خداوند، کسی را که به خانه اش یورش بَرَندو او [در دفاع از خانواده اش [نجنگد، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

شنبه 11 تیر 1390

  پرداخت 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش شیلات کشور

     معاون وزیر جهادکشاورزی و سرپرست سازمان شیلات و آبزیان گفت: امسال پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک کشاورزی به بخش شیلات کشور پرداخت می شود. سید "امین الله تقوی" در گفت و گو با ایرنا در شهرکرد افزود: این میزان تسهیلات برای گسترش آبزی پروری و رفع مشکلات سرمایه ای و توسعه ای مزارع پرورش ماهی اعطا می شود.

وی از فعالیت 10 هزار مزرعه پرورش ماهی در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از سه هزار و 400 مزرعه پرورش ماهی "سردآبی" است. او اشتغال بخش شیلات کشور را 170هزار نفر عنوان و بیان کرد: مهمترین برنامه امسال در حوزه شیلات و آبزی پروری افزایش 10 درصدی میزان تولیدات آبی است. سرپرست شیلات گفت: پارسال میزان تولیدات آبزیان کشور از لحاظ ارزش ریالی 33 درصد و لحاظ وزنی 45 درصد نسبت به سال 88 افزایش داشته که بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده پیش بینی می شود امسال این میزان در سطح کشور افزایش چشمگیری داشته باشد. تقوی از اختصاص 800 میلیارد ریال تسهیلات دیگر از محل منابع داخلی شیلات و تسهیلات بانکی برای توسعه و ایجاد زیرساخت های جدید در بخش شیلات نیز خبر داد و افزود: امسال شیلات کشور دارای ردیف اعتباری مستقل شده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:36 عصر )
»» اخبار

 

چهارشنبه 8 تیر 1390

26صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در کشور ایجاد می شود

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 26صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در کشور ایجاد می شود. به گزارش ایرنا، سید عبدالکریم رضوی اردکانی در آیین انعقاد تفاهم نامه اجرایی نخستین صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری استان بوشهردر شهرستان دشتستان افزود: تاکنون هشت صندوق عام حمایت از زنان روستایی و عشایری درکشور تشکیل شده است. وی اضافه کرد: دراین هشت صندوق تاکنون 157 میلیارد تومان سرمایه گذاری و حدود 80 میلیارد تومان تسهیلات به سهامدارن این صندوق ها پرداخت شده است . رضوی اردکانی ادامه داد: چهار هزار و 600 تشکل کشاورزی تحت پوشش این صندوق های حمایتی هستند. وی اظهارداشت: صندوق های حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری شهرستان ها امسال در سطح وسیع تری در کشور بصورت صندوق های مشترک، همه بخش های کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهند و صندوق استان بوشهر یکی از اثر بخش ترین صندوق ها در کل کشور است و کارهای بسیار مهمی در بخش کشاورزی انجام داده است . رضوی اردکانی افزود : سرمایه این صندوق ها از محل آورده سهم دولت و مشارکت اعضای صندوق های خرد تشکیل می شود.

وی یادآورشد: دشتستان بعنوان قطب کشاورزی استان بوشهر است و فعالیت چشمگیر صندوق های خرد کشاورزی دراین صندوق ها به منظور حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری فعال می شود .

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:34 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 7 تیر 1390

  اختصاص1200 میلیارد ریال برای تامین حامل‌های انرژی در بخش کشاورزی

به دنبال انتشار مطلبی در روزنامه قدس مورخ 16/3/90 با عنوان " قیمت محصولات کشاورزی قابل دفاع نیست" روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داد. در متن این جوابیه آمده است: در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی این وزارت هر ساله در کار گروه تخصصی نسبت به برآورد واقعی هزینه‌های تولید اقدام و متعاقب آن پیشنهادهای قیمت خرید تضمینی برای بررسی و طی مراحل تصویب به هیئت دولت ارسال می‌شود. در این راستا واحدهای تخصصی هیئت دولت براساس سیاست های کلان اقتصادی و با توجه به سایر الزامات نسبت به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی اقدام و پس از تصویب برای اجرا به این وزارت ابلاغ می‌شود. ضمن اینکه پیش‌نویس اصلاحیه خرید تضمینی محصولات اساسی با در نظر گرفتن سایر ابزارهای حمایتی از جمله پرداخت جبرانی، قیمت اعتباری و قیمت هدف توسط این وزارت تهیه و به مراکز تصمیم‌گیری برای بررسی و طی مراحل تصویب ارسال شده است.درخصوص تنظیم بازار و پایین بودن قیمت خرید محصولات کشاورزی براساس وظایف تعیین شده، این وزارتخانه دخل و تصرفی نداشته و تنها عضو کار گروه تنظیم بازار بوده و وظیفه ما نیز تنها ارائه آمار و اطلاعات موثق از میزان تولید محصولات (میزان عرضه) برای تنظیم بازار در کشور است که در این راستا اطلاعات موردنیاز کار گروه ذیربط تهیه و به صورت به هنگام به مراجع ذیربط ارائه می شود.در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و به منظور جلوگیری از بروز تبعات ناشی از اجرای این قانون بر تولیدکنندگان بخش کشاورزی، در سال گذشته مبلغ 1200 میلیارد ریال برای تامین حامل‌های انرژی در بخش کشاورزی اختصاص و در حال پرداخت به فعالان این بخش است. از طرفی اعتبار موردنیاز برای یارانه نهاده‌های ضروری بخش کشاورزی نیز تامین و توزیع نهاده‌ها مانند کود، سم و بذر از طریق دفاتر خدمات کشاورزی در سراسر کشور در حال انجام است. همچنین در اجرای قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی اقدامات مورد لزوم ذیل توسط این وزارت به شرح ذیل صورت گرفته است.

-در اجرای ماده (16) قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و با هدف جلوگیری از واردات بی‌رویه برخی از محصولات علی‌الخصوص در زمان برداشت محصول، توسط این وزارت کلیه اقدامات مورد لزوم از جمله تعیین تعرفه‌های مناسب برای کنترل واردات محصول انجام و برای اقدامات بعدی به وزارت بازرگانی منعکس شده است.

-در اجرای بندهای الف و ب ماده (2) و ماده (6) قانون مذکور و با هدف ارتقاء سهم تولیدکنندگان از حاشیه بازار، افزایش مشارکت بخش غیردولتی، کنترل ریسک در بخش کشاورزی، طرح‌هایی با عنوان «ارتقای سهم تولیدکنندگان از حاشیه بازار، کارایی بازار» تهیه و به مراکز تصمیم‌گیری برای بررسی و طی مراحل تصویب ارسال شده است.

-در طی سال های اخیر اعتبارات صندوق بیمه محصولات کشاورزی از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، ضمن اینکه برنامه‌های مدونی به منظور توسعه کمی و کیفی بیمه محصولات کشاورزی تهیه شده و در حال حاضر توسط صندوق بیمه کشاورزی در دست اجراء است. از طرفی در اجرای ماده (32) قانون مذکور، توسط این وزارت بسترهای لازم برای، توسعه بیمه اتکایی و ورود بیمه‌های خصوصی در بخش کشاورزی نیز فراهم شده است.

به منظور توسعه و بهبود تولید، تغییر ساختارهای سنتی بخش کشاورزی و در راستای نوسازی و کشاورزی در طی سال های اخیر اقداماتی برای اصلاح ساختار اداری، واگذاری ساختمان های مازاد، واگذاری وظایف تصدی‌گری به بخش خصوصی و... توسط این وزارت صورت پذیرفته و در این راستا در سال های آتی ما شاهد توسعه همه جانبه در این عرصه خواهیم بود.

همچنین با توجه به پیگیری مسئولان وزارت متبوع و حمایت همه جانبه ریاست جمهوری، خوشبختانه اعتبارات بخش کشاورزی در سال جاری افزایش چشمگیری داشته که این عامل علاوه بر افزایش حجم سرمایه‌گذاری، انشاءا... منجر به توسعه کمی و کیفی در تولیدات محصولات کشاورزی نیز خواهد شد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 12:33 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 7 تیر 1390

سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی بیوتکنولوژی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان

رییس موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این موسسه آمادگی دارد در راستای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تا سقف 200 میلیارد ریال به نام شرکت های دانش بنیان اعتباراتی را اختصاص دهد. به گزارش خبرنگار ایرنا "مجتبی خیام نکویی" در نشست تعاون و بیوتکنولوژی، از انعقاد تفاهم نامه‌ای با وزارت تعاون خبرداد و گفت: موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی آمادگی دارد در راستای ایجاد شرکت های دانش بنیان تا سقف 200 میلیارد ریال در دو حساب مجزا به نام شرکت های دانش بنیان اعتباراتی را واریز کند. وی اظهار داشت: موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی می تواند در زمینه تولید انبوه سموم، کود شیمیایی، کیت شناسایی گیاهان باغی، تشخیص محصولات دست ورزی شده ژنتیکی داخلی و خارجی، تولید بایودیزل و غیره با تعاونی های دانش بنیان همکاری کند. خیام نکویی خاطر نشان ساخت: با توجه به ریسک بالای فعالیت در زمینه بیو و نانو تکنولوژی برای ایجاد تعاونی در این بخش بایستی تمهیداتی اندیشیده شود تا افراد جسارت ورود به این عرصه ها را پیدا کنند. وی اذعان داشت: باید برای ایجاد تعاونی های دانش بنیان در بخش بیوتکنولوژی تمهیداتی اندیشیده شود تا محققانی که در تولید دانش نقش داشته‌اند، از سود تولیدات نهایی بهره مند شوند. وی افزود:هم اکنون ارزش محصولات تولید شده از دانش بیوتکنولوژی از 300 میلیون دلار به 920 میلیون دلار و تعداد شرکت های فعال در بخش بیوتکنولوژی از 30 شرکت به 140 شرکت افزایش پیدا کرده است. رییس موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی بیان کرد طی 6 ماه گذشته فرآورده های تولید شده از دانش بیوتکنولوژی از 70 به 160 مورد افزایش داشته و زمینه ورود ایران به بازارهای صادراتی فراهم شده است. وی تصریح کرد:ایران تا دسامبر 2010، در بین 46 کشور برتر جهان در زمینه تولید فن آوری از دانش بیوتکنولوژی، رتبه 18 و در بین کشورهای آسیای جنوب غربی رتبه دوم تولید فن آوری، دانش فنی و محصول را در بخش بیوتکنولوژی به خود اختصاص داده است. نکویی با اشاره به تولید مقالات در کشور، گفت: در راستای ارتقاء سطح زندگی جامعه بایستی مقالات علمی تولید شده را به عرصه تولید محصول و تجاری سازی وارد کرد. وی با اشاره به مصوبه مجلس در بحث تشکیل شرکت های دانش بنیان، گفت: در سال 90 شاهد رشد شتابان این دسته از شرکت ها خواهیم بود.

رییس موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی همچنین با اشاره به اهداف سند چشم انداز در بخش کشاورزی در افق 1404، متذکرشد: با استفاده از دانش بیوتکنولوژی می توان تولید در واحد سطح را افزایش داده و به اهداف سند چشم انداز دست یافت. وی زیر ساخت های موجود در کشور در بخش بیوتکنولوژی را مناسب توصیف کرد و افزود: چهار پژوهشکده منطقه ای، 15 موسسه تحقیقاتی فعال و 40 آزمایشگاه زیر ساخت های خوبی را در این زمینه برای کشور فراهم کرده است. رییس موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی با اشاره به دستاوردهای این موسسه تحقیقاتی در زمینه تولید مینی تیوبر سیب زمینی، سیب پایه مالینگ، قند رژیمی و غیره، اظهار داشت: دانش فنی مربوطه در اختیار شرکت های بخش خصوصی به منظور تولید انبوه قرار گرفته است.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/4/14 :: ساعت 11:8 صبح )
<   <<   6      
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 79
>> بازدید دیروز: 45
>> مجموع بازدیدها: 281768
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین