دانش به آموزش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

چهارشنبه 6 مهر 1390

اجرای طرح مدیریت تلفیقی گندم در کشورهای خاور نزدیک و شمال آفریقا توسط موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور

معاون پژوهشی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه برنامه مدیریت تلفیقی گندم (IPM   ) برای کشورهای خاورنزدیک و شمال آفریقا توسط این مؤسسه در آینده خبر داد. به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی ، دکتر رسول زارع با اعلام این مطلب اظهارکرد: سازمان خواربار جهانی (FAO) موسسه تحقیقات گیاهپزشکی ایران را به عنوان مرجع برنامه‌های IPM شناخته و به همین دلیل کارشناسان کشورهای منطقه را برای آموزش و تبادل تجارب به ایران اعزام می‌کند، به طوری که کارشناسان کشورهای سوریه و الجزایر در ایران دوره‌های آموزشی را ‌گذرانده و گروه 10 نفری دیگری از کشور سودان اوایل این هفته وارد کشور می‌شوند. وی افزود:‌ پروژه مدیریت تلفیقی گندم، یکی از پروژه‌هایی است که توسط این موسسه به اجرا درآمده که توسط FAO مقام دوم را در جهان بدست آورده است. همچنین توانمند شدن کشاورزان در مدیریت مزارع شخصی خود از شاخص‌های موفقیت این پروژه است، به‌گونه‌ای که هرگونه تصمیم‌گیری توسط کشاورزان عملی می‌شود. عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی تصریح کرد: در این پروژه‌ها 500 نفر کارشناس دولتی و غیردولتی و هفت هزار نفر کشاورز آموزش دیده‌اند. زارع، کاهش هزینه تولید از طریق کاهش هزینه‌های نهاده‌های مصرف شده، درآمد بهتر و بیشتر برای کشاورزان، حفظ محیط زیست و تنوع گونه‌های مفید در کشت بوم‌ها و بهبود کمی و کیفی تولیدات از طریق مصرف کمتر سم را از جمله نتایج مطلوب این پروژه‌ها عنوان و اضافه کرد: الگوی سلامت غذایی به دست آمده از اجرای این پروژه‌ها قابلیت کاربرد توسط خود کشاورزان را داشته و این از موارد پایداری نتایج حاصل از اجرای پروژه‌هاست. معاون پژوهشی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، بازاریابی محصولات IPM از سال گذشته را بر اساس نیاز کشاورزان و مطالعه علمی دانست و گفت: به همین منظور فائو از کارشناسان موسسه خواسته تا این مطالعه و الگوی بازاریابی را برای 12 کشور منطقه آموزش دهند. همچنین در راستای پایداری برنامه‌های IPM، اقدام به ایجاد یک غرفه محصولات IPM کرده تا به موازات فعالیت‌های تحقیقاتی خود به فرهنگ‌سازی شناخت از سلامت غذائی برای جامعه مصرف‌ کننده کمک کنیم.


منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:42 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 6 مهر 1390

  تولید سالانه 48 هزار تن میگو در کشور طی برنامه پنجم توسعه

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در دیدار با استاندار بوشهر گفت:با توجه به پاسخگو نبودن حفاظت سنتی به روز کردن سامانه حفاظتی از دریا ضروری است. به گزارش ایرنا،غلامرضا رازقی افزود: در این زمینه ناچار به استفاده از سیستم های ماهواره ای هستیم که در این ارتباط این سامانه ها ظرف سه ماه آینده باید به صورت پایلوت اجرا شود و تا سال دیگر همه شناورها باید به این سیستم ها مجهز شوند. وی با تاکید بر فراگیر کردن بحث بیمه در بین صیادان بیان کرد: این مساله برای ما یک نقص است و یکی از سیاست های ما هم در بخش شناورها و هم در بخش پرورش دهندگان فراگیر شدن بیمه است. رییس سازمان شیلات ایران اظهارداشت: اکنون تولید سالانه میگو در کشور شش هزار و 300 تن است که طبق این برنامه پنجم باید به بیش از 48 هزار تن در سال برسد. وی تصریح کرد: همچنین تولید سالانه آبزی پروری 251 هزار تن است که در پایان این برنامه باید به یک میلیون تن برسد. رازقی ادامه داد: میزان صید آبزیان نیز 400 هزار تن است که براساس برنامه ریزی های انجام شده برای 700 هزار تن در برنامه پنجم پیش بینی کرده ایم که البته بیشترین ظرفیتی که از آن استفاده می کنیم در آب های آزاد است. وی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان بوشهر در بخش آبزی پروری بویژه میگو و همچنین فراهم بودن زیرساخت ها در این حوزه گفت: از آنجا که بخشی از سایت های میگو نیمه فعال و راکد هستند باید با آسیب شناسی و در دستور کار قرار دادن رسیدگی به مطالبات آنها این بخش ها را به چرخه تولید بازگردانیم. معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: این سایت ها غیر از سایر ظرفیت های استان بوشهر است و باید با برنامه ریزی اصولی و انجام مطالعات صحیح از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم. رازقی با بیان اینکه شرایط صادرات میگو مطلوب است، اضافه کرد: نیاز امروز ما در این بخش ارتقا سطح فرهنگ مصرف داخلی در کنار تولید و توجه به صادرات است.

وی افزود: عراق بازار خوبی برای میگوی ایران محسوب می شود و نگرانی در این زمینه نداریم و به همین دلیل است که قیمت میگو سیر صعودی پیدا کرده است. رازقی بیان کرد: معتقدیم تا نتوانیم فرهنگ مصرف داخلی را نهادینه سازی کنیم تولید نمی تواند به هدف نهایی خود برسد و امیدواریم با هماهنگی و تعامل خوب با صدا و سیما بتوانیم فضای مناسب را در این عرصه فراهم کنیم. رییس سازمان شیلات ایران گفت: استان های کشور دارند در زمینه پرورش ماهی در قفس شتاب می گیرند و استقبال خوبی از این طرح شده است و استان بوشهر باید در این زمینه رویکرد خود را تغییر دهد. رازقی ادامه داد: باتوجه به ساخت و توسعه بنادر و اسکله ها توسط نهادهای مختلف، اهداف شیلات و همچنین خواسته ها و مطالبات صیادان نیز در این طرح ها باید لحاظ شود. وی تصریح کرد: آمادگی داریم موارد اصلاحی و مورد نیاز در اسکله های در دست ساخت را به مشاور دهیم تا بعدها در این زمینه دچار مشکل نشویم. رازقی با اشاره به ضرورت برق دار کردن سایت های پرورشی اضافه کرد: برق دار کردن سایت ها یکی از خواسته های مهم ما است ضمن اینکه این امر یکی از ابزارهای ضروری مدیریت این سایت ها است.

محمدحسین جهانبخش استاندار بوشهر نیز در نشست با رییس سازمان شیلات ایران گفت: منابع آبزیان باید توسط خود مردم حفاظت شوند و این امر باید در بین آنان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود. افزود: تا زمانی که مردم خودشان از سرمایه هایشان در زمینه دریا حفاظت و مراقبت نکنند نمی توانیم به اهدافمان در این زمینه دست یابیم. وی با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر در بخش میگو اظهار داشت: از آنجا که که 54 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می شود باید با توجه بیشتر برای توسعه سایت های پرورش این آبزی از این ظرفیت به نحو مطلوبی بهره برداری شود. جهانبخش بیان کرد: برای دستیابی به سیاست سازمان شیلات در بخش میگو که تولید هشت برابر این محصول است، به هزینه های زیادی نیاز نداریم بلک تحقق این امر نیازمند تعامل و تدبیر است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف میگو ادامه داد: مردم میگو را غذای از ما بهتران می دانند در حالی که اینگونه نیست و اولین گام در نهادینه کردن فرهنگ مصرف قرار دادن میگو در سبد غذایی مردم است. جهانبخش اضافه کرد: پیش از آنکه به فکر صادرات باشیم باید با تعامل با وزارتخانه ها برای قرار دادن میگو در سبد غذایی کارکنان آنها فرهنگ مصرف را در جامعه ترویج دهیم. استاندار بوشهر با اشاره به استقبال استان های دیگر از پرورش ماهی در قفس یادآورشد:استفاده نکردن از ظرفیت ها در این زمینه و همچنین در بخش میگو توسط پرورش دهندگان باید آسیب شناسی شود. وی ادامه داد: اگر بسته حمایتی در بخش شیلات براساس آسیب ها تهیه و ابلاغ شود بسیاری از مشکلات در این حوزه کاهش می یابد.جهانبخش بیان کرد: بیمه شدن صیادان و پرورش دهندگان یک اصل اجتناب ناپذیر است و باید با تعامل با بیمه ها به منظور تخفیف در بیمه ها زمینه ترغیب صیادان و پرورش دهندگان را به این امر بسیار مهم فراهم کنیم. استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت جهاد کشاورزی بویژه بخش شیلات از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها بیشترین سهمیه سوخت به این بخش اختصاص یافته است تا در این بخش با کمترین مشکل مواجه شویم. وی تاکید کرد: در سفر چهارم رییس جمهوری به استان بوشهر باید آنچه در زمینه میگونیاز داریم مطرح و بارمان را در این حوزه ببندیم. جهانبخش اظهار داشت: پرورش میگو پس از نفت، گاز و پتروشیمی در درآمدزایی، اشتغال، صادرات و تولید بیشترین نقش را در استان دارد و با مدیریت صحیح و رفع کاستی ها در زیرساخت ها می توانیم در آینده ای نزدیک به اهدافمان در این زمینه دست یابیم.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:41 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 5 مهر 1390

  ضرورت های خودکفایی در تولید برنج

برنج و برنجکاری در ایران نسل به‌نسل ادامه یافته است.در کشور ما حدود 2 میلیون شالیکار وجود دارد که از این طریق امرار معاش می‌کنند و واردات برنج به سادگی می‌تواند همه آنها را بیکار کند و این در حالی است که کشور ما همه پیش‌زمینه‌های خودکفایی را دارد و از نظر موقعیت اقلیمی و پراکندگی جغرافیایی شرایط ممتازی را برای کشت برنج دارد.کشت برنج در 16 استان کشور انجام می‌شود که 75 درصد تولید در سه استان مازندران، گیلان و گلستان صورت می‌گیرد.از آنجا که شرایط آب و هوایی جهان به سرعت در حال تغییر و به عبارتی گرم شدن است، حوزه تحقیق و پژوهش برنج حساب ویژه‌ای را بر روی 13 استان غیر شمالی برنج خیز کشور باز کرده‌است زیرا برای حفظ تولید در سال‌های نه چندان دور باید بتوانیم در شرایط آب و هوایی گرم به تولید برنج بپردازیم و این کاری است که به یمن یافته‌های علمی توانسته‌ایم از چند سال پیش ورود کنیم.سطح زیر کشت کافی و عملکرد در هکتار مناسب از پیش‌زمینه‌های رسیدن به خودکفایی در برنج‌ است. در کشور ما بالغ بر 630 هزار هکتار از اراضی شالیکاری وجود دارد که همانگونه که در دنیا هم به این باور رسیده‌اند بالاخره تغییرات کاربری انکار‌ناپذیر است و با بررسی‌هایی که در مؤسسه تحقیقات برنج توسط کارشناسان انجام گرفته مشخص شد که کشور ما حتی با سطح زیرکشت 500 هزار هکتار نیز می‌تواند به خودکفایی در برنج برسد. اما روی دیگر سکه خودکفایی برنج در کشور عملکرد در هکتار است.مؤسسه تحقیقات برنج در این راستا طی چند سال گذشته کار کارشناسی را روی سه گروه ارقام آغاز کرده‌است. گروه نخست، ارقام بومی است؛ این گروه در 20 سال قبل عملکردی بین 5/1 تا 5/2 تن در هکتار داشت که با کارهای تحقیقاتی صورت گرفته عملکرد در هکتار ارقام بومی کشور در حال حاضر به بالای سه تن رسیده و هرازگاهی این میزان به چهار تن نیز می‌رسد.گروه دوم، ارقام اصلاح شده هستند که مورد توجه محققان است. عملکرد در هکتار این گروه در حال حاضر به بالای شش تا هفت تن رسیده و اخیراً هم یک رقم نامگذاری شده که در دی‌ماه سال جاری معرفی خواهد شد و این رقم عملکرد بالای هشت تن در هکتار دارد که بدون شک می‌تواند سهم بالایی در خودکفایی برنج کشور داشته باشد اما رقم سوم، رقم هیبرید است که خوشبختانه ایران یکی از شش کشور دنیاست که روی این رقم کار کرده و آن را داراست.ویژگی این رقم این است که عملکرد در هکتار آن 20 درصد بالاتر از ارقام اصلاح شده است.در حال حاضر یک رقم هیبرید با عملکرد میانگین 9 تن در هکتار معرفی و سه رقم دیگر در حال معرفی است.رقم هیبرید معرفی شده در برخی مناطق شالیکاری توانسته تولید 12 تا 16 تن در هکتار را برای ما رقم بزند.پس می‌بینید که کشور ما همه پیش‌زمینه‌های خودکفایی برنج را دارد ولی لازم است با یک برنامه‌ریزی مدون این بخش مورد توجه ویژه قرار گیرد.از سوی دیگر اگر ما به سوی خودکفایی برنج گام برنداریم تا چند سال آینده برنجی برای واردات وجود نخواهد داشت.آمارها نشان می‌دهد سالانه تنها 4 تا 6 درصد تولید جهانی برنج وارد بازار تجارت می‌شود و در آینده نزدیک تولید هر کشور تنها می‌تواند کفاف نیاز آن کشور را بدهد.در همین حال ایران دارای سالم‌ترین برنج دنیاست و خوشبختانه این فرهنگ در میان شالیکاران ما وجود دارد که از کمترین سم برای تولید برنج استفاده کنند.پس ما باید از همه این گزینه‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و خوشبختانه در پروژه‌ای که از سوی 120 کشور برنج‌خیز دنیا به نام مگاپروژه در خصوص راهکارهای تأمین برنج دنیا اجرا شد مؤسسه بین‌المللی تحقیقات برنج به این نتیجه رسید که توان علمی و تحقیقاتی ایران در زمینه برنج به حدی است که می‌تواند نقش محوری در آموزش 10 کشور منطقه آسیای مرکزی را داشته باشد و به همین جهت ایران در حال حاضر به‌عنوان مرکز تحقیقات و آموزش کشت برنج در منطقه انتخاب شده است.

دکتر عباس شهدی رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:40 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 3 مهر 1390

آمارگیری سراسری از زنبورستان های کشور

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزری طرح آمارگیری سراسری از زنبورستان های کشور با همکاری مرکز آمار ایران از ابتدای مهرماه سالجاری به مدت 20 روز در سطح کشور اجرا می‌شود.

برپایه این گزارش این طرح با هدف جمع آوری آمار و اطلاعات به هنگام و دقیق از وضعیت زنبورستان‌های کشور به مرحله اجرا در می‌آید و طی مدت اجرا طرح هرگونه نقل و انتقال کلنی‌های زنبور عسل ممنوع می‌باشد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/3 :: ساعت 11:58 صبح )
»» اخبار

1390/7/3 یکشنبه

 تولید سالانه 1 میلیون و 700 هزار تن آبزی در برنامه پنجم توسعه  

معاون وزیر جهاد کشاورزی ورییس سازمان شیلات ایران گفت:در برنامه پنجم توسعه پیشنهاد تولید سالانه یک میلیون و 700 هزار تن آبزی مطرح شده است که یک میلیون تن آن از طریق آبزی پروری محقق خواهد شد.  "غلامرضا رازقی" درحاشیه بازدید از اسکله بندر دیّر در گفت وگو با ایرنا،تولید کنونی آبریان از طریق دریا و پرورش در کشور را سالانه 663 هزار تن اعلام کرد. وی افزود: در این زمینه پرورش ماهی در قفس که اکنون در استانهای شمالی آغاز شده، به عنوان یک قابلیت مهم که در دریا انجام می شود، در دستور کار است. وی اضافه کرد: دولت نیز در این زمینه برای کمک به صیادان آمادگی دارد و امیدواریم با این حمایت بتوانیم در جهت آبزی پروری و افزایش ذخائر تلاش خوبی داشته باشیم. رازقی اظهار داشت:همچنین در تلاشیم تا میزان تولید گونه هایی مانند فانوس ماهی و ماهی یال اسبی را که قابلیت صادراتی زیادی دارند علاوه بر صید در دریا، به سه برابر برسانیم. وی بیان کرد: برنامه شیلات برای حفظ ذخایر و جلوگیری از صید بی رویه در دریا درسالجاری برخورد شدید با کسانی است که قصد صید بی رویه دارند و از راه تخلف به دریا آسیب می رسانند . رییس شیلات ایران گفت: برای جبران کاهش آبزیان در دریا، جدیت کامل وجود دارد و باید نظارت حفاظتی جدی تر شود تا شاهد صید بی رویه نباشیم و در این زمینه دولت عزم جدی بر موضوع حفاظت از دریا و بالابردن عملکرد دارد. وی با اشاره به نگرانی صیادان از "صید ترال" افزود: باید نگرانی جامعه صیادی را جدی بگیریم و یکی از موارد مهم در برنامه شیلات موضوع حفاظت از دریاست. رازقی اضافه کرد: در این ارتباط برنامه ریزی صورت گرفته تا راه فناوری مشکل صید ترال حل شود زیرا اکنون نظام برخورد با متخلف تغییر کرده است و با علم آوری جدید و سیستم ماهواره ای برای کنترل تمام شناورها و مناطق دریاها بتوانیم برنامه جدی برای برخورد با متخلفان در دریا داشته باشیم.  وی در باره میزان صید میگو در سال جاری در استان بوشهرگفت: صید میگو در استان بوشهر نسبت به سال گذشته 5/1درصد افزایش داشته که از این میزان بالای 80 درصد صید میگو از نوع ببری بوده که با قیمت مناسب به فروش رفته و رضایت صیادان را بدنبال داشته است.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/3 :: ساعت 11:55 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 3 مهر 1390

اجرای طرح خاک ورزی حفاظتی در سطح 10 میلیون هکتار از زمین های کشاورزی کشور

مدیرکل دفتر محصولات اساسی، غلات، حبوبات و نباتات علوفه ای وزارت جهاد کشاورزی گفت:شعار ما برای اجرای "طرح خاک ورزی حفاظتی" در سطح سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور است در حالی که اگر خوب عمل شود تا 10 میلیون هکتار قابل تعمیم است.

 به گزارش ایرنا، "محمدمهدی کابلی" در همایش تخصصی کشاورزی حفاظتی که در استان قزوین برگزار شد، افزود:کشاورزی حفاظتی یکی از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است که بخوبی دنبال می شود. وی اظهار داشت: دنیا 50 سال است کشاورزی حفاظتی را اجرا کرده، در حالی که در کشور ما تنها دو سال است این طرح اجرا می شود ولی از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده است. کابلی، کشاورزی حفاظتی را یک الزام عینی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح یکی از طرح های مهم کشاورزی است که نیاز مبرم به مدیریت منابع دارد، چرا که تولید همراه با توسعه پایدار است. وی ادامه داد: با اجرای این طرح رسالت ما در امر تولید و امنیت غذایی بطور کامل مشخص می شود، چرا که اصول و مبانی زیادی در توسعه پایدار وجود دارد که ما مجبوریم از روش قدیمی فاصله بگیریم. این مسوول یادآور شد: یکی از منابع مهم و پایدار در بخش کشاورزی، آب، خاک و امنیت غذایی است که ما را ملزم می کند روش ها را تغییر داده و به سمت توسعه پایدار پیش برویم. کابلی، کاهش هزینه تولید، انرژی و سوخت و بهره وری مناسب از نهاده های کشاورزی را از مهمترین مزیت های اجرای طرح خاک ورزی حفاظتی برشمرد و افزود: افزایش درآمد بهره بردار، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ بقایای گیاهی از دیگر مزیت های این طرح است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/3 :: ساعت 11:53 صبح )
»» اخبار

1390/6/30 چهارشنبه

   2 میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و ریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد  

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات پسته در 5 ماهه ابتدای امسال با 26 درصد افزایش روبرو شدَ، گفت: افزایش هزینه ها در چارچوب هدفمندی یارانه ها فشار زیادی بر محصولات باغبانی نمی آورد. به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان امروز در حاشیه دهمین یادواره سراسری تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره افزایش قیمت تمام شده پسته، اظهار داشت: خوشبختانه پسته ایران به دلیل مزیت هایی که دارد از وضعیت مطلوبی برخوردار است و در 5 ماهه اول سال نیز صادرات این محصول با افزایش مواجه شده است. وی افزود: میزان صادرات پسته در 5 ماهه اول سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل با 26 درصد افزایش و از 35 هزار تن به 44 هزار تن رسیده است. وی با اشاره به قیمت تمام شده در محصولات باغی، اظهارداشت: افزایش هزینه ها در چارچوب هدفمندی یارانه ها فشار زیادی بر محصولات باغبانی نمی آورد زیرا باغات کشاورزی از قبل احداث شدند و سرمایه گذاری های لازم بر باغات انجام گرفته است. صادق خلیلیان افزود: در بخش خدمات مرتبط با باغداری ممکن است قدری با افزایش قیمت ها مواجه باشیم که در نهایت تاثیرزیادی بر قیمت تمام شده محصولات کشاورزی ندارد و نمی تواند تاثیر زیادی بر موقعیت محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی داشته باشد. وزیر جهاد کشاورزی درباره الحاق بخش آب وزارت نیرو به وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: قرار بود که با ادغام وزارت نیرو و نفت این بخش زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی شود اما با لغو شدن ادغام این دو وزارتخانه، این موضوع هم منتفی شد. خلیلیان درباره اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی به کشاورزان، گفت: 2 میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بصورت ارزی وریالی در اختیار بخش کشاورزی قرار میگیرد که بخشی از آن از طریق بانک کشاورزی و بخشی از صندوق توسعه سرمایه گذاری وزارت جهاد کشاورزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیردولتی ارایه می شود. وی افزود: این تسهیلات به منظور توسعه مکانیزاسیون، توسعه باغات، توسعه شیلات و توسعه کشت های گلخانه ای بکار می رود و برای سرمایه گذارانی هم که تمایل به سرمایه گذاری در بخش های مرتبط با کشاورزی بخصوص در قطب های تولید دارند از محل این صندوق تسهیلاتی در نظرگرفته شده است. وزیر جهاد کشاورزی بااشاره به اختصاص 100 میلیارد تومان به دامداران برای تامین نهاده های تولید، گفت:در مجموع 250 میلیارد تومان برای حمایت از دامداران اختصاص یافته است که تاکنون 100 میلیارد تومان از این تسهیلات به دامداران ارایه شد. خلیلیان افزود: از محل اعتبارات وزارتخانه برای دامداریهای شیری هم تسهیلاتی در نظرگرفته شده است که براین اساس بدهی معوق دامداریهای که فعال باشند با نرخ سود و کارمزد صفر درصد تسویه می شود و با دریافت وام جدید با یک دوره تنفس یکساله و بازپرداخت با طول 5 سال می توانند از تسهیلات استفاده کنند.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/3 :: ساعت 11:52 صبح )
<   <<   6   7   8      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 41
>> بازدید دیروز: 55
>> مجموع بازدیدها: 282942
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین