آن که خود را پیشواى مردم سازد پیش از تعلیم دیگرى باید به ادب کردن خویش پردازد ، و پیش از آنکه به گفتار تعلیم فرماید باید به کردار ادب نماید ، و آن که خود را تعلیم دهد و ادب اندوزد ، شایسته‏تر به تعظیم است از آن که دیگرى را تعلیم دهد و ادب آموزد . [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

سه شنبه 8 شهریور 1390

لزوم مقابله با دست اندازی متخلفین بر اراضی و منابع ملی کشور

     معاون اول رئیس جمهور بر لزوم تهیه گزارش کاملی از تخلفات زمین‌خواری برای مقابله با دست‌اندازی‌ متخلفین بر اراضی و منابع ملی کشور تاکید کرد معاون اول رئیس جمهور بر لزوم تهیه گزارش کاملی از تخلفات زمین‌خواری برای مقابله با دست‌اندازی‌ متخلفین بر اراضی و منابع ملی کشور تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،محمدرضا رحیمی در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به تخلفات برخی تعاونی‌های مسکن که در گذشته فعال بوده اند اظهار داشت: باید گزارش کاملی از این تخلفات تهیه شود تا پیگیری‌های قضایی آن به شکل ویژه انجام و دست متخلفان از منابع ملی کشور کوتاه شود. معاون اول رئیس جمهور برآورد ارزش ریالی تخلفات اینگونه پرونده‌های زمین‌خواری در سطح کشور را رقم بسیار بزرگی ارزیابی کرد و افزود: اگر این سرمایه از متخلفین ستانده و بازگردانده شود و برای عمران و آبادانی کشور هزینه شود، می تواند تحولی مثبت در کشور ایجاد کند. در این جلسه در ادامه مباحث جلسه گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، توضیحاتی در خصوص تخلفات صورت گرفته در برخی تعاونی‌های فعال در گذشته در محدوده شهر تهران ارائه و مقرر شد گزارش کاملی با جزئیات دقیق از این نوع پرونده‌ها در سطح کشور تهیه و هر چه زودتر ساماندهی و حل و فصل گردد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:3 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 7 شهریور 1390

  افزایش 3 برابری تولیدات کشاورزی با اصلاح روش های آبیاری

رئیس جمهور در مراسم افتتاح دو طرح عمرانی صنعتی در آذربایجان غربی گفت: هم اکنون برای هر هکتار زمین کشاورزی در کشور هشت تا10 هزار متر مکعب آب مصرف می شود که اگر شیوه آبیاری را تغییر دهیم این رقم را تا سه برابر می توان کاهش داد. آقای احمدی نژاد اضافه کرد: اگر شیوه آبیاری را پیشرفته کنیم این مصرف به یک دهم نیز کاهش خواهد یافت. به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور با اشاره به اینکه سد آغ چای 16 هزار هکتار از اراضی را زیرپوشش قرار می دهد گفت: با اصلاح آبیاری در حد معمولی می توان این میزان را به 48 هزار هکتار افزایش داد. وی افزود: در همین زمینه می خواهم این شهرستان در کشور نمونه و الگو قرار گیرد پس همت کنید در این 16 هزار هکتار زمین روش آبیاری نوین اجرا شود و قول می دهم جهاد کشاورزی 85 درصد آن را یارانه دهد. آقای احمدی نژاد با بیان اینکه تولیدات کشاورزی کشور در حال حاضر به 107 میلیون تن می رسد گفت: با اصلاح مناسب و معمولی شیوه آبیاری می توان این میزان را تا سه برابر افزایش داد زیرا اصلاح شیوه آبیاری میزان تولید را افزایش خواهد داد. رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بهره برداری از کارخانه یک میلیون تنی سیمان خوی گفت: با بهره برداری از این کارخانه و نیز کارخانه سیمان بوکان در چند ماه آینده ظرفیت تولید سیمان استان آذربایجان غربی به چهار میلیون تن افزایش خواهد یافت حال آن که کل مصرف سیمان این استان یک میلیون تن در سال است و بقیه باید صادر شود. وی از اصحاب صنعت و سرمایه گذاران خواست همه همت خود را به کار گیرند تا سیمان تولیدی کشور در داخل مصرف شود زیرا به نفع کشور و مردم است و مازاد را می توان صادر کرد. رئیس جمهور گفت: در اواخر دهه60 ، از نظر سیمان در مضیقه قرار داشتیم به گونه ای که سیمان عمدتا سهمیه ای بود و از کشورهای همسایه وارد می شد اما امروز با همت متخصصان و تلاش کارگران کار به جایی رسیده است که از صادرکنندگان اصلی سیمان در جهان هستیم. آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش با گرامیداشت هفته دولت به ویژه یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید رجایی الگوی ایستادگی و مقاومت است و حقیقت انسان زمانی بروز می کند که انسان بر حق ، راه حق و اصول و ارزش های آن بایستد. وی با اشاره به دیگر ویژگی های شهید رجایی از جمله در رعایت ،حفظ و توزیع مناسب بیت المال ، مراقبت از محرومان ، پاکدستی و کار برای خدا گفت: او همیشه خود را نوکر و خدمتگزار مردم می دانست وکوتاهی مسئولان در خدمت رسانی به مردم را بر نمی تافت زیرا معتقد بود عزت و اقتدار ملت ، عزت اسلام ناب است. آقای احمدی نژاد با اشاره به دوره حداکثر11ماهه مسئولیت شهیدرجایی گفت: در این مدت چه ها کردند و چه حرف ها به ویژه آن مردک فراری چه توهین ها که علیه او نکرد اما شهید رجایی به رغم این تهمت ها در مسیر حق ایستادگی کرد و همه وجودش برای انقلاب و اسلام سوخت.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:2 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 7 شهریور 1390

بهترین و با کیفیت ترین بذر ها در اختیار کشاورزان قرار می گیرد

به دنبال انتشار مطلبی در خبرگزاری مهر مورخ1/6/90 با عنوان " تهدید خودکفایی گندم با کاهش سود کشاورزان / توزیع بذر بی کیفیت " روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی به این شبهات پاسخ داده است .متن جوابیه به  این شرح است:

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی باهمکاری معاونت تولیدات گیاهی نسبت به تامین بخشی از نیاز بذری گندم کشور و با استفاده از تجهیزات و کارخانجات بو جاری و با ضد عفونی و بسته بندی استاندارد بهترین و با کیفیت ترین بذور را در اختیار کشاورزان قرار می دهد که از نظر خلوص ژنتیکی نیز در بسته‌بندی‌های توزیعی گواهی موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر الصاق می‌گردد. لذا مشکلی ازنظر کیفیت بذر گندم توزیعی تاکنون به این شرکت اعلام نشده است. در این راستا امکان دارد وجود نکاتی چون عدم آماده سازی زمین، عدم رعایت تاریخ کاشت، آبیاری نادرست، عدم بهره‌گیری از بذر کارها، شرایط اقلیمی و ... از سوی کشاورزان موجب کاهش برداشت محصول شده باشد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:1 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 7 شهریور 1390

  وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس کارگروه ملی بیابان زدایی منصوب شد

رییس جمهوری اسلامی ایران در حکمی" صادق خلیلیان "را به عنوان "رییس کارگروه ملی بیابان زدایی" منصوب کرد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، متن حکم دکتر محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:

جناب آقای صادق خلیلیان

وزیر محترم جهاد کشاورزی

در اجرای بند(1) ماده (2) آیین نامه تشکیل کارگروه ملی بیابان زدایی مصوب 6/6/1389 هیات محترم وزیران، به موجب این حکم جناب عالی را به عنوان "رییس کارگروه ملی بیابان زدایی" منصوب می کنم و انتظار دارم گزارش اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با کارگروه را به صورت مستمر و سالانه به اینجانب ارایه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و با بهره گیری از تمامی امکانات در اختیار، شرایط مطلوب برای مقابله با تخریب سرزمین و کنترل پدیده بیابان زایی در کشور که بخش وسیعی از آن در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد، فراهم گردد و همچنین با همکاری کنوانسیون بین المللی مقابله با بیابان زایی، فعالیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش و تعمیق یابد. بدیهی است تمامی دستگاه‌های ذیربط موظفند همکاری لازم و موثر را معمول نمایند.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 8:0 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 6 شهریور 1390

افتتاح و بهره برداری از 3107 پروژه تولیدی و زیر بنایی بخش کشاورزی در هفته دولت

    

به گزارش روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی در ایام هفته دولت 3107 پروژه تولیدی و زیر بنایی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 5 هزار و 310 میلیارد ریال با حضور مسئولین و مردم در اقصی نقاط کشور به بهره برداری می‌رسد. بر پایه این گزارش با بهره برداری از این تعداد پروژه زمینه برای 11 هزار و 705 نفر اشتغال مستقیم و برای 32 هزار و 390 اشتغال غیر مستقیم فراهم خواهد شدوبیش از100هزارخانوارشهری،روستایی وعشایری ازمزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.

این گزارش می‌افزاید: پروژه‌های افتتاحی در زمینه آب وخاک با 2174 پروژه ،تولیدات گیاهی با 111 پروژه، تولیدات دامی با 406 پروژه، شیلات با 65 پروژه، صنایع کشاورزی با 61 پروژه، منابع طبیعی با 158 پروژه، ترویج و تحقیقات با 12 پروژه، تعاون روستایی با 30 پروژه، امور عشایر با 76 پروژه، دامپزشکی با 5 پروژه و در سایر موارد 9 پروژه می باشد.

شایان ذکر است: بیشترین پروژه های افتتاحی مربوط به استان اصفهان با 300 پروژه و کمترین تعداد پروژه افتتاحی مربوط به استان هرمزگان با 17 پروژه افتتاحی می باشد.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 7:59 صبح )
»» اخبار

شنبه 5 شهریور 1390

رونق اقتصاد کشاورزی با افزایش بازده تولید و اصلاح ساختار مصرف انرژی و آب

معاون وزیر جهاد کشاورزی کشت ارقام پرمحصول و افزایش راندمان در واحد سطح آب و نهاده ها را از عوامل موثر بر افزایش درآمد کشاورزان برشمرد و گفت: افزایش نرخ حامل های انرژی تنها عامل موثر بر درآمد کشاورزان نیست. جهانگیر پرهمت در گفتگو با مهر درباره تاثیر نرخ حاملهای انرژی بر کاهش درآمد کشاورزان گفت: عوامل مختلفی بر اقتصاد کشاورزی و یا اقتصادی بودن تولید موثر است که انرژی ارزان یکی از مولفه های تاثیر گذار براین موضوع به شمار می رود. وی با بیان اینکه ممکن است در بیشتر بخشهای کشاورزی مصرف بهینه انرژی وجود نداشته باشد، اظهار داشت: در سال گذشته تحقیقاتی در مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد که براین اساس، کشاورزی و دامداری و مرغداری مورد بررسی قرار گرفت. معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: محققان سازمان به این نتیجه رسیدند که واحدهای مرغداری با اصلاح سیستم می توانند به جایی برسند که بیش از 40 درصد در مصرف انرژیشان صرفه جویی شود که برای طرح پایلوت استان قزوین انتخاب شد و در حال حاضر به عنوان یکی از طرحهای مورد حمایت از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها مورد توجه قرار گرفته است. پرهمت بااشاره به ضرورت اصلاح ساختار انرژی و کاهش مصرف و تاثیر آن بر کاهش قیمتها، بیان کرد: البته انرژی به تنهایی در اقتصاد بخش کشاورزی موثر نیست و مولفه های مختلفی وجود دارد که این عوامل از نهاده های تولید تا فصل برداشت و تنظیم بازار را شامل می شوند. رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اقتصاد کشاورزی را از دیگر بخشهای تولیدی متفاوت عنوان کرد و گفت: در برخی از محصولات تولید متاثر از مولفه هایی مانند فصل و شرایط آب و هوایی نیست؛ بنابراین نحوه قیمت گذاری و تولید محصول همیشه به تبع بازار مشخص می شود اما در کشاورزی یک فصل تولید می‌شود و تمامی سال باید به مصرف برسد، بدین ترتیب مدیریت این موضوع کار دشواری است. وی با تاکید بر تولید ارقام پرمحصول، اظهار داشت: استفاده از نتایج تحقیقات در کشاورزی و تولید ارقام پرمحصول در مجموع منجر به افزایش درآمد کشاورزان می شود که در کنار آن باید به بهینه سازی مصرف انرژی هم توجه داشت.پرهمت با اشاره به مصرف آب و راندمان تولید، بیان کرد: افزایش راندمان تولید و نهاده ها در واحد سطح در کنار کاهش مصرف انرژی و آب در این بخش می تواند اقتصاد کشاورزی را رونق ببخشد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/6/13 :: ساعت 7:57 صبح )
»» عید سعید فطر مبارک



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 90/6/12 :: ساعت 8:38 صبح )
<   <<   6   7   8   9      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 66
>> بازدید دیروز: 53
>> مجموع بازدیدها: 283020
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین