خداوند ـ تبارک و تعالی ـ با غیرت است و هر باغیرتی را دوست دارد و به سبب غیرتش بود که همه کارهای زشت را، چه نهان و چه آشکار، حرام کرده است. [امام صادق علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

1390/4/20 دوشنبه

 می توانیم به صادرکننده اصلی محصولات دامی در منطقه و در بخش هایی از جهان تبدیل شویم  

رئیس جمهور گفت: آذربایجان غربی قطعه ای درخشان و پر افتخار از هویت ، تاریخ و عظمت ملت ایران است. به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای احمدی نژاد در مراسم افتتاح فاز اول راه آهن مراغه - ارومیه و سه طرح دیگر افزود: خدای بزرگ را سپاس گزارم که در بهترین ایام سال ، ماه شعبان المعظم و بین میلاد امام حسین (ع) و فرزند برومند و گل سرسبد آفرینش امام عصر (عج) توفیق حضور در خطه آذربایجان غربی و زیارت بهترین مردم ایران را عنایت فرمود. وی اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی مردمی هوشمند و مؤمن و دلداده پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و ایستاده بر ارزش ها و آرمان های الهی هستند. رئیس جمهور گفت: آنچه در تاریخ ایران از صلابت ، ایمان و هوشمندی مردم این دیار ثبت شده ، همگی ، عزت ، افتخار ، شجاعت و فداکاری است. آقای احمدی نژاد افزود: خدای بزرگ را سپاس گزارم که توفیق مجدد سفر به این استان و عرض سلام و احترام به مردم بزرگوار این استان را عنایت فرمود. وی ادامه داد: روند پیشرفت و ساختن در استان ، بسیار پرشتاب و در مسیر درست است. وی گفت: امروز چهار طرح بسیار مهم و ارزشمند و هر یک در جایگاه خود بسیار تأثیرگذار،افتتاح شد. رئیس جمهور افزود: واکسن سازی روناک از کارهای مهم و ارزشمند است. وی گفت: تب برفکی بیماری مهلکی است که وقتی دام را گرفتار می کند کشتار وسیعی روی می دهد و ساخت این واکسن کمک می کند دام کشور از آسیب این خطر در امان بماند. آقای احمدی نژاد افزود: تولیدات و رشد جمعیت دامی کشور هر روز افزون تر می شود و آذربایجان غربی هم از مراکز اصلی صنعت دامداری و تولید محصولات دامی کشور است. رئیس جمهور گفت: ما می توانیم به صادرکننده اصلی گوشت و محصولات دامی در منطقه و در بخش هایی از جهان تبدیل شویم. وی افزود: تولید واکسن کمک خواهد کرد که محصولات دامی ما به سرعت افزایش پیدا کند و خسارت هایی که به دامداران و کشاورزان عزیز وارد می شود ، مهار شود. رئیس جمهور گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید این واکسن در این کارخانه بیش از نیاز کشور است و می تواند از همین امروز به فهرست صادرات استان آذربایجان غربی اضافه شود.

رئیس جمهور دربخش دیگری از سخنانش گفت : مصرف اب کشور در بخش کشاورزی با بازدهی بسیار پایین انجام می شود که باید شیوه آبیاری در کشاورزی معمولی را تغییر دهیم و از شیوه های گلخانه ای استفاده کنیم که بازدهی آب چندین برابر می شود.احمدی نژاد افزود: دولت به کشاورزان استان هم برای شیوه آبیاری تحت فشار ، یارانه و تسهیلات ارزان قیمت در حد قرض الحسنه می دهد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/4/22 :: ساعت 8:7 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 20 تیر 1390

  تکثیر موفق ماهی کپور هندی «کاتلا» برای اولین بار در کشور

محققان موسسه تحقیقات شیلات ایران در پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور برای نخستین بار در کشور موفق به تکثیر ماهی کپور هندی با نام «کاتلا» شدند. به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور ، به دنبال تکثیر موفقیت آمیز دو گونه کپور هندی روهو و مریگال در سال 89 ، تکثیر مصنوعی سومین گونه از مجموع سه گونه وارداتی که بچه ماهی نورس آن در سال 87 با وزن کمتر از یک گرم وارد کشور شده بود و بعد از دو سال پرورش به وزن متوسط 3700 گرم رسیدند، توسط محققان این پژوهشکده انجام شد. از مجموع 12 ماهی مولد این گونه صد درصد ماهیان به هورمون تراپی پاسخ مثبت داده و بیش از 6 کیلوگرم تخم از آنان استحصال شد. در حال حاضر حدود پنج میلیون لارو این گونه در سالن تکثیر این پژوهشکده موجود است. گونه‌های فوق‌الذکر از ویژگی‌های بسیار خوبی از لحاظ رشد، بازماندگی و مقاومت به بیماری برخوردار بوده و برای پرورش در مزارع ماهیان گرمابی مناسب هستند. بر اساس این گزارش، یکی از راهکارهای مناسب جهت افزایش بازدهی تولید در واحد سطح در مزارع پرورش ماهی افزایش تنوع گونه‌ای است و وارد کردن این گونه‌ها در این راستا صورت گرفته‌ است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/4/22 :: ساعت 8:6 صبح )
»» اخبار

1390/4/20 دوشنبه

   موفقیت پژوهشگران ایرانی در پرورش گونه ای آبزی در استان های خشک و کم آب  

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران از پرورش گونه ای آبزی در استانهای خشک و کم آب در کشور خبر داد و گفت: در این پروژه تحقیقاتی با دستیابی به پروتکل تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا که مقاوم به آبهای لب شور و شرایط خشکسالی است، موفق به تکثیر آن در استان یزد شدیم. دکتر عباسعلی مطلبی در گفتگو با خبرنگار مهر، به بیان ویژگی های ماهی تیلاپیا پرداخت و افزود: این گونه در آبهای لب شور آسیای جنوب شرقی یافت می شوند. این گونه به سرعت تکثیر می شود و ظرف 4 ماه به وزن ایده آل می رسد. رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران، از تکثیر ماهی تیلا پیا در بافق یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح در راستای مبارزه با شرایط خشکسالی و تنوع بخشی به گونه های آبزی اجرایی شد و طی آن اقدام به تکثیر گونه های مقاوم به خشکی و شوری آب در مناطق کم آب کردیم. وی با اشاره به جزئیات این طرح یادآور شد: در این راستا اقدام به مطالعه تاثیر اقلیم و آب و هوا بر روی گونه های آبزیان شد که در نهایت ماهی تیلاپیا به عنوان گونه سازگار با اقلیم و شرایط خشکسالی و شوری ایران انتخاب شد. مطلبی با بیان اینکه بچه ماهی این گونه از آسیای جنوب شرقی به ایران وارد کردیم، خاطر نشان کرد: این گونه به سرعت در آبها تکثیر می شوند و در صورت وارد کردن آن به اکوسیستم بومی کشور، آن را دچار اختلال می کند از این رو با انجام مطالعات ژنتیکی، تغذیه و روشهای تکثیر آن اقدام به پرورش تک جنسیتی تیلاپیا کردیم.   وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها جنس "نر" این گونه در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: به این ترتیب می توان به صورت کنترل شده اقدام به پرورش این گونه در کشور می شود.   رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران با تاکید بر اینکه در این پروژه تحقیقاتی به فرمولهای تغذیه و دستورالعمل های مبارزه با آفاتی که تیلاپیا به آن حساس است دست یافتیم، ادامه داد: این پروتکل ها در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت.وی با بیان اینکه در فاز اول این گونه در استان یزد پرورش و تکثیر شد، اضافه کرد: از آنجایی که این گونه مقاومت بالایی در برابر شوری آب دارند از این رو پس از یزد، این پروژه در سایر استانهای مشابه تکثیر خواهد شد.   مطلبی به مزایای تکثیر این گونه آبزی اشاره و خاطر نشان کرد: ماهی تیلاپیا را می توان به طور همزمان در مزارع میگو پرورش داد علاوه بر آنکه می توان به صورت گلخانه ای آن را تکثیر کرد. در روش گلخانه ای می توان بدون تعویض آب در طولانی مدت و اکسیژن دهی به آن تا 50 تن در هکتار تولید تیلاپیا کنیم. به گفته رئیس موسسه تحقیقاتی شیلات با اجرای این پروژه علاوه بر تنوع بخشی به گونه های آبزی می توان به سبد غذایی مناطق خشک و کم آب تنوع داد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:13 عصر )
»» اخبار

1390/4/19 یکشنبه

   تولید 660 هزار تن محصولات شیلاتی و افزایش 38 درصدی پرورش آبزیان در کشور  

سرپرست سازمان شیلات کشور از افزایش میزان تولید آبزی های پرورشی در کشور خبر دارد .به گزارش واحد مرکزی خبر، تقوی در بازدید از مراکز آبزی پروری استان البرز گفت: سهم آبزی پروری در مقایسه با صید 38 درصد افزایش یافته است؛ پارسال 660 هزار تن آبزی در کشور تولید شد که 250 هزار تن از آن مربوط به آبزیان پرورشی و مابقی از طریق صید به دست آمده است . وی افزود : از آنجایی که منابع دریایی محدود هستند؛ هرقدر آبزی پروری درمقایسه با صید افزایش یابد؛ به شاخص های بین المللی نزدیک تر می شویم . تقوی همچنین با بیان اینکه استان البرز ظرفیت های خوبی در عرصه پرورش ماهی های سردآبی دارد گفت : هم اکنون تولید این نوع آبزیان در این استان سالانه یک هزار تن است که با استفاده از روش های علمی این میزان می تواند تا چهار هزار تن افزایش یابد . وی درباره تولید ماهیان زینتی در کشور نیزگفت : تلاش می کنیم گونه های وارداتی را داخل کشور تکثیر کنیم . وی افزود : هم اکنون سالانه 100 هزار قطعه ماهیان زینتی تولید می شود که می توان با ساماندهی این صنعت ، اشتغال زایی مناسب برای کشور ایجاد کرد . سرپرست سازمان شیلات کشور درباره واردات تخم ماهیان خاویاری نیز گفت : بخش قابل توجهی از تخم چشم زده ماهیان هم اکنون به کشور وارد می شود؛ درصدد هستیم تا چهار سال آینده ، واردات این نوع تخم را ساماندهی و با اصلاح نژاد ، تکثیر این نوع تخم ها را داخل کشور پی گیری کنیم . تقوی با بیان اینکه واردات این تخم ها به کشور در اختیار سازمان دامپزشکی است گفت : یکسال گذشته جلساتی با این سازمان و وارد کنندگان تخم ماهیان خاویاری تشکیل دادیم . وی افزود : در این جلسات مقرر شد در مدت چهار سال مراکزی برای تولید کامل نیاز کشور به تخم چشم زده این ماهی تشکیل شود تا از واردات آن بی نیاز شویم .

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:12 عصر )
»» اخبار

دوشنبه 20 تیر 1390

سند مالکیت بنام دولت برای 15 میلیون هکتار از اراضی ملی امسال صادر می شود

تاکنون برای 125 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور بنام دولت سند مالکیت صادر شده است .به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور گفت : امسال نیز برای 15 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور بنام دولت سند مالکیت صادر می شود . آقای سلاجقه با اشاره به مشکلات طرح خروج جنگل نشینان و دام افزود : بیکاری ، کمبود اعتبار و نبود هماهنگی بین دستگاههای مربوطه از مهمترین مشکلات اجرای این طرح است. طرح خروج خانوارهای جنگل نشین و دام از جنگل از اوایل دهه 70 به منظور جلوگیری از تخریب و حفظ جنگل ها و مراتع در استانهای شمالی کشور اجرا شده است

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:10 عصر )
»» اخبار

یکشنبه 19 تیر 1390

استاندارد اجباری عرضه محصولات کشاورزی تدوین می شود

سرپرست امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد، برای نظارت بر تولید و ارتقای کیفیت، استاندارد اجباری عرضه محصولات کشاورزی تدوین می شود. "مجید خلیلی خشنود" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به دنبال ایجاد برند و نشان های استاندارد عرضه محصولات غذایی کشاورزی است. وی ابراز امیدواری کرد، با تدوین نشان های استاندارد، محصولاتی با کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه شود. سرپرست امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی به میزان نیاز زراعت کشور به کود اشاره کرد و گفت: براساس اصول علمی، نیاز کود کشور درحوزه تولید محصولات کشاورزی 4 تا 4.5 میلیون تن است.این مقام مسوول،‌ ایران را در ردیف اندک کشورهای تولیدکننده محصولات سالم کشاورزی دانست و گفت: به دلیل محدودیت مصرف کودشیمیایی، در تولید محصولات ارگانیک و باغبانی کود کمی استفاده می شود. وی میزان تولید محصولات کشاورزی کشور را بیش از 90 میلیون تن در سال گذشته عنوان کرد و افزود: برآوردها نشان می دهد برای این میزان به 4 تا 4.5 تن عناصر شیمیایی نیاز است که باید به خاک تزریق شود. سرپرست امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد، سال گذشته حدود 52 میلیون تن محصول زراعی، 16 میلیون تن محصول باغی و 22 میلیون تن محصول سبزی و صیفی تولید در کشور تولید شده است. به گفته وی، ‌مصرف سبزی و صیفی حدود 22 درصد سبد غذایی مردم کشور را تشکیل می دهد. وی به ردیف اعتباری قانون بودجه 90 با عنوان "تدوین فرایند الگوی کشت و تولید محصولات سالم و ارگانیک" اشاره کرد و افزود: همچنین آموزش و ترغیب کشاورزان به تولید محصولات سالم در برنامه های سال جاری وزارت جهاد کشاورزی گنجانده شده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:9 عصر )
»» اخبار

شنبه 18 تیر 1390

  25 هزار زنبوردار تا نیمه نخست امسال بیمه می شوند

    25 هزار زنبوردار کشور تا نیمه نخست امسال بیمه تامین اجتماعی می شوند. به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: برای این منظور 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها اختصاص یافته است. 65 هزار بهره بردار زنبور عسل در کشور فعالیت می کنند. عباسی در ادامه با اشاره به تاثیرات زیانبار ورود ریز گردها بر کلونی های زنبور عسل گفت: سال 88 میانگین برداشت عسل از هر کلونی 12 کیلو بود که این میزان در سال 89 به 10 کیلو کاهش یافت. او افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای جبران ، بخشی از این خسارت را از طریق بیمه پرداخت کرده است. معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به همین منظور زنبورداران برای جبران کاهش تولید تعداد کلونی های زنبور عسل را افزایش دادند. عباسی افزود: با افزایش تعداد کلونی ها تولید عسل از 46 هزار تن در سال 88 به 50 هزار تن در سال 89 افزایش یافت.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/4/20 :: ساعت 1:8 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 43
>> بازدید دیروز: 45
>> مجموع بازدیدها: 281732
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین