حکمت گمشده مؤمن است، پس باید آن را بطلبد؛ حتی اگر در دست شروران باشد . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

شنبه 18 تیر 1390

  ضرورت تقویت مدیریت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در سال جهاد اقتصادی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدیریت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باید تقویت شود و اهمیت آن از این جهت است که در سال جهاد اقتصادی قرار داریم. به گزارش ایسنا - منطقه خراسان، دکتر سید علی صدرالسادات در گردهمایی سراسری اعضای صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی با بیان این مطلب اضافه کرد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی باید به منظور رصد فرصت های سرمایه گذاری، نظام سازمانی خود را اصلاح و تقویت کنند و عرصه های سودآور را شناسایی کرده و همچنین در جهت تسهیل سرمایه گذاری گام بردارند و فرصت های سرمایه گذاری را با ارتقای بهره وری پیوند دهند. وی افزود: مواردی مانند استعدادیابی سرمایه‌گذاری، کشف فرصت های سرمایه گذاری، انتخاب راه های موثر در انگیزش سرمایه گذاری، توسعه ساز و کارهای ضمانت و بیمه و پردازش اقتصادی مداوم را می‌توان جزو اقدامات کارکردی در این زمینه دانست. در ادامه مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر در کل کشور 31 صندوق استانی، 4 صندوق ملی، 2 صندوق شهرستانی و 4 صندوق زنان روستایی مشغول ارائه خدمات هستند. مهندس عبدالکریم رضوی افزود: میزان سرمایه این صندوقها یک هزار و 570 میلیارد ریال است و تاکنون بیش از 8 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده‌اند. وی اضافه کرد: در سال گذشته ظرفیت های قانونی جدیدی جهت توسعه فعالیت صندوق ها در قالب قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 90 کشور ایجاد شده است. وی ادامه داد: این ظرفیت ها امکان حضور صندوق ها را در عرصه‌های مختلف نظیر بیمه گری بخش کشاورزی، سرمایه گذاری، عاملیت اعتبارات، ‌انتشار اوراق مشارکت و ... فراهم آورده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این همایش یکی از ضرورتهای توسعه بخش کشاورزی را سرمایه‌گذاری در این بخش دانست. سید محمد طباطبایی یزدی افزود: ستاد سرمایه گذاری استان و دستگاه‌های ذیربط از جمله بخش کشاورزی موظف شدند تا حداقل 20درصد از پروژه ها را برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیا کنند. وی اضافه کرد: به عنوان مثال تفاهم نامه‌ای با آستان قدس رضوی در خصوص آماده سازی 500 تا 1000 هکتار از زمین های منطقه سرخس جهت سرمایه‌گذاری برای محصولات گلخانه‌ای تنظیم شده است. در حاشیه این مراسم معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مصرف بهینه آب، ‌دو شاخص اصلی آبیاری تحت فشار و انتقال آب به مزارع توسط لوله و پوشش آنها را در سرلوحه کار خود قرار داده است. مهندس سجادی افزود: در همین راستا حدود 800 میلیون تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار و 200 میلیارد تومان جهت انتقال آب به وسیله لوله و یا سیستم کم فشار ابلاغ شده است. وی خراسان رضوی را جزو استان های پیشرو در آبیاری تحت فشار و کم فشار دانست و اضافه کرد: حدود 9 تا 10 درصد اعتبارات مذکور جهت این استان در نظر گرفته شده است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:7 عصر )
»» اخبار

شنبه 18 تیر 1390

  تدوین نقشه جامع توسعه آبزی پروری در کشور

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران از آغاز تدوین نقشه جامع توسعه آبزی پروری در کشور خبر داد و گفت: این نقشه با اولویت ماهیان سرد آبی و گرم آبی، خاویاری و تولید و غذای زنده در حال تدوین است و تا سه ماه آینده به دولت ارائه می شود.

عباسعلی مطلبی در گفتگو با خبرنگار مهر، سیاست توسعه ارتباط میان دانش و صنعت را یکی از برنامه های معاونت علمی ریاست جمهوری دانست و افزود: در این راستا تاکنون 40 کانون هماهنگی ارتباط دانش و صنعت در حوزه های مختلف راه اندازی شده که یکی از آنها ایجاد کانون آبزی پروری است و این کانون متشکل از 19 عضو حقیقی و موسسات تحقیقاتی نمایندگانی از تشکلهای تولیدی، انجمن های علمی، قطب های علمی، وزارت بازرگانی و موسسه استاندار است.وی تدوین نقشه جامع توسعه آبزی پروری را از اولویت های این کانون نام برد و خاطر نشان کرد: به منظور تدوین نقشه جامع آبزی پروری اقدام به بازنگری مستندات و مدارک موجود در این حوزه شد که برای این منظور کارگروه های تخصصی در کانون ایجاد شد.مطلبی به محتوای این نقشه جامع اشاره کرد و ادامه داد: نقشه جامع توسعه آبزی پروری برنامه هایی را در زمینه ماهیان سرد آبی، ماهیان گرم آبی، ماهیان خاویاری، ماهیان دریایی، تولید و غذای زنده مدنظر دارد که با جمع بندی مطالعات کارگروههای مرتبط نقشه تدوین می شود و تا سه ماه آینده ارائه خواهد شد.رئیس کانون هماهنگی ارتباط دانش و صنعت آبزی پروری با تاکید بر اینکه در نقشه مواردی چون ژنتیک آبزیان، روش های تغذیه، روشهای تکثیر و افزایش ذخایر آبزیان توجه شده است، اضافه کرد: علاوه بر این دستورالعملها و مقرراتی برای پرورش و تکثیر صدف، خیار دریایی و جلبکها ارائه خواهد شد.رئیس موسسه تحقیقات شیلات همچنین به پیش بینی های این نقشه در زمینه تهدیدات بیولوژیکی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از موانع تکثیر آبزیان تهدیدات بیولوژیکی مانند ولوم جلبکی کشند قرمز و شانه دارها است که می توانند اکوسیستم منطقه ای را تهدید کنند از این رو در نقشه جامع به آن توجه خواهد شد.مطلبی همچنین از نهایی شدن طرح جامع مبارزه با تهدیدات بیولوژیکی خبر داد و گفت: این طرح به هیئت دولت ارائه و به تصویب رسید و در حال حاضر برای تامین بودجه و اعتبارات به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ارسال شده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:6 عصر )
»» اخبار

شنبه 18 تیر 1390

  رشد 26 درصدی میزان صادرات پسته ایران

مدیرکل دفتر میوه های وزارت جهاد کشاورزی، پسته ایرانی را با کیفیت ترین نوع پسته در جهان برشمرد و گفت: میزان صادرات پسته ایران در سال گذشته بیش از 150 هزار تن بوده است که از لحاظ وزنی نسبت به سال 88 ، 26 درصد رشد را نشان می دهد. "سید رحمت الله پریچهر" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پسته امریکایی از لحاظ کیفیت با پسته ایرانی قابل مقایسه نیست افزود: به دلیل کیفیت بالای پسته ایرانی، تحریم ها تاثیری بر میزان صادرات این محصول به بازارهای جهانی نداشته است. وی اظهارداشت: علی رغم تبلیغاتی سوء شرکت پارامونت که تولیدکننده پسته امریکایی است، سال گذشته ایران نخستین تولیدکننده پسته در جهان بوده است. مدیرکل دفتر میوه های وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سال گذشته بازرسان بهداشت اتحادیه اروپا در بحث سم افلاتوکسین پسته به مدت 10 روز به ایران سفر کردند که در این ارتباط تمامی باغات تولید کننده پسته، ترمینالهای ضبط پسته و گمرک کشور را مورد بازدید قرار دادند. پریچهر ادامه داد: براساس گزارش بازرسان اتحادیه اروپا، صنعت پسته ایران طی پنج سال گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است. وی گفت: اتحادیه اروپا در خصوص واردات پسته به این کشور مقررات سختگیرانه ای را دنبال می کند که بازدید این اتحادیه از ایران باعث شد تسهیلاتی را در خصوص صادرات پسته ایرانی به اروپا قائل شوند. وی تصریح کرد: تاکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گمرکات، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، اتاق بازرگانی، دفتر امور میوه های وزارت جهاد کشاورزی و انجمن پسته ایران در روند تولید و صاردات این محصول همکاری خوبی را با یکدیگر داشته اند. مدیرکل دفتر میوه های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میانگین تولید پسته کشور پایین است گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان پسته در مناطق مرکزی کشور به خصوص استان کرمان با بهره گیری از سیستم آبیاری نوین با مشکل کمبود و خشکی منابع آب در این استان ها مواجه هستند. پریچهر با بیان اینکه 70 درصد پسته کشور در استان کرمان تولید می شود اظهارداشت: چندین سال است که تولیدکنندگان پسته در کرمان با مشکل خشکسالی روبرو هستند. وی ادامه داد: پسته کاران به طور صرف با آبیاری موقت درختان پسته به دنبال جلوگیری از خشکیدگی درختان در این منطقه هستند تا امکان تولید پسته برای سالهای بعد نیز وجود داشته باشد.

وی به خشکسالی و کمبود آب مناطق مرکزی کشور اشاره کرد و گفت: در صورت رفع مشکل کم آبی پتانسیل تولید پسته در کشور وجود دارد، این در حالی است سال گذشته 13 تن پسته توسط تولیدکننده برتر کشور تولید شد. وی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید و ارتقا کیفیت پسته کشور، تمهیداتی همچون بهره مندی باغات پسته از سیستم آبیاری نوین و اصلاح باغات در دستور کار وزرات جهاد کشاورزی قرار دارد. مدیرکل دفتر میوه های وزارت جهاد کشاورزی به استقرار سیستم GAP     در باغ های پسته اشاره کرد و گفت: استقرار این سیستم در باغ های پسته، موجب مدیریت کف باغ، کاهش میزان سم و کود، مبارزه با آفات و بیماریها، هرس به موقع و برداشت زودرس محصول به منظور کاهش سم آفلاتوکسین می شود.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:5 عصر )
»» اخبار

1390/4/15 چهارشنبه

 تدوین سند راهبردی فناوری نانوی بخش کشاورزی؛ کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با تولید و عرضه محلول‌ها و بسته‌بندی‌های نانویی  

رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از تدوین نهایی سند راهبردی چهارساله فناوری نانو بخش کشاورزی و تولید و عرضه محلول‌ها و بسته‌بندی‌های نانویی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد. دکتر مجتبی خیام نکویی در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: در کمیته فناوری نانو بر اساس اسناد بالادستی کشور مانند سند چشم‌انداز 20 ساله،‌ برنامه پنجم توسعه، سند راهبردی فناوری ستاد نانو و اهداف وزارت جهاد کشاورزی پیگیر تصویب نهایی سند راهبردی فناوری نانو بخش کشاورزی و منابع طبیعی از سال 90 تا 93 هستیم که امیدواریم طی چند روز آینده شاهد نهایی شدن این سند باشیم. وی افزود: جهت‌گیری در فعالیت‌های نانوی وزارت جهاد کشاورزی به گونه‌ای بوده که بتوانیم از نیروی انسانی خبره بهره ببریم و این در حالی است که در گذشته دانش آموخته نانو در بخش کشاورزی نداشتیم اما به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته درصددیم بتوانیم از ظرفیت‌های موسسات تحقیقاتی و مراکز آموزشی استفاده کنیم؛ به گونه‌ای که در یک برنامه مشخص باید 100 محقق نانو به صورت تمام وقت و در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در تمام موسسات تحقیقاتی و مراکز استان وزارت جهاد کشاورزی داشته باشیم. رییس پژهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی نانو در سطح وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار نفر دوره‌های آموزشی فناوری نانو را طی کرده‌اند که شامل مدیران ارشد، مدیران موسسات تحقیقاتی، اعضای هیات علمیو محققان بخش کشاورزی و علاقه‌مندان به این حوزه می‌شود. خیام نکویی با تاکید بر بی‌فایده بودن توجه صرف به نیروی انسانی بدون توجه به زیرساختی برای دستیابی به اهداف آتی هر موسسه تحقیقاتی اذعان داشت: در این راستا از بخشی از موسسات تحقیقاتی حمایت ویژه صورت گرفته و در برخی از آزمایشگاه‌ها با تهیه برخی تجهیزات، تحقیقات نانو صورت می‌گیرد به گونه‌ای که بر اساس سیاست‌های تعریف شده سازمان در کنار تقویت نیروی انسانی، فراهم کردن زیر ساخت آموزش نیروی انسانی، پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه نانو تعریف می‌شود تا موسساتی که مورد حمایت قرار گرفته‌اند بتوانند آنها را به نتیجه برسانند. رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی به دلیل بسته‌بندی نامناسب از برداشت تا مصرف دچار ضایعات می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری بخش خصوصی موفق به تدوین دانش فنی این محلول‌ها و بسته‌بندی‌های نانویی شده‌ایم و درصددیم تا این فناوری را که باعث افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و جلوگیری از تخریب‌پذیری زودرس می‌شود در سال جاری به بازار عرضه کنیم.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/4/16 :: ساعت 8:25 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 15 تیر 1390

تولید در بخش کشاورزی دستخوش انحلال و یا ادغام نمی شود

   بخش کشاورزی یک بخش تولیدی بوده و اساساً هیچگاه نمی‌تواند دستخوش انحلال و یا ادغام قرار گیرد بلکه این بدنه وزارتخانه ها است که تحت تاثیر تصمیم دولتمردان قرار می‌گیرد.

به دنبال انتشار مطلبی درروزنامه شرق مورخ10/3/90 با عنوان " بخش کشاورزی تب انحلال و ادغام" روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داد.در متن این جوابیه آمده است:

1.قبل از هرگونه اظهارنظر و با عنایت به اینکه شکل از محتوا جدا نیست، ابتدا لازم است تیتر خبر اصلاح شود چرا که بخش کشاورزی یک بخش تولیدی بوده و اساساً هیچگاه نمی‌تواند دستخوش انحلال و یا ادغام قرار گیرد بلکه این بدنه وزارتخانه ها است که تحت تاثیر تصمیم دولتمردان قرار می‌گیرد.

2.درخصوص موضوع مطرح شده مبنی بر ادغام وزارتخانه‌ها همانگونه که استحضار دارید طبق ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف است یک یا چند وزارتخانه را به نحوی در وزارتخانه‌های دیگر ادغام نماید که تا پایان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه ها از بیست و یک به هفده وزارتخانه کاهش یابد، لذا این اقدام امری قانونی بوده و بدیهی است برای اجرای آن برخی از وظایف دستگاهها منطبق با شرح وظایف جدید که با پیشنهاد دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید به دستگاههای دیگر منتقل خواهدشد، لذا موارد مطروحه که از دغدغه‌های نگارنده محترم مقاله بوده موردتوجه کارشناسان، مسئولین و تصمیم‌گیران نیز بوده و به دقت در حال بررسی است. ضمن اینکه خارج از مزایا و معایب هر اقدامی یا موافقت و عدم پذیرش هر طرحی، در پایان باید پذیرفت که همه وزارتخانه ها و سازمانهای تابعه به نوعی اجزا دولت محسوب می‌شوند و خدمتگزار و پاسخگوی مردم هستند، پس این دلیل که مثلاً با افزایش قیمت محصول، سیستم دولتی (چه وزارت جهادکشاورزی باشد و یا وزارت بازرگانی) مجبور به حمایت از مصرف‌کنندگان می‌شود (براساس ادعای نگارنده مقاله) نمی‌تواند اصل موضوع را تایید یا رد نماید.

3.برگشت مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی بطور دقیق به معنای انتقال نیروی انسانی شاغل از وزارت بازرگانی (آنهم بطور مشخص به میزان 50 درصد نیروی انسانی) به وزارت جهادکشاورزی نیست، کما اینکه در واگذاری مسئولیت تنظیم بازار به وزارت بازرگانی این امر حادث نشد. در آن فرایند شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت بازرگانی الحاق گردید و در صورت انتقال مسئولیت تنظیم بازار مجددا شرکت پشتیبانی به وزارت جهادکشاورزی ملحق خواهد شد. ضمن اینکه چنانچه جابجایی نیرو بقدر لازم و کفایت نیز مطرح باشد، نه تنها گریزی نسبت بلکه لازم است از یاد نبریم وزارت جهادکشاورزی یک مجموعه عظیم چند کارکردی است که هم اکنون نیز متخصصین گوناگون از رشته‌های بسیار متنوع در آن فعالیت دارند، لذا مناسب ‌بود نگارنده محترم در رد این اقدام، معایب اصلی را مطرح می‌نمود تا اینکه به شرایط پس از انجام کار بپردازد.

4.نگارنده مقاله لازم است در جریان باشند موضوع پذیرش مسئولیت تنظیم بازار توسط وزارت جهادکشاورزی هم اکنون نیز به نوعی و براساس قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و با استناد به ماده 16 و تبصره‌های ذیل آن که سیاستگذاری و تنظیم بازار را عموماً و مسئله واردات کالاها و محصولات کشاورزی را بطور اخص منوط به مجوز وزارت جهادکشاورزی دانسته است، برعهده این وزارتخانه می‌باشد.

5.نگارنده محترم اگرچه با انتقال مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی به دلایل مختلف از جمله غیرتخصصی بودن نیروی انسانی مخالف می باشد اما انتزاع بخشی از مسئولیت‌های وزارت نیرو و وزارت صنایع و معادن و الحاق آن به وزارت جهادکشاورزی را پیشنهاد داده است. در حالی که این رویه نیز به مثابه ادغام تلقی می شود که در تقابل با نظر قبلی ایشان است. اما به هر حال در ارتباط با انتزاع مسئولیت امور مربوط به صنایع پیشین و پسین کشاورزی از وزارت صنایع به وزارت جهادکشاورزی، آنچه مهم است نه جابجایی مسئولیتها، بلکه ایجاد هماهنگیهای لازم و وحدت رویه در سیاستگذاریها، برنامه‌ریزی‌های مشترک و اعمال نظارتهای لازم در اجرای وظایف دو وزارتخانه می‌باشد. چنانچه این مهم به خوبی انجام گردد، بخشهای خصوصی مرتبط با هر دو وزارتخانه نیز قادر خواهند شد نسبت به اعمال وظایف اجرایی خود به نحوی مطلوب اقدام نمایند. به همین ترتیب در برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری از آب کشاورزی و تفکیک وظایف وزارت نیرو و جهادکشاورزی به نظر می‌رسد چنانچه این وظایف با کسب نظرات معاونتهای برنامه‌ریزی و اجرایی دو وزارت و ایجاد هماهنگی لازم و توجه به مرزبندی‌هایی که در برنامه‌های توسعه از جمله برنامه پنجم نیز مطرح شده است به نحو مطلوب اجرا گردد، مشکلات مدیریتی نحوه استفاده از منابع و نحوه توزیع آب کاهش خواهد یافت.

6.درخصوص اعلام ثبت رکورد جدید تولید 118 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال جدید توسط رئیس جمهور محترم و نیز وزیر جهادکشاورزی و بیان نگارنده مقاله مبنی بر غیرکارشناسی بودن عدد مذکور، لازم است بدانیم این رقم در واقع عدد پیش‌بینی شده برای سال زراعی پیش رو و مطابق با اهداف کمی پیش‌بینی شده طی برنامه پنجم توسعه بخش کشاورزی می‌باشد. چه اینکه در سال پایانی برنامه پنجم، تولید 143 میلیون تن محصولات کشاورزی پیش‌بینی گردیده است. لازم به ذکر است که با توجه به پتانسیلها، قابلیتها و استعدادهای عوامل تولید کشور و بهره‌گیری از یافته‌های جدید تحقیقاتی، ارتقاء بهره‌وری از عوامل و نهاده‌های تولید و مدیریت بهینه تولید، امکان تولید بیش از این مقادیر محصول کشاورزی در کشور وجود دارد. ضمناً مناسب است صحت و سقم هرگونه اظهارنظر درخصوص میزان تولید محصولات کشاورزی از دفتر آمار و فناوری اطلاعات استعلام شود.

7.درخصوص واگذاری تصدی‌گری‌ها و توجه به نقش شرکتهای تعاون روستایی، این موضوع نیز در قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به طور ویژه مدنظر بوده و مورد توجه قرار گرفته و در حال پیگیری اجرایی شدن آن می‌باشد. ضمن اینکه از جمله سیاستهای مدنظر دولت و وزارت جهادکشاورزی حضور نمایندگان بخش خصوصی در جلسات تصمیم گیری در ارتباط با برنامه‌ها و امور مربوط به بخش کشاورزی می‌باشد که این سیاست نیز در حال عملیاتی شدن است.

در پایان به اطلاع می‌رساند طرح دو فوریتی مسکوت ماندن ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه (تعدیل و ادغام وزارتخانه‌ها) حداقل برای دو سال اول برنامه (پایان دولت دهم) در مجلس محترم شورای اسلامی مطرح است که طبیعتاً تصمیم گیری نهایی را به تاخیر خواهد انداخت و بر این اساس فرصت مناسب برای مطالعات کارشناسی فراهم آمده است. ضمن آنکه تصمیمات مربوط به تغییرات تشکیلاتی وزارتخانه بر عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی است که حسب مسئولیت از صلاحیت بیشتری برخوردار است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/4/16 :: ساعت 8:24 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 14 تیر 1390

پیش بینی تولید 3 میلیون و 300 هزار تن شلتوک برنج در کشور

طبق پیش بینی‌ها امسال 3 میلیون و 300 هزار الی 3 میلیون و 350 میلیون تن شلتوک برنج تولید خواهد شد. به گزارش پانا، بهمن ناصحی در یک نشست خبری گفت: سال گذشته از سطح 635 هزار هکتار سه میلیون و 300 هزار تن شلتوک برنج برداشت شد.مدیر کل دفتر برنج وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: مساحت‌های سطح کشت برنج که 81 درصد آن محدود به دو استان گیلان و مازندران است، قابل جابه‌جایی نیست. ناصحی با اشاره به اینکه محصول برنج به دلیل نیاز آبی و اقلیمی نیازهای خاص خودش را دارد و به طور معمول افزایش سطح زیر کشت مقدور نیست، گفت: تمام برنامه‌های افزایش محصول باید با اتکا به افزایش عملکرد در واحد سطح و اجرای مکانیزاسیون کشاورزی باشد. مدیرکل دفتر برنج وزارت جهاد کشاورزی کشت رتون ، پرورش اردک و ماهی و کشت مجدد را از اقدامات انجام شده دانست و اظهار کرد: با این تدبیرها به دنبال استفاده بهینه از شالیزارها هستیم. ناصحی با اشاره به اینکه طبق آسیب‌شناسی انجام شده هزینه های تولید در شالیزارها به دلیل کشت سنتی بالا است، گفت: به همین دلیل باید فناوری و عمدتا مکانیزاسیون کشاورزی وارد این بخش شود. وی در ادامه افزود: دلیل عدم موفقیت در افزایش عملکرد و استفاده از ارقام پرمحصول به دلایل مختلفی مربوط می شود که مدیریت واردات از جمله آنها است. به گفته مدیر کل دفتر برنج وزارت جهاد کشاورزی، امسال 300 هکتار از شالیزارهای کشور به کشت برنج ارگانیک اختصاص یافته است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/4/16 :: ساعت 8:21 صبح )
»» اخبار

 چهارشنبه 15 تیر 1390

مردم بهترین حافظان منابع طبیعی هستند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند برخورد مسلحانه و درگیری های فیزیکی نیست و باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان افزود: برای حفاظت از منابع طبیعی نیاز نیست که از برخوردهای مسلحانه استفاده شود و اگر این روش استفاده کنیم، هیچ نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود.وی ادامه داد: مردم بهترین حافظان منابع طبیعی هستند و اگر فرهنگسازی به صورت مطلوب صورت گیرد، مردم می توانند از این منابع به نحو مطلوبتری حفاظت کنند.این مسئول عنوان کرد: هیچگونه حفاظت از منابع طبیعی بدون همراهی مردم ممکن نیست و نمی توانیم بدون همراهی مردم در این زمینه موفق باشیم.وزیر جهاد کشاورزی گفت: لازم است از کسانی که زمینی را آباد می کنند، حمایت کنیم نه اینکه سد راه آنها شویم.وی ادامه داد: نباید به بهانه اجرای قانون، مانع راه کسانی که قصد آبادی زمینی را دارند یا این کار را انجام داده اند، شویم و برای آنها مشکل ایجاد کنیم.وزیر جهاد کشاورزی گفت: تحت هیچ شرایطی نباید برای قلع وقمع درختان اقدام شود و انجام این قلع و قمع و از بین بردن درختان یک خیانت آشکار است.وی اظهار داشت: نباید به بهانه اجرای قانون به دنبال قلع و قمع درختان و نابود کردن آنها باشیم زیرا بخش عمده ای از تلاش ما به وجود آوردن درخت است و وقتی درختی به وجود آمد، نباید از بین برود.خلیلیان یادآور شد: تنها باید با متخلفان از قبیل زمین خواران و ... برخورد شود و نباید با مردم عادی از قبیل کشاورزان و تولیدکنندگان به شکل بد برخورد کنیم.وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین نباید مردم را از منبع طبیعی دور کنیم زیرا در برخی از موارد، دور کردن آنها از منابع طبیعی عامل به وجود آمدن مشکلات بعدی می شود.وی اضافه کرد: به عنوان مثال، دلیل شدت گرفتن برخی از آتش سوزی ها در یک منطقه منابع طبیعی این است که مردم در منطقه حضور نداشته اند.این مسئول افزود: اگر مردم در این منطقه حضور داشتند، آتش را سریع مهار می کردند و اجازه نمی دادند که آتش سوزی گسترش یابد.وی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود تا فرهنگ سازی در خصوص اهمیت منابع طبیعی به بهترین نحو انجام شود و در این صورت، مردم می توانند از منابع طبیعی حمایت مطلوبتری داشته باشند.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/4/16 :: ساعت 8:20 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 53
>> بازدید دیروز: 45
>> مجموع بازدیدها: 281742
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین