ای گرامی ترینِ گرامیان و نهایتِ آرزوی خواستاران ! تو سرور منی که درِ دعا و توبه را برای من گشودی. پس درِ قبول و اجابت دعا را بر من مبند . [.فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

سه شنبه 14 تیر 1390

بیش از 2 میلیارد دلار میوه پارسال به 100 کشور جهان صادر شد

مدیرکل دفتر میوه وزرات جهاد کشاورزی از صادرات 800 هزار تنی میوه در سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش صادرات میوه در سال گذشته بیش از 2 میلیارد دلار بوده است.  به ایرنا، "سید رحمت الله پریچهر" در جمع خبرنگاران افزود: محصولات باغی در سال گذشته به 100 کشور جهان از جمله اتحادیه اروپا، ژاپن، روسیه، آلمان و دیگر کشورها صادر شده است . وی افزود: ارزش صادرات محصولات پسته 22 درصد، خرما 51 درصد، مرکبات 88 درصد، انگور تازه 60 درصدو کشمش 25 درصد بوده است که این رقم نشان گر تلاش تولیدکنندگان و کیفیت بالای محصولات تولید داخل کشور است. مدیرکل دفتر میوه وزرات جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ارزش خرما به 3/ 1 دهم دلار در هر کیلوگرم رسیده است در حالی که در سال 80 ارزش خرما تنها 40 سنت بود.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/4/16 :: ساعت 8:18 صبح )
»» اخبار

 دوشنبه 13 تیر 1390

  افزایش 10 درصدی تولیدات کشاورزی با کنترل بهنگام آفات و بیماری های گیاهی

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سازمان حفظ نباتات با اقدام به موقع در کنترل آفات و بیماری های گیاهی نه تنها از ایجاد خسارت در محصولات کشاورزی جلوگیری کرده بلکه باعث افزایش حداقل 10 درصد تولید محصولات کشاورزی شده است. آقارضا فتوحی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: اقدامات به موقع در جهت کنترل آفات و بیماری های گیاهی علاوه بر جلوگیری از ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی موجب افزایش 10 درصدی محصولات در سطح کشور شده و توسعه راهکارهای کنترل غیر شیمیایی و بیولوژیک آفات، باعث کاهش مصرف سموم شیمیایی و تولید محصولات سالم شده است.وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته 7 عامل کنترل بیولوژیک آفات در کشور مورد استفاده قرار می گرفت تصریح کرد: هم اکنون این عوامل بیولوژیک به بیش از 21 عامل ماکرو و میکرو رسیده و با توجه به زمینه ایجاد شده طی سال های آتی، مبارزه بیولوژیک با آفات در کشور به بیش از دو برابر معادل 500 هزار هکتار می رسد.فتوحی با بیان اینکه طی سال های آتی 4 میلیون هکتار از سطوح زیر کشت کشور تحت پوشش مدیریت تلفیقی آفات و مبارزه غیر شیمیایی با استفاده از مواد و تجهیزات کنترل غیر شیمیایی قرار می گیرد اظهار داشت: این اقدامات موجب تولید محصولات سالم کشاورزی در کشور می شود و علاوه بر مصرف داخل، قابلیت صادرات و ارز آوری و توسعه پایدار کشاورزی را داراست.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:42 عصر )
»» اخبار

دوشنبه 13 تیر 1390

ذرت بذری نوع 703 وارد نشده است

به دنبال انتشار مطلبی در روزنامه تهران امروز مورخ23/3/90 با عنوان " واردات ذرت جایگزین خرید تضمینی از کشاورزان" روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داد. در متن این جوابیه آمده است:

تمامی ذرت بذری تولیدی کشاورزان منطقه مغان ازرقم ونوع703 می باشد و هیچگونه وارداتی از رقم ذکر شده انجام نشده است، همچنین در فهرست خرید تضمینی محصولات کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی – وزارت بازرگانی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور اعلام می‌گردد ذرت بذری وجود ندارد.

تصمیات دفتر محصولات اساسی و سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در سالهای اخیر برابر مکاتبات موجود تاکید بر کاهش سطح زیر کشت داشته در حالی که کشاورزان محترم تولید کننده ذرت بذری طی درخواست‌های مکرر افزایش سطح زیر کشت را خواستار بوده‌اند. ضمن اینکه عملکرد بیش از انتظار مزارع ذرت بذری در سال 88 یکی از دلایل عمده تولید بیش از نیاز این محصول در همان سال بوده به طوری که از سطح زیر کشت 5750 هکتار حدود 17355 تن محصول خالص برداشت گردید که بخش عمده‌ای از آن به دلیل خشکسالی در سایر استان‌های کشور به فروش نرفت و به عنوان بذر سنواتی در انبارها نگهداری و مشکلات فعلی را به دنبال داشت.

همچنین خشکسالی‌های پی در پی موجب کاهش سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در سایر استان‌های کشور و در نتیجه کاهش مصرف ذرت بذری گردیده است. و این در حالی است که ورود بذور خارج از سایز (6-5/5 میلی متری) به صورت غیر قانونی به چرخه تولید باعث نامتعادل شدن بازار گردیده است.

لذا به منظور حل مشکل موجودی بذور سنواتی با پیگیری معاونت محترم امور تولیدات گیاهی، دفتر محصولات اساسی و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مقرر گردید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید و توزیع بذور مازاد اقدام نماید ولی انجمن تولید کنندگان بذر ذرت با هماهنگی اتحادیه تعاون روستایی و با اخذ تسهیلات 50 میلیارد ریال اقدام به فروش بذر برابر تفاهمنامه فی ما بین نموده و روند توزیع در سراسر کشور ادامه داد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:41 عصر )
»» اخبار

یکشنبه 12 تیر1390

قیمت شیر به صورت استانی تعیین می شود

     کار گروهی در ستاد هدفمندی یارانه ها مشغول بررسی قیمت شیر است. به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیرجهادکشاورزی درحاشیه گردهمایی روسای سازمان های جهاد کشاورزی کشور در کرج افزود قیمت شیر به صورت استانی تعیین و در ستاد اصلی هدفمندی یارانه ها نهایی می شود . آقای خلیلیان با بیان اینکه تاکنون یارانه شیر به مصرف کنندگان پرداخت می شد گفت در این روش بسیاری از مردم از یارانه پرداختی بهره ای نمی بردند و در برخی موارد این یارانه از توزیع در بین مردم خارج می شد . وی گفت با توجه به اینکه ادامه این روش غیر ممکن بود سعی شد توزیع یارانه ها به گونه ای انجام شودکه تولیدکنندگان مورد حمایت قرار بگیرند وزیرجهادکشاورزی گفت بر این اساس باید تولید کنندگان شیر را به قیمت واقعی از دامداران خریداری و پول آن را هنگام خرید به دامدار پرداخت کنند. آقای خلیلیان افزود هم اکنون کارگروهی در چارچوب ستاد هدفمندی یارانه ها مشغول بررسی قیمت تمام شده شیر برای دامداران و کارخانجات لبنی است. وی گفت همچنین کارگروه های استانی به ریاست استاندار و با حضور رئیس جهاد کشاوری استان و نماینده سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان مشغول بررسی قیمت های استانی شیرهستندکه سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر نحوه اجرای کار انها نظارت می کند .

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:40 عصر )
»» اخبار

یکشنبه 12 تیر 1390

  اجرای طرح ساماندهی 14 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در برنامه پنجم توسعه

رییس سازمان امور اراضی کشور از اجرای طرح ساماندهی حدود 14 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در برنامه پنجم توسعه خبر داد.  به گزارش ایرنا ، "‌علیرضا اورنگی "‌ در گردهمایی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی با نام "ساماندهی اراضی و منابع طبیعی کشور" در کرج گفت :‌ تا کنون از 140 میلیون هکتار اراضی عمومی کشور حدود 126 میلیون هکتار آن با تعیین مرز مالکیت مردم و دولت و با اخذ سند مالکیت ثبت و ساماندهی شده است . وی افزود: در اجرای این طرح ، موضوع شفاف سازی حقوق متقابل مردم و دولت درتعیین محدوده اراضی کشور در نظر گرفته شده است . اورنگی ، آسان سازی فعالیت مردم و دستگاههای اجرایی در عرصه اراضی کشاورزی و منابع طبیعی ، کاهش و رفع اختلافات که بیشترین دغدغه مردم و دستگاههای دولتی بوده را از دیگر مزایای اجرای این طرح ذکر کرد. وی خاطرنشان کرد:‌ اجرای کامل این طرح می تواند زمینه و بسترلازم برای توسعه ،‌ سرمایه گذاری بیشتر و افزایش تولید را فراهم آورد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:39 عصر )
»» اخبار

یکشنبه 12 تیر 1390

  30 هزار هکتار از اراضی ملی کشور سالانه از دست سود جویان باز پس گرفته می شود

سالانه بیش از 30 هزار هکتار از اراضی ملی متصرف شده کشور از دست سود جویان باز پس گرفته می شود . به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری در گردهمایی روسای سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی کشور در کرج گفت : بیشترین اراضی ملی در دهه 60 تا 70 تصرف شده است . آقای سلاجقه با بیان اینکه روند تصرف این اراضی دردهه 80 بسیار کند شده است افزود: مهمترین علت تصرف این اراضی نقص در قوانین و مقررات بوده است . او با بیان اینکه بیشتر این تصرفات در اراضی گرانقیمت حاشیه شهر هاست گفت: برای پیشگیری از تصرفات پاسگاههای حفاظتی در نقاط مختلف کشور مستقر شده و یگانهای حفاظتی در این مناطق از اراضی ملی حفاظت می کنند. رئیس سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیز داری کشور گفت : با ایجاد این پایگاهها میزان تصرفات اراضی ملی کشور به میزان زیادی کاهش یافته است . آقای سلاجقه افزود : با توجه به اهمیت اراضی ملی به ویژه در استانهای تهران و البرز، هر هفته جلسه ای با عنوان شورای حقوق بیت المال تشکیل و پرونده های مربوط به تصرف اراضی در آن رسیدگی می شود .

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:38 عصر )
»» اخبار

شنبه 11 تیر 1390

یارانه شیر از پانزدهم تیر ماه به چرخه تولید پرداخت می شود

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت:در راستای هدفمندسازی یارانه ها ، یارانه شیر از پانزدهم ماه جاری در سطح کشور به چرخه تولید پرداخت می شود. "سعادت الله عباسی" در شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این یارانه بعد از هدفمندی در اختیار چرخه تولید از جمله تولیدکنندگان،‌خوراک دام‌، دامداریها و صنایع تبدیلی و فراوری کشور قرار می گیرد. وی از تولید 10 میلیون تن شیر در سال گذشته در کشور خبر داد وگفت: با این میزان، نیاز کشور تامین و آماده صادرات محصولات لبنی هستیم. وی گفت: امسال شیر مدارس در تمام مقاطع تحصیلی و مراکز زیر پوشش بهزیستی مانند سنوات گذشته توزیع خواهد شد. وی ازاختصاص 300میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد گاوداری به منظور تامین تجهیزات و سیستم گرمایشی و سرمایشی خبر داد وگفت: در حال حاضر 10 هزار واحد گاوداری در سطح کشور فعال است. عباسی گفت: به منظور حمایت از روستاییان، امسال تسهیلات قرض الحسنه خرید تلیسه (گاوهای شیری)به صورت نامحدود پرداخت می شود. وی از اختصاص تسهیلات ازمحل هدفمندی یارانه ها به واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی برای حمایت از گوسفند داری و دام سبک خبر داد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:37 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 32
>> بازدید دیروز: 45
>> مجموع بازدیدها: 281721
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین