هان ! دشمن ترینِ مردم نزد خدا، کسی است که سنّت امامی را سرمشق خود قرار می دهد ؛ امّا کردارش راسرمشق خود قرار نمی دهد . [امام سجّاد علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

چهارشنبه 24 فروردین 1390

  اجرای طرح منع مصرف آنتی بیوتیک ها در پرورش مرغ در 5 استان کشور

رییس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: شیوه نامه های پرورش مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک ها تهیه شده و به استان ها نیز ابلاغ شده است. به گزارش ایرنا، "سید محسن دستور" در مراسم جشن هفته سلامت ، افزود: 10 استان برای اجرای طرح منع مصرف آنتی بیوتیک ها در پرورش مرغ اعلام آمادگی کرده و این طرح در پنج استان کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است. وی ادامه داد: فراورده های دامی این صنایع نیز با وجود بهای گران تر مورد استقبال مردم قرار گرفته است. رییس سازمان دامپزشکی کشور، خاطرنشان کرد: اجرای طرح منع مصرف آنتی بیوتیک ها در پرورش مرغ به دلیل اعمال ضوابط سخت بهداشتی ، کار دشواری است. دستور با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک ها ، عمده داروی مصرفی در صنعت طیور را تشکیل می دهند ، افزود: اجرای خوب طرح منع مصرف آنتی بیوتیک ها در پرورش مرغ نتایج مثبتی را برای سلامت مردم خواهد داشت و امید است با همکاری وزارت بهداشت گزارش های اجرای این طرح در سال آینده ارایه شود. وی اظهار داشت: 250 قلم دارو در بخش دامپزشکی کشور استفاده می شود که 50 قلم آن را آنتی بیوتیک ها تشکیل می دهد. رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر وجود معیارهای ثبت و انتخاب داروهای طیور، گفت: نخستین تاثیر مصرف این داروها در بهداشت عمومی مشاهده می شود. دستور افزود: تاحدممکن ، داروهایی که در حوزه انسانی استفاده می شود به مصرف دام و طیور نمی رسد. وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی تلاش دارد تا اقدامات پیشگیرانه تاحدی باشد که نیاز به مصرف دارو در دام و طیور نباشد. رییس سازمان دامپزشکی کشور ، اظهار داشت: طرح پایش باقی مانده های دارویی در شیر امسال نیز ادامه می یابد. دستور ادامه داد: بخشی از طرح پایش باقی مانده سموم در ماهی قزل آلا به عنوان یکی از اقلام غذایی پرمصرف مردم نیز از امسال اجرا خواهد شد. وی یادآور شد: فعالیت هایی در زمینه بهداشت دارویی در عسل، گوشت مرغ و گوشت قرمز نیز آغاز شده است. به گفته رییس سازمان دامپزشکی کشور، سالانه یک میلیارد جوجه ریزی در صنعت طیور کشور انجام می شود که با توجه به مسایل و مشکلات مرزی و جغرافیایی باید به شرایط بهداشتی و نگهداری واحدهای این صنایع بیش از پیش توجه شود.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/1/25 :: ساعت 8:54 صبح )
»» اخبار

1390/1/24 چهارشنبه

  اولویت های بخش کشاورزی در سال جهاد اقتصادی؛ فراگیری ترویج کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب و منابع، افزایش تولید و کاهش هزینه ها  

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: تامین امنیت غذایی در جامعه از ملزومات سال جهاد اقتصادی است. به گزارش ایرنا "جهانگیر پرهمت" در جمع محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان افزود: باید افزون بر تامین امنیت غذایی به سمت تولید سالم با انجام اقدامات فراگیر برای کاهش هزینه و ارتقای کمی و کیفی محصولات حرکت کرد. وی گفت:امسال سال کار و تلاش برای بخش کشاورزی است و باید با کار جهادی و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی از رشد چشمگیر ایجاد شده در بخش خدماتی، فنی و مهندسی کشاورزی بهره برداری بهینه کرد. پر همت،با اعلام اینکه امروز با همت محققان و دانشمندان ایران اسلامی می توان مواد موردنیاز کشور و منطقه خاورمیانه را تامین کرد افزود: امسال باید بر پایه علم و دانش و به روز شدن دانش زمینه شکوفایی اقتصادی را فراهم کرد.

وی همچنین بیان کرد: تولید 25 میلیون تنی بخش کشاورزی ایران در اوایل انقلاب اکنون به یکصد میلیون تن رسیده و این میزان رشد تنها با افزایش 20 درصدی سطح اراضی به دست آمده است. رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور اظهار داشت:می توان با فراگیری ترویج جهاد کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب و منابع، افزایش تولید، اصلاح بذور و کاهش هزینه ها در سال اقتصادی گام مهمی در بخش کشاورزی برداشت. وی همچنین گفت: باید با مدیریت جهادی در جهت شکوفایی اقتصاد کشور حرکت کرد و در این میان در نظام اقتصاد پایدار کشاورزی پایه و اساس است. وی اضافه کرد:مواد خام صنعت کشور از کشاورزی تامین می شود لذا در این سال باید همت کرده و نیاز بخش صنعت را که وابستگی در برخی اقلام نظیر الیاف کتان و پنبه وجود دارد برطرف کرد. پرهمت در ادامه در خصوص قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز گفت: این یکی از قانون های اساسی تحول اقتصادی کشور است و تولیدکنندگان باید با افزایش بهره وری زمینه رشد اقتصادی و افزایش درآمد خود را فراهم کنند. گفتنی است با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان اجرایی استان همدان، ساختمان اداری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با دو هزار و 830 مترمربع زیربنا با هزینه 15میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/1/25 :: ساعت 8:52 صبح )
»» اخبار

1390/1/23 سه شنبه

رییس جمهور در شورای عالی اشتغال تاکید کرد: ضرورت افزایش تولید در بخش کشاورزی و صنایع غذایی  

رییس جمهور با تبریک سال نو و قدرانی از اقدام بزرگ و شایسته ای که سال گذشته در جهت اشتغال زایی انجام شد، اظهار داشت: ایجاد یک میلیون و 600 هزار شغل در سال گذشته نشان داد که ظرفیت ها و منابع کشور بیش از تصور ماست و اگر از قالب های سنتی و رسوب کرده خارج شویم قادر خواهیم بود کارهای بزرگی انجام دهیم.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز در جلسه شورای عالی اشتغال فرصت خدمتگزاری در جمهوری اسلامی ایران را یک هدیه آسمانی دانست و گفت: در شرایطی که ملت ایران به لحاظ اندیشه و فرهنگ در حال نقش آفرینی برای زمینه سازی حکومت الهی هستند و در این مقطع تاریخی که سرنوشت بشریت در حال رقم خوردن است‏‏، فرصت خدمتگزاری یک فرصت استثنایی است که باید از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.رییس جمهور با بیان اینکه هنوز ظرفیت های خالی و ناشکفته فراوانی در بخش های مختلف وجود دارد گفت: ایجاد 2 میلیون و پانصد هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری کار قابل انجام و شدنی است چرا که در بخش های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی ظرفیت های فراوانی وجود دارد که با فعال شدن این ظرفیت ها گام های بزرگی در جهت اشتغالزایی برداشته شود.وی با اشاره به اینکه دست کم صد میلیون هکتار زمین قابل بهره برداری در کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: بیشتر این زمین ها را زمین های کشاورزی، آب و معادن تشکیل می دهد که با بهره برداری از این ظرفیت های بزرگ می توان کارهای بزرگ و موثری انجام داد. دکتر احمدی نژاد گفت: در بخش مشاغل خانگی مانند صنایع دستی و قالیبافی نیز ظرفیت های فراوانی وجود دارد که اگر از این ظرفیت ها به شکل مطلوب استفاده شود و از دانش روز تجارت جهانی نیز در آن به کار برده شود و تنها روش های سنتی مورد استفاده قرار نگیرد به میزان قابل توجهی فرصت های شغلی در این بخش ایجاد می شود. وی در ادامه با اشاره به بالا رفتن قیمت نفت در جهان تصریح کرد: وقتی قیمت نفت در دنیا افزایش پیدا کند منجر به بالا رفتن قیمت مواد غذایی می شود و در این میان کشور ما با داشتن ظرفیت های فراوان باید به دنبال افزایش تولید در بخش کشاورزی و صنایع غذایی باشد. وی از بانک ها خواست در سال جاری با جدیت بیشتری وارد میدان شوند و با توزیع منابع در میان پروژه ها و طرح های تصویب شده به اشتغالزایی کشور کمک کنند تا همه با همکاری یکدیگر زمینه را برای تحقق دو میلیون و پانصد هزار شغل در سال جاری فراهم آورد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت توکل بر خدا و درخواست هدایت از سوی امام عصر (عج) گفت: اگر به شکل واقعی به خدا توکل کنیم در واقع به آسمان و خزانه بی نهایت قدرت، حکمت و برکت متصل شده ایم و راه اتصال به آسمان توسل به حضرت ولی عصر (عج) است که اگر کسی به عشق امام هستی در مسیر اصلاح و عدالت حرکت کند در حقیقت تحت مدیریت امام قرار خواهد گرفت و تلاش های او ابعاد بزرگ و جهانی پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/1/24 :: ساعت 10:35 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 23 فروردین 1390

طرح مبارزه غیرشیمیایی هوایی با آفات در استان های شمالی، جنوبی و تهران اجرا می شود

رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی گفت : نخستین بار درکشور مزارع کشاورزی دشت مغان به صورت هوایی با مواد غیرشیمیایی در برابر افات آیمن سازی شد. آقارضا فتوحی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر ،با اشاره به اجرای طرح جایگزینی مبارزه غیرشیمیایی هوایی به جای سم پاشی هوایی به منظور کاهش مصرف سم و تولید محصول سالم افزود: طرح مبارزه هوایی غیرشیمیایی با آفات در مزارع کشاورزی دشت مغان استان اردبیل به منظور مبارزه با آفت ذرت ،سبزی و صیفی ها اجرا شد. وی افزود : در این روش از پودرهای بیولوژیک «بی تی» برای مبارزه غیرشیمایی با آفت ذرت ،سبزی و صیفی دشت مغان استفاده کردیم.رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت : طرح مبارزه غیرشیمیایی هوایی در استان های شمالی جنوبی و تهران هم اجرا می شود.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/1/24 :: ساعت 10:32 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 23 فروردین 1390

پیش‌بینی تولید 15 میلیون تن گندم و جو در کشور

مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی تولید گندم و جو براساس آمار ارسال شده استان‌ها به وزارت به ترتیب 12 میلیون تن و سه میلیون تن خواهد بود. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه خوزستان، محمدمهدی کابلی در همایش برداشت غلات اظهار کرد: سال گذشته به میزان 11.5 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور تولید شد. همچنین با تولید چهار میلیون تن جو در سال گذشته نگرانی‌ها در زمینه تامین غذای دام در کشور کاهش یافت. وی افزود: این میزان تولید جو رکورد تولید جو در کشور پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن را شکست. کابلی با اشاره به پراکنش بارندگی در کشور و اهمیت آن در هنگام کاشت بذر گفت: در چهار سال گذشته با توجه به پراکنش بارندگی، شرایط خوبی برای کاشت غلات نداشتیم به‌طوری‌که سال زراعی 89-90 از بدترین سال‌ها از نظر بارندگی بود به‌طوری که این سال را به سختی آغاز کردیم. مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل موفقیت شرایط و زمان کشت است، ادامه داد: بذر مناسب و تمهیدات لازم برای بذرپاشی امسال مناسب بود اما شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب نیست. وی گفت: بر اساس آمار وزارت بازرگانی سرانه مصرف گندم در کشور از 11.5 میلیون تن به 9.5 میلیون کاهش یافت. کابلی افزود: با تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی در شرایط زیستی موجودات زنده نیز تغییر ایجاد می‌شود. امسال با توجه به بارندگی‌های فصل زمستان در سطح سه هزار هکتار با رنگ زرد و 9 در سطح 67 هزار هکتار با بیماری سن مبارزه شد. مدیرکل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه برداشت غلات خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیشترین ضایعات ریزش گندم در کشور به خوزستان تعلق داشت اما امسال باید با در نظر گرفتن تمهیدات لازم درصد ریزش در برداشت و حمل و نقل را کاهش داد.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/1/24 :: ساعت 10:31 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 23 فروردین 1390 2

 درصد سرمایه گذاری در بخش دامپزشکی، 98 درصد بازدهی دارد

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در یک محاسبه آماری ساده، به ازای هردو درصد سرمایه گذاری در بخش دامپزشکی معادل 98 درصد بازدهی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا ، "سیدجواد حسینی" دربازدید از غرفه سازمان دامپزشکی در نمایشگاه و جشنواره سلامت واقع در مصلی امام خمینی (ره) افزود: دامپزشکی متولی سلامت دام است و قبل، حین و بعد از کشتار، بر سلامت دام‌ و طیور در کشتارگاه‌ها، مراکز تهیه و توزیع دام و فرآورده‌های دامی از نظر بهداشتی و شرعی نظارت می‌کند. وی افزود: سازمان دامپزشکی با نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیورسعی می‌کند محصولات سالم به دست مصرف‌کنندگان برسد. وی نقش دامپزشکی درحفظ و حراست از سرمایه عظیم دامی را منحصر به فرد دانست و تاکید کرد: دامپزشکی تلاش می‌کند تا مصرف دارو در دامداری‌های را به حداقل ممکن برساند.

حسینی افزود: بسیار ساده‌انگارانه است که تصور کنیم دامپزشکی تنها متولی بهداشت و سلامت دام است زیرا در مرحله نخست رسالت دامپزشکی فراهم آوردن بستری برای اطمینان از صیانت از سلامت و بهداشت انسان است.

به گفته ی حسینی زمینه‌های مختلف کاری در رشته دامپزشکی و سایر حرفه‌های مرتبط با آن بسیار وسیع است که شامل مواردی همچون نظارت بهداشتی قبل و پس از کشتار، نظارت بر صید و ردیابی باقیمانده‌های دارویی و هورمونی در محصولات خام دامی، بررسی و کنترل کلیه مبادی ورودی کشور در خصوص کنترل دام‌های زنده و یا محصولات مرتبط با دام از نظر وجود عوامل بیماری‌زا و یا سرطان‌زا می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: کارکنان دامپزشکی نقش سربازان گمنام خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که گستره وسیعی دارد را ایفا می‌کنند.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/1/24 :: ساعت 10:28 صبح )
»» اخبار

1390/1/22 دوشنبه

  رییس جمهور عنوان کرد؛ ایجاد تحول در بخش کشاورزی با بهره برداری صحیح از منابع آبی و زمین های در دسترس  

 رییس‌جمهور گفت: افزایش میزان اشتغال به معنای آن است که همه شاخص های اقتصادی رشد داشته است و تمرکز بر ایجاد اشتغال گسترده بستر تحقق جهاد اقتصادی است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش تعاون ، کارآفرینی و اشتغال، ایجاد اشتغال را زیباترین و ارزشمندترین فعالیت هر انسانی توصیف کرد و گفت: ایجاد فرصت برای کار مفید و شرافتمندانه از ظرفیت های مهمی است که بخش تعاون می تواند به جامعه اهدا کند.رییس‌جمهور فرا رسیدن روزی را که انسانها با انسانیت خود ارزیابی شوند از آرزوهای تاریخی بشر عنوان کرد و اظهار داشت: روزی که برخورداری افراد و مصرف بیشتر آنها عامل تعیین کننده شان و شخصیت والای آنها نباشد از آرزوهای تاریخی بشر است که تعاون یک ظرفیت عالی برای تحقق آن است.دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: بخش تعاون حتی بیشتر از سهم 25 درصدی تعیین شده در قانون اساسی می تواند یکی دیگر از آرزوهای تاریخی در سامان دهی مشارکت فعال همه مشارکت کنندگان در بخش های مختلف یک فعالیت و شغل را محقق کند و به این ترتیب تعاون یکی از زیباترین بخش های اقتصاد است. رییس‌جمهور با طرح این مساله که برخی مدعی هستند شرایط برای تحقق وعده دولت مبنی بر ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال 90 مهیا نیست بیان داشت: با قطعیت اعلام می کنم که همه شرایط از لحاظ امکانات سرزمینی نیروی انسانی کارآمد، منابع مالی و شرایط اجتماعی و سیاسی برای تحقق این وعده و تبلور جهاد اقتصادی فراهم است. دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه بیش از 20 سال برنامه ریزان کشور تصور می کردند ایران برای سرمایه گذاری در عرصه کشاورزی ظرفیت مناسبی ندارد اضافه کرد: اگر چه بخش های قابل توجهی از کشورمان کوهستانی و کویری است و ایران جزء کشورهایی کم آب دنیاست اما استفاده صحیح از منابع آبی و برنامه ریزی برای بهره گیری از زمین های در دسترس می تواند تحولی در بخش کشاورزی ایجاد کرده و مشاغل فراوانی را در این عرصه به وجود آورد.

رییس‌جمهور استعداد انسانی ایرانی را شگرف و بالاتر از میزان متوسط جهانی توصیف کرد و گفت: امروز ملت ایران خودباورترین ملت دنیاست و در هر عرصه ای که مقداری فضای کار باز شده، خودباوریهای خود را شکوفا کرده و در هر عرصه ای که ورود داشته در سکوهای اول قرار گرفته است و به اذعان مراکز جهانی که سرعت رشد علمی ایران امروز چندین برابر متوسط رشد علمی جهانی است.دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: میزان منابع صندوق توسعه ملی و سرمایه آماده گردش بانکها و متوسط آورده بخش خصوصی رقم چشمگیری برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی کشور فراهم می‌آورد.رییس‌جمهور با بیان اینکه روز هنرنمایی کارآفرینان فرا رسیده است، گفت: 2.5 میلیون شغل در مقیاس کشوری مانند ایران به هیچ وجه عدد بزرگی نیست اگر صرفاً از قالب هایی که در اندیشه ، برنامه ریزی و اقدام و عمل ایجاد شده خارج شویم، موفقیت دور از دسترس نیست. دکتر احمدی‌نژاد اجرای طرح مسکن مهر را نمونه ای موفق در شکستن قالب های ذهنی دانست و تصریح کرد: در طول 50 سال گذشته نوسانات دوره ای قیمت مسکن، مشکل بزرگ مردم و عامل اصلی بی انظباطی اقتصاد کشورمان بود که دولت با اجرای یک طرح زیربنایی که حاصل شکستن قالب های مرسوم برنامه ریزی و اجرا بود مشکل را برطرف کرد.رییس‌جمهور با اشاره به اعلام آمادگی وزیر تعاون مبنی بر همکاری بخش تعاون برای ایجاد یک میلیون از 2.5 میلیون شغل وعده داده شده از سوی دولت گفت : امروز همه چیز برای اینکه ایران را به گونه ای بسازیم که الگویی برای افتخار آفرینی باشد مهیاست و فقط باید دست در دست هم دهیم تا این مهم محقق شود. در این همایش همچنین در حضور دکتراحمدی نژاد طرح ملی «آموزش غیر حضوری شهروند کارآفرین» با پوشش 100 هزار کارآفرین در مرحله اول آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/1/23 :: ساعت 8:13 صبح )
   1   2   3   4      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 280797
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین