خدایا! . . . در دیده ام نور و در دینم بینش بنه . [امام صادق علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» امسال برداشت میوه برای بسیاری باغداران توجیه اقتصادی نداشت

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - کرج
سرویس: استان‌ها

رئیس نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ گفت:امسال به دلیل واردات بی‌موقع محصولات کشاورزی برای بسیاری از باغداران کشور برداشت میوه توجیه اقتصادی نداشت.

 

 

مهندس فرشید ترابی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: امسال تولیدات محصولات کشاورزی در کشور در حد اشباع بازار داخلی بود، اما متاسفانه واردات بی‌موقع محصولات باعث مشکلات بسیاری برای بازار فروش محصولات تولید داخل به وجود آورد.

 

وی افزود: این امر باعث شد حتی بسیاری از باغداران تمایلی به برداشت محصول باغ خود نداشته باشند و به طور کلی برداشت میوه برای باغداران امسال توجیه اقتصادی به ارمغان نیاورد.

 

ترابی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تولیدکنندگان داخلی وجود دارند و فعال هستند قیمت محصولات وارداتی زیر قیمت بازار خواهد بود واگر تولیدی در کشور صورت نگیرد تعیین کننده قیمت محصولات بازار کشور مبداء واردات می‌شود.

 

وی در پایان گفت: با تفویض اختیار واردات محصولات کشاورزی از اداره بازرگانی به اداره جهاد کشاورزی امیدواریم واردات محصولات در صورت لزوم تخصصی‌تر و در فصل مناسب انجام گیرد تا موجب متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی نشود و تولیدکنندگان داخلی انگیزه تولید داشته باشند.

 

انتهای پیام

کد خبر: 9005-16454


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/8 :: ساعت 11:11 صبح )
»» اخبار

1390/6/2 چهارشنبه

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: بهره برداری از 3 هزار پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت  

صادق خلیلیان گفت:در هفته دولت 3 هزار پروژه بخش کشاورزی در کشور به بهره برداری می رسد، همچنین عملیات اجرایی برای اصلاح ساختار 17 هزار واحد مرغداری و 10 هزار واحد دامداری در استانهای مختلف کشور به اجرا درآمده است.  صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است،در راستای سال جهاد اقتصادی حدود 3 هزار پروژه در بخش کشاورزی را در هفته دولت در کشور افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در خرداد ماه سال جاری نیز 4 هزار پروژه کشاورزی در کشور به بهره بردای رسید، تصریح کرد: اقدام خوبی که امسال در راستای سال جهاد اقتصادی در بخش کشاورزی صورت گرفته افتتاح پروژه های بخش کشاورزی در کشور است که در هفته دولت تعداد پروژه های افتتاح شده در سال جاری به 7 هزار پروژه می رسد.خلیلیان خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه ها حداقل 20 هزار شغل به صورت مستقیم و بیش از 50 هزار شغل به صورت غیر مستقیم در بخش کشاورزی به وجود آ‌ورده است. خلیلیان افزود: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها سعی کردیم این قانون را به یک فرصت برای بخش کشاورزی تبدیل کنیم با این وجود قبل از آغاز اجرای این قانون طرح ها و پروژه هایی را طراحی تهیه کرده بودیم و برخی از این پروژه ها را قبل از اجرای این قانون به بهره برداری رساندیم.وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برخی از مهمترین این طرح ها گفت: اجرای طرح های مربوط به اصلاح سامانه های مصرف آب، افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و اصلاح ساختار مرغداری ها را قبل از آغاز اجرای این قانون آغاز کرده بودیم.

 1138 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آب و خاک

خلیلیان با بیان اینکه با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها اعتبارات خوبی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت اظهار داشت: در اولین قدم 700 میلیارد تومان برای اصلاح ساختار مصرف انرژی و همچنین مصرف آب در بخش کشاورزی اختصاص دادیم و بعد از آن باز هم مبلغ یک هزار و 138 میلیارد تومان برای طرح ها و کارهای آب و خاک در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و هم اکنون عملیات اجرای این طرح ها و پروژه ها در استانهای مختلف کشور در حال اجرا است.خلیلیان در ادامه گفت: در برخی استانها مانند استان قزوین اصلاح ساختار اغلب مرغداری ها انجام شده و در استانهای دیگر نیز با کمک اتحادیه مرغداران در حال انجام است این در حالیست که اصلاح ساختار دامداری ها و گلخانه ها نیز در سراسر کشور در حال انجام است.

 برنامه ریزی برای اجرای 1 میلیون هکتاری آبیاری تحت فشار

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقدامات خوبی راجع به کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی صورت گرفته تصریح کرد: در 2 سال اخیر حدود 230 هزار هکتار طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی به اجرا درآمده و هم اکنون مجموع اراضی کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری در کشور از مرز یک میلیون هکتار نیز گذشت این در حالیست که اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را برای یک میلیون هکتار دیگر برنامه ریزی کردیم.

 اصلاح ساختار 17 هزار مرغداری و 10 هزار دامداری

خلیلیان از برنامه ریزی و آغاز عملیات اجرایی برای اصلاح ساختار 17 هزار واحد مرغداری و 10 هزار واحد دامداری در استانهای مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانیکه اصلاح ساختار برخی واحدهای تولید انجام شود ممکن است این واحد ها به دلیل نداشتن نقدینگی لازم برای تامین هزینه های مربوطه به مصرف انرژی دچار مشکل شوند بنابراین وامهایی را به صورت قرض الحسنه در اختیار این واحدها از ابتدای سال جاری قرار دادیم که این واحدها بتوانند اصلاح ساختارها را انجام و وضع موجود را به راحتی اداره کنند.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/3 :: ساعت 9:23 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 2 شهریور 1390

  184 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در هفته دولت افتتاح می شود

مهندس اورنگی اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت 184 پروژه آبخیزداری در سطحی معادل 160 هزار هکتار در کشور افتتاح می‌شود.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت ،سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: با این تعداد پروژه که در 22 استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید زمینه‌های لازم برای ایجاد، تثبیت و بهبود اشتغال بیش از 6 هزار نفر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به مزایای فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ظرفیت لازم به منظور استحصال حدود 153 میلیون متر مکعب رواناب سطحی و کنترل حدود 5/2 تن فرسایش خاک و همچنین کنترل رسوب حدود 1/1 میلیون تن فراهم شده است.

مهندس اورنگی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این سازمان در سال 1389 پرداخت و اعلام کرد: در سال گذشته 1/27 هزار هکتار عملیات جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در کشور صورت گرفته است و طی همین مدت 36 هزار واحد دامی و 170 خانوار جنگل‌نشین از مناطق جنگلی شمال کشور خارج شدند.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان سطوح اجرایی طرح‌های مرتعداری در سال گذشته به 2/16 میلیون هکتار رسید، گفت: طی این مدت در سطحی بیش از 53 میلیون هکتار از مراتع کشور عملیات اصلاحی و احیایی انجام شد.وی اعلام کرد: در سال گذشته برای 189/3 میلیون هکتار از اراضی کشور به نام دولت سند صادر شد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/3 :: ساعت 9:22 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 2 شهریور 1390

بهره برداری از 65 پروژه شیلاتی همزمان با هفته دولت در سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران ، به مناسبت هفته دولت، 65 پروژه شیلاتی شامل صید و آبزی پروری (پرورش ماهیان سردآبی ، گرم آبی، زینتی، خاویاری، استخرهای دو منظوره (ذخیره) آب کشاورزی) با اعتباری به میزان 39945 میلیون ریال و اشتغال زایی مستقیم 173 نفر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد که 2394 نفر خانوار بهره مند پروژه ها از زمان بهره برداری از این دستاوردها استفاده خواهند کرد.گفتنی است این 65 پروژه، 336 نفر اشتغال غیرمستقیم را به تفکیک فعالیت های شیلاتی در سراسر کشور ایجاد می کند.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/3 :: ساعت 9:21 صبح )
»» اخبار

1390/6/1 سه شنبه

در هفته دولت؛ 32 دستاورد تحقیقاتی جدید بخش کشاورزی رونمایی می شود  

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رونمایی از 32 دستاورد تحقیقاتی در هفته دولت، گفت: موسسه تحقیقات گیاه پزشکی هم مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز تصمیم قطعی برای واگذاری موسسه گرفته نشده است. به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر پرهمت امروز سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به رونمایی از 32 دستاورد تحقیقاتی در سطح ملی در هفته دولت، گفت: این دستاوردها شامل بخشهای مختلف ارقام زراعی و باغی، شیلات و آبزیان، بیوتکنولژی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است. وی درباره طرحها و اقدامات پژوهشی سازمان اظهار داشت: درسال 89 حدود 8 هزار و 175 طرح و پروژه تحقیقاتی به اجرا رسید که حاصل آن بیش از یک هزار و 190 دستاورد تحقیقاتی بود. پرهمت افزود: درسال 90 هم به دنبال این هستیم که تعداد طرحها را به حدود 10 هزار طرح تحقیقاتی برسانیم که رشد قابل توجهی را نسبت به سال 89 خواهد داشت و قصد داریم تا 150 یافته از این طرحها در اختیار بخش قرار گیرد. معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال 88، 23 رقم زراعی و باغبانی معرفی شده است، بیان کرد: در سال 89 این رقم به 28 عدد رسید که امیدواریم در سال جاری به 30 رقم جدید در بخش کشاورزی دست یابیم.

ایجاد مرکز منطقه ای تحقیقات و توسعه برنج در ایران

 رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به برگزاری اولین فن بازار ملی در سال 89، گفت: به دنبال هماهنگی و جلب همکاریهای منطقه ای برای برگزاری فن بازار منطقه ای هستیم که به محض هماهنگی و جلب مشارکت این فن بازار برگزار خواهد شد.

 وی از برگزاری اجلاس منطقه ای در ارتباط با تحقیقات برنج خبر داد و گفت: ایران به عنوان یک پایگاه منطقه ای مورد توافق کشورهای همسایه قرار گرفته است و از 18 تا20 شهریورماه سال جاری اجلاس منطقه ای در ارتباط با تحقیقات برنج با مشارکت کشورهای منطقه در رشت برگزار خواهد شد. معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پتانسیلهای کشور برای محوریت فعالیتهای منطقه ای اظهار داشت: برای تحقق این هدف، رایزنی های مختلفی در حال انجاماست و امیدواریم که مرکز منطقه ای تحقیقات و توسعه برنج با همکاری مرکز بین المللی تحقیقات این محصول تا پایان سال جاری در کشور راه اندازی شود.

 وی از تدوین بیش از 650 دستورالعمل برای شیوه های جدید مدیریت مزرعه و واحدهای تولیدی و افزایش بهره وری در سال 90 خبر داد و گفت: در سال 89 نیز 545 دستورالعمل تدوین شده است. پرهمت تصریح کرد: این دستورالعمل شامل شیوه های جدید مدیریت مزرعه، مدیریت واحدهای تولیدی و افزایش بهره وری هستند که به عنوان نتایج و دستاوردهای جدید و دانش روز می توانند ارتقاء پیدا کنند و از سویی موجب کاهش هزینه های تولید کاهش مصرف انرژی در بخش کشاورزی و در واحدهای تولیدی و اقتصادی شدن تولید شوند. رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اجرای مدیریت تلفیقی آفات، اظهار داشت: در سال گذشته 300 هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش این شیوه مدیریتی قرار داشت که از این تعداد 50 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش متعلق به زمین‌های اصلی و 250 هزار هکتار نیز اراضی حاشیه‌ای را شامل می‌شد. پرهمت تصریح کرد: در سال جاری تلاش می‌کنیم مدیریت تلفیقی آفات در سطح یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی اجرایی شود که 250 هزار هکتار از این سطح شامل اراضی محوری و 750 هزار هکتار آن نیز اراضی حاشیه ای خواهد بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با توجه به هدف گذاری برنامه پنجم مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن 25 درصد تولیدات بخش کشاورزی با شیوه های مدیریت تلفیقی پیش بینی می شود عملکرد بخش بیش از اهداف تعیین شده باشد.

تشکیل کارگروه توسعه سالن اجلاس در دولت

 پرهمت با تکذیب ساخت ویلا و هتل برای مجموعه سالن اجلاس سران در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، گفت: موسسه تحقیقات گیاه پزشکی به عنوان یک موسسه تحقیقاتی از زیرمجموعه های اصلی بخش کشاورزی به شمار می رود و نقش حاکمیتی را در تولید محصول سالم دارد و بخشی از افزایش تولید محصولات کشاورزی ناشی از روش ها و شیوه های تحقیقاتی این موسسه است. وی با بیان اینکه این موسسه مورد حمایت مجموعه جهاد کشاورزی است، بیان کرد: قرار نیست به کار این موسسه خدشه ای وارد شود و هم اکنون گزارشی مبنی بر تخریب این موسسه وجود ندارد. رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به گزینه های متعدد دولت برای گسترش سالن اجلاس اشاره کرد و گفت: برای توسعه سالن اجلاس گزینه های متعددی از سوی دولت بررسی شده اما هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است. پرهمت افزود: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، موسسه را به عنوان موسسه ای تحقیقاتی و زیربنایی می شناسد و همواره به دنبال تقویت آن بوده است و دولت هم برنامه ای برای تضعیف این موسسه ندارد. وی ادامه داد: بنده اطمینان دارم با نگاهی که دولت و شخص رئیس جمهور به بخش کشاورزی دارد کوچکترین تصمیمی که به بخش صدمه وارد کند، گرفته نمی شود؛ بنابراین هرگونه ساخت و ساز در موسسه را تکذیب می کنم و تاکنون هم هیچ تخریبی در این موسسه انجام نشده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا امروز گزینه نهایی برای توسعه سالن اجلاس مطرح نشده است، بیان کرد: کارگروهی از طرف دولت برای توسعه سالن اجلاس مامور شده است و به دلیل همجواری این سازمان با سالن اجلاس، این موضوع هم مورد بررسی قرار گرفت. پرهمت افزود: رئیس جمهور دستوری برای ساخت ویلا و هتل دراین مجموعه نداده است و حکمی برای توسعه سالن اجلاس در موسسه صادر نشده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/3 :: ساعت 9:19 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 1 شهریور 1390

  ایجاد 40 شرکت سهامی – زراعی در کشور

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری گفت: با شکل‌گیری تعاونی‌های تولیدی، بهره‌وری افزایش یافته و حداقل 25 درصد به حجم تولیدات کشاورزی افزوده شده است. مهدی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با توجه به اینکه در تعاونی‌های تولید نیرو‌های کارشناس در زمینه‌های مختلف آبیاری، مکانیزاسیون و ... جذب شده‌اند و تولید را علمی‌تر کرده‌اند، باتشکیل این تعاونی‌ها تولید افزایش یافته است. از سوی دیگر نهاده‌های تولید توسط شرکت‌های تعاونی برای کشاورزان تامین می‌شود. وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های سهامی زراعی، کشت و صنعت و شرکت‌های تعاونی تولید به عنوان نظام‌های بهره‌برداری بخش کشاورزی، اظهار کرد: هریک از این شرکت‌ها برای مناطق خاصی مناسب هستند؛ تعاونی‌های تولید برای مناطقی که تولید‌کننده‌ی تمایل به انجام کار فردی و توانایی کار در مزرعه را داشته باشند، مطلوب‌تر است و شرکت‌های تعاونی تولید نیز به عنوان نوع دیگر نظام‌های بهره‌برداری است که تولید‌کننده در مزرعه خود در قالب تعاونی فعالیت می‌کند. او با اشاره به گذشت 20 سال از شکل‌گیری شرکت‌های تعاونی تولید، افزود: در حال حاضر هزار و 263 تعاونی تولید شکل گرفته که بیش از سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی و 30 درصد از اراضی آبی کشور را تحت پوشش قرار داده است. به گفته‌ی وی هر شرکت تعاونی تولید حدود 250 عضو داشته و 385 هزار بهره‌بردار در قالب شرکت‌های تعاونی تولید نظام‌مند شده‌اند. مدیر کل دفتر نظام‌های بهره‌برداری یادآور شد: بیش از 60 اتحادیه‌ی تعاونی تولید در کشور وجود دارد که با تولید و تولید‌کنندگان در ارتباط هستند. طباطبایی اظهار کرد: 40 شرکت سهامی - زراعی از سال 1384 تاکنون تشکیل شده و برای 20 منطقه در استان‌های مختلف نیز پیشنهاد شده است. به گفته‌ی وی شرکت‌های سهامی - زراعی برای مناطقی که توانایی مستقیم برای کشت نباشد و کشاورز به تنهایی قادر به کار در مزرعه نباشد، مناسب است که غالبا در پایاب سد‌های موجود یا در حال احداث یا در حاشیه‌ی رودخانه‌ها و یا مناطق دوردست مرزی شکل گرفته‌اند. مدیر کل دفتر نظام‌های بهره‌برداری با اشاره به خصوصی‌شدن مدیریت کشت و صنعت‌های دولتی، گفت: با توجه به دخالت کمتر در امور تولید، استقبال بهره‌برداران از تشکیل شرکت‌های تعاونی تولید است، چرا که در تعاونی‌های تولید تولید‌کنندگان بیشترین نقش را دارد. به گفته‌ی وی، در مواردی که محدودیت منابع بیشتر است یا مزارع پراکنده هستند، استقبال از شرکت‌های سهامی - زراعی افزایش می‌یابد.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/6/3 :: ساعت 9:18 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 30 مرداد 1390

بهره برداری از 116 طرح کشاورزی استان تهران در هفته دولت

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت:‌ 116 طرح با سرمایه گذاری 351 میلیارد ریال در هفته دولت در بخش کشاورزی استان تهران به بهره برداری می رسد.  "سید محمد موسوی" در نشست خبری با خبرنگاران، میزان اشتغالزایی مستقیم این تعداد طرح را دو هزار 596 نفر و غیرمستقیم را دو هزار 578 نفر اعلام کرد. وی گفت: 117 میلیارد ریال از کل مبلغ سرمایه گذاری طرح های یادشده از اعتبارات دولتی، 80 میلیارد ریال در چارچوب تسهیلات بانکی و بیش از 151 میلیارد ریال توسط مجریان طرح ها سرمایه گذاری شده است. رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت:‌ این طرح ها در بخش های مدیریت آب و خاک، امور عشایری، صنایع کشاورزی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، اداره کل منابع طبیعی و دامپزشکی اجرا و آماده بهره برداری شده است. وی افزود:‌ هفته دولت امسال، 600 هکتار آبیاری تحت فشار، 105 کیلومتر خط انتقال آب با لوله و کانال، 7 گلخانه، 4 واحد گاوداری شیری و پرواری و 4 واحد مرغداری در استان تهران به بهره برداری می رسد. موسوی، سپس حمایت از بخش کشاورزی در چارچوب اجرای بسته سیاسی- حمایتی این بخش را تشریح کرد و گفت:‌ اقدامات گسترده ای برای جذب تسهیلات یارانه دار تعریف شده است. وی گفت:‌ تاکنون 3 هزار و 431 طرح با نیاز تسهیلاتی 766 میلیارد و 540 میلیون ریال در بخش کشاورزی استان تهران تهیه شده که برای یکهزار و 663 طرح از این تعداد با نیاز تسهیلاتی 610 میلیارد و 488 میلیون ریال قرارداد منعقد شده یا در دست انعقاد است. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود:‌ 979 طرح از این تعداد با 96 میلیارد و 37 میلیون ریال به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده است. وی گفت: این تسهیلات برای اجرای ارتقای فناوری واحدهای تولیدی از جمله بهینه سازی مصرف سوخت گلخانه ها، مرغداری ها، گاوداری ها، موتور پمپ های چاه های کشاورزی، کشاورزی حفاظتی و خرید ادوات سنگین خاک ورزی پرداخت می شود. موسوی، تامین و توزیع سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی را اقدام حمایتی دیگر در این بخش ذکر کرد و گفت:‌ از دی ماه 1389 تا مردادماه امسال 187 میلیون و 588 هزار لیتر نفت گاز با قیمت حمایتی به کشاورزان استان تهران تخصیص یافته که 133 میلیون و 600 هزار لیتر آن جذب شده است. وی افزود:‌ این مقایسه نشان می دهد که، میزان سوخت تخصیص داده شده مازاد بر نیاز کشاورزان استان بوده و هیچ گونه کمبود سوختی وجود نداشته است.

موسوی با استناد به آمار سامانه شرکت نفت گفت:‌ میزان مصرف نفت گاز در بخش کشاوزری استان تهران طی 8 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه ماقبل آن 6/35 درصد کاهش داشته است. وی از امضای تفاهم نامه با شرکت گاز استان تهران برای گاز سوز کردن واحدهای تولیدی کشاورزی خبر داد و گفت:‌ این تفاهم نامه خارج از بسته حمایتی بخش کشاورزی و کاری نمونه در استان تهران است. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود:‌ اگر سوخت یک هکتار گلخانه از نفت گاز به گاز طبیعی تبدیل شود، هزینه حامل های انرژی با توجه به نوع گلخانه، یک سوم تا یک ششم کاهش می یابد. وی گفت:‌ طی سه ماه از انعقاد این تفاهم نامه، پرونده یک هزار و یک واحد تولیدی تکمیل،  389 واحد علمک گاز نصب و 244 واحد نیز گازسوز شده است.  توزیع 236 هزار تن علوفه یارانه دار جو، گندم دامی، ذرت و سویا بین واحدهای دامی و طیور خبر دیگری بود که رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران اعلام کرد و گفت:‌ میزان تولید گندم از 212 هزار تن در سال زراعی گذشته به 240 هزار تن در سال زراعی جاری رسیده و میزان خرید گندم نیز تاکنون 181 هزار تن بوده است. وی گفت:‌ میزان تولید جو نیز از 145 هزار تن به 162 هزار تن رسیده است که 17 هزار تن افزایش تولید را نشان می دهد. موسوی، گیلاس را از محصولات شاخص کشاورزی استان تهران برشمرد و گفت:‌ تولید گیلاس از 72 هزار تن در سال گذشته به 76 هزار و 500 تن در سال جاری رسیده است. وی اجرای آبیاری تحت فشار را برنامه دیگر بخش کشاورزی استان تهران ذکر کرد و افزود:‌ مطالعه و تهیه طرح آبیاری تحت فشار در سه هزار و 400 هکتار از زمین های استان در دست انجام بوده که دو هزار هکتار اجرا شده و 500 هکتار اکنون در دست اجراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:‌ همان گونه که پیش از این اعلام کرده ایم تا پایان سال مالی 1390 معادل 50 سال گذشته در استان تهران طرح آبیاری تحت فشار معادل 16 هزار هکتار اجرا می شود و ستاد ارتقای بهره وری مصرف آب بخش کشاورزی استان نیز به ریاست استاندار ابلاغ شده است. وی گفت:‌ ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران برای اجرای این طرح به کار گرفته شده است و حدود دو هزار نفر از کارشناسان و دانش آموختگان کشاورزی در این طرح مشارکت دارند. موسوی درباره تامین تسهیلات بانکی منهای اعتبارات هدفمندکردن یارانه ها نیز گفت:‌ کل مبلغ تسهیلات بانکی 2558 میلیارد ریال بوده که هفت برابر سال گذشته است و از این مبلغ 1906 میلیارد ریال مصوب کارگروه بوده که 10 برابر سال گذشته بوده و میزان پرداخت هم 2 برابر شده است. وی از رشد 5/45 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی استان تهران در سال جاری خبر داد و آن را نویدبخش تحولات بزرگ در این بخش دانست. رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران قیمت تمام شده هر کیلو شیر درب دامداری را 571 تومان و 4 ریال بیان کرد و گفت: این قیمت با توافق تشکل های تولیدی تعیین شده و تاکنون مصوبه ای برای تغییر این قیمت تصویب نشده است. وی با این وجود گفت:‌ قیمت تمام شده شیر، این عدد نیست و بالاتر است و باید قیمت تمام شده با ارتقای بهره وری مصرف نهاده ها، دانش بنیان کردن واحدها و ارتقای سامانه تولید کاهش یابد و عزم بخش کشاورزی همین است.‌ موسوی همچنین گفت:‌ در بخش جوجه ریزی گوشتی به 100 درصد ظرفیت سال گذشته رسیده ایم و در بخش مرغ تخم گذار نیز حدود 35 تا 40 درصد، جوجه ریزی شده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/6/1 :: ساعت 9:57 صبح )
<   <<   6   7   8   9      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 63
>> بازدید دیروز: 53
>> مجموع بازدیدها: 283017
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین