هرکه بی انصافی کند، کسی با او دوست نشود . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

طرح مسائل و چالش های قیمت خرید تضمینی گندم:در برنامه تلویزیونی "مناظره"

برنامه تلویزیونی "مناظره" که عصر جمعه ها به طور مستقیم از شبکه یک سیما پخش می شود این بار در روز یازدهم مهر ماه 93 موضوع و مسائل قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان، با حضور نمایندگان نظام صنفی و تشکل های کشاورزی، دولت و مجلس را به چالش کشید.

 

موسی رهنمایی رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، مسعود اسدی رئیس مجمع هماهنگی حمایتی تشکل های کشاورزی کشور، مهدی کاظم‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ناصر عاشوری قلعه‌ رودخانی، عضو کمیسیون اقتصادی و محمد اسماعیل نیا عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افراد حاضر در این مناظره بودند.

 

 

رهنمایی: بیشترین آسیب بخش کشاورزی ناشی از عدم اجرای قوانین است

 

 

 

 

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در ابتدا گفت: در کشاورزی دچار عقب‌ماندگی تاریخی هستیم و ما کشاورزان هویتی را در دل تاریخ گم کرده ایم.کشاورزی در تمام ابعاد با مشکل مواجه است و همه اینها به علت نداشتن صنف بوده است.

 

موسی رهنمایی خواستار تجدید نظر در نرخ جدید خرید تضمینی گندم شده و افزود: هم‌اکنون نرخ تورم بالای 20 درصد است و این هزینه‌ها باید برای کشاورزان جبران شود و انصاف نیست کسی که نان می‌دهد کم نان بخورد.

 

وی ضعف اجرای قوانین بخش کشاورزی را بیشترین آسیب وارده به بخش عنوان داشته و گفت: به مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین مناسب برای بخش کشاورزی به ویژه قانون تمرکز که به تصویب رسید، یک عدد 20 می‌دهیم. اما در مقابل برای نظارت بر اجرای قانون نیز نمره صفر می‌دهیم، چرا که مجلس محترم در انجام مأموریت و مسئولیت ثانویه خود که همانا نظارت بر اجرای قوانین است قوی عمل نکرده و بیشترین آسیب بخش کشاورزی از همین عدم اجرای قوانین است.

 

رهنمایی در ادامه گفت: برای دفاع از یک شغل و یک سیستم یک صنف لازم است. کشاورز یا دائما در مزرعه حضور دارد و یا این که در بیرون از مزرعه به مزرعه فکر می‌کند . به همین علت کشاورزان کمتر به فکر تشکل، صنف و دفاع از حقوق صنفی خود افتاده اند و به همین خاطر متأسفانه ما در تمام ابعاد مشکل پیدا کردیم.

 

وی افزود: نظام صنفی کشاورزی با هدف دفاع از حقوق کشاورزان تشکیل شده است. تا چند سال گذشته که نظام صنفی نداشتیم، کشاورزان نمی‌توانستند حق خود را بگیرند و در سال 89 یک شبه و به چشم بر هم زدنی افزایش 10 برابری نرخ سوخت را پذیرفتند، اما بازنگری در نرخ گندم نسبت به آن صورت نگرفت و از سال 91 به بعد این اقدام در حال اجرا است.

 

 

اسدی: مشکلات و کمبودها به دلیل ضعف لابی جامعه کشاورزی است

رئیس مجمع هماهنگی حمایتی تشکل های کشاورزی کشور در سخنان خود در برنامه مناظره گفت: دولت‌ها در بحث تعیین مبادلات بین کشاورز و مصرف‌کننده اغلب جانب مصرف‌کننده را گرفتنه اند و ناراضی ساختن کشاورز، مناسب کشور نیست.

 

مسعود اسدی با اشاره به اینکه‌ افزایش 10 درصدی نرخ خرید تضمینی گندم، هزینه تولید محصول را نیز تأمین نمی‌کند و موجب می‌شود بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج شوند، افزود: قطعا اگر رئیس جمهور محترم در جلسه تعیین نرخ تضمینی خرید گندم حضور می داشت، به رقم مذکور رضایت نمی‌داد.

 

وی خطاب به نماینده بخش دولتی در این مناظره گفت: می‌گویید فقط برخی کشاورزان نسبت به قیمت جدید خرید تضمینی گندم اعتراض دارند، آن برخی دیگر که اعتراض ندارند کجا هستند؟ تا آنجا که من می‌دانم همه کشاورزان از این تصمیم احساس ناراحتی می‌کنند، چون بر اساس قانون نرخ خرید تضمینی باید مطابق با تورم تعیین شود.

 

رئیس مجمع هماهنگی حمایتی تشکل های کشاورزی کشور افزود: بحث کشاورزی، مساله امنیت غذایی است و به همین دلیل در همه کشورهای جهان دولت ها سعی می‌کنند از آن حمایت کنند. بر اساس قیمت های جدید هزینه‌ تولید در هر هکتار برای کشاورز حداقل 640 هزار تومان و درآمد وی فقط 300 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و اگر تورم 21 درصدی مبنای افزایش قیمت خرید تضمینی قرار گیرد آنگاه درآمدهای کشاورز در هر هکتار 660 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و تقریبا معادل هزینه‌هایش می‌شود.

 

اسدی در ادامه تاکید کرد: طبق قانون مجلس باید اراضی کشاورزان به عنوان وثیقه از سوی بانک‌ها پذیرفته شود، اما بانک‌ها این وثیقه را قبول ندارند و در این زمینه به کشاورزان کمک نمی‌کنند و آنهایی که هم وام کشاورزی می‌گیرند، اغلبشان کشاورزی بلد نیستند.

 

رئیس مجمع هماهنگی حمایتی تشکلهای کشاورزی کشور با مقایسه خودروسازی و کشاورزی گفت: 25 سال مردم را مجبور می‌کنیم، سوار تولیدات غیراستاندارد خودروسازان داخلی شوند تا از این صنعت حمایت شود، اما در مقابل شاهدیم که تعرفه صادرات کشاورزی مرتبا افزایش می یابد.

 

اسدی با اشاره به مشکلاتی از جمله سوخت برای کشاورزان گفت:در سراسر ایران هر کشاورزی که بخواهد 200 لیتر سوخت یارانه‌ای بگیرد، اشک از چشمانش سرازیر می‌شود. این کار آنقدر مشکلات دارد که بسیاری ترجیح می‌دهند سوخت را آزاد بخرند.

 

وی در پایان تصریح کرد: مشکلات و کمبودهای بخش کشاورزی به دلیل ضعف لابی جامعه کشاورزی است.

 

 

نماینده بخش دولتی: تشکل‌های بخش کشاورزی، چندان وارد میدان نمی‌شوند

مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی که به عنوان نماینده بخش دولتی در این نشست حاضر بود گفت: درست است که در دنیا هم اثبات شده که حمایت از بخش کشاورزی بسیار مهم و غیرقابل اجتناب است اما تجربه نشان داده است که تنها با استفاده از ابزار قیمتی نمی‌توان از کشاورز حمایت کرد.

 

مهدی کاظم‌نژاد افزود: بنده به کشاورزان اطمینان می‌دهم ممکن است امسال قیمت تعیین شده مورد نارضایتی بخشی از اقشار کشاورزان قرار گرفته باشد اما در زمینه تأمین نهاده های بخش کشاورزی هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

 

وی با اشاره به ماده 13 قانون افزایش بهره وری در بحث خرید تضمینی اظهار داشت:ماده 13 قانون افزایش بهره وری می‌گوید ما به جای خرید تضمینی به سوی قیمت تضمینی پیش رویم. در این قانون ذکر شده که باید دولت قیمتی را اعلام کند این قیمت را نخرد معامله در بورس انجام شود، چنانچه قیمت بورس کمتر از این قیمت بود دولت مابه تفاوت آن را بدهد. لازمه این کار آن است که تشکل‌ها وارد کار شوند. متأسفانه تشکل‌های بخش کشاورزی ما خیلی وارد میدان نمی‌شوند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی : آموزش مغفول مانده است

ناصر عاشوری قلعه‌ رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این مناظره اظهار داشت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای بهبود شرایط کشاورزی است و البته کافی نیست و در این جهت می باید بیش از این تلاش کرد. ضمن این که باید تولید، تجارت و توزیع محصولات کشاورزی یک کاسه شود.

وی تاکید کرد: دولت باید کاشت گندم آبی و دیمی را نیز مدیریت کند، زیرا ضایعات بسیار زیادی در تولید داریم که با افزایش راندمان تولید می‌توانیم مانع از این ضایعات شویم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما آموزش مغفول مانده است، تصریح کرد: دولت باید در این زمینه نیز فکر اساسی کند، تا بتواند ضایعات محصولات کشاورزی را به کمترین میزان خود برساند.

 

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس: ما فریاد می‌زنیم به شما کمک می‌کنیم!

محمد اسماعیل‌نیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در این جلسه با اشاره به این که قانون همیشه به دنبال حمایت از تولید کشاورزی بوده است، اما متأسفانه این قانون خوب اجرا نشده است، افزود: در مجلس بر قیمت تمام شده به اضافه درصد سود و به اضافه تورم تأکید شد و در آخرین اصلاحیه اعلام گردید که باید تمام ضرر و زیان کشاورز در نظر گرفته شود.

 

این نماینده تصریح کرد: کشاورزان باید در قالب تشکل‌های بخش خصوصی ساماندهی شوند و تشکل‌ها نیز باید در حوزه های تخصصی و اختیارات و وظایف قدرتمند شوند.

 

اسماعیل نیا با بیان اینکه در نظام بیمه باید اتفاقاتی رخ دهد اظهار داشت: مجلس با ظرفیتی که دارد به تشکل‌ها و کشاورزان کمک می‌کند و ما دائم در تلاشیم و فریاد می‌زنیم به شما کمک می‌کنیم.

 

 

گفتنی است سوال بخش نظر سنجی مردمی برنامه اینگونه بود که:"به نظر شما، دولت در تعیین نرخ تضمینی گندم بیشتر نفع کدام گروه را در نظر دارد ؟" با گزینه های: "1- کشاورزان گندمکار 2- مصرف کنندگان آرد و نان". در پایان برنامه اعلام شد که گزینه یک با 17/70 درصد مخاطب، بیشترین رای و گزینه دو 83/29 درصد رای مخاطبان را شامل شده است.

 

منبع:http://agrisenf.mihanblog.comسامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 93/7/28 :: ساعت 10:53 صبح )
»» اخبار

تنها راه خلاصی از مشکلات کشاورزی، افزایش قدرت چانه زنی کشاورزان است

 

تنها راه خلاصی از مشکلات کشاورزی، افزایش قدرت چانه زنی کشاورزان است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در جمع اعضای هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستانهای استان آذربایجان شرقی گفت: امروز کشاورزان ما ناچارند برای حل مسائل و مشکلات و چالش های خود در هر زمان و مکان و با هر وسیله ممکن،آنها رابه گوش مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس و تصمیمگیران بخش برسانند. بطور مثال کل قدرت چانه زنی کشاورزان کشور به اندازه قدرت چانه زنی یک کارخانه تولید خودرو در کشور نیست و متاسفانه کشاورزان ما نمی توانند حرف خود را در سطح کلان کشور مطرح کنند و از خواسته های خود دفاع نمایند؛ یعنی در واقع قدرت چانه زنی ندارند.

غلامرضا نوری نماینده شهرستان بستان آباد استان آذربایجان با تاکید بر لزوم کسب مهارت های لازم چانه زنی و به کارگیری افراد حقوقدان در تشکل های کشاورزی بویژه نظام صنفی کشاورزی افزود : برای استخراج قوانین نامناسب و متناقض ناچار هستیم از متخصصان حقوقی در بخش کشاورزی استفاده کنیم؛ چرا که این گونه افراد می توانند در تهیه قوانین لازم واصلاح قوانین نامناسب به نمایندگان مجلس کمک کنند

 

منبع:http://agrisenf.mihanblog.comسامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 93/7/28 :: ساعت 10:44 صبح )
»» اخبار

نشست های اختصاصی خبرنگاران رسانه ها با مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی برگزار شد

 

خبرنگاران روزنامه ایران، خبرگزاری های ایانا، ایسنا و ماهنامه دامپروران طی روزهای 24 و 25 شهریور ماه به طور جداگانه و اختصاصی با مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به گفتگو پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی، موضوع های تکالیف قانونی سازماندهی تشکلهای کشاورزی اعم از اقتصادی و اجتماعی در قانون تمرکز ، قانون افزایش بهره وریبخش کشاورزی و منابع طبیعی و قانون برنامه پنجم توسعه، جایگاه نظام صنفی کشاورزی بعنوان یک پروژه اجتماعی در تامین مطالبات و نیازهای اجتماعی کشاورزان در یک نظام مشارکت پذیر، ساختار و کارکرد تشکلهای صنفی و اجتماعی حوزه کشاورزی و تجارب کشورهای همسایه و اروپایی، جایگاه خبرگان کشاورزی در انتقال یافته ها و تجارب در مزارع به کشاورزان از جمله محورهای مورد بحث مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی در این گفتگوها بود.

دکتر عبدالرضا مسلمی ضمن تاکید براهمیت تغییر و اصلاح نگرش رفتار اجتماعی کشاورزان گفت: افزایش دانش باعث تغییر در بینش و در نهایت تغییر رفتار می شود تا بصورت عادت درآید و ایجاد این تغییر،کاری بسیار ظریف و دشوار است.

وی ضمن اعلام تلاش برای تبدیل آیین نامه نظام صنفی کشاورزی به یک قانون مستقل، از لحاظ ساختار واحدهای صنفی تخصصی و موضوعی در آیین نامه اصلاح شده نظام صنفی کشاورزی خبر داد.

مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی با تشریح شناسایی، طبقه بندی و کدگذاری مشاغل کشاورزی با کمک زیربخش های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در باره ضرورت الزامات اعتبار بخشی به پروانه های فعالیت صادره نظام صنفی کشاورزی و اهمیت اطلاعات کسب شده از بهره برداران برای برنامه ریزان و سیاستگذاران به توضیحاتی پرداخت.

مسلمی با اشاره به تاثیرات برنامه محور نظام صنفی در بحث های تنظیم بازار و الگوی کشت اضافه نمود: نظام صنفی کشاورزی به موجب قانون تمرکز یاید در بحث تنظیم بازار کمک حال دولت باشد

وی مسئولیتهای نظام صنفی کشاورزی را در برابر سه طیف: سیاستگذاران و مدیران ارشد کشوری؛ مجریان و گردانندگان و اعضای هیات مدیره نظامهای صنفی ؛ ذینفعان یا بهره برداران بخش کشاورزی مطرح داشته و بر ضرورت برنامه ریزی برای توانمندسازی ساختاری یا سازمانی این نظام تاکید کرد.

مسلمی تصریح کرد: دفتر امور تشکل های کشاورزی، وظیفه توانمندسازی و ظرفیت‌سازی تشکل‌های بخش کشاورزی را دارد. اما در این زمینه حتی یک ریال اعتبار به سازمان مرکزی تعاون روستایی پرداخت نشده است.

 

منبع:http://agrisenf.mihanblog.comسامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 93/7/28 :: ساعت 10:41 صبح )
»» اخبار

درخواست تجدید نظر در نرخ جدید خرید تضمینی گندم از سوی رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور

 

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: با توجه به تورم و هزینه‌های تمام‌شده برای تولید گندم نرخ خرید تضمینی این محصول حداقل باید 25 درصد افزایش می‌یافت، در حالی که نرخ خرید آن فقط 10 درصد افزایش یافته است.

 سید موسی رهنمایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم گفت: نرخ تورم در کشور بیش از 20 درصد افزایش یافته، اما نرخ خرید تضمینی گندم فقط 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت سوخت و نهاده‌های کشاورزی باید نرخ خرید تضمینی گندم بیش از 1155 تومان تعیین می‌شد و این نرخ برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان منصفانه نیست.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد به دلیل استراتژیک بودن این محصول باید در نرخ خرید تضمینی گندم تجدید نظر شود.

وی افزود: حمایت از کشاورز حمایت از تولید داخلی است و دولت با حمایت و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم چیزی از دست نمی‌دهد، بلکه باعث تولید بیشتر و جلوگیری از واردات می‌شود.

رهنمایی اظهار داشت: با توجه به هزینه تولید گندم و نرخ تورم و افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته حداقل باید 25 درصد افزایش می‌یافت.

 

 

منبع:http://agrisenf.mihanblog.comسامانه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی ایران

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 93/7/28 :: ساعت 10:24 صبح )
»» اخبار

آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهر در شهرستان ساوجبلاغ

 

 

سرشماری عمومی کشاورزی لازمه آبادانی و خودات کائی ملی

 

 

5 مهر تا 81 آبان ماه 39

 

 

با ماموران سرشماری عمومی کشاورزی همکاری کنیم.

 

 

 

 




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 93/7/5 :: ساعت 11:37 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 39
>> بازدید دیروز: 53
>> مجموع بازدیدها: 280938
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین