مردم از خدا بترسید که چه بسیار آرزومند که به آرزوى خود نرسید ، و سازنده‏اى که در ساخته خویش نیارمید ، و گردآورنده‏اى که به زودى گردآورده‏ها را رها خواهد کرد و بود که آن را از راه ناروا فراهم آورد ، و حقى که به مستحقش نرساند ، از حرام به دست آورد و گناهش بر گردنش ماند . با گرانى بار بزه ، باز گردید ، و با پشیمانى و دریغ نزد پروردگار خود رسید . « این جهان و آن جهان زیانبار ، و این است زیان آشکار . » [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

1390/4/22 چهارشنبه

 ایران تا سال 92 در تولید برنج خودکفا می شود  

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ورود 2 رقم جـدید برنج به نام های دیلم و اس 13 که کیفیت خوبی دارند، گفت: ایران تا سال 92 در تولید برنج خودکفا می شود.به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق خلیلیان افزود: با ورود این ارقام، عملکرد تولید بـرنج در واحد سطح در هر هکتار به 8 تن می رسد.وی گفت: با کشت این ارقام نیاز کشور به برنج تامین می شود و دیگر از سال 90 شاهد واردات برنج در کشور نخواهیم بود .خلیلیان با اشاره به کشت مکانیزه برنج در30 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان گفت : برای برداشت برنج کمباینهای مخصوصی ساخته شده که در مقایسه با کمباینهای موجود ضایعات کمتری برجای می گذارد و بزودی در اختیار شالیکاران قرار می گیرد .وزیر جهاد کشاورزی درباره حمایت از صنعت نوغانداری گفت : به این منظور دولت طرح جامع نوغانداری ، پرورش کرم ابریشم را تصویب کرد. خلیلیان درپاسخ به این سوال که چرا تولید پیله ابریشم درکشور از سال 79 تاکنون 85 درصد کاهش یافته است گفت:اگرچه تولید پیله تر ابریشم درسالهای اخیربه دلایل مختلف کاهش یافت ، اما دولت برای اینکه این صنعت به جایگاه اصلی خود برگردد نخستین اقدام طرح جامع نوغانداری و پرورش کرم ابریشم را به تصویب رسانده است.وی افزود : برای حمایت از تولید کنندگان امسال نرخ خرید تضمینی پیله ابریشم بـه درخواست تولیدکنندگان تعیین شده است. وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد امسال یک میلیون اصله نهال درخت توت در اختیار نـوغانداران قرارگرفت تا این صنعت دوباره رونق گیرد.خلیلیان گفت: با کارهای صورت گرفته امسال تولید پیله ترابریشم درکشور40 درصد افزایش یافته است.خلیلیان ابراز امیدواری کرد با کارهای انجام گرفته ودردست اجرا درسال های آیـنده با تولید انبوه ابریشم نه تنها نیاز داخلی کشور تامین می شود صادرات نیز خواهیم داشت .

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/27 :: ساعت 11:30 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 22 تیر 1390

بزرگترین مرکز تحقیقات کیوی کشور در آستارا ایجاد می شود

     وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با ارایه تسهیلات ویژه ، بزرگترین مرکز تحقیقات محصول کیوی کشور در شهرستان آستارا ایجاد می شود.  به گزارش خبرنگار ایرنا ، صادق خلیلیان شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از نخستین باغ کیوی استان گیلان در شهرستان آستارا گفت: این مرکز تحقیقاتی پایه با همکاری بخش خصوصی و توسط قدیمی ترین باغدار کیوی در شهرستان آستارا راه اندازی می شود. وی با اشاره به ایجاد نخستین باغ کیوی گیلان در شهرستان آستارا با 22 سال قدمت در فضایی به مساحت 2 هکتار معروف به "باغ کیوی ماهوتی" افزود: این مرکز تحقیقاتی به منظور مطالعات کارشناسی ایجاد باغات کیوی در شمال و همه مناطق مستعد کشور در کنار قدیمی ترین باغ کیوی استان گیلان دایر می شود. خلیلیان اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی مصمم است برای راه اندازی مراکز تحقیقاتی مربوط به تولید و صنایع وابسته کشاورزی تسهیلات ویژه ای به محققان بخش خصوصی ارایه کند. وی بیان کرد: شهرستان آستارا ظرفیت منحصر بفردی در زمینه تولید و صادرات محصول کیوی دارد که باید با بهره گیری از یافته های مراکز تحقیقاتی ، از این ظرفیت به منظور بهینه سازی فرایند تولید و افزایش محصول با هدف صادرات استفاده شود.

وی اضافه کرد: در مجموع غرب استان گیلان به خصوص شهرستانهای تالش و آستارا طی سالهای اخیر در زمینه کشت ، تولید و صادرات محصول کیوی موفق عمل کرده و شایسته حمایت ویژه دولتی است. وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد با ارایه تسهیلات به کیوی کاران، کاشت باغات کیوی را در غرب گیلان گسترش داده و بخش خصوصی را وارد فرایند تولید این محصول مهم و اقتصادی کند. به گزارش ایرنا، در جریان بازدید کوتاه وزیر جهاد کشاورزی از باغ های کیوی شهرستان آستارا تعدادی از باغداران و کشاورزان منطقه نیز در دیدار با وی، مشکلات خود را بیان کرده و خواستار مساعدت وزیر جهاد کشاورزی در حل مسایل حوزه تولید محصولات کشاورزی خود شدند.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/27 :: ساعت 11:29 صبح )
»» اخبار

 چهارشنبه 22 تیر 1390

وزیر جهاد کشاورزی از چند طرح تولیدی و مزارع برنج آستانه اشرفیه بازدید کرد

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه خود به گیلان با حضور در یکی از باغ های کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه؛ از نزدیک با چگونگی کشت، تولید و مشکلات این محصول کشاورزی آشنا شد. به گزارش ایرنا، "صادق خلیلیان " در جریان این بازدید چند ساعته و گفت وگو با کارشناسان و کشاورزان از نزدیک با توانمندی ها و استعدادهای کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر آشنا شد. وزیر جهاد کشاورزی در ادامه این سفر از طرح تولید لاین های امید بخش برنج در منطقه محسن آباد پائین بخش بندرکیاشهر این شهرستان نیز دیدن کرد.

خلیلیان همچنین در سفر به آستانه اشرفیه از چند طرح تولید و پرورش ماهیان خاویاری در بندرکیاشهر این منطقه بازدید کرد. به گزارش ایرنا، در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح های کشاورزی در شهرستان آستانه اشرفیه؛ فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به بیان مسائل و توانمندی های کشاورزی در این منطقه پرداخته و خواستار حمایت هر چه بیشتر از فعالیت های کشاورزی شدند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با داشتن 23 هزار و 500 هکتار از اراضی زیرکشت برنج، دوهزار و 500 هکتار از باغ هی بادام زمینی و پنج هزار هکتار از باغات مختلف صیفی کاری و دیگر محصولات کشاورزی؛ یکی از قطب های مهم کشاورزی استان گیلان به شمار می رود.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/27 :: ساعت 11:27 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 22 تیر 1390

برخوردقاطع و بی‌اغماض وزارت جهاد کشاورزی با زمین‌خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال

     وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه 90 درصد از حفاظت از منابع طبیعی به‌عهده وزارتخانه متبوعش است، گفت: این وزارتخانه با رانت‌خواران، زمین‌خواران، افراد سودجو و کسانی که به حق بیت‌المال تجاوز می‌کنند، برخورد قاطع و بدون اغماضی دارد.به گزارش خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور که در ساختمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: بخش کشاورزی در اقتصاد ملی کشور نقش مهمی را هم از نظر ایجاد اشتغال و هم از نظر افزایش درآمد برای یک‌دوم جمعیت کشور که در روستاها زندگی می‌کند، ایفا می‌کند. وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در عین حال امنیت غذایی 75 میلیون جمعیت کشور را نیز تأمین می‌کند، تصریح کرد: اگر بخواهیم استقلال خود را در ابعاد مختلف حفظ کنیم به امنیت غذایی نیاز داریم. وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در چند سال اخیر به امنیت غذایی دست پیدا کرده و در حال حاضر بیش از 92 درصد نیاز مردم از داخل تأمین می‌شود. وی بر همین اساس خصوصی‌ترین بخش تولیدی کشور را بخش کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان از دستورات دولت تبعیت نمی‌کنند و کارمند دولت نیستند از این رو وزارت جهاد کشاورزی به آنها راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد ولی تصمیم نهایی را خود کشاورزان اتخاذ می‌کنند. خلیلیان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهد، افزود: مسائل مربوط به امور عشایر، دامپزشکی، حفظ نباتات، شیلات، بحث‌های مربوط به آب و خاک، تجهیز و نوسازی اراضی از فعالیت‌های بسیار گسترده وزارت جهاد کشاورزی است از این رو با مباحث حقوقی متنوعی هم مواجه هستیم. وی با تأکید بر اینکه 90 درصد از حفاظت از منابع طبیعی به‌عهده وزارت جهاد کشاورزی است، یادآور شد: مجوز دادن به هر فعالیتی که در حوزه منابع طبیعی باشد دارای شرایطی است افرادی که سعی در تبدیل اراضی کشاورزی را دارند اگر بدون هماهنگی اقدامی را انجام دهد از نظر حقوقی متخلف هستند. وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: مبارزه با زمین‌خواری وظیفه سنگین جهاد کشاورزی است؛ برای 126 میلیون هکتار از اراضی کشور سند صادر شده که اقدام بسیار بزرگی است و تلاش ما این است تا پایان برنامه پنجم به 140 میلیون هکتار رسیده و همه اراضی ملی سند‌دار شوند. وی در این زمینه به برخی مشکلات اشاره و اضافه کرد: در چند دهه گذشته به دلیل نبود نقشه و عکس‌های هوایی محدوده منابع طبیعی مشخص نبوده و به استناد عرف روستا روی زمین‌ها فعالیت می‌شد؛ در حال حاضر این پرسش به وجود می‌آید که آیا این افراد متجاوز محسوب می‌شوند یا خیر؟ و وزارت جهاد کشاورزی سعی کرده در بخش‌نامه‌ای که صادر شد این مشکل حل شود. خلیلیان در خاتمه تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی با رانت‌خواران، زمین‌خواران، افراد سودجو و کسانی که به حق بیت‌المال تجاوز می‌کنند برخورد قاطع و بدون اغماضی دارد اما نحوه رفتارها با کشاورزان که از زمان اجداد خود تاکنون روی زمین‌هایشان کار می‌کنند، حل کردن مشکل آنهاست.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/27 :: ساعت 11:26 صبح )
»» اخبار

1390/4/21 سه شنبه

   اختصاص 2 هزار میلیارد تومان وام یارانه‌ای و بلاعوض برای پشتیبانی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی  

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص 2 هزار میلیارد تومان وام یارانه‌ای و بلاعوض برای پشتیبانی از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در سال جاری خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صادق خلیلیان ‌در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی دام و طیور گیلان در جمع خبرنگاران به توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: مکانیزاسیون موجب ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی می‌شود. وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها‌ افزود: از طریق وام‌های یارانه‌ای برای تغییر سامانه بهره‌برداران در مصرف انرژی و همچنین عملیات مختلفی که انجام می‌دهند، کمک می‌شود تا بهره‌وری آنها بالا رود و هزینه‌های تمام شده کاهش پیدا کند.خلیلیان قانون هدفمندی یارانه‌ها را فرصت مناسبی برای تولید‌کنندگان خواند و تصریح کرد: تولید‌کنندگان از این فرصت باید برای ارتقای بهره‌وری سامانه‌های خود استفاده کنند. وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت وام‌های یارانه‌ای به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: بعضی از واحدها برای تامین نقدینگی سوخت خود نیازمند وام بودند که این وام‌ها با بازپرداخت 2 ساله به صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنها قرار گرفته است. وی سقف وام تامین نقدینگی سوخت واحدهای تولیدی بخش کشاورزی را تا 5 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: واحدهایی که بخواهند اصلاح ساختار مصرف انرژی را انجام دهند، مناسب با نوع فعالیت این واحدها تا سقف 100 میلیون تومان وام یارانه‌ای در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

خلیلیان با بیان اینکه معرفی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به بانک‌ها انجام شده است، بیان داشت: بخش قابل توجهی از واحدها وام خود را دریافت کرده‌اند و این مسیر ادامه دارد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، امسال 2 هزار میلیارد تومان برای پشتیبانی از تولید‌کنندگان به صورت وام یارانه‌ای یا کمک‌های بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. وی پرداخت وام به کشاورزان را برای توسعه مکانیزاسیون، اصلاح ساختار مصرف انرژی و اصلاح روش‌های آبیاری عنوان کرد. خلیلیان به نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ادوات کشاورزی و صنایع وابسته گیلان اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی در نمایشگاه حضور فعال دارد و این امر به رابطه بین بخش صنعت و کشاورزی کمک می‌کند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در برنامه 5 ساله برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصول برنج لاین امیدبخش در گیلان، تصریح کرد: امسال تولید این بذر انجام می‌شود تا سال آینده بتوانیم آن را در سطح وسیع کشت کنیم و در مدت 2 سال آینده با تغییر نوع بذر و واریته کشت برنج کیفیت و کمیت این محصول را افزایش دهیم و به خودکفایی برسیم.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/4/22 :: ساعت 8:45 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 21 تیر 1390

تولید گونه جدید گندم قابل کشت در مناطق سردسیر پس از 16 سال تحقیق

محققان ایرانی پس از 16 سال تحقیق توانستند گونه جدید گندم را با کیفیت برتر برای پخت نان تولید کنند . برای دستبابی به گونه جدید میهن 21 محقق در 23 ایستگاه تحقیقاتی کشور فعالیت داشته اند .دکتر آقایی رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور گفت : این گونه جدید در مناطق سردسیر کشور به ویژه استان های غرب کشور قابلیت کشت دارد. 850 هزار هکتار از اراضی گندم کشور در مناطق سردسیر وجود دارد . وی افزود : پیش بینی می شود پس از گذشت سه سال ، 20 درصد از اراضی کشور ، زیر کشت این گونه جدید قرار گیرد . رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور گفت : با کشت این گونه جدید میهن ، می توان سالانه 119 میلیون کیلوگرم ، افزایش تولید گندم داشت . دکتر امیر یزدان سپاس عضو هیات علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کرج گفت : با کشت این گونه جدید می توان سالانه 4 میلیارد تومان سودآوری ارزی داشت . وی افزود : یکی دیگر از ویژگی های این گونه جدید ، مقاومت به بیماری زنگ زرد است . بیماری زنگ زرد ، بیماری است که سالانه پنج درصد از اراضی کشور یعنی حدود 300 هزار تن محصول گندم را با خسارت مواجه می کند. وی افزود : چروکیدگی و کیفیت پایین محصول از پیامدهای این بیماری است به طوری که می تواند در برخی از مواقع 100 درصد محصول گندم کشور را با خسارت مواجه کند . یکی از دیگر مشکلاتی که کشاورزان گندم کار با آن مواجه هستند ، بلند بودن و خوابیدگی خوشه گندم است که برداشت محصول را به سختی امکان پذیر می کند. وی افزود : گونه جدید با داشتن حداقل 80 سانتی متر قد و مقاوم به خوابیدگی خوشه ، می تواند به راحتی با دستگاه کمباین قابل برداشت باشد . پیش بینی می شود این گونه جدید تا سه سال آینده در اختیار کشاورزان قرار گیرد .

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/4/22 :: ساعت 8:10 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 21 تیر 1390

فعالیت 41 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور

مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی گفت: 41 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هم اکنون در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند. "سید عبدالکریم رضوی" در حاشیه برگزاری نخستین مجمع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دزفول در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این صندوق ها 31 صندوق در مراکز استان ها، چهار صندوق ملی، دو صندوق شهرستانی و چهار صندوق به فعالیت زنان روستایی اختصاص دارد. وی اظهارداشت: تاسیس این صندوق ها درکشور از سال 83 و با سرمایه اولیه حدود 230 میلیارد ریال آغاز شد و در زمان حاضر این سرمایه به بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریال افزایش یافته است. رضوی خاطرنشان کرد: دراین مدت صندوق ها توانسته اند هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات در مناطق مختلف به کشاورزان پرداخت کنند که این تسهیلات از شرایط بسیار مطلوب برخوردار بوده است. مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی همچنین با بیان اینکه هم اکنون افزون بر چهار هزار و 300 تشکل کشاورزی در کشور زیرپوشش این صندوق ها قرار دارند، گفت: ساختار پولی و مالی مناسب برای بهره برداران بخش کشاورزی که پیش از این وجود نداشت و حمایت از تولید قبل، حین و پس از انجام کار از ویژگی های صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی محسوب می شود. وی با اشاره به برخی برنامه های آتی حوزه کاری این صندوق، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری 12صندوق زنان روستایی و 25 صندوق شهرستانی دیگر در کشور تاسیس خواهد شد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/4/22 :: ساعت 8:9 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 59
>> بازدید دیروز: 45
>> مجموع بازدیدها: 281748
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین