کود اوره داشتیم اما با این تولید عظیم صادرات کود اوره در کشور به ثبات و پایداری رسید. مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: اخیرا مناقصه خرید 200 هزار تن کود ماکرو و 30 هزار تن کود فسفاته برگزار شد که در حال خرید آن هستیم.

منبع :http://www.maj.ir-وزارت جهاد کشاورزی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 89/5/10 :: ساعت 10:23 صبح )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 16
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 280803
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین