غایت دانش، عمل نیکوست [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

سه شنبه 28 تیر 1390

پیش بینی تولید 17 میلیون تن انواع میوه در کشور

مدیر کل دفتر امور میوه وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال میزان تولید انواع میوه در کشور نسبت به سال گذشته یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزاش خبرنگار اقتصادی پانا، رحمت الله پریچهر با اعلام این خبر گفت: سال گذشته حدود 16 میلیون تن میوه در کشور تولید شد و طبق پیش بینی ها در سال جاری 17 میلیون تن میوه از باغات برداشت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در سال 89 مرکبات با تولید 5/4میلیون تن، سیب با تولید 1/3 میلیون تن ، انگور با تولید سه میلیون تن و خرما با تولید 1/1 میلیون تن در رتبه های اول تا چهارم تولید میوه قرار داشتند.وی با اشاره به این موضوع که سال گذشته حدود 105 هزار تن خرما از کشور صادر شده است اظهار کرد: خرمای تولیدی کشور تنها 10 درصد آن صادر می شود و طی سال های اخیر این رقم تفاوت چندانی نکرده است.

پریچهر تاکید کرد: البته در سال 89 صادرات خرما از نظر وزنی 12 درصد و از نظر ارزشی 51 درصد نسبت به سال 88 افزایش یافت اما باید کار بیشتری در این زمینه انجام شود.وی با اشاره به افزایش قیمت خرما در بازارهای جهانی طی ده سال اخیر خاطرنشان کرد: در سال 80 قیمت هر کیلو خرما حدود 40 سنت بود اما در حال حاضر قیمت این محصول به حدود 3/1 دلار در هر کیلو رسیده است.

مدیر کل دفتر امور میوه وزارت جهاد کشاورزی به صادرات 150 هزار تن پسته در سال 89 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته صادرات پسته به لحاظ وزنی 26 درصد و از نظر ارزشی 22 درصد افزایش یافت.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/4/29 :: ساعت 9:42 صبح )
»» اخبار

1390/4/28 سه شنبه

 800 میلیارد ریال تسهیلات امسال به آبزی پروران کشور پرداخت می شود  

  800 میلیارد ریال تسهیلات امسال به آبزی پروران کشور پرداخت می شود. رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گرگان گفت : این تسهیلات با بهره 11 درصد برای ساخت و ساز و توسعه امکانات آبزی پروری است. امین الله تقوی افزود : 50 میلیارد تومان هم برای تامین سرمایه در گردش آبزی پروران در نظر گرفته شده که در صورت تقاضا این اعتبار قابل افزایش است. رئیس سازمان شیلات ایران گفت: پارسال حدود 660هزار تن محصولات آبزی در کشور تولید شد که 250 هزار تن آن پرورشی بود. تقوی گفت : پیش بینی می شود امسال تولید محصولات آبـزی پرورشی بین 20 تا 25درصد بیشتراز پارسال شود. وی گفت : براساس برنامه پنجم توسعه میزان محصولات آبزی در کشور تا یک میلیون تن افزایش می یابد . معاون وزیر جهاد کشاورزی ضعف موجود در بخش کشاورزی کشور را تنظیم نبودن بازار بیان کرد و افزود: تقویت تولید با ایجاد اتحادیه ها و افزایش نقش بهره برداران برای مدیریت بازار از برنامه های در دست اجرای این وزارتخانه برای برطرف کردن این مشکل است. تقوی افزود : بهره وری بیشتر، استفاده از ظرفیتها، دادن تسهیلات و حمایت از تولید کنندگان از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است . در این مراسم سید نصیر سید محمدی به عنوان رئیس جدید معرفی شد . محمدی پیش از این رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان بود . در این مراسم از زحمات دو ونیم ساله رمضانعلی جعفری رئیس پیشین هم قدردانی شد.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/4/29 :: ساعت 9:40 صبح )
»» اخبار

1390/4/27 دوشنبه

   اصلاح و تجهیز 1 میلیون هکتار باغ در کشور طی دو سال آینده  

     معاون امور بهبود تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال یک سوم از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد. به گزارش خبرنگار ایرنا مجید خلیلی خشنود در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان کوثر افزود: در سال جاری علاوه بر اعتبارات دولتی13 هزار میلیارد ریال از طریق شورای عالی آب به امر توسعه سامانه‌های آبیاری کشور اختصاص یافته است.

وی گفت: تجهیز و نوسازی اراضی ، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و مکانیزه کردن تولید از طریق توسعه مکانیزاسیون با محوریت شرکت های خدماتی از مهم ترین برنامه‌های سال جاری وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: تا سقف 85 درصد هزینه توسعه سیستم ها به صورت بلاعوض و 15 درصد بقیه از سوی بهره‌بردار تامین می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به وجود دو میلیون و 600 هزار هکتار باغ در کشور اشاره کرد و گفت: تولیدات باغی مشتمل بر 16 میلیون تن است و در سال 90 پیش بینی شده که یک میلیون و 500 هزار تن به حجم تولیدات افزوده شود.

وی با اشاره به این که طرح احداث باغات دو هزار هکتاری در شهرستان کوثر در حال اجرا است نسبت به تامین نهال یارانه دار فاز اول این طرح در منطقه لیکوان قول مساعدداد.

وی گفت: در برنامه دو سال آینده این وزارتخانه برنامه اصلاح و تجهیز یک میلیون هکتار باغ در کشور قرار دارد که شامل 470 هزار هکتار توسعه باغات و بیش از 500 هزار هکتار اصلاح و جایگزینی می‌شود.

خلیلی خشنود افزود:در سال جاری بر اساس مصوبه مجلس یک سوم از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بخش کشاورزی قرار داده می شود که با پیش‌بینی 30 میلیارد دلاری درآمد صندوق 10 میلیارد دلار از این محل به بخش کشاورزی تخصیص می یابد.

وی بیان کرد: همچنین 10 درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به صورت ارزی ریالی در بخش کشاورزی هزینه می‌شود و از این محل یک هزار و 500 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون در نظر گرفته شده است.

وی همچنین توسعه محصولات باغی و کشت در اراضی شیب‌دار را از برنامه‌های دیگر عنوان کرد که طی دو سال آینده قرار است یک میلیون هکتار برای احداث باغات جدید در اراضی شیب‌دار و اصلاح و نوسازی باغ‌های موجود انجام شود.

وی اظهار داشت: بر اساس سیاست های وزیر جهاد کشاورزی و ارایه آن به مجلس و ابلاغ ماده 48 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی از سوی رییس جمهوری یکسری وظایف برای وزارت جهاد کشاورزی تبیین شده است.

خشنود گفت: مهم ترین این وظایف بحث امنیت غذایی بوده و باید اقدامات به نحوی تنظیم شود که در برخی محصولات راهبردی به امنیت کامل دست یابیم.

وی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی با هدف افزایش راندمان در بخش کشاورزی بیان کرد: یکی از مباحث مورد نظر ایجاد هماهنگی در اجرای امور است.

وی گفت: در راستای حمایت از تولید و هم پوشانی بین وظایف بخش های مختلف ستاد راهبردی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

وی از ورود 26 هزار فارغ التحصیل به بخش کشاورزی خبرداد و گفت: تنها راهکار جذب این افراد در بخش کشاورزی عمل به مفاد قانون افزایش بهره وری است.

وی بر تقسیم وظایف بین شرکت های خدمات فنی و مهندسی تاکید کرد و افزود: با ارایه تسهیلات یارانه دار و کمک های بلاعوض دولتی باید گروه مکانیزاسیون در این شرکت ها شکل بگیرد. وی پیش بینی کرد میزان تولید گندم کشور در سال زراعی جاری به 13 میلیون و 500 هزار تن برسد.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/28 :: ساعت 8:25 صبح )
»» اخبار

 

دوشنبه 27 تیر 1390

  گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، شیر و فرآوری های آن برای مصرف ماه رمضان به اندازه کافی وجود دارد

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: گوشت مرغ ، گوشت قرمز ، شیر و فرآوری های آن به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز مصرف، وجود دارد و هرگونه نگرانی در این زمینه بی مورد است.  "سعادت الله عباسی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تامین نیازمندی های ماه مبارک رمضان افزود: امسال برای اولین بار در زمینه تولید گوشت مرغ کشور به جایی رسیده که نیازی به واردات گوشت نداریم.

وی ادامه داد: بیشترین تنظیم بازار از طریق افزایش تولید صورت می گیرد که امسال تولیدات دامی هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت، به انداز کافی در کشور تولید شده است. معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: هم اکنون سالانه یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود و در خردادماه نیز 96 میلیون جوجه ریزی صورت گرفت که این، یک رکورد نسبت به سال های قبل محسوب می شود. وی خاطرنشان ساخت: بمنظور کاهش هزینه ها 17هزار و 500 واحد دامداری کشور در حال بهینه سازی است. عباسی در مورد پرداخت یارانه ها از سوی دولت نیز بیان داشت: یارانه ها از طریق ستاد هدفمند شدن یارانه ها در بخش دام و صنایع آن به چرخه تولید پرداخت می شود و این یارانه ها از ابتدای چرخه تولید تا انتها به خوراک دام ، نهاده ها ، دامداران و نیز صنایع فرآوری پرداخت خواهد شد. وی به تولید سالانه 10 میلیون لیتر شیر خام در کشور اشاره و تصریح کرد: یارانه شیر قبلاً در اختیار خانوارها قرار می گرفت و بخشی هم به مدارس داده می شد ولی قانون هدفمند کردن یارانه ها هدف از پرداخت یارانه ها را بر توسعه و افزایش مصرف شیر مدارس قرار داده و قیمت شیر هم توسط کمیته ای در استان ها مشخص می شود.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/28 :: ساعت 8:24 صبح )
»» اخبار

 

دوشنبه 27 تیر 1390

آئین نامه اجرایى ماده (10)قانون نظام جامع دامپرورى کشور ابلاغ شد

آئین نامه اجرایى ماده (10)قانون نظام جامع دامپرورى کشور از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد تبصره (3) ماده(10) قانون نظام جامع دامپروری کشور- مصوب 1388- آئین نامه اجرایى ماده (10)قانون نظام جامع دامپرورى کشور تصویب کردند.

بر این اساس، دولت موسسه تحقیقات علوم دامی کشور را موظف کرده است، به منظور شناسایی و ثبت منابع و مواد ژنتیکی دام موجود در کشور با رعایت مقررات مربوط در سطوح داخلی و بین المللی اقدام کند. مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور نیز موظف به صدور شناسه و شناسنامه دام بر اساس اولویت های تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

بر اساس این آئین نامه، به منظور حصول اطمینان از کیفیت منابع و مواد ژنتیکی دامی ثبت شده، مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور پس از اخذ تائیدیه از آزمایشگاه مجاز، گواهی های لازم را برای نصب و حک شناسه صادر خواهد کرد.

همچنین تولید کننده منابع و مواد ژنتیکی دامی موظف است ضمن رعایت اصول فنی و بهداشتی، استانداردها و دستورالعمل های مرتبط با تولید و تکثیر منابع و مواد ژنتیکی دامی، امکان نمونه برداری و بازرسی های ادواری توسط آزمایشگاه های مجاز را بر اساس دستورالعمل های مربوط فراهم کند. هر گونه استنکاف موجب لغو یا عدم تمدید گواهی خواهد شد.

بر اساس این آیین نامه، هرگاه منابع و مواد ژنتیکی دامی وارداتی به دلایل بهداشتی بر اساس نظر آزمایشگاه مجاز قابل ترخیص نباشد، در صورت امکان رفع دلایل بهداشتی ظرف یک ماه توسط وارد کننده، اجازه ورود صادر خواهد شد، در غیر این صورت موظف به بر گشت دادن یا معدوم کردن آنها تحت نظر نماینده مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی است.

بر این اساس، ثبت منابع و مواد ژنتیکی اصلاح شده دامی سبب مالکیت معنوی و به منزله تعلق انحصاری حق بهره برداری اقتصادی از آن منابع و مواد ژنتیکی به مدت حداکثر بیست سال به اصلاح کننده حقیقی یا حقوقی است. هر گونه استفاده تجاری از منابع و مواد ژنتیکی ثبت شده منوط به کسب مجوز کتبی از اصلاح کننده است.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سه ماه پس از ابلاغ این آئین نامه، دستورالعمل های لازم را تدوین و ابلاغ کند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

یادآور می شود، بر اساس ماده(10)قانون نظام جامع دامپرورى کشور، به منظور حفظ و حمایت از منابع دامی و منابع و مواد ژنتیکی مربوط، وزارت جهاد کشاورزی موظف به ثبت داخلی و بین المللی موارد مذکور است.

همچنین همه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی، تعاونی و خصوصی، برای واردات و یا صادرات این موارد، موظف به اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی هستند و خروج هر گونه منابع و مواد ژنتیکی فاقد مجوز بوده و مرتکب براساس حکم محاکم صالحه، مستند به نظریه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی، به یک تا سه برابر خسارت وارده محکوم می شود.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/28 :: ساعت 8:23 صبح )
»» اخبار

1390/4/25 شنبه

   اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پره های صیادی در کشور  

   وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 60 میلیارد تومان برای مدیریت و ساماندهی پره های صیادی در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان در سفر خود به گیلان و در حاشیه بازدید از توسعه طرح پرورش ماهی در قفس جفرود بندرانزلی افزود: با تائید و ابلاغ بودجه این اعتبارات اختصاص می یابد. وی همچنین از تدوین بسته کامل حمایت از صیادان در شمال و جنوب برای رفع مشکلات این قشرخبرداد و افزود: صیادان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند. وزیر جهاد کشاورزی به طرح پرورش ماهی در قفس در دریا اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح برای حمایت از جامعه صیادی در دریای شمال و سواحل جنوبی به صورت پایلوت انجام شده است. وی با تاکید برنتایج اولیه خوب اجرای این طرح در جنوب اظهارداشت: با نهایی کردن نتایج طرح پایلوت پرورش ماهی در قفس از سال 91 می توان این طرح را در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان عملیاتی کرد.خلیلیان درادامه حفظ ذخایر دریایی، سود آوری بالا و اشتغالزایی را از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: جامعه صیادی می توانند بدون هیچ محدودیتی دراین عرصه فعالیت کند. وی یادآورشد: رشد و توسعه بخش صیادی همواره یکی از نمودها و محورهای اساسی توسعه اقتصادی در نواحی ساحلی است از اینرو توسعه این بخش می تواند محرکی برای پیشرفت دیگر بخش های اقتصادی باشد.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/27 :: ساعت 11:33 صبح )
»» اخبار

شنبه 25 تیر 1390

  توسعه علمی و پایدار کشاورزی،عامل تحقق جهاد اقتصادی

وزیر جهاد کشاورزی توسعه علمی و پایدار کشاورزی را عامل تحقق جهاد اقتصادی دانست.به گزارش خبرگزاری فارس ، صادق خلیلیان در جریان بازدید از نهالستان بزرگ در منطقه بالاده تالش اظهار داشت: هدف از بازدیدهای میدانی از بخش‌های کشاورزی در شهرستان‌ها و استان‌ها ارزیابی عملکرد، بررسی نیاز‌های کشاورزان، نحوه اجرای طرح‌های کشاورزی و دیگر سرفصل‌ها به منظور توسعه پایدار کشاورزی است. وی با اشاره به سختی‌های کار کشاورزی افزود: بخش کشاورزی با توجه به تمام مشکلاتی که دارد نقش بسیار ارزند‌ه‌ای در تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند. وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت توسعه علمی کشاورزی تاکید کرد و گفت: در سال جهاد اقتصادی تمام تلاش جهادگران برای حمایت از کشاورزان تشدید می‌شود. وی گفت: سال جهاد اقتصادی ایجاد اشتغال و تولید باکیفیت محصولات کشاورزی مدنظر رهبر انقلاب است که باید با جدیت در ارگان‌ها پیگیری شود. خلیلیان با تاکید بر ضرورت توسعه پایدار کشاورزی خاطرنشان کرد: برنامه پنجم توسعه مقدمه سند چشم‌انداز 20 ساله است و در این سند هدف‌گذاری شده که ایران در پایان برنامه هفتم به مقام نخست از نظر اقتصادی در سطح خاورمیانه برسد. وی با اشاره به حمایت‌های ویژه دولت و شخص رئیس جمهور از کشاورزان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عنایت‌های شخص رئیس جمهور اختصاص بودجه‌ای ویژه‌ برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/27 :: ساعت 11:31 صبح )
   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 17
>> مجموع بازدیدها: 280755
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین