در پرستش بی دانش، و دانش بی اندیشه و (قرآن) خواندن بی تدبّر، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

 

 

انتخابات هئیت مدیره در شهرستان ساوجبلاغ

 

به گزارش روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ مجمع عمومی در روز چهارشنبه 4/4/1392 برگزار گردید. این مراسم راس ساعت 9/30صبح در محل جهاد کشاورزی شهرستان با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم  و سرود ملی  و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد و بعد از آن رسمیت مجمع توسط آقای فرشید ترابی دبیر محترم اجرایی  اعلام و پس از انتخابات اعضای هیات رئیسه و عهده دار شدن اداره جلسه آقای ترابی  به بیان گزارش عملکرد این نظام در چند سال اخیر پرداختند و همچنین اقدامات انجام شده نظام صنفی کشاورزی این شهرستان را ارائه نمودند.

پس از بحث و بررسی پیرامون دستورات جلسه موارد زیر مورد تصویب قرار گرفت:1-ترازنامه سود و زیان       2-پیش بینی خرید یا سرمایه گذاری جهت استقرار دفتر نظام صنفی      3-گزارش سالیانه هیات مدیره در خصوص فعالیتهای نظام صنفی       4-انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس

در پایان از مجموع آرای ماخوذه ، افراد ذیل با کسب اکثریت آرا به ترتیب بعنوان اعضای هیات مدیره انتخاب گردیدند:1-آقای محمد تقی دهقانی      2-آقای حسین امیرنژاد    3-آقای فرشید ترابی       4-آقای محمد فرهنگ دهقان      5-آقای محمد حسین قضات     6-آقای محمد الوندکوهی بعنوان بازرس



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 93/4/29 :: ساعت 10:37 صبح )
»» اخبار

 

مقام معظم رهبری:

نابودی زمین های کشاورزی یک خسارت غیرقابل جبران است

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (دوشنبه) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، بخش هایی از معارف پرمحتوا و والای نهج البلاغه، و چند نکته اخلاقی را مطرح کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخش هایی از فرمان حکومتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، توصیه هایی کلی در خصوص مراقبت از بیت المال و حساس بودن نسبت به چگونگی استفاده از آن، و پرهیز از «اقدام شتابزده به هنگام عصبانیت، تندی اخلاق، تیزی زبان و نخوت و غرور»، بیان کردند و افزودند: حضرت علی (ع) تنها راه رهایی از این صفات و رفتارهای ناپسند را، مالک شدن انسان بر نفس خود از طریق ارتباط قلبی و معنوی و عملی با خداوند متعال می دانند.

ایشان، تلاوت همراه با تدبر قرآن و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اعمال این ماه را از جمله مهمترین راهها برای ارتباط با خدا و تسلط بر نفس برشمردند.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاستهای نظام به درستی درک و اِعمال شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: هرگونه تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی، موجب برهم خوردن انتظام فکری و هویت واقعی جامعه خواهد شد.

ایشان در ادامه به اهمیت بخش کشاورزی اشاره کردند و با اظهار نگرانی از تبدیل و تغییر کاربری زمینهای کشاورزی گفتند: نابودی زمینهای کشاورزی یک خسارت غیرقابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست بطور جدی با این پدیده برخورد کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تأسف بار غزه و کشتار بیرحمانه مردم بویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع گیری رئیس جمهور و اقدامات دولت را بسیار مناسب و بجا دانستند و تأکید کردند: مسائل غزه واقعاً مصیبت بار است و رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از غفلت دنیای اسلام، این فجایع را مرتکب می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کشتار مردم غزه به دست صهیونیست های غاصب، باید دولتها و ملتهای اسلامی را به خود بیاورد تا دست از اختلاف بردارند و با یکدیگر متحد شوند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در گزارشی از فعالیت‌های 11 ماهه دولت گفت: ایجاد آرامش در بخشهای مختلف کشور، مهار تورم، تلاش برای رفع مشکل رکود اقتصادی و ایجاد رونق اقتصادی، اجرای مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها، تامین امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر، کاهش هزینه های درمانی و قرار گرفتن همه مردم تحت پوشش بیمه، برنامه ریزی برای حل مشکلات زیست محیطی، کنترل آبهای مرزی و بروز کردن ساختار کشاورزی و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز از جمله مهمترین فعالیت ها و برنامه های دولت یازدهم است.

آقای روحانی موفقیت های دولت را مرهون الطاف الهی، حمایتهای مردم و پشتیبانیهای رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: امیدورایم مجموعه اقدامات دولت بتواند آینده بهتری را برای آحاد ملت فراهم کند.

در پایان این دیدار، حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی 

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 93/4/24 :: ساعت 11:43 صبح )
»» اخبار

 

 

 

 

 

یکشنبه 22 تیر 1393  

 

برنامه‌ وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تعاونی‌ها در شکل‌دهی زنجیره تولید

 

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بعد از ظهر دیروز از کارخانه خوراک طیور تعاونی مرغداران مرکز و کارخانه بسته بندی تخم مرغ های تولیدی این تعاونی بازدید کرد و در جریان فعالیت های آن ها و همچنین کارخانه جدید و روند احداث کارخانه جدید این تعاونی در شهرک صنعتی نظر آباد قرار گرفت.

به گزارش ایانا، حسین صفایی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عصر دیروز در بازدید از کارخانه خوراک دام و طیور شرکت تعاونی مرغداران مرکز در جمع خبرنگاران گفت: تعاونی‌های تخصصی فعالیت‌های پسین و پیشین تولید خود را مدیریت می‌کنند و تأمین نهاده‌های مورد نیاز خوراک دام و طیور از وظایف تعاونی‌های فعال است.

وی افزود: در صنعت مرغداری اعم از تولید مرغ تخم‌گذار یا گوشتی 70 درصد از کل هزینه تولید را هزینه‌ نهاده‌های آن تشکیل می‌دهد، بنابراین برای فعالان این صنعت بسیار مهم است که یک تعاونی فعال این نهاده‌ها را برای آنها تأمین کند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اظهار داشت: همچنین در زمینه بازاریابی و بازارسانی فعالیت تعاونی‌ها حائز اهمیت است، زیرا تمامی واحدهای تولید‌کننده شرایط بازاریابی و بازاررسانی محصول تولیدی‌شان را ندارند.

فلسفه ذاتی دولت، حمایت از بخش خصوصی

صفایی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تعاونی‌ها گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی شکل‌دهی زنجیره تولید است و ما باید شرایطی را تأمین کنیم که هر تعاونی بتواند صنایع پسین و پیشین فعالیتش را در اختیار داشته باشد.

وی در جریان بازدید از کارخانه خوراک دام و طیور شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران مرکز گفت: فلسفه ذاتی و وجودی دولت، حمایت از بخش خصوصی است و در شرایط حاضر هم برای حمایت از تولید کننده مواد غذایی با توجه به اینکه این بخش تأمین کننده امنیت غذایی کشور است، دولت حمایت‌های خاصی در نظر دارد.

گلایه از فراهم نشدن شرایط صادرات پایدار مرغ و تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه از آنجا که پایین نگه داشتن قیمت‌ به بهانه تنظیم بازار و عدم اجازه صادرات تخم مرغ به تولید‌کنندگان این بخش ضرر می‌رساند، لذا برای این موضوع چه توضیحی دارید، گفت: مشکل ما در بازار مرغ و تخم مرغ این است که نتوانسته‌ایم شرایط صادرات پایداری را برای این محصولات فراهم کنیم، تا بر اساس آن تولید‌کننده در برنامه ریزی های اقتصادی و سرمایه گذاری ها تکلیف خود را بداند.

صفایی تصریح کرد: مجموعه سیاست‌هایی که از امسال در اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کنیم، پایدار کردن مقررات مربوط به صادرات و واردات است و این سیاست‌ها در جهت رسیدن به اعتمادسازی در بیرون مرزهاست.

وی افزود: سعی داریم بخشی از بازارهای خارجی را برای تولید‌کنندگان داخل کشور تصاحب و تثبیت کنیم و به همین دلیل مدیریت بازار را به صورت نسبتا جامع از مرحله مدیریت و کنترل تولید صادرات و واردات به اتحادیه خود این صنف یعنی اتحادیه مرکزی مرغ تخم‌گذار داده شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: واگذاری مدیریت بازار به اتحادیه مرکزی مرغ تخم‌گذار باعث می‌شود تا در چارچوب سیاست‌های وزارتخانه مجموعه بازار، صنعت تخم مرغ را مدیریت کند و با این قدم ما شرایطی را تجربه می‌کنیم که قابل تسری به سایر بخش‌های تولیدی کشاورزی، به خصوص محصولات پروتئینی است.

توصیه نوسازی صنایع موجود به جای سرمایه گذاری های جدید

صفایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به بخش خصوصی صنعت دام و طیور چه برنامه و حمایت‌هایی دارید، گفت: برای این صنعت ظرفیت‌ سازی‌های زیادی شده و بخش خصوصی باید بیشتر روی واحدهای فعال و نیمه فعال سرمایه‌گذاری کند.

 وی افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذاری جدید در صنعت طیور کشور اعم از «گوشتی یا تخم‌گذار» توجیه ندارد، بلکه باید صنعت موجود نوسازی شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به این پرسش که برخی از صنعت‌گران بزرگ دام و طیور به علت نداشتن اعتبار لازم از این صنعت خارج شده‌اند، گفت: کار تولید در یک فضای رقابتی است و در شرایط رقابتی کسانی که می‌توانند با فناوری پیشرفته‌تر کار و تولید کنند موفق‌ترند و در بازار رقابت می‌مانند، اما صنعتگرانی که نتوانند جایگاه خود را در بازار رقابت پیدا کنند، از این صنعت حذف می‌شوند و این بازی همیشه در هر صنعتی وجود داشته است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 93/4/24 :: ساعت 11:41 صبح )
»» اخبار

 

عضویت نظام صنفی کشاورزی در ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی

 

در جلسه مشترک مدیرکل دفتر امور تشکلها و رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی مطرح شد

 

 

جلسه مشترک مدیرکل دفتر امور تشکلهای وزارت جهاد کشاورزی، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور و مسئول کمیته توانمندسازی شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور با قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی در عصر روز هشتم خرداد ماه جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی، در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر امور تشکلها در باره سیاست ها و برنامه های دفتر در ارتباط با تشکلها و نظام صنفی کشاورزی و همچنین تبیین نیاز به تشکلها در بخش کشاورزی توضیحاتی ارائه نمود و افزود: توسعه و تقویت تعامل و ارتباطات تشکلها با زیر بخش های تخصصی و سایر تشکلها از جمله سیاست هایی است که در دفتر پیگیری می شود.

دکتر عبدالرضا مسلمی افزود: برای رفع تنش های بازار می باید از تولید شروع کنیم و تشکلها در مباحث الگوی کشت و کشت های منطقه ای راه حلهای ایجابی و کنترلی دارند و می توانند با برنامه مشخص حاضر باشند و ضمن حمایت از تولیدکننده، از منافع مصرف کنندگان نیز حمایت داشته باشند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در این جلسه با تاکید بر اینکه نظام صنفی و تشکلهای کشاورزی باید به نوعی نقطه اتصال با دستگاههای اجرایی مرتبط در قالب نهادهای اجتماعی اقتصادی باشند گفت: انتظار داریم که نظام صنفی نقش آفرینی خود در ساماندهی و اصلاح رفتار بازار را بخوبی و با برنامه اجرا نماید.

حسن یونس سینکی در این جلسه همچنین از عضویت نظام صنفی کشاورزی در ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی خبر داد و مقرر شد تا از این پس رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور به همراه یک کارشناس خبره آگاه به موضوع روز مورد بحث در ستاد تنظیم بازار کشور حضور داشته باشند.    

طرح موضوع مهم عضویت نظام صنفی کشاورزی در ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی فرصت مغتنمی را برای نظامهای صنفی کشاورزی فراهم نموده تا با پیگیریهای موضوع و ایجاد تعاملات مربوطه در سطح استان زمینه حضور موثر و کارآمد نظام صنفی کشاورزی در بحث بازار محصولات کشاورزی در جهت نظم بخشی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی را فراهم آورند.  

 

 

منبع:http://agrisenf.mihanblog.comسامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران


 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 93/4/18 :: ساعت 10:30 صبح )
»» اخبار

 
.
 
 
 

رکورد جدید برداشت گیلاس در استان البرز ثبت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: 64 تن گیلاس در هر هکتار از باغات میوه استان البرز برداشت و رکورد جهانی برداشت این محصول به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سیدمحسن موسوی در مراسم کیل‌گیری از باغات گیلاس استان اظهار داشت: عباس آقایی باغدار نمونه البرزی، با برداشت 64 تن گیلاس از هر هکتار، رکورد جهانی برداشت این محصول را به خود اختصاص داد.

وی با بیان این که بیشترین میزان برداشت گیلاس در واحد سطح در کشورهای پیشرفته و صنعتی که باغات متراکم دارند، کمتر از 40 تن در هکتار است، افزود: متوسط برداشت این محصول در ایران 10 تن است که بر این اساس، این استان رکورد جدیدی در کشور و جهان به ثبت رساند.

مدیر باغبانی استان البرز خاطرنشان ساخت: سالانه 2 میلیون و 700 هزار تن گیلاس در جهان تولید می‌شود که ایران با تولید 200 هزار تن از این محصول، سومین تولید کننده گیلاس در جهان به شمار می‌رود.

وی به برخی از عوامل موفقیت این باغدار اشاره و تصریح کرد: استفاده از آبیاری تحت فشار، حداقل استفاده از سموم، هرس به موقع، اصلاح خاک و مدیریت کف باغ، استفاده از ارقام گرده دهنده و افزایش تلقیح گل و مدیریت تغذیه از مهمترین عوامل افزایش بهره‌وری محصولات این باغدار نمونه است.

گفتنی است؛ این برداشت و کیل‌گیری با حضور مهندس عرب معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر ایمانی از بخش تحقیقات باغبانی کشور، دکتر عبادی استاد گروه علوم باغبانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دیگر مسوولان استانی برگزار شد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 93/4/10 :: ساعت 10:55 صبح )
»» اخبار

 

 

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی: قانون معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاههای کشاورزی در حال اجرا و اقدام است

 

 

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از اجرای قانون معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگاههای کشاورزی در استانهای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی، محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی طی مکاتبه رسمی به شماره 2193/93/5020 مورخ 26/3/1393 اعلام نمود: طبق بند"و" تبصره 15 قانون بودجه سال 93 کل کشور، کارگاههای کشاورزی تحت شمول نظام صنفی کشاورزان مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر 5 نفر کارگر دارند مصوب 16/12/61 و اصلاحات بعدی آن می باشند و مراتب توسط کلیه استان ها جهت کارگاههای کشاورزی حائز شرایط در حال اجرا و اقدام می باشد.

 

 

منبع:http://agrisenf.mihanblog.comسامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 93/4/8 :: ساعت 9:53 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 98
>> بازدید دیروز: 41
>> مجموع بازدیدها: 280061
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین