اندکى که دوام دارد ، به از بسیارى که ملال آرد . [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

شنبه 19 شهریور 1390

  محققان موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی به دانش فنی سنتز فرمون جلب کننده مگس میوه زیتون دست یافتند

محققان موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی به دانش فنی سنتز فرمون جلب کننده مگس میوه زیتون به عنوان راهی برای مبارزه بیولوژیک با این آفات میوه ارزشمند زیتون دست یافتند. دکتر بابک حیدری علیزاده، عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و مجری طرح در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: مگس زیتون یکی از آفات قرنطینه‌ای است که برای اولین بار در سال 1383 خسارت آن در کشور گزارش شد و در حال حاضر به عنوان یک آفت کلیدی درختان زیتون در کشور مطرح بوده و در مواردی در کشور باعث آلودگی بیش از 80 درصد میوه‌ها می‌شود. وی با اشاره به توجیه‌پذیر نبودن استفاده از پلات سم‌پاشی برای از بین بردن آفات باغ‌های زیتون با توجه به آسیب‌هایی مانند از بین بردن عوامل مفید، آلودگی محیط زیست و مضر بودن برای سلامت کشاورزان و مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: فرمون که به عنوان یکی از روش‌های جایگزین استفاده از سم پاشی در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان ماده‌ای است که حشرات ماده برای جلب حشرات نر و جفت گیری از خود منتشر می‌کنند. این ماده به صورت مصنوعی و با ترکیبی از فرمون، مواد مسموم و ... در آزمایشگاه تولید شده و به صورت تله بر روی درختان قرار داده می‌شود تا حشرات نر را به دام بیاندازد. حیدری علیزاده افزود: جلب حشرات نر باعث کاهش جمعیت نسل این آفات و نهایتا از بین رفتن آن‌ها در بلند مدت می‌شود که دارای مزیت‌ها و آثار اقتصادی و اجتماعی مانند بی‌نیازی به واردات فرمون با دستیابی به دانش فنی و فراهم شدن امکان ساخت فرمون مگس زیتون، امکان مدیریت تلفیقی مگس زیتون با تولید و به کارگیری فرمون، استفاده از فرمون مگس زیتون به عنوان روش موثر وایمن، امکان تولید محصول سالم با توجه به مشکلات بهداشتی به کارگیری سموم به ویژه در محصولات روغنی، قابلیت ردیابی آفت در مناطق مختلف کشور و همچنین تعیین نقطه اوج جمعیت، کنترل آفت به صورت شکار انبوه Mass Trapping    ، کنترل مگس زیتون برای توسعه سطح زیر کشت زیتون و تامین روغن کشور که از برنامه‌های دولت محسوب می‌شود و امکان افزایش تولید روغن ضمن کنترل آفت به جای برداشت زودهنگام و کنسروی برای اجتناب از خسارت نسل دوم آفت است. عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی با بیان اینکه آلودگی میوه زیتون به لارو آفت، ضمن افزایش ریزش میوه‌ها، بهره‌برداری کنسروی محصول را غیر ممکن کرده و به کاهش کمی وکیفی روغن زیتون منجر می‌شود، خاطرنشان کرد با توجه به خسارت قابل توجه این آفت در کشور و همچنین محدودیتهای جدی کاربرد سموم به دلیل مشکلات زیست محیطی و ایجاد باقی مانده آفت‌کش‌ها در روغن زیتون به کارگیری روش‌های غیرشیمیایی به خصوص استفاده از فرمون‌ها و سایر جلب کننده‌ها، راه حلی اساسی و ایمن برای کنترل آفت محسوب می‌شود. حیدری علیزاده در پایان با اظهار امیدواری نسبت به افزایش ماندگاری این فرمون‌ها با بهینه سازی فرمولاسیون در مراحل بعد به ایسنا گفت: این طرح با هدف دستیابی به دانش فنی ساخت فرمون جنسی جلب کننده آفت به ماده شیمیایی «dioxaspiro( 5.5)undecane-1,7» به انجام رسید که طی فرایند «Butyn-1-01-3,y-valerolactone» و در چندین مرحله سنتزی ماده جلب کننده با موفقیت ساخته شد. همچنین بررسی‌های صورت گرفته در باغ های زیتون (باغ زیتون رودبار) نشان داد ترکیب سنتز شده در مقایسه با نمونه وارداتی، کارایی مطلوبی در جلب و شکار آفت دارد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/20 :: ساعت 8:44 صبح )
»» اخبار

1390/6/17 پنجشنبه

رییس جمهور در مراسم رونمایی از 32 طرح تحقیقاتی کشاورزی تاکید کرد: ضرورت اجرای برنامه ملی و انقلابی برای اصلاح شیوه آبیاری کشور  

رییس جمهور بخش کشاورزی را نیازمند تحولی اساسی دانست و گفت: کشاورزی نه تنها مهمترین بخش اقتصادی است بلکه مهمترین بخش حوزه اجتماعی و عاملی برای تنظیم روابط اجتماعی است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم رونمایی از 32 طرح تحقیقاتی کشاورزی در استان البرز با بیان اینکه کشاورزی باید همواره اولویت اول کشور باشد ، اظهار داشت : متاسفانه برای سالیان طولانی کشاورزی از اولویت توجه مسئولان کشور کنار گذاشته شد و عده ای در یک دوره طولانی با این توجیه که بازدهی ، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده در بخش صنعت بالاتر از بخش کشاورزی است توجه عمده خود را به بخش صنعت معطوف کردند . وی افزود : اقدامات خوبی در عرصه صنعت کشور انجام شده و امروز ایران را به یک کشور پیشرو در عرصه صنعت تبدیل کرده است اما اگر تنها یک پنجم توجه و سرمایه ای که معطوف به این بخش شد به بخش کشاورزی اختصاص می یافت ، شاهد بازدهی به مراتب بالاتری بودیم.

رییس جمهور با اشاره به استعدادهای فراوان اقلیم و خاک ایران برای توسعه کشاورزی تصریح کرد: اگر بخشی از توجه و سرمایه ای که صرف توسعه صنعت شد به توسعه صنایع تبدیلی در کنار توسعه کشاورزی معطوف می شد ، بازدهی ، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی به دست می آمد.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : ایران جزء کشورهای کم بارش دنیاست اما با این حال متوسط مصرف آب در کشورمان برای هر واحد تولید محصولات کشاورزی چند برابر متوسط جهانی است و ضروری است شیوه های آبیاری زراعی کشور اصلاح شود . اگر فقط شیوه آبیاری کشور اصلاح شود ظرفیت تولید محصولات کشاورزی به سه برابر افزایش خواهد یافت و اگر انقلابی در عرصه کشاورزی کشور ایجاد کنیم با همین افزایش سه برابری هم چندین برابر ارتقاء خواهد یافت.

رییس جمهور تاکید کرد : وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه ملی و انقلابی را در اصلاح شیوه آبیاری کشور اجرایی کند و این کار شدنی است .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ‌روحیات آن دسته از افرادی که به جای نگاه به افق های بلند فقط جلوی پای خود را می بینند پسندیده نیست ،‌گفت : وقتی دولت ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال 90 را هدفگذاری کرد یا برای اصلاح شیوه آبیاری اراضی کشاورزی، سالیانه یک میلیون هکتار را به عنوان هدف اعلام کرد برخی فقط اعلام کردند که نمی شود اما پسندیده این است که آنها هم به دولت کمک کنند تا این هدفگذاری ها تحقق یافته و در خدمت مردم و کشور قرار گیرد.

رییس جمهور با بیان اینکه بیش از 40 سال است که دولت های مختلف در ایران برای مدیریت الگوی کشت تلاش و برنامه ریزی می کنند، اظهار داشت : برای آنکه بتوان الگوی کشت کشاورزی کشور را مدیریت کرد باید الگوی کشت هر منطقه بر اساس نیازها ،‌توانمندی ها و امکانات موجود آن منطقه تنظیم شود.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ساختن ایران وظیفه و ماموریت تاریخی و همگانی است ، تصریح کرد : امروز سهم ایران از تولیدات محصولات کشاورزی دنیا حدود 75 صدم درصد است و اگر فقط سهم جمعیتی خود از جمعیت دنیا را در نظر بگیریم باید سقف تولیدات کشاورزی خود را به بیش از 1.5 برابر میزان فعلی برسانیم و اگر افق بالاتر را نگاه کنیم و سهم کشورمان از استعدادهای طبیعی و خدادادی را در کنار سهم ملت ایران در تاریخ و فرهنگ و تمدن جهان مد نظر قرار دهیم در آن صورت باید میزان تولیدات محصولات کشاورزی خود را چندین برابر افزایش دهیم.

رییس جمهور خاطر نشان کرد : ایران صاحب فرهنگ و تمدنی است که اگر از تاریخ جهان حذف شود دیگر چیز قابل ذکری برای فرهنگ و تمدن جهانی باقی نمی ماند پرچمدار مکتب پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت است باید پیشرفته ترین و متعالی ترین کشور باشد و نباید هیچ استعدادی در این کشور از فرصت شکوفایی محروم بماند .

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 90/6/19 :: ساعت 7:59 صبح )
»» اخبار

1390/6/16 چهارشنبه

   تخصیص 85 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار و شبکه‌های فرعی در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و کردستان  

معاون وزیر جهاد کشاورزی با ابراز نگرانی از کم آبی دریاچه ارومیه و نابودی کشاورزی در این منطقه، گفت: اعتبار تعیین شده بخش کشاورزی از سوی کمیته شورای عالی محیط زیست تا پایان ماه قطعا تامین و کلیه تکالیف معین شده برای این وزارتخانه تا پایان سال تکمیل می‌شود. رحیم‌ سجادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد:‌ کمیته شورای عالی محیط زیست درباره دریاچه ارومیه تکالیف و تعهداتی برای وزارت جهاد کشاورزی طی برنامه‌ای سه ساله و پنج ساله معین کرده است که تا پایان سال جاری تمامی تعهدات این وزارتخانه در قبال دریاچه ارومیه عملیاتی خواهد شد. وی گفت: شاید دستگاه‌های دیگر از کم آبی دریاچه ارومیه مشکل پیدا نکنند اما با توجه به این‌که کشاورزی در آن منطقه در صورت خشکیدگی دریاچه از بین می‌رود این وزارتخانه نگران است و تنها وزارتخانه‌ای است که تعهدات کامل خود را انجام می‌دهد. به گفته سجادی 85 میلیارد تومان تخصیص اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که برای آبیاری تحت فشار و شبکه‌های فرعی در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و به طور عمده در آذربایجان غربی هزینه خواهد شد. معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: 100 در صد اعتبار تکلیفی این وزارتخانه تا پایان ماه جاری تامین می‌شود و تمامی تعهدات امسال عملیاتی خواهد شد. وی با تاکید براینکه حتما باید آب از جایی به دریاچه ارومیه انتقال یابد، گفت: کم آبی دریاچه ارومیه باعث جابه‌جایی نمک و تعطیل شدن کشاورزی در آن منطقه می‌شود لذا حتما باید آب از جایی به این دریاچه انتقال یابد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/17 :: ساعت 9:46 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 16 شهریور 1390

پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی

معاون آب، خاک و صنایع وزارت کشاورزی با تاکید بر اینکه محصول زعفران باید مشمول استاندارد اجباری شود، اعلام کرد: به منظور تغییر از تولید محور بودن به بازارمحوری به متقاضیان تشکیل صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات صادراتی بدون هیچ محدودیتی تسهیلات پرداخت می‌شود. رحیم سجادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای محصولات صادراتی کشور همچون خرما و زعفران، اظهار کرد: برنامه‌ی ساماندهی زعفران از کاشت، داشت، برداشت، فرآوری، استاندارد‌ها، بسته‌بندی و صادرات تحت عنوان برنامه‌ی جامع زعفران در کمیسیون زیربنایی هیات دولت مراحل نهایی را می‌گذارند و به زودی مورد تصویب قرار خواهد گرفت. وی افزود: با توجه به این‌که در طرح جامع زعفران همه دستگاه‌های زیربط در تمام مراحل تولید و بازرگانی در نظر گرفته شده است، با تصویب آن مشکلات تجارت و بسته‌بندی و صاردات این محصول کاهش می‌یابد. سجادی تاکید کرد: محصول زعفران باید مشمول استاندارد اجباری شود که این امر نیازمند بستر‌هایی است که در قالب طرح جامع زعفران دیده شده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این کالای بسیار مهم که از مزیت‌های اصلی کشور است، باید طرح استاندار اجباری آن در قالب طرح جامع به تصویب برسد. وی تصریح کرد: دیدگاه مدیران دولتی و بخش خصوصی باید تغییر کند و به جای تولید محور‌ بودن، باید بازار محور شویم و بازار را مدنظر قرار دهیم که اگر رویکرد صادراتی در صنایع تبدیلی و تکمیلی به کار گرفته شود قطعا به نوع بسته‌بندی و بازاریابی توجه می‌شود. سجادی با اشاره به افزایش اعتبارات صنایع تبدیلی و تکمیلی به 40 میلیارد تومان، گفت: این اعتبار با تلفیق منابع بانکی به 200 میلیارد تومان افزایش می‌یابد که می‌توان وام 9 درصدی به متقاضیان صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی پرداخت اما بازهم با کمبود اعتبارات مواجه هستیم چراکه تقاضای سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی وجود دارد اما نمی‌توانیم وام و تسهیلات به متقاضیان بپردازیم. معاون آب، خاک و صنایع وزارت کشاورزی افزود: در برنامه‌ی پنجم توسعه 25 میلیون تن ظرفیت فرآوری محصولات خام در نظر گرفته شده که بخش عمده‌ای آن به بسته‌بندی و سورتینگ اختصاص می‌یابد.وی با بیان اینکه صرفا تولید مطرح نیست و مهم‌تر از تولید محصولات، بازار آن است، گفت: هر چه متقاضی در زمینه‌ی تشکیل صنایع تبدیلی و تکمیلی کالاهای صادراتی داشته باشیم بدون هیچ محدودیتی پاسخگو خواهیم بود و فرآوری و بسته‌بندی محصولات صادراتی همچون زعفران در اولویت است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/17 :: ساعت 9:45 صبح )
»» اخبار

 چهارشنبه 16 شهریور 1390

ضرورت احیای فرهنگ جهادی در سال جهاد اقتصادی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید با بدعت گزاری های مکاتب جدید و تاویل و تفسیرهای جاهلانه در فرهنگ تشیع به شدت مبارزه کرد. آیت الله حسن عالمی در پنجمین همایش آموزشی، ترویجی مسوولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه در ادارات جهاد کشاورزی سراسر کشور در مشهد افزود: وظیفه ما دین آموزی به مردم است و بر این مبنا باید با افرادی که مسائل دینی و سیاسی را بصورت انحرافی مطرح می کنند، مقابله کنیم. وی در این همایش که با عنوان "نقش و جایگاه روحانیت در وزارت جهاد کشاورزی" برگزار شد، گفت: در این میان وظیفه ما در وزارت جهاد کشاورزی دو چندان است و باید با هر نوع مباحث جاهلانه و بدعت گزاری که امروز در جامعه ما به وفور دیده می شود، برخورد کنیم. وی گفت: امروز برخی رسانه ها اندیشه های جاهلانه را ترویج می کنند که وظیفه ما این است که خود را تجهیز کرده و از مواضع رهبر معظم انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی بصورت منطقی دفاع کنیم. وی افزود : جهاد کشاورزی منصوب به ولی امر مسلمین است و ما به عنوان لشگر پیاده نظام هرگاه رهبر معظم انقلاب مطلبی را بیان و مطرح می کنند، باید برای اجرای آن همواره آماده بوده و در صحنه حاضر شده و جهادگرانه عمل کنیم. آیت الله عالمی اظهار داشت: با استفاده از تفسیر روشن و براساس شرایط و مقتضیات جامعه، می توان مردم را در جاده امامت و ولایت قرار داد تا در مسیر مستقیم، اندیشه و عمل کنند. وی گفت: در این میان باید به شیوه های جدید ارائه مباحث فرهنگی بپردازیم زیرا دشمن امروز تمام تلاش و تمرکز خود را بر تهاجم فرهنگی و القای اندیشه های باطل با استفاده از شیوه های بکر، نوین و جذاب گذاشته تا از این طریق انسجام منجر به اقتدار کشور را از بین ببرد. وی با بیان اینکه ما نیز باید با کار فرهنگی متفاوت و نو درمقابله با این نوع اقدامات وارد عمل شویم، افزود: همکاری و دنبال کردن فعالیت و مصوبات ستادهای چهارگانه نماز ، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب از دیگر وظایف کلی ما می باشد . وی گفت: پیگیری مباحث مربوط به سال جهاد اقتصادی و تحقق فرهنگ جهادی نیز از دیگر محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا دستگاه های کشور بتوانند با احیای این فرهنگ ،اقتصاد کشور را درگیر تحولی اساسی کنند. وی افزود: اقتصاد بر اساس شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده از مهمترین بخش های کشور است و ما نیز باید به طور جدی آن را دنبال کنیم. وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به سلامت غذایی گفت: دربخش تولید محصولات و استفاده از سموم و کود شیمیایی، باید دقت بسیار و بیش از حد مجاز داشته باشیم.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/17 :: ساعت 9:44 صبح )
»» اخبار

1390/6/15 سه شنبه

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مبارزه با خشکسالی در بخش کشاورزی  

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه تاکنون 250 میلیارد تومان از اعتبارات خشکسالی به پروژه های این طرح اختصاص یافته است، گفت: وزارت جهادکشاورزی از طریق ستاد حوادث غیر مترقبه پیگیر اختصاص اعتبارات خشکسالی به استان ها است.صادق خلیلیان در گفتگو با مهر درباره تخصیص اعتبار خشکسالی به کشاورزان اظهار داشت: اعتبارات خشکسالی در دو بخش تخصیص پیدا می کند؛ اول اعتبارات خشکسالی ملی است که در 4 پروژه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت است و دوم اعتباراتی است که از طریق وزارت کشور به استان ها اختصاص می یابد. وی با اشاره به پروژه های مبارزه با خشکسالی، گفت: این روش ها شامل اصلاح روشهای آبیاری و توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله، توسعه شبکه های آبیاری پایاب سدها و لایروبی و احیای قنوات در بخش کشاورزی است. وزیر جهاد کشاورزی درباره اعتباراتی که این وزارتخانه برای خشکسالی در اختیار دارد، تصریح کرد: 1138 میلیارد تومان اعتبار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد که تاکنون 250 میلیارد تومان از خزانه برای این پروژه ها دریافت شده است تا این پروژه ها به اجرا برسد. خلیلیان به اعتبارات خشکسالی که در اختیار وزارت کشور قرار دارد، اشاره کرد و افزود: این بخش از اعتبارات از طریق وزارت کشور و ستاد حوادث غیر مترقبه در اختیار استانداران قرار میگیرد و در استان ها هزینه می شود. وی درباره چگونگی تخصیص اعتبارات استانی بیان کرد: اعتبارات خشکسالی در استان ها برای استمهال وام ها، پرداخت خسارات و یا آبرسانی با تانکر برای آب آشامیدنی و آب مورد نیاز عشایر تخصیص می یابد که وزارت جهاد کشاورزی هم این موضوع را دنبال می کند. وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این وزارتخانه پیگیری می کند تا ستاد حوادث غیر مترقبه نیاز خود را به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کند تا اعتبارات استانی به موقع تخصیص داده شود.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/17 :: ساعت 9:43 صبح )
»» اخبار

 

سه شنبه 15 شهریور 1390
 
  امضای تفاهم نامه همکاری سازمان های «شیلات ایران» و «نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی» برای اشتغال دانش آموختگان رشته های آبزی پروری

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران ، به منظور تحقق اهداف برنامه توسعه کشاورزی و اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی واگذاری امور تصدی گری دولت و استفاده بهینه از خدمات فارغ التحصیلان شیلات و رشته های مرتبط در بخش و فراهم شدن امکان همکاری متقابل جهت حضور کارشناسان متخصص در عرصه های تولید این تفاهم نامه فیمابین سازمان شیلات ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور که منبعد در این تفاهم نامه شیلات و سازمان نظام مهندسی خوانده می شوند منعقد می گردد .کلیه بندهای این تفاهم نامه مطابق با قوانین ، سیاست ها و برنامه های مصوب طرفین به مورداجرا گذاشته خواهد شد.

موضوع تفاهم نامه :

 "ایجاد بستر مناسب برای استفاده بهینه از توان تخصصی کارشناسان فارغ التحصیل رشته های مرتبط در آبزی پروری "

اهداف :

1)تحقق سیاست های اجرایی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور تصدی گری و اجرایی فعالیتهای اقتصادی به بخش های غیر دولتی و اجرای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی .

2)توانمند سازی واحدهای آبزی پروری با بکارگیری اعضای حقیقی و حقوقی دارای رتبه و صاحب صلاحیت در نظام مهندسی (مرتبط با شیلات)در واحدهای تولیدی .

3)مدیریت فنی ، حمایتی ، هدایت و نظارت مستمر بر فعالیتهای تخصصی آبزی پروری .

4)ارتقای فنی و مهارتی افراد حقیقی و حقوقی عضو و دارای رتبه در نظام مهندسی متناسب با نیازهای بخش آبزی پروری .

مفادتفاهم نامه :

ماده 1)تهیه واجرا ی طرح های آبزی پروری و نظارت کارشناسی براجرا و بهره برداری از طرحها توسط افراد حقیقی و حقوقی عضو و دارای رتبه در نظام مهندسی .

ماده2)ارائه خدمات مشاوره فنی و کارشناسی در زمینه آبزی پروری و انجام فعالیتهای مرتبط با کنترل کیفی آب و آبزی به بهره برداران .

ماده 3)در نظر گرفتن اولویت برای افراد حقیقی و حقوقی عضو و دارای رتبه در نظام مهندسی به منظور بهره گیری از ظرفیتهای جدید توسعه آبزی پروری یا فعال سازی ظرفیتهای موجود (راکد یا نیمه فعال).

ماده 4)همکاری در تدوین ضوابط،معیارها و استانداردهای فرآیند تولیددر آبزی پروری و تدوین دستورالعمل ومقررات اجرایی آبزی پروری (نظام آبزی پروری کشور).

ماده 5)استفاده از پتانسیل های سازمان نظام مهندسی ،به منظور برگزاری بازدیدها علمی ، فنی و آموزش های داخل وخارج از کشور ویژه آبزی پروران، مروجان وبهره برداران.

ماده 6)انتخاب مربیان صاحب صلاحیت برای تدریس در دوره های آموزشی آبزی پروری و صدور کارت مربیگری برای واجدین شرایط توسط شرکت های عضو و دارای رتبه در نظام مهندسی هر 2 سال یکبار .

ماده 7)اجرای فعالیتهای آموزشی و ترویجی آبزی پروری.

ماده8)انجام فعالیتهای مربوط به تکثیرو رها سازی آبزیان به منظور بازسازی ذخایر در راستای اهداف و برنامه های مصوب ابلاغی از سوی شیلات.

ماده 9)هماهنگی در خصوص ارائه خدمات مکانیزاسیون به واحدهای آبزی پروری توسط شرکت های خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی ثبت شده و دارای رتبه در نظام مهندسی کشورو فعال سازی بخش آبزی پروری در شرکتهای مذکور.

ماده 10) جذب و بکارگیری کارشناسان واجد شرایط به منظور ارزیابی میدانی تجهیزات مکانیزه آبزی پروری .

ماده 11 )مشارکت در فعالیتهای مربوط به مدیریت ،بهره برداری و نگهداری تاسیسات مشترک مجتمع های آبزی پروری در راستای اهداف و برنامه های مصوب ابلاغی .

ماده 12)انجام فعالیتهای مربوط به برپایی نمایشگاه های تخصصی ، جشنواره ها، همایش ها ،سمینارها و کارگاه های علمی وآموزشی .

 

ماده 13 )آیین نامه های اجرایی این تفاهم نامه جهت اجرا حداکثر طی مدت 4 ماه توسط کارگروه مشترک تهیه و پس از تایید طرفین بطور همزمان به واحدهای ذیربط استانی در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

ماده 14)این تفاهم نامه در 14 بند و در 2 نسخه تنظیم و در تاریخ 7/6/1390 به تایید طرفین تفاهم نامه رسیدکه هر یک از نسخ دارای حکم واحد بوده و هرنوع تغییر در مفاد آن با توافق طرفین مجاز خواهد بود.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/17 :: ساعت 9:41 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 71
>> بازدید دیروز: 86
>> مجموع بازدیدها: 282108
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین