خدا ایمان را واجب کرد براى پاکى از شرک ورزیدن ، و نماز را براى پرهیز از خود بزرگ دیدن ، و زکات را تا موجب رسیدن روزى شود ، و روزه را تا اخلاص آفریدگان آزموده گردد ، و حج را براى نزدیک شدن دینداران ، و جهاد را براى ارجمندى اسلام و مسلمانان ، و امر به معروف را براى اصلاح کار همگان ، و نهى از منکر را براى بازداشتن بیخردان ، و پیوند با خویشاوندان را به خاطر رشد و فراوان شدن شمار آنان ، و قصاص را تا خون ریخته نشود ، و برپا داشتن حد را تا آنچه حرام است بزرگ نماید ، و ترک میخوارگى را تا خرد برجاى ماند ، و دورى از دزدى را تا پاکدامنى از دست نشود ، و زنا را وانهادن تا نسب نیالاید ، و غلامبارگى را ترک کردن تا نژاد فراوان گردد ، و گواهى دادنها را بر حقوق واجب فرمود تا حقوق انکار شده استیفا شود ، و دروغ نگفتن را ، تا راستگویى حرمت یابد ، و سلام کردن را تا از ترس ایمنى آرد ، و امامت را تا نظام امت پایدار باشد ، و فرمانبردارى را تا امام در دیده‏ها بزرگ نماید . [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

دوشنبه 14 شهریور 1390

اختصاص اعتبارات ویژه برای بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات قابل توجهی برای بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی اختصاص یافته است، گفت: ایران در اغلب موارد بخش کشاورزی رتبه اول علم و فن آوری را در منطقه به دست آورده است. جهانگیر پرهمت در گفتگو با مهر درباره عوامل موثر بر قیمت محصولات کشاورزی، اظهار داشت: قیمت محصولات کشاورزی تنها تابع از یک عامل نیست بلکه عوامل متفاوتی بر قیمت محصولات کشاورزی تاثیر گذار هستند که هریک از اینها باید جداگانه بررسی شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تنها قیمت حامل های انرژی بر قیمت نهایی محصولات کشاورزی تاثیر گذار نیست، گفت: در مقطعی از سال قیمت یک محصول با زمان دیگری متفاوت است و هربارعواملی بر قیمت محصولات کشاورزی تاثیر گذار هستند اما نمی توان افزایش قیمت را تنها ناشی از قیمت حامل های انرژی دانست. رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی افزود: شرایط یک کشاورز با کشاورز دیگر در هر زمان متفاوت است و هر کدام ممکن است در فصل های مختلف و شرایط خاصی محصولات خود را بفروش برسانند، بنابراین قیمت های آنها هم با یکدیگر متفاوت است. پرهمت با اشاره به اینکه کشاورزی در کشور رو به رشد است، افزود: امسال اعتبارات قابل توجهی برای طرح ها و پروژه‌های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و بهینه سازی مصرف انرژی انجام شده است که تولیدکنندگان و بهره برداران بخش هم از آنها استقبال کردند. وی افزود: کشور ما در تولید علم و فناوری بخش های زیادی از کشاورزی در منطقه رتبه اول را دارد به طوری‌که علاوه بر نیاز داخلی می تواند نیاز کشورهای منطقه را هم پوشش دهد، مانند تولید واکسن دامی که یکی از موضوعات موثر در بخش کشاورزی است. معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه دانش فنی تولید این واکسن ها در کشور وجود دارد، گفت: در برخی از موارد از سازمان بهداشت جهانی هم تاییدیه دریافت شده است تا فعالیت ها و تولیدات این بخش را در سطح جهانی به عنوان استاندارد ارایه دهیم.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:17 صبح )
»» اخبار

 یکشنبه 13 شهریور 1390

همکاری ایران و ارمنستان در زمینه پرورش گوسفند، ساخت دستگاه‌های ضد تگرگ و انتقال تکنولوژی نمک‌زدایی

وزیر جهاد کشاورزاری از سرمایه گذاری مشترک ایران و ارمنستان برای پرورش گوسفند خبر داد. به گزارش (ایسنا)، صادق خلیلیان در دیدار با وزیر کشاورزی ارمنستان با اشاره به همکاری‌های مشترک ایران و ارمنستان اظهار کرد:‌ زمینه‌های زیادی برای همکاری مشترک دو کشور در بخش کشاورزی وجود دارد که یکی از آن‌ها سرمایه گذاری مشترک برای پرورش گوسفند است. همچنین در زمینه تکنولوژی نمک‌زدایی آمادگی داریم کارشناسان ایرانی به ارمنستان اعزام شوند. خلیلیان همچنین اظهار کرد: در زمینه بیمه کشاورزی بازار فروش و فرآوری محصولات می‌توانیم همکاری خوبی با کشور ارمنستان داشته باشیم و در زمینه انتقال یافته‌های تحقیقاتی از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم. وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در خصوص احداث کشتارگاه‌ها می‌توانیم با ارمنستان همکاری داشته باشیم که در این زمینه لازم است بخش خصوصی دو کشور فعال شود. وی همچنین در زمینه تامین نیاز بذر گندم و چغندر ارمنستان نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: برای فراهم شدن زمینه فعالیت‌های کشاورزی لازم است روابط بانکی میان دو کشور بیشتر شود تا مانعی برای نقل و انتقالات بخش خصوصی نباشد. خلیلیان همچنین از تشکیل شرکت مشترک ایرانی و ارمنی برای انتقال تکنولوژی ساخت دستگاه‌های ضد تگرگ در ایران خبر داد و گفت: امرزوه شرکت‌های مشترک ایرانی و ارمنی با یکدیگر فعالیت دارند. خلیلیان همچنین در پایان خاطر نشان کرد: تولیدات محصولات کشاورزی در ایران پس از پیروزی انقلاب چهار برابر افزایش یافته و در حالی که جمعیت کشورمان دو برابر شده است. در ادامه این مراسم وزیر کشاورزی ارمنستان با اشاره به ریشه‌های مشترک تاریخی ایران و ارمنستان اظهار کرد: واردات از کشور ایران 270 میلیون دلار بوده که امسال به 160 میلیون دلار کاهش یافته است که بیشتر حجم واردات و صادرات کشور ارمنستان مربوط به بخش کشاورزی بوده است. وی با اشاره به این که کشور ایران طی سه سال اخیر گوسفند از ارمنستان وارد می‌کند گفت: امکانات وسیعی در ارمنستان وجود دارد که می‌توانیم تعداد گوسفندان را به دو میلیون راس برسانیم و در زمینه پرورش گوسفند با کشور ایران سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم. وی همچنین خواستار شد متخصصان ایرانی برای انتقال تکنولوژی نمک‌زدایی به ارمنستان سفر کنند و سیستم بیمه محصولات کشاورزی ایران و فروش کالاهای کشاورزی نیز به ارمنستان منتقل شود. وزیر کشاورزی ارمنستان خاطر نشان کرد: این کشور از سال 2004 دستگاه‌های ضد تگرگ استفاده می‌کنند که این دستگاه‌ها به کشور ایران برای استفاده در بخش کشاورزی صادر شده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:15 صبح )
»» اخبار

 یکشنبه 13 شهریور 1390

ظرفیت خالی در پرورش مرغ گوشتی وجود ندارد

به دنبال انتشار مطلبی با عنوان "یک سوم ظرفیت مرغداری های کشور خالی است"روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی به این شبهه پاسخ داده است.متن جوابیه به شرح زیر است:  ظرفیت خالی و خارج بودن از چرخه تولید در پرورش مرغ گوشتی اساساً وجود ندارد. در حال حاضر تولید انبوه گوشت مرغ در بازار شاهد خوبی بر این ادعاست. هم اکنون تولید کنندگان با فراوانی تولید روبرو بوده و از دغدغه‌های این وزارت یافتن راه حلی برای صادرات گوشت مرغ است که بهترین پیگیری کنندگان آن را نیز تشکل‌های صنفی مرتبط تشکیل می دهند. بنابراین با این میزان تولید طرح چنین مطالبی بدور از واقعیت است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/15 :: ساعت 8:13 صبح )
»» اخبار

1390/6/13 یکشنبه

  با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی تصویب شد؛ تصمیمات جدید دولت درباره یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1390  

مصوبه جدید دولت درباره یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 90 منتشر شد.به گزارش خبرگزاری فارس، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

     1ـ یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال 1390 از محل جزء (2) ردیف 520000 قانون بودجه سال 1390 کل کشور توزیع می‌شود:

     تبصره ـ جابه‌جایی بین مقادیر پیش‌بینی شده به شرط عدم تغییر در سقف اعتبار و مقدار توسط وزارت جهاد کشاورزی به استثناء ردیف (2) مجاز است.

    2ـ سقف مقدار توزیع و قیمت فروش انواع کود شیمیایی در سال 1390 با رعایت صرفه و صلاح دولت از محل تولیدات داخلی و یا واردات و از زمان ابلاغ این تصویب‌نامه با احتساب هزینه‌های تبعی و در سقف اعتبار جدول فوق توسط وزارت جهاد کشاورزی به شرح جدول زیر تعیین می‌شود:

     3ـ شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران موظف است تا سقف تعیین‌شده در جدول موضوع بند (2) نسبت به تأمین کود ازته (اوره و نیترات آمونیوم) براساس (90%) میانگین قیمت کود صادراتی طی دوره 45 روزه و کود نیترات آمونیوم مخلوط با فسفات براساس (90%) میانگین قیمت سه ماهه فوب خلیج‌فارس موردنیاز وزارت جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدکننده کود اقدام نماید.

     4ـ به منظور تامین نیاز بخش کشاورزی به کود شیمیایی غیریارانه‌ای و مقابله با توزیع قاچاق آن، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص توزیع و فروش کود با قیمت آزاد در بازار داخلی کشور ظرف دو ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه اقدام نماید.

     تبصره ـ واحدهایی که در طرح فروش آزاد کود مشارکت می‌نمایند، باید اطلاعات مواد اولیه، تولید و توزیع انواع کود خود را در قالب سامانه‌ای که زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی می‌گردد، وارد نمایند.

     5 ـ هزینه تبعی ناشی از تدارکات و توزیع انواع کود شیمیایی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در سقف اعتبار ردیف (4) جدول موضوع بند (1) تعیین و ابلاغ خواهد شد.

     6 ـ کارمزد عوامل توزیع و انواع کود شیمیایی معادل پنج درصد (5%) قیمت انواع کود شیمیایی تعیین می‌گردد.

تبصره ـ واحدهای تولیدکننده کود شیمیایی موظف مشخصات واحدهای تولیدی، قیمت انواع کود شیمیایی و هزینه کارمزد عوامل توزیع را به صورت روشن روی کیسه‌های کود درج نمایند.

     7ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است مابه‌التفاوت توزیع انواع کود شیمیایی را از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ این تصویب‌نامه بر مبنای فروش سال 1389 که توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور محاسبه و تأیید می‌گردد از سرجمع اعتبارات یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی موضوع جدول بند (1) این تصویب‌نامه تسویه نماید.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:7 صبح )
»» اخبار

شنبه 12 شهریور 1390

همکاری موسسه تحقیقات شیلات ایران و ایکریک برای تشخیص حلال بودن آبزیان

بر اساس تفاهم نامه امضاء شده بین مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی ( ایرکریک) از خانواده سازمان کشورهای اسلامی (OIC    ) و موسسه تحقیقات شیلات ایران ، این موسسه برای پژوهش و تشخیص فنی و تخصصی ملاک های شرعی حلالیت و حرمت آبزیان و فرآورده های آن با هم همکاری می کند. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات شیلات ایران ، با توجه به لزوم رعایت حلیت و حرمت در مصرف آبزیان و فرآورده های آن در استاندارد غذای حلال و با توجه به ملاک های حلالیت و حرمت آبزیان در شرع مقدس و فقه اهل بیت ، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی ( ایرکریک) از خانواده سازمان همکاری های اسلامی (OIC    ) و موسسه تحقیقات شیلات ایران به امضا رسید. همچنین با توجه به مسایل فنی و تخصصی برای تشخیص حرمت و حلیت آبزیان و فرآورده های آن و با توجه به وظائف قانونی موسسه تحقیقات شیلات ایران برای فرآوری، بهداشت و تولید فرآورده های شیلاتی و توان علمی این موسسه برای پژوهش و تشخیص فنی و تخصصی ملاک های شرعی حلالیت و حرمت آبزیان و فرآورده های آن، همکاری بین موسسه تحقیقات شیلات ایران و مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی گسترش می یابد. " همکاری های کارشناسی و عملی در فرآیند ارزیابی حلالیت فرآورده های غذایی و غیرغذایی در مراکز فرآوری محصولات آبزی در داخل کشور" ، " صادرات و واردات فرآورده های شیلاتی" ، " همکاری در نصب برچسب حلال برروی محصولات صادراتی و وارداتی فرآورده های آبزیان" ، " همکاری در فعالیت های پژوهشی، آموزشی و برگزاری کارگاه های آموزشی و هرگونه همکاری بین المللی به منظور اسقرار استاندارد حلال فرآورده های آبزیان در سازمان کنفرانس اسلامی" ، "‌همکاری علمی و اجرائی در تهیه و چاپ کتب، نشریات اطلس و راه اندازی موزه و سایت اینترنیتی مربوط به حلیت آبزیان و فرآورده های آن" و " همکاری علمی و کارشناسی در راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص فنی ملاک حلیت آبزیان" از موضوعات این همکاری است.

در ماده دوم این تفاهم نامه تعهدات موسسه تحقیقات شیلات اینگونه بیان شده است که موسسه توان علمی و کارشناسی خود را در برنامه های اجرایی ، پژوهشی، آموزشی و تولید، واردات، صادرات و فرآورده های آبزی حلال و نصب برچسب حلال جهانی بر روی فرآورده های آبزی به موسسه ایکریک کمک کند و امکانات علمی و پژوهشی خود را در اختیار این موسسه قرار دهد. در ماده سوم ، ایکریک نیز متعهد شده است که از توان علمی و اجرائی موسسه برای ارزیابی روند تولید فرآورده های آبزی حلال و اعطای گواهی نامه حلال جهانی به کارخانجات تولید فرآورده های آبزیان و نصب آن بر روی محصولات وارداتی و صادراتی، انجام پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز، برگزاری نمایشگاهی و کارگاه های آموزشی مرتبط استفاده کند. در پایان چنانچه در اجرای تعهدات نیاز به عقد قرارداد مشخص باشد این قرارداد با توافق طرفین منعقد و اجرایی می شود.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:6 صبح )
»» اخبار

شنبه 12 شهریور 1390

اولویت صدور مجوز صنایع کشاوزی؛ واحدها در مقیاس کوچک و در استان های مرتبط با موضوع تولید

مدیرکل دفتر امور صنایع وزارت جهادکشاورزی بابیان جزئیات ارایه مجوز به واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی، گفت: اولویت صدور مجوز با واحدهای در مقیاس کوچک و در استانهای مرتبط با موضوع تولید است. علیرضا پوربصیر در گفتگو با مهر درباره چگونگی ارایه مجوزها و اولویت بندی به صنایع کشاوزی، اظهار داشت: باید صنایع تبدیلی و تکمیلی به گونه ای برنامه ریزی شود که در سراسر کشور برای محصولاتی که بصورت پراکنده و با تناژ کمتر تولید می شوند هم صنایع فرآوری وجود داشته باشد. وی بابیان اینکه با توجه به این موضوعات سالانه و به صورت استان به استان، اولویت ارایه مجوزها ارایه می شود، گفت: در حال حاضر سعی براین است که واحدهایی صنعتی با مقیاس کوچک ایجاد شوند تا در استانهای مختلف با توجه به تولیدات کشاورزی، راندمان، بهره وری وسودآوری واحدهای فرآوری کننده مناسب تاسیس شوند. مدیرکل دفتر امور صنایع وزارت جهادکشاورزی، افزود: در حال حاضر صنایع فرآوری محصولات مختلف از جمله سیب زمینی، سبزیجات و صیفی جات از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی برای صدور مجوز هستند زیرا در این محصولات تاکنون کار کمتری انجام شده است.

 پوربصیر با اشاره به اولویت بندی در بخش زراعت و باغبانی، بیان کرد: برای محصولاتی مانند انار، گیلاس و یا هلو در مناطقی که با مازاد تولید روبرو هستند و باید واحدهای فرآوری تاسیس شود، مجوز ارایه می شود. وی با تاکید بر واحدهای فرآوری کننده خرما، اظهار داشت: در محصولات زارعی وباغی تاکید زیادی بر تاسیس واحدهای فرآوری کننده خرما وجود دارد که به واحدهایی که این درخواست را داده باشند در منطقه مرتبط، مجوزهای لازم ارایه می شود. مدیرکل دفتر امور صنایع وزارت جهادکشاورزی به بخش دام و شیلات اشاره کرد و گفت: در فرآوری محصولات لبنی سرمایه گذاری خوبی انجام شده است و شاید بیش از نیاز باشد. پوربصیر با اعلام اینکه نوسازی و بازسازی واحدها هم در اولویت قرار دارد، افزود: در این بخش بازسازی و نوسازی صنایع تبدیلی و تکمیلی به دلیل استهیلاک و فرسودگی بالا در این صنایع مد نظر قرار دارد. وی تصریح کرد: در بخش صنایع دامی بیشتر تاکید بر روی ارایه مجوز برای بسته بندی و فرآوری محصولات دامی است. مدیرکل دفتر امور صنایع وزارت جهادکشاورزی درخصوص محصولات شیلاتی هم بیان کرد: در شیلات با کمبود ماده خام روبرو هستیم بنابراین تاکید بیشتر برروی آبزیان پرورشی است که در قطب های تولید و در مناطقی که ظرفیت بالایی در پرورش آبزیان دارند مجوزهای تاسیس صنایع داده می شود.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:5 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 8 شهریور 1390

اختصاص یارانه برای تحصیل روستازادگان و کشاورززادگان در رشته‌های کشاورزی

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با اختصاص یارانه از سوی وزارت کشاورزی برای شهریه تحصیل روستازادگان و کشاورززادگان در رشته‌های کشاورزی و دامپروری دیگر فردی نخواهیم داشت که به دلیل فقر نتواند تحصیل کند. به گزارش (ایسنا)، علی‌نقی سرپناه اظهار کرد:‌ به دستور وزیر جهاد کشاورزی از محل اعتبارات داخلی این وزارتخانه یارانه برای تحصیل کشاورززادگان و روستازادگان در رشته‌های مختلف کشاورزی و دامی در سال جاری اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر 29 هزار و 355 نفر دانشجوی علمی کاربردی کشاورزی در سطح 35 رشته و در 64 مرکز آموزش وزارت کشاورزی تحصیل می‌کنند. به گفته سرپناه تاکنون برای بیش از 65 درصد از فارغ‌التحصیلان این مرکز آموزشی شغل ایجاد شده و 84 درصد بومی‌های هر استان جذب بازار کار شده‌اند. سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی وزارت کشاورزی را 27 هزار و 750 نفر عنوان و اظهار کرد: امسال دو رشته‌ی علوم زراعی و باغی با ظرفیت800 نفر دانشجو نیز برگزار می‌شود. وی خاطر نشان کرد: رشته‌های تحصیلی این موسسه در9 گروه تخصصی آبخیزداری، شیلات و آبزیان، تولید زعفران و مرکبات و فرآوری زیتون و فن‌آوری پرورش توت‌فرنگی، تکنولوژی گیاه پزشکی و تولید برنج،‌ تکنولوژی آرد، شیر و فرآورده‌های لبنی، پرورش زنبور عسل، طیور و تکنولوژی کاربردی نگهداری ماشین‌آلات زراعی، باغی و ماشین‌آلات منابع طبیعی است. سرپناه یادآور شد: سال گذشته ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز تحصیلی وزارت کشاورزی 19 هزار نفر بوده که امسال 30 درصد افزایش یافته است.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:4 صبح )
<   <<   6   7   8   9      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 59
>> بازدید دیروز: 86
>> مجموع بازدیدها: 282096
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین