هیچ کس به لاغ نپرداخت جز که اندکى از خرد خود بپرداخت . [نهج البلاغه]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

1390/7/11 دوشنبه

دکتر خلیلیان تشریح کرد: برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید در سال زراعی جدید  

وزیر جهاد کشاورزی برنامه های این وزارتخانه را برای افزایش تولید در سال آبی زراعی جدید تشریح کرد. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ آقای خلیلیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: توسعه آبیاری تحت فشار از برنامه های ویژه ماست و در این زمینه 85 درصد اعتبارات لازم را دولت به صورت بلاعوض تأمین می کند و هیچ کشاورزی در این کار پشت نوبت قرار نخواهد گرفت. وی گفت: در زمینه تأمین تراکتور نیز در قرارداد با بانک ها مقرر شده است وام های یارانه ای داده شود. خلیلیان به اجرای طرح کشاورزی حفاظتی اشاره کرد و گفت: براساس این طرح با اجرای کشت مکانیزه ، تردد ماشین آلات در مزرعه کاهش خواهد یافت و این اقدام امسال در سطح300 هزار هکتار اجرا می شود. وزیر جهاد کشاورزی تأمین بذرهای پر محصول و توزیع نهال های یارانه ای را از دیگر طرح ها برشمرد. وی در ادامه گفت: در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها اصلاح سامانه مصرف انرژی در مرغداری ها شتاب گرفته است که برای نمونه در استان قزوین مرغداری های اندکی وجود دارد که سامانه خود را تغییر نداده باشند. وزیر جهاد کشاورزی افزود: با این اقدام مصرف انرژی مرغداری ها در زمستان کاهش خواهد یافت. خلیلیان گفت: برای حمایت از دامداری های شیری نیز100میلیارد تومان در نظر گرفته و در اقدامی دیگر وام این دامداران به مدت پنج سال تقسیط شده است . وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت پایه خرید شیر را هم حداقل520 تومان تعیین کرده ایم که این خرید محقق شده است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:56 صبح )
»» اخبار

1390/7/10 یکشنبه

   اختصاص 8 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در کشور  

   معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، "سیدرحیم سجادی" افزود: تخصیص اعتبار برای سامانه های آبیاری تحت فشار روند افزایشی دارد.  وی گفت: این اعتبارات از 300 میلیارد ریال در سال 87 - 86 به هشت هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.  وی گفت: 85 درصد اعتبارات اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار، توسط دولت به صورت بلاعوض تامین شده و بقیه از محل آورده متقاضیان اجرای طرح تامین می شود و در این بخش اولویت اجرای این سامانه ها با گروههای تعاونی، مجتمع های تولیدی و اراضی یکپارچه تحت پوشش با بهره بردار بالا است.  وی افزود: آب و خاک یکی از مباحث مهم و زیربنایی در بخش کشاورزی است و از قریب هشت میلیون هکتار اراضی آبی کشور در دو تا 5/2 میلیون هکتار آن کارهای زیر ساختی انجام شده است. سجادی با بیان اینکه تنها در قریب یک چهارم اراضی آبی کشور فعالیت های زیرساختی انجام شده گفت :هزینه تولید در بخش کشاورزی ایران نسبت به سایر کشورها بالاتر است.  وی اولویت اجرای پروژه های آب و خاک از جمله اجرای سیستم ها، انتقال آب و احداث استخر را در گروه های مشاعی و تجمیع شده ذکر کرد.  معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال جاری گزینش و انتخاب کشاورزان نمونه با لحاظ کردن میزان مصرف بهینه آب، کود و سموم شیمیایی صورت می گیرد.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:55 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 11 مهر 1390

بسته‌ خودکفایی در تولید برنج تدوین شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسته خودکفایی برنج تدوین شده و برای جذب اعتبار به زودی به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام می شود.  مجید خلیلی خشنود خبرگزاری فارس اظهار داشت: بسته‌های خودکفایی برنج شامل کشت رقم جدید با عملکرد بالا، توسعه مکانیزاسیون و ایجاد بانک‌های نشاء، انتقال دانش فنی و کشت‌های دوم و سوم در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده است.  معاون امور تولیدات گیاهی افزود: این بسته به زودی از سوی معاونت برنامه‌ریزی این وزارتخانه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای جذب اعتبار اعلام می‌شود.  خشنود افزود: این بسته‌ها با همکاری مؤسسه تحقیقاتی و بخش اجرایی تهیه شده و پروژه‌های مختلفی را شامل می‌شود. خشنود با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون از مهمترین برنامه‌ها در برنامه های اجرایی است، گفت: همچنین بانک‌های نشاء هم فعالیت دارند به نحوی که کشاورز بذر مورد نیاز خودشان را برای تبدیل به نشاء به این بانک‌ها تحویل می دهند و بعد از عمل‌اوری نشاء در زمین کشاورزان می‌کارند. وی افزود: از آنجایی که مراقبت و نظارت از نشاءها در این مرحله در عملکرد نهایی برنج تاثیر مهمی دارد بنابراین بانک‌های ژن گام مهمی برای خودکفایی محسوب می‌شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: انتقال دانش فنی، عملیات به‌زراعی و ایجاد کشتهای دوم و سوم از برنامه‌های برجسته بسته خودکفایی برنج هستند.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:53 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 10 مهر 1390

تعیین تعرفه های مناسب با حضور نمایندگان واحدهای تخصصی برای مدیریت واردات

به دنبال انتشار مطلبی در خبرگزاری فارس مورخ 18/6/90 با عنوان "افزایش قیمت نهاده ها و واردات بی حساب وکتاب بلای جان دامداران "روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داده است .متن جوابیه به شرح ذیل است :

برای تامین نهاده های خوراک دام و طیور در سال جاری هیچگونه یارانه ای تخصیص و به این وزارت ابلاغ نگردید ضمن اینکه درراستای طرح هدفمند سازی یارانه ها وزارت بازرگانی مکلف است تا با ذخیره سازی 400هزارتن جو،400هزارتن ذرت و 400هزار تن کنجاله از طریق شرکت پشتیبانی امور دام ،نسبت به نتظیم بازار این نهاده ها و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت ها اقدامات مورد لزوم را معمول نماید.درضمن در راستای اجرای ماده 16قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و به منظور مدیریت واردات و جلوگیری از واردات بی رویه برخی از محصولات بویژه در زمان برداشت این وزارت با قید فوریت نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی و با حضور نمایندگان واحدهای تخصصی ،نسبت به تعیین تعرفه های مناسب برای واردات هر محصول اقدام و متعاقب آن لیست اقلام مورد نظر برای ساماندهی و کنترل به وزارت بازرگانی منعکس گردید.بنابراین وزارت متبوع براساس وظایف تعیین شده در قانون مذکور و با هدف حمایت از تولید کنندگان اقدامات مورد لزوم برای مدیریت واردات را انجام داده و بر این اساس هرگونه بی نظمی در ارتباط با پایین بودن قیمت و همچنین واردات بی رویه محصولات در زمان برداشت محصول متوجه این وزارتخانه نمی باشد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:51 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 10 مهر 1390

10 میلیارد ریال سالانه صرف تامین واکسن هاری می شود

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور مبارزه با بیماری هاری حیوانی، سالانه بیش از 10 میلیارد ریال صرف تامین واکسن هاری می شود.  "محسن دستور" در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در بحث مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام ،بیماری هاری جزو 10 بیماری مهم است که در اولویت برنامه های سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد. وی افزود: با توجه به اینکه سگ منشاء بیماری هاری است، هر ساله عملیات واکسیناسیون برای مهار این بیماری در قالب طرح سراسری برای سگ های وحشی، صاحب دار و چوپان از سوی بخش دولتی و برای سگ های خانگی و کوچک توسط بخش خصوصی انجام می شود. به گفته ی وی امسال در بحث مبارزه با بیماری هاری، عملیات واکسیناسیون برای بیش از 400 هزار سگ صاحب دار، گله و دام کوچک شهری انجام خواهد شد. رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود:در بحث مبارزه با بیماری هاری، کشتارگاه ها به طور مستمر تحت نظارت گروه های بازرسی سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند و قبل از کشتار دام در صورت مشاهده مورد مشکوک ،گوشت دام امحاء و منشاء آن پیگیری می شود. دستور به مشکل اصلی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی مبارزه با بیماری هاری حیوانی اشاره و تصریح کرد: دامپزشکان و تکنسین های دامپزشکی به دلیل سرو کار داشتن مداوم با حیوانات و دام بیش از هر گروه دیگری در معرض خطر ابتلا به بیماری هاری هستند. وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون بیش از 300 هزار سگ و حیوان در سال کار سختی است ، اما در کنترل بیماری هاری تاکنون نتایج خوبی بدست آمده است، افزود: سال گذشته 140 مورد هاری حیوانی که حدود 60 درصد آن مربوط به سگ و مابقی هاری دامی بوده، شناسایی و امحاء شده است. وی ابرازامیدواری کرد امسال در بحث شناسایی و پیشگیری بیماری هاری در حیوان و دام، این بیماری نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:50 صبح )
»» اخبار

شنبه 9 مهر 1390

برگزاری همایش ملی تجلیل از زنان و دختران روستایی و عشایری تولید کننده و کارآفرین نمونه کشور

 

مشاور وزیر در امور زنان وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری همایش سراسری وملی زنان و دختران روستایی و عشایری تولید کننده و کارآفرین نمونه کشور درابتدای آذرماه سالجاری مصادف با روز خانواده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، منیژه امین زاده در این خصوص گفت: این همایش باحضور 2 هزار نفر از زنان و دختران روستایی و عشایری تولید کننده و کارآفرین نمونه کشوربا حضورمسئولین بلند پایه کشوری در سالن اجلاس وزارت کشور برگزار خواهد شد.

به گفته وی، همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاه فروش محصولات کشاورزی نیز به مدت سه روز در همین مکان برپا می‌شود.

مشاور وزیر در امور زنان وزارت جهاد کشاورزی، شناسایی و معرفی زنان و دختران تولید کننده و کارآفرین نمونه روستایی وعشایری وتقویت و حمایت از آنها رابه عنوان نیروهای موثر در امر تولیدات کشاورزی و دامپروری و صنایع دستی ، فرهنگ‌سازی برای ایجاد فضای مناسب ورود این قشر به عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... در روستاها، جلب توجه افکار عمومی به نقش سازنده و ممتاز زنان روستایی و عشایری در امر تولید و ایجاد انگیزه برای تلاش در جهت افزایش کیفیت زندگی با استفاده از امکانات و نیروهای بالقوه موجود در مناطق و روستاها را از اهداف کلی برگزاری این همایش ذکر کرد..

وی، شناسایی و معرفی میزان مشارکت زنان روستایی و عشایری در امر تولید، شناسایی مشکلات معیشتی زنان و دختران روستاها و بررسی نقاط ضعف و قوت موجود را از دیگراهداف برپایی این همایش عنوان کرد.

امین زاده اظهار داشت: این همایش با مشارکت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پروزش، بنیاد نخبگان ریاست جمهوری ، وزارت کشور ( استانداری‌ها) و سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی، برپایی این گونه همایشها را به عنوان گامی مهم در شناسایی نیروهای موجود در روستاها و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح زندگی آنها بر شمرد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:48 صبح )
»» اخبار

شنبه 9 مهر 1390

حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران بخش پرورش ماهیان خاویاری

مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان های ساحلی گیلان راه اندازی شد.به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در حاشیه نخستین جشنواره استحصال خاویار از مزارع پرورش ماهیان خاویاری در تالش گیلان با اشاره به اینکه خاویار ایران مرغوبترین خاویار جهان است گفت : کاهش شدید ماهیان خاویاری در سال های اخیر نتیجه صید بی رویه این گونه آبزیان در دریای خزر موجب شد تا مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان های ساحلی بویژه گیلان راه اندازی شود که این امر بارقه های امید برای احیای گونه های در حال انقراض ماهیان از جمله فیل ماهی را افزایش داد.آقای رزاقی با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از سرمایه گذاران بخش پرورش ماهیان خاویاری خواستار گسترش هر چه بیشتر مزارع پرورش این گونه آبزیان در استان های شمال کشور شد.در جشنواره استحصال خاویار پرورشی از تلاشگران عرصه پرورش ماهیان خاویاری قدردانی شد.گیلان 5 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرهای تالش ، آستارا و بخش خشکبیجار دارد که ظرفیت امسال هر یک از مزارع بطور میانگین تولید 30 تن گوشت و500 کیلو خاویار در سال است. قیمت هر کیلوگرم گوشت فیل ماهی در مزرعه پرورش 14 هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم خاویار این ماهی بیش از یک میلیون تومان است .

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 8:45 صبح )
<   <<   6   7   8      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 45
>> بازدید دیروز: 79
>> مجموع بازدیدها: 281910
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین