دانش، بالاترین رستگاری است . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

چهارشنبه 13 مهر 1390

توسعه‌ی همکاری‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با فائو

توسعه‌ی همکاری‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با سازمان غذا و خواربار جهانی (فائو) در دستور کار قرار گرفت .به گزارش روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی،دکتر جهانگیر پرهمت رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در دیدار با دکتر مونا نماینده سازمان غذا و خواربار جهانی (فائو) در تهران بر لزوم گسترش توسعه‌ی همکاری‌ها فائو تاکید کرد. او با اشاره به ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای که در موسسات و مراکز پژوهشی، آموزشی و ترویجی سازمان وجود دارد، بر گسترش ارتباطات علمی، آموزشی در جهت همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد. در این دیدار راه‌های گسترش همکاری‌ها در جهت استفاده‌ی بیشتر از خدمات فنی فائو و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی سازمان درمنطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دکتر مونا با اشاره به لزوم کمک‌های فنی فائو به جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ظرفیت‌های سازمان در همکاری‌های منطقه‌ای، از برخورد فعال سازمان قدردانی کرد. در این دیدار به مقرر شد دکتر رجب‌بیگی به نمایندگی از سازمان و مهندس رادمهر به نمایندگی از دفتر فائو در تهران به طور دائمی در جهت اجرایی شدن توسعه‌ی فعالیت‌ها موارد را ارزیابی و ردیابی نمایند.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/17 :: ساعت 9:3 صبح )
»» اخبار

1390/7/12 سه شنبه

   تلاش دولت برای ایجاد رونق در بازار برنج و چای گیلان  

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت‌های فراوانی در تولید و فرآوری چای دارد، گفت: اگر همه ظرفیت‌های موجود در این استان فعال شود، استان گیلان می تواند علاوه بر تامین نیاز کشور، چای مورد نیاز بسیاری از کشورهای همسایه را نیز تامین کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی در دیدار مجمع نمایندگان استان گیلان که با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و معاون امور مجلس رییس جمهور تشکیل شد، استان گیلان را یکی از استان های مهم و پرگردشگر برشمرد و از نگاه ویژه دولت به این استان خبر داد. معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد استان گیلان به برنج و چای وابسته است، دولت تلاش می کند در بازار این دو محصول تحرک مثبت و رونق ایجاد نماید.  رحیمی با اشاره به برخی مشکلات در استان گیلان همچون نیاز به تصفیه خانه فاضلاب، ‌آب‌گرفتگی معابر، مسائل مربوط به زباله‌ها و پسماندها و تعیین تکلیف موضوعات مربوط به برنج و چای، از انجام سفری به استان گیلان برای رفع مشکلات در آینده نزدیک خبر داد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز سفرهای استانی دور چهارم اشاره کرد و افزود: در سفرهای دور چهارم تمرکز دولت بر پیگیری مصوبات قبلی و رفع موانع پیش روی اجرای این مصوبات است و امیدواریم در چهارمین سفر به استان گیلان موانع اجرای مصوبات سفرهای گذشته نیز مرتفع گردد. در این جلسه استاندار و نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکلات و مسائل استان را مطرح کردند و پیشنهادات و دیدگاه‌های مختلف برای رفع این مشکلات مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 1:55 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 12 مهر 1390

نشست وزیرجهاد کشاورزی با مجمع نمایندگان استان گیلان برگزار شد

وزیر جهاد کشاورزی و مدیران ارشد وزارتخانه با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در این دیدار پیرامون مهمترین برنامه‌ها و اقدامات بخش کشاورزی بویژه در ارتباط با استان گیلان بحث و بررسی صورت گرفت.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 1:52 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 12 مهر 1390

حمایت از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار ،اولویت دولت در بخش کشاورزی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولویت دولت در حال حاضر در بخش کشاورزی ، حمایت از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار است.  " علیرضا سائلی " در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ساری افزود: دولت تا 85 درصد هزینه مورد نیاز اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را به صورت وام های بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند. به گزارش خبرنگار ایرنا، وی با بیان اینکه کشاورزی ایران تا سه برابر تولید فعلی محصولات کشاورزی ظرفیت دارد ، گفت : وزارت جهاد کشاورزی طرح های مناسبی برای افزایش تولیدات محصولات دارد. مشاور وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت جدی این وزارتخانه از تولید کنندگان ، بخصوص در فروش محصولات تاکید کرد و اظهار داشت: از سال پیش دولت به منظور حمایت از شالیکاران ، از ورود 300 هزار تن برنج به داخل کشور جلوگیری کرده است. سائلی از برگزاری نمایشگاه توانمندی های بخش کشاورزی استان های کشور در محل وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت : این نمایشگاه به منظور شناساندن بیشتر ظرفیت بخش های کشاورزی هر هفته از استان های مختلف کشور برگزار می شود. وی به اهمیت مصوبات بخش کشاورزی سفرهای استانی دولت اشاره کرد و افزود : به طور یقین مدیران جهاد کشاورزی استان ها نیز باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات همت کنند. مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی از انعقاد تفاهمنامه حمایت بانک سپه با وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت : کشاورزی ایران در دولت های نهم و دهم توسعه مطلوبی یافته است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 1:51 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 12 مهر 1390

  90 درصد از واکسن های دامی در داخل کشور تولید می شود

واردات تخم مرغ هم اکنون با توجه به تایید شرایط بهداشتی ، تنها از کشور ترکیه انجام می شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان دامپزشکی در نشست خبری در حاشیه همایش تجلیل از پژوهشگران حوزه دامپزشکی در کرج افزود: این سازمان همه پیشنهادهای واردات تخم مرغ از کشورهای مختلف را بررسی و در صورت تایید شرایط بهداشتی ، مجوز واردات محصول را صادر می کند. دکتر دستور با بیان اینکه تاکنون پیشنهاد واردات تخم مرغ از سه کشور به این سازمان ارائه شده است ، افزود: یکی از این کشورها ، کشور هند است که شرایط بهداشتی این کشور در دست بررسی است. وی درباره افزایش قیمت تخم مرغ نیز گفت: تنها بخشی از مشکل افزایش قیمت مربوط به شیوع بیماری های تنفسی طیور در مرغداری های کشور است. وی همچنین افزایش قیمت نهاده های دامپروری را از مهمترین علل افزایش قیمت تخم مرغ دانست. رئیس سازمان دامپزشکی افزود: اواخر پارسال مشکلاتی در زمینه شیوع این بیماری ها در مناطقی با تراکم بالای مرغداری ها به ویژه مراکز پرورش مرغ تخم گذار مشاهده شد. دکتر دستور با بیان اینکه درصدی که در برخی اخبار درباره میزان تلفات این بیماری مطرح می شود درست نیست گفت : تلفات ناشی از این بیماری بین 10 تا 15 درصد بود که در 6 ماه گذشته 50 تا 60 درصد از این تلفات جبران و یا جایگزین شده است . وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عرضه مرغ در بسته بندی های بهداشتی نیز گفت: این طرح هم اکنون در بسیاری از استان های کشور اجرا شده است اما در استان تهران به علت کامل نبودن زنجیره تولید ، توزیع و نگهداری گوشت مرغ ، اجرای آن به تاخیر افتاد. رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به حجم بالای مصرف گوشت مرغ در استان تهران افزود: همچنین مقدار قابل توجهی از گوشت مرغ مورد نیاز این استان از سایر استان های کشور تامین می شود که این امر روند اجرای طرح را کند کرده است. رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت سالانه 650 میلیارد ریال برای تهیه واکسن های دام و طیور از سوی دولت و بخش خصوصی گفت: دولت برای خرید واکسن های دامی به طور متوسط سالانه بیش از 250 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می دهد . وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز به همین میزان برای خرید این واکسن ها هزینه می کند تصریح کرد: در حوزه طیور نیز هر سال بیش از 80 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی صرف تامین واکسن های وارداتی می شود. رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در این بخش نیز بهره برداران غیر دولتی حدود 70 میلیارد ریال برای خرید واکسن های داخلی و خارجی هزینه می کنند. وی افزود: هم اکنون حدود 90 درصد از واکسن های دامی و 50 درصد از واکسن های طیور در داخل کشور تولید می شود .

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 1:51 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 12 مهر 1390

70 هزار خانوار عشایری تاکنون اسکان یافته‌اند

عشایر کشور امسال پنج و نیم میلیون تن محصولات دامی تولید کردند.به گزارش واحد مرکزی خبر،  قائم مقام سازمان امور عشایری کشور در ارومیه گفت: عشایر 5 درصد مجموع تولیدات دامی کشور را به خود اختصاص داده اند بطوریکه 23 درصد گوشت قرمز و حدود 20 درصد تولیدات مواد پروتیینی کشور از سوی این قشر تولید می شود .عشایر سالانه 500 هزار تن شیر و 80 هزار تن گوشت تولید می کنند . آقای صفرزاده افزود :حدود 24 میلیون واحد دامی در اختیار عشایر کشور هستند درحالیکه عشایر 2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند .امسال هزار و200 میلیارد ریال اعتبار برای بخش عشایر کشور اختصاص یافته است.ساماندهی عشایر ازبرنامه های مهم سازمان امور عشایر است و در مجموع اعتبارات امور عشایری کشور در برنامه چهارم توسعه 3 هزار 200 میلیارد ریال بود.طی برنامه پنجساله پنجم توسعه 30 هزار خانوار جامعه عشایر در روستاها اسکان خواهند یافت . در طی چهار برنامه توسعه گذشته تاکنون 70 هزار خانوار اسکان یافته‌اند.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 1:50 عصر )
»» اخبار

دوشنبه 11 مهر 1390

اختصاص 1.3 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش آب و کشاورزی

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی موجودی این صندوق را تا پایان شهریور ماه امسال را 22 میلیارد و 948 میلیون و 250 هزار اعلام کرد و گفت: تاکنون 4 میلیارد دلار موافقت‌نامه با بانک‌ها برای تخصیص منابع به بخش خصوصی امضا شده است. به گزارش خبرنگار مهر، رحیم قربانی امروز در مراسم صبحانه خوری با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه صدای بخش خصوصی در صندوق توسعه ملی تعریف شده است، گفت: صندوق توسعه ملی در گام اول قراردادهایی را با بانک‌های عامل به ارزش 4 میلیارد دلار به امضا رسانده و بخش خصوصی در صورت فراهم کردن شرایط خود می‌تواند از همین امروز به بانک‌های عامل مراجعه کرده و از این تسهیلات بهره گیرد. رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: بر این اساس 2.5 میلیارد دلار به بانک صنعت و معدن برای اختصاص پروژه‌های صنعتی و معدنی و 1.3 میلیارد دلار به بخش آب و کشاورزی تخصیص داده خواهد شد. وی تصریح کرد: شرایط در صندوق توسعه ملی به گونه‌ای بسته شده تا زمانی که یک پروژه به صورت کامل شرایط لازم برای دریافت منابع از صندوق را داشت مراجعه کند که بر این اساس باید تکلیف بخش ریالی پروژه نیز مشخص شود و پس از آن از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود. به گفته قربانی صندوق توسعه ملی قبل از تخصیص منابع اطمینان حاصل خواهد کرد که بخش ریالی پروژه‌ها نیز تامین اعتبار شده و منتظر تخصیص ارز است چرا که سرمایه‌ای نباید روی زمین خاک بخورد اما در عین حال به دنبال راهکار تخصیص بهینه منابع صندوق توسعه ملی نیز هستیم که امیدواریم اتاق بازرگانی نیز در این راستا یاری رسان باشد. وی افزود: برای سرمایه گذاران خارجی نیز بدون هیچگونه تشریفاتی در صورت هماهنگی با سرمایه گذاران ایرانی منابع صندوق توسعه ملی تخصیص خواهد یافت. به گفته قربانی هدف اساسی و ماموریت اصلی صندوق توسعه ملی این است که سهم نسل‌های آتی از منافع امروز نفت و گاز و پتروشیمی حفظ و تبدیل به منابع کارآمد شود.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/7/12 :: ساعت 9:7 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 68
>> بازدید دیروز: 79
>> مجموع بازدیدها: 281933
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین