اندیشیدن همانند دیدن نیست ، چه بود که دیده‏ها چیزى را چنانکه نیست نشان دهد ، لیکن خرد با کسى که از آن نصیحت خواهد خیانت نکند . [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

چهارشنبه 23 شهریور 1390

  افزایش سرانه مصرف آبزیان به 15 کیلوگرم در برنامه پنجم توسعه

مهندس رازقی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در سفر به گیلان: شیلات ایران مصمم است سرانه مصرف آبزیان را طی برنامه پنجم توسعه به دو برابر میزان فعلی برساند.به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران مهندس غلامرضا رازقی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در بازدید بازدید از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی متعلق به بخش غیردولتی در شهرستان های رضوانشهر، صومعه سرا، رشت و همچنین مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی واقع در سد سنگر رشت ، استان گیلان را استانی با ظرفیت های بالقوه مناسب در بخش شیلات برشمرد و گفت: شیلات ایران مصمم است طی برنامه پنجم توسعه ، میزان سرانه مصرف آبزیان را از میزان حدود هشت و نیم کیلویی فعلی به 15 کیلوگرم برساند و در این راستا باید عزم جدی در بحث تولید، صنایع فرآوری و بازار آبزیان را پیگیری و برای این موضوع مهم باید فرهنگ سازی را در سرلوحه کار خویش در این راستا تلقی و از دانشگاه ها و ارگان های ذیربط که نگران بخش سلامت جامعه و در بحث تغذیه سالم هستند تقاضا می شود با شیلات ایران همراهی کرده تا آبزیان به عنوان غذای سلامتی بیش از گذشته در سبد غذایی خانوارها مورد توجه قرار گیرد.مهندس رازقی افزود: شیلات ایران دارای وظایف حاکمیتی بوده که این وظایف با حضور فعال بخش غیردولتی معنا پیدا می کند.رئیس سازمان شیلات ایران تاکید کرد: باید تولیدات محصولات آبزی مضاعف شده و با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان میادین و تره بار باید دنبال عرضه مستقیم آبزیان از تولید به مصرف کننده باشیم و با توجه به سیاست دولت محترم در راستای افزایش تولید، امیدواریم در سال جهاد اقتصادی بنا بر رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، شیلات ایران تلاش مضاعف را به منصه ظهور رساند.معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در بحث با اهمیت اشتغال خانگی، پرورش ماهی هم در منازل ایجاد اشتغال داشته و هم بر میزان تولید ماهی می افزاید اما این موضوع مهم باید ساماندهی شده و محدودیت های فرا روی این زمینه اشتغال برطرف شده و به همکاران پرتلاش در شیلات توصیه کرده ایم که بحث مشاغل خانگی در راستای پرورش ماهی را تقویت نمایند.وی افزود: اعتقاد شیلات بر این است که چرخه تولید تا بازار مصرف آبزیان یک فرآیند به هم پیوسته بوده و اشتغال زایی باید تابعی از تولید باشد و در این راستا بازار مصرف آبزیان باید تقویت شود. گفتنی است در بدو ورود معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در محل سالن تشریفات فرودگاه سردار جنگل رشت مهندس رازقی با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه محترم شهر رشت دیدار نمود و در این ملاقات کوتاه مباحثی در خصوص فعالیت های شیلات ایران و به ویژه استان گیلان در گفتگوی طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/6/28 :: ساعت 8:4 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 23 شهریور 1390

ساخت دستگاه «خاک‌ورز نواری قابل اتصال به خطی‌کار غلات» توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع ‌طبیعی خوزستان

دستگاه «خاک‌ورز نواری قابل اتصال به خطی ‌کار غلات» برای اولین‌ بار در کشور توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع ‌طبیعی خوزستان طراحی و ساخته شد. به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ،یدالله خواجه‌زاده، سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌ طبیعی خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پژوهشی که به مدت دو سال و در مراحل ساخت کارگاهی و آزمایشات لازم در مزرعه انجام شد، دستگاه «خاک‌ورز نواری 12 ردیفه قابل اتصال به خطی کار غلات» برای اجرای همزمان عملیات تهیه زمین و کاشت غلات، توسط یکی از اعضاء هیات علمی و محقق بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی این مرکز طراحی و ساخته شد. جعفر حبیبی‌اصل، طراح و سازنده این دستگاه گفت: با استفاده از ترکیب دستگاه خاک‌ورز نواری همراه با خطی کار غلات، بخشی از زمین که فاصله بین نوارهای کاشت است، شخم نخورده باقی ‌خواهد ماند که باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف انرژی می‌شود و در مقایسه با استفاده از گاوآهن برگردان‌دار و دیسک و خطی کار، میزان مصرف سوخت از 57 به 9 لیتر در هر هکتار و زمان اجرای عملیات تهیه زمین و کشت از 280 به 100 دقیقه در هکتار کاهش می‌یابد. وی افزود: در این دستگاه در مقایسه با سایر روش‌های کم‌خاک‌ورزی و بی‌خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده، مصرف سوخت حداقل 12 لیتر در هکتار کاهش می‌یابد، این در حالی است که بین روش‌های مختلف از لحاظ عملکرد محصول گندم اختلافی وجود نداشت.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/6/28 :: ساعت 8:3 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 22 شهریور 1390

  پرداخت 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای راه اندازی مجدد هر واحد گلخانه

در پی انتشار خبری از "داریوش قنبری" نماینده ایوان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی،در خبرگزاری خانه ملت، روابط عمومی وزارت جهاد کشاوری جوابیه‌ای ارسال کرد.متن جوابیه به شرح ذیل است:

با احترام و آرزوی توفیق، بازگشت به مطلب مندرج در آن خبرگزاری به تاریخ 29/5/90 تحت عنوان دولت مشکلات گلخانه‌داران استان ایلام را دریابد به نقل "داریوش قنبری" نماینده مردم شریف ایلام، مهران و ایوان در مجلس شورای اسلامی بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام لطفا در خصوص انعکاس توضیح ذیل همکاری لازم را مبذول فرمایید.از انتهای سال 86 سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نسبت به فعال‌سازی واحدهای گلخانه‌ای اقدام کرد که از تعداد 66 واحد موجود تنها سه واحد فعال بودند.در این سال به همه واحدهای گلخانه‌ای ابلاغ گردید که جهت راه‌اندازی مجدد به هر واحد مبلغ 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد. با این اقدام در سال‌های 87 و 88 جمعا تعداد 36 واحد فعال شده و محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کردند.برای رفع مشکل کمبود آب نیز در کارگروه گروه تولیدی و اقتصادی استان مقرر گردید که آب و فاضلاب روستایی نسبت به حفر چاه جهت شرب روستا و گلخانه‌داران اقدام نماید که خوشبختانه این امر محق گردید و چاه حفر شده 22 لیتر در ثانیه آبدهی دارد.همچنین کار مطالعاتی در خصوص افزایش کیفیت آب توسط آب و فاضلاب روستایی در حال مطالعه و بررسی می‌باشد. ضمناً مجوز چاه آب در زمان احداث توسط آب و فاضلاب روستایی صادر شده است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/6/23 :: ساعت 8:14 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 22 شهریور 1390

امضای تفاهم‌نامه همکاری موسسه تحقیقات شیلات ایران و سازمان دامپزشکی برای افزایش ماندگاری آبزیان اقتصادی کشور

تفاهم نامه همکاری بین موسسه تحقیقات شیلات ایران و سازمان دامپزشکی با موضوع اجرای پروژه‌های تحقیقاتی به صورت مشترک و با عنوان تعیین و افزایش ماندگاری آبزیان اقتصادی کشور به امضاء رسید. به گزارش (ایسنا)، دکتر شریف روحانی، معاون تحقیقاتی موسسه تحقیقات شیلات ایران در نشست مشترک روسا و مدیران این موسسه و سازمان دامپزشکی به ارائه گزارش عملکرد موسسه در حوزه بهداشت، بیماری‌ها، بیوتکنولوژی و فرآوری آبزیان پرداخت و در ادامه جمعی از مدیران حاضر در جلسه دیدگاه‌های خود برای توسعه همکاری‌ها را ارائه دادند. دکتر دستور، رییس سازمان دامپزشکی نیز با بیان سیاست‌های سازمان دامپزشکی در اجرای برنامه و سیاست‌های دولت و چگونگی بهره‌گیری از تعاملات بین بخشی به‌ویژه همکاری با موسسه تحقیقات شیلات اظهار امیدواری کرد که با افزایش و توسعه همکاری‌ها گام موثری در رفع مشکلات موجود در صنعت، بهداشت، بیماری‌ها و فرآوری آبزیان در کشور برداشته شده و در این راه به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند. بر پایه این گزارش، مدت زمان تفاهم‌نامه، 48 ماه و مجری مسؤول پروژه مؤوسسه تحقیقات شیلات ایران است. در این تفاهم نامه موسسه متعهد شد درخصوص انتخاب شیوه‌های تحقیق از بهترین روش‌ها و دستورالعمل‌ها استفاده کرده و پیشرفت پروژه را به اطلاع سازمان دامپزشکی کشور برساند و نتایج حاصل از پروژه را به صورت مشترک منتشر کرده و همکاران سازمان دامپزشکی و ادارات تابعه را به عنوان همکار در اسناد پروژه‌ها در نظر گیرد. سازمان دامپزشکی نیز در این تفاهم نامه متعهد شد تا نسبت به پرداخت بموقع اعتبارات بر اساس ماده 4 این قرارداد و تبصره آن اقدام کرده و پس از دریافت گزارش‌های مرحله‌ای و نهایی حداکثر تا 20روز اعلام نظر کند. همچنین سازمان دامپزشکی باید زمینه استفاده از آزمایشگاه‌های موجود خود را در تمام استان‌های ساحلی و آزمایشگاه مرجع در تهران فراهم کرده و زمینه حضور همکاران موسسه تحقیقات شیلات ایران را برای تهیه نمونه‌های مورد نیاز در مناطق محل اجرای پروژه فراهم کند.


منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/6/23 :: ساعت 8:12 صبح )
»» اخبار

1390/6/22 سه شنبه

 1100 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت  

هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت . به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی درتبریزگفت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و شبکه‌های فرعی در حوزه ابریز دریاچه ارومیه در استان های کردستان ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی هزینه خواهد شد. سید رحیم سجادی افزود:وزارت جهادکشاورزی تنها مجموعه ای است که تعهدات خود را نسبت به دریاچه ارومیه بطور کامل انجام می‌دهد.وی با ابراز نگرانی از کم آبی دریاچه ارومیه و تهدید کشاورزی در این منطقه ، گفت: اعتبار تعیین شده بخش کشاورزی برای نجات دریاچه ارومیه از سوی کمیته شورای عالی آب تا شهریور تامین و کلیه تکالیف معین شده برای این وزارتخانه تا پایان سالجاری عملیاتی می‌شود. معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: کمیته شورای عالی آب در باره دریاچه ارومیه تکالیف و تعهداتی برای وزارت جهاد کشاورزی طی برنامه‌ای سه ساله و پنج ساله معین کرده است. وی افزود: با توجه به اینکه کشاورزی منطقه در صورت خشک شدن دریاچه از بین می‌رود ، بیشترین نگرانی در این زمینه احساس می شود. سجادی با تاکید بر انتقال آب از حوزه دیگری به حوزه دریاچه ارومیه ، گفت : کم آبی دریاچه ارومیه باعث جابه‌جایی نمک و تهدید کشاورزی در منطقه می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت :60 درصد از 730 میلیارد ریال اعتبار تغییر الگوی کشت این سازمان برای کمک به حل مشکل دریاچه ارومیه اختصاص خواهد یافت.مسعود محمدیان این میزان اعتبار را حدود 438 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/6/23 :: ساعت 8:11 صبح )
»» اخبار

1390/6/22 سه شنبه

 حمایت هاى دولت برای افزایش کیفیت چاى ایرانى؛رشد 2 برابری خرید برگ سبز چای درجه یک از چایکاران  

صادق خلیلیان گفت: خوشبختانه در بحث چای قدم های خیلی خوبی از سال گذشته برداشته شده است و دولت برای خرید برگ سبز چای از چایکاران یارانه پرداخت کرد.وزیر جهاد کشاورزی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره حمایت های دولت از چایکاران و تولید چای اظهار داشت: چای خشک تولید کارخانه ها را بخش خصوصی خریداری کرد و برای اولین بار چای مازادی که روی دست دولت بماند و انباری شود و به صورت چای سنواتی درآید، نداشتیم.خلیلیان تصریح کرد: امسال هم همین روند ادامه پیدا کرده است. بنابراین تشکیل سازمان چای در جهت حمایت از چایکاران در تمام مراحل فرآوری چای فعال است. تمام افراد دست اندرکاری که مرتبط با چای هستند، اعم از چایکاران و کارخانجات مرتبط با چای باید مورد حمایت قرار گیرند چرا که چای یک نوشیدنی مورد علاقه و استفاده مردم است و به همین دلیل بروی فرآوری آن باید کار خوبی صورت گیرد تا مردم چای ایرانی را به خوبی مصرف کنند.وی خاطر نشان کرد: با اقداماتی که از سال قبل آغاز شده و امسال هم ادامه دارد، کیفیت چای افزایش پیدا کرده است. در گذشته از مجموع خرید برگ سبز چای تنها 14 درصد درجه یک بود اما امسال این رقم به حداقل 31 درصد افزایش پیدا کرده است. این نشان دهنده افزایش کیفیت خرید برگ سبز چای از کشاورزان است.وزیر جهاد کشاورزی افزود: به همان نسبت هم پول بیشتری به کشاورزان پرداخت شده است زیرا قیمت برگ سبز درجه یک تقریبا دو برابر درجه دو است و همین نشان دهنده توجه ویژه دولت به موضوع چای است.خلیلیان ادامه داد: با اقداماتی که آغاز شده و ادامه دارد و بخصوص بحث فرآوری به سمتی خواهیم رفت که چای ایرانی با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و آنها رغبت بیشتری برای خرید آن داشته باشند.

تعیین قیمت مرغ زنده از نظر هزینه تمام شده؛ 2360 تومان

وی همچنین درباره قیمت خرید مرغ زنده از مرغداری ها نیز گفت: قیمت مرغ زنده از نظر هزینه تمام شده 2360 تومان تعیین شده که به وزارت بازرگانی سابق به عنوان متولی تنظیم بازار و خرید مرغ مازاد از مرغداران، ابلاغ شده است. وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این موضوع را پیگیری می کنیم که همان قیمت اعمال شود و امیدواریم شرکت پشتیبانی و امور دام که الان تحت پوشش وزارتخانه جدید صنعت، معدن و تجارت است، هر چه سریع تر به خرید ذخیره سازی مرغ اقدام کند تا مرغ مازاد را جمع آوری کنیم و قیمت ها در بازار متعادل شود.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/6/23 :: ساعت 8:8 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 22 شهریور 1390

تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در 12 استان کشور

    12 استان کشور مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید و با برند مخصوص در بازار عرضه می کنند.محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: حجم تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک زیاد نیست و سازمان دامپزشکی کشور بستر تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک را فراهم کرده و در کشور توسعه خواهد داد.وی ادامه داد: تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک به شرایط خاصی نیازمند است زیرا در هر مکانی قادر به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک نیستیم و سازمان دامپزشکی کشور تلاش می کند تا تولید این نوع مرغ را افزایش دهد.دستور تصریح کرد: سرمایه گذاری های زیربنایی تولیدکنندگان نقش مهمی در تأمین بهداشت و سلامت انسان دارد.وی افزود: در زمینه دامپروری شرایط حساسی وجود دارد و کوچکترین غفلت سرمایه گذاری این بخش را به خطر می اندازد.دستور خاطرنشان کرد: مرغ های آنتی بیوتیک مرغ های آماده طبخ هستند و تولیدکنندگان با برند مخصوص به بازار عرضه می کنند و قیمت این مرغ ها کمی بالاتر از سایر مرغ هاست.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/6/23 :: ساعت 8:6 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 85
>> بازدید دیروز: 86
>> مجموع بازدیدها: 282122
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین