دو تن به خاطر من تباه شدند : دوستى که از اندازه نگاه نداشت و دشمنى که بغض مرا در دل کاشت . [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» راهاندازی نخستین نظام صنفی کارهای کشاورزی

 ساوجبلاغ صورت گرفت؛
راه‌اندازی نخستین نظام صنفی کارهای کشاورزی

خبرگزاری فارس: مسئول اداره ترویج جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از راه‌اندازی نخستین نظام صنفی کارهای کشاورزی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی این شهرستان، مصطفی پایکاری با اعلام این خبر اظهار داشت: ایجاد این نظام در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی انجام می‌شود.
وی ساماندهی و نظم‌بخشی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی را از دیگر مزایای اجرای این نظام عنوان کرد.
پایکاری افزود: با آغاز فعالیت صنف کشاورزی، از این پس تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی که با تصدی دولت انجام می‌گرفت به تدریج به نظام صنفی واگذار می‌شود.
این مسئول از جمله اهداف این نظام صنفی را استانداردسازی و ساماندهی تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی و ارتقای کیفیت شغلی تولیدکنندگان و بهره‌برداران برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در این نظام از هر قشر از تولیدکنندگان یک نماینده حضور دارد تا بتواند مسائل و مشکلات صنفی خود را مطرح و پیگیری کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 89/1/23 :: ساعت 1:21 عصر )
»» لزوم بهره گیری از آب و خاک کشور با همت و کار مضاعف

  نوع مطلب: مصاحبه  

لزوم بهره گیری از آب و خاک کشور با همت و کار مضاعف
ترابی: همت و کار مضاعف در کشاورزی باعث افزایش بهره وری است
ایسکانیوز: دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان ساوجبلاغ همت و کار مضاعف در بخش کشاورزی را از عوامل افزایش بهره وری دانست.
هدر رفتن زمان در فعالیت های کشاورزی خسارت های جبران ناپذیری در پی دارد
فرشید ترابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، ابرازداشت: اگرچه فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 89 به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف تمام ابعاد و حوزه های فعالیتی اعم از تولیدی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی را دارد و دایره شمول آن مجموعه تلاش هایی را که جهت رشد و بالندگی کشور و دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله را در بر می گیرد، ولی به صورت خاص در بخش فعالیت های کشاورزی، زراعی و دامی همت و کار مضاعف دارای ویژگی خاص است.
به گفته وی، این مساله در نهایت موجب بهره وری از کلیه عوامل تولید در جهت دستیابی به تولید بیشتر و کیفیت بهتر و قیمت مناسبت تر به همراه درآمد و رفاه بیشتر برای قشر عظیم فعالان در بخش کشاورزی و خانواده های آنان شده و در مجموع از طریق افزایش تولید ملی نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد داشت.
ترابی آب، زمین، زمان، سرمایه و کار را از عوامل موثر و اجزای لاینفک فعالیت های کشاورزی دانست و گفت: در حوزه های مختلف کشاورزی باغی، دامی و طیور باید این عوامل در کنار حمایت های ترویجی و مالی دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان عوامل لازم جهت تحقق تولید مورد استفاده قرار گیرد.

*لزوم بهره گیری از آب و خاک کشور با همت و کار مضاعف

وی ادامه داد: محدودیت های آب و خاک کشور ایجاب می کند که در بهره برداری از این نعمت های خدادادی با همت و دلسوزی بیشتر اقدام کرده و با کار و تلاش مضاعف و شبانه روزی بهترین کاربری را از عوامل محدود برای تامین نیازهای نامحدود داشته باشیم.
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه تاکنون در لبیک به فرمایشات رهبری می بایست به صورت مضاعف و خستگی ناپذیر با دقت و سرعت بیشتری عمل می کردیم و کار مضاعف و شبانه روزی را در استفاده بهینه از منابع آب و خاک کشور سرلوحه کار خود قرار می دادیم.

*هدر رفتن زمان در فعالیت های کشاورزی خسارت های جبران ناپذیری در پی دارد

به گفته این مقام مسول زمان در فعالیت های کشاورزی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است که از دست دادن و هدررفتن آن در بخش کشاورزی به طور کلی در تماس بوده و زیان های جبران ناپذیری را برای این بخش به همراه خواهد داشت.
ترابی با بیان اینکه تلاش برای استفاده بهینه از زمان برای تولید به موقع نیاز به همت و کار مضاعف به صورت خستگی ناپذیر دارد تاکید کرد: اگر چه توسعه تکنولوژی در رشد مکانیزاسیون در حوزه های مختلف کشاورزی به صورت تدریجی جایگزین نیروی کار می شود ولی هنوز با توجه به سنتی بودن بخش قابل توجهی از تولیدات و فعالیت های کشاورزی، نیروی کار و تفکر خلاق فعالین کشاورزی کشور از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

*همت و کار مضاعف از مشخصات نیروی کار است

به گفته وی، همت، کار و تلاش از مشخصات بارز و لازمه نیروی کار در راه تولید است که همت مضاعف برای نیروی کار به معنای خستگی ناپذیری در تولید محصولات با هدف کمک به تولید ناخالص ملی و دستیابی به اهداف چشم انداز در کنار افزایش درآمد و رفاه زندگی برای تولیدکنندگان است.
وی تاکید کرد: نهادهای مرتبط با کشاورزی در بخش دولتی در انجام تحقیقات و فعالیت های ترویجی و آموزشی در تامین نهاده های لازم برای تولید و همچنین زمینه سازی و هماهنگی با سایر ارگان های مسوول در تامین نقدینگی و سرمایه لازم برای تولید نیز می بایست با همت و کار مضاعف اقدام شود چرا که مجموعه عوامل گفته شده به صورت زنجیره ای به هم متصل است.

*همت و کار مضاعف در کشاورزی باعث افزایش بهره وری است

ترابی با بیان اینکه هرگونه تعلل یا کم کاری و یا کم همتی در هر یک از عوامل باعث از دست رفتن امکانات خواهد شد تاکید کرد: همت و کار مضاعف در کشاورزی باعث افزایش بهره وری از کلیه عوامل تولید شده و به یاری خداوند به معنای درآمد، برکت، رفاه و آرامش مضاعف خواهد بود که تاثیر مضاعف آن در توسعه و آبادانی کشور و همچنین سرافرازی مضاعف برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان توفیق همت و کار مضاعف را کسب کرده و از آن در جهت نیل به اهداف خداپسندانه استفاده شود گفت: نظام صنفی کشاورزی وظیفه خود می داند که در جهت کمک به کشاورزان، باغداران و تولیدکنندگان دام و طیور تحت پوشش خود برای رسیدن به اهدافی که در اساسنامه تدوین شده تمام وقت و امکانات و توانمندی های خود را به کار گیرد و با امید به خدا در کنار همت و کار مضاعف همگام با کشاورزان در سالی که به این عناوین مبارک نامگذاری شده در خیر و برکت این فعالیت های شریک و سهیم بوده و انجام وظیفه کند.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 89/1/23 :: ساعت 1:16 عصر )
»» واردات بی رویه توت فرنگی

  نوع مطلب: مصاحبه  

سود بازرگانی باید بر قیمت تمام شده توت فرنگی تولید داخلی اعمال شود
ترابی: لزومی برای واردات توت فرنگی وجود ندارد
ایسکانیوز: مدیر عامل نظام صنفی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به این که توت فرنگی میوه ای لوکس است و لزومی برای واردات آن وجود ندارد گفت: سود بازرگانی باید بر قیمت تمام شده توت فرنگی تولید داخلی اعمال شود.
 
مهندس فرشید ترابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، با بیان اینکه تولید حدود دو هزار تن توت فرنگی گلخانه ای در سال و در استان تهران زندگی تعداد زیادی از بهره برداران واحدهای گلخانه ای را تامین می کند، گفت: متاسفانه واردات بی رویه توت فرنگی با تعرفه های نامتناسب با قیمت های تمام شده داخل در فضای تولید واحدهای گلخانه ای، باعث ورشکستگی و عملا تعطیلی این واحدها می شود.
به گفته وی 40 هکتار از زمین های ساوجبلاغ تحت کشت است که منحصرا به کشت توت فرنگی می پردازد.
ترابی با تاکید بر اینکه توت فرنگی در کشور ما میوه ای لوکس است و نمی توان گفت که همه مردم از آن استفاده می کنند، اظهار داشت: توت فرنگی مثل دیگر اقلام کشاورزی و جزو کالاهای اساسی نیست و الزامی برای واردات آن وجود ندارد که نبود آن موجب تنش در بین اقشار مختلف جامعه شود.
مدیر عامل نظام صنفی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به افزایش تعرفه بازرگانی به 80 درصد گفت: متاسفانه این تعرفه بر قیمت تولید در محل اعمال می شود و قیمت تمام شده داخلی برای آن در نظر گرفته نمی شود.
وی ادامه داد: وزارت بازرگانی متولی سیاست گذاری واردات و صادرات است و به نظر نمی رسد هیچ تعاملی با نظام صنفی و یا وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد.
ترابی با اشاره به گذراندن سرمازدگی محصولات در سال 86 گفت: متاسفانه در سال 87 با واردات بی رویه بسیاری از فعالان توت فرنگی از رده خارج و نهایتا از بازپرداخت وام های خود ناتوان شدند.
مدیر عامل قطب تولید توت فرنگی گلخانه ای از جمله مزایای توت فرنگی گلخانه ای نسبت به توت فرنگی فضای باز را دوام بالا، ارگانیک بودن(سلامت میوه از نظر باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی)، ماندگاری بالا، رنگ شفاف و بزرگتر بودن سایز آن عنوان کرد


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 89/1/23 :: ساعت 12:51 عصر )
»» شرح وظایف نظام صنفی کشاورزی

 

1-کوشش در جهت استیفای حقوق و خواسته‏های مشروع و قانونی اعضا

2-تلاش برای بهبود وضع اجتماعی ،فرهنگی،اقتصادی و افزایش سطح رفاهی و سایر نیازهای صنفی

3-نظارت و کنترل بر تولید محصول سالم و با کیفیت در مراحل مختلف

4-حمایت ، دفاع و پشتیبانی از حقوق و منافع صنفی و حرفه‏ای اعضا

5- انجام اقدامات لازم در جهت ارتقای سطح مهارت و دانش اعضا و همچنین سطح تکنولوژی در امور تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی

6-ارائه نظرات فنی ، مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرح‏های مربوط به مراجع ذیربط

7-حل و فصل اختلافات صنفی ما بین اعضا و مشاوره و راهنمایی در اختلاف بین اعضا و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی

8-راه اندازی بانک اطلاعات صنفی

9-ایجاد تعاملات لازم با دستگاه‏ها و صنوف مرتبط جهت توسعه کمی و کیفی محصولات و بهبود شرایط تولید ، فروش و صادرات محصولات و فراورده‏های کشاورزی

10-ایجاد  تمهیدات لازم جهت برخورداری اعضا و و احدهای صنفی از وام و تسهیلات اعتباری

11-تعیین شرایط احراز شغل و ضوابط عضویت در نظام صنفی در چار چوب مصوبات نظام صنفی استانی و هئیت عمومی

12 تلاش برای عضویت و حضور فعال در مجامع تصمیم ساز و تصمیم گیر مرتبط با بخش کشاورزی در چارچوب قوانین و مقررات

13-ایجاد ارتباط و همکاری با تشکلها و سازمانهای مرتبط با وظایف نظام صنفی

14-همکاری در جهت تاسیس ، تقویت و گسترش تشکلهای کشاورزی(تولیدی- توزیعی- خدماتی - اجتماعی- صنفی و مهندسی)

15-صدور مجوز فعالیت برای تشکلهای تحت پوشش نظام صنفی کشاورزی

16-تلاش در جهت فراهم شدن افزایش کمی و کیفی سطح پوشش خدمات اجتماعی نظیر بیمه تامین اجتماعیو بیمه محصولات کشاورزی و .... برای اعضا

17-انعقاد قرارداد و تفاهم نامه در چار چوب قوانین و مقررات

18-انجام فعالیت ها در چارچوب ضوابط و قوانین مجمع امور صنفی شهرستان و نظام صنفی استان

19-پیگیری لازم جهت رفع موانع و مشکلات صنفی و توسعه ظرفیت ها و فرصت های اشتغال در بخش کشاورزی

20-انجام اقدامات لازم جهت ترویج و توسعه تولید محصولات سالم و ارگانیک

21-تلاش برای بهبود کیفیت تولید و بررسی ،شناخت و استقرار روشهای کنترل از طریق ارائه خدمات فنی و مهندسی به اعضا

22-صدور کارت عضویت به اعضا

23-کوشش در تشکیل باشگاههای فرهنگی و ورزشی با رعایت مقررات قانونی به منظور برخورداری اعضا از امکانات آن

24-قبول مسئولیت و همکاری با ادارات ، سازمانها و نهادهای محلی در انجام وظایف

25-انجام سایر وظایف و تکالیف نظام صنفی در چارچوب قوانین و مقررات

26-ارائه تسهیلات برای آموزش اعضا و انجام خدمات آموزشی و ترویجی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 89/1/23 :: ساعت 12:42 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 85
>> بازدید دیروز: 53
>> مجموع بازدیدها: 280984
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین