دل ها بر دوستی آن که به آنها نیکی کند و دشمنی آن که بدان ها بدی کند، سرشته شده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

دوشنبه 25 مهر1390

اجرای عملیات زهکشی در سطح 210 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور

مدیر کل دفتر امور آب و خاک کشاورزی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از اجرای 210 هزار هکتار زهکشی در اراضی کشاورزی کشور تاکنون خبر داد و گفت: کمبود اعتبارات و نبود ردیف اعتباری مستقل از مشکلات موجود در اجرای طرح‌های زهکشی است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا پرستار با اشاره به این‌که در حال حاضر بین یک و نیم تا دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور نیاز مبرم به زهکشی دارند، گفت: با گسترش شبکه‌های آبیاری نیاز به زهکشی نیز به تبع آن ضرورت بیشتری پیدا خواهد کرد و این ضرورت در اراضی با شیب کمتر بیشتر احساس می‌شود. وی با بیان این‌که هدف از زهکشی در اراضی کشاورزی که با ماندابی شدن روبه‌رو هستند، خارج‌کردن آب اضافی در اطراف ریشه گیاه است تا تهویه‌ی خاک به سهولت انجام گیرد، افزود: اجرای پروژه‌های زهکشی دارای توجیه اقتصادی و اجتماعی فراوانی است؛ زیرا در شرایطی که تهویه‌ی خاک به خوبی صورت نگیرد، مراحل رشد گیاه مختل شده و قطعا با کاهش محصول و یا خارج‌شدن اراضی کشاورزی از حیض انتفاع مواجه خواهیم شد. مدیر کل دفتر امور آب و خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: باید پذیرفت نه تنها منابع آب محدود است بلکه منابع خاک نیز از همان محدودیت برخوردار است و بحث امروز کشاورزی کشور، اصلاح خاک‌های دارای محدودیت است. اصلاح خاک‌های شور، قلیا و شور قلیا نیز از جمله اهداف اجرای پروژه‌های زهکشی به‌شمار می‌رود. به گفته‌ی وی بیشترین سطح زهکشی زیرزمینی اجرا شده و در دست اجرا تاکنون در استان خوزستان با 141 هزار و 52 هکتار انجام یافته است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/27 :: ساعت 10:8 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 25 مهر 1390

اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ ها

روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به خبری که در تاریخ 20 مهرماه جاری با عنوان «آسیب مگس مدیترانه‌ای به باغ‌ها مغفول مانده است» به نقل از "علی‌اصغر یوسف‌نژاد" نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی منتشر شده، جوابیه‌ای به خبرگزاری خانه ملت ارسال کرده که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

 مگس میوه مدیترانه‌ای آفت بومی آفریقا بوده و هم‌اکنون در بیش از 90 کشور دنیا شیوع دارد و دارای میزبان‌های فراوانی است که در بعضی از مناطق به 250 تا 300 گونه گیاهی می رسد که مهمترین آنها خرمالو، هلو، شلیل، انجیر، انار و مرکبات هستند. برابر سوابق موجود آفت یاد شده در دهه های 30 تا 60 در کشور وجود داشته و دوباره در سال 1385 در مازندران و در سال 1386 در استان فارس و چند استان دیگر کشور گزارش شده است. برای مدیریت و کنترل مگس مدیترانه ای نیز برابر دستورالعمل های صادره از سوی مراکز تحقیقاتی، سازمان حفظ نباتات با تشکیل اکیپ های ردیابی، شناسایی و شبکه های مراقبت با برگزاری کلاس های آموزشی برای آگاهی باغداران و نیز صدور ابلاغیه، پیامک، جراید مکتوب و دیجیتال و رسانه ملی اقداماتی به شرح زیر انجام شده است:

 الف) آموزش و اطلاع رسانی:

 برابر برنامه پیش بینی شده و برای آگاهی باغداران تاکنون 625 فقره کلاس آموزشی گروهی در سطح روستاها و مراکز برگزار که 31 هزار و 378 نفر در این دوره ها شرکت کرده اند. در ضمن با همکاری صدا و سیمای مرکز مازندران برنامه آموزشی با حضور کارشناسان حفظ نباتات، محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و مدیرعامل اتحادیه باغداران تهیه و پخش گردید. همچنین ضبط برنامه رادیویی روستا در مازندران و دیگر برنامه ها از طریق رادیو پیام نیز چندین نوبت در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه اطلاع رسانی شد.

 ب) تهیه و توزیع ملزومات:

 تاکنون مقدار 16 هزار و 810 لیتر پروتئین هیدرولیزات، 3 هزار و 726 لیتر مایع سراتراپ، هزار و 445 عدد تله مکفل، 3 هزار و 750 عدد بیولور (فرمون)، یک هزار و 570 عدد صفحه چسبنده، 1 هزار و 651 لیتر حشره کش مالاتیون و 2 هزار و 980 عدد کارت زرد جهت ردیابی و پیش آگاهی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای توزیع گردیده و در صورت نیاز هر منطقه آمادگی تامین وجود دارد و در همین راستا نیز بخش های خصوصی مجاز نسبت به تهیه و توزیع تجهیزات و ملزومات فعال گردیدند.

 ج) عملیات اجرائی:

 برای ردیابی و پیش آگاهی حدود 2 هزار تله در ایستگاه های پیش آگاهی نصب که در طول هفته مورد بازدید و ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و تعداد بیش از 10 هزار تله توسط باغداران در سطح باغات جهت کاهش انبوهی جمعیت نصب شده است و در ابتدای سال تاکنون 3هزار و 920 هکتار از باغات استان مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت و برای مبارزه روی 374 هزار و 630 اصله درخت برای از بین بردن مگس طعمه پاشی (ترکیب پروتئین هیدرولیزات و حشره کش مالاتیون) صورت گرفته است که در این خصوص تاکید می گردد برای حصول نتیجه مطلوب باغداران با کارشناسان حفظ نباتات مشورت نمایند.

 در پایان نیز دوباره از باغداران درخواست می‌شود برای حفظ محصول نکات ذیل را مورد توجه جدی قرار دهند. میوه های رسیده هرچه زودتر برداشت شود نصب تله در باغ حذف گردند. کلیه میوه هایی که به هر دلیل پای درخت ریخته شده جمع آوری و برابر دستورالعمل معدوم گردند و طعمه پاشی با نظر کارشناسان انجام شود.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/27 :: ساعت 10:6 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 24 مهر 1390

320 طرح در بخش های تولید صدف، جلبک، میگو، ماهیان گرم آبی و سرد آبی امسال اجرا می شود

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: با اجرای طرح برداشت مرحله ای میگوی وانامی، تولیداین محصول در استان بوشهر دو برابر بیشتر می شود. به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی مطلبی در جریان بازدید از مزارع پرورش میگوی حله افزود: با اجرای این طرح میگوی پرورش داده شده در مزارع به جای یک مرحله در چند مرحله برداشت می شوند.وی اظهارداشت: اجرای این طرح از 24 اردیبهشت امسال در شش استخر 400 مترمربعی با تراکم 25 و 50 قطعه بچه میگو در هر متر مربع آغاز شده است.رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: میگوهای پرورشی این استخرها اولین مرحله 13 شهریور و دومین مرحله 17 مهر برداشت شدند که در مجموع در این استخرها هفت هزار و 250 کیلو میگو در هر هکتار تولید شد.مطلبی افزود: برداشت مرحله ای میگوی وانامی به صورت پرورش تراکمی علاوه بر افزایش تولید این گونه امکان مدیریت بازار و عرضه میگوی تازه پرورشی در زمان های مختلف را فراهم می کند.وی همچنین از اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح تحقیقاتی خبر داد و افزود: امسال 320 طرح در بخش های آبزی پروری تولید صدف، جلبک، میگو، ماهیان گرم آبی و سرد آبی اجرا می شود.رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: 14 پژوهشکده و مرکز تحقیقات علمی و 15 ایستگاه تحقیقات شیلات در کشور فعال است.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/27 :: ساعت 10:5 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 24 مهر 1390

پرداخت 270 میلیارد ریال خسارت به مرغداری های تخم گذار استان تهران

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی ،270 میلیارد ریال غرامت به واحدهای مرغداری تخم گذار خسارت دیده از شیوع بیماری تنفسی طیور از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی واداره کل دامپزشکی استان تهران پرداخت شد.

بر پایه این گزارش :میزان تولید تخم مرغ در استان تهران که به دلیلی شیوع بیماری تنفسی طیور و تعطیلی واحدهای تخم گذار به 40 تن در روز کاهش یافته بود با اقدامات حمایتی و جبران زیان‌های مرغداری ها هم اکنون به 154 تن در روز افزایش یافته و با تدابیر اتخاذ شده طی 2 تا 3 ماه آینده میزان تولید تخم مرغ در استان تهران به پیک تولید 375 تن در روز خواهد رسید.

همچنین تمدید 500 میلیارد ریال تسهیلات نقدینگی مربوط به صنعت طیور و استمهال 70 میلیارد ریال وام و پیگیری بخشودگی جرایم دیر کرد تسهیلات سر رسید شده، پرداخت 70 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی جهت بهسازی و تجهیز مرغداری‌ها، توزیع 27 هزار تن دان حمایتی طیور، پرورش پولت تخم گذار در شهرستان‌های مجاور و انتقال گله‌های جوان به واحدهای تولید تخم مرغ و... بخشی از اقدامات و فعالیت های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به منظور تقویت و جبران خسارت های وارده به مرغداری های تخم گذار استان برای رسیدن به حداکثر تولید تخم مرغ و تعدیل قیمت این محصول می‌باشد.

شایان ذکر است در استان تهران 99 واحد تخمگذار به ظرفیت 9 میلیون و 800 هزار قطعه تاسیس شده که توان تولید سالانه 137 هزار تن تخم مرغ را دارد.

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/27 :: ساعت 10:5 صبح )
»» اخبار

1390/7/20 چهارشنبه

   2600 میلیارد ریال تسهیلات امسال به آبزی پروران پرداخت می شود  

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: دو هزار و 600 میلیارد ریال امسال برای پرداخت تسهیلات به آبزی پروران اختصاص یافته است.  "غلامرضا رازقی" به خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: از این رقم یکهزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، 600 میلیارد ریال از محل کمک های فنی و اعتباری و یکهزار میلیارد ریال نیز از دیگر منابع تامین می شود. وی گفت: در بخش تامین تسهیلات مورد نیاز آبزی پروران هیچ مشکلی وجود ندارد و به هر میزانی که در این بخش نیاز باشد امسال اعتبار اختصاص خواهد یافت. وی میزان تولیدات آبزیان در کشور را 663 هزار تن ذکر کرد و افزود: 250 هزار تن از این تولیدات در آبهای داخلی پرورش یافته و بیش از 400 هزار تن نیز مربوط به دیگر بخشها است که در افق برنامه پنجساله این میزان باید به یک میلیون و 700 هزار تن برسد. رازقی اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت جدیدی در دریا برای صید "فانونس ماهی" ایجاد شده که امیدوار هستیم در تامین پروتئین مورد نیاز جامعه موثر باشد و این قابلیت تا 200 هزار تن نیز در دریای عمان دیده شده است. وی افزود: هم اکنون به دنبال این هستیم که از ظرفیت های بسیار بالای اقیانوس ها استفاده کنیم و هم اکنون از اقیانوس هند که دارای پتانسیل بالایی نیز هست ورود پیدا کرده ایم. رییس سازمان شیلات ایران در خصوص صادرات این بخش نیز گفت: ما در بخش ماهیان گرمابی امسال 40 هزار تن صادرات داشته ایم و در بخش ماهیان سردآبی نیز صادرات را تازه آغاز کرده ایم که میزان آن کمتر از یکهزار تن بوده است. وی اظهار داشت: اکنون منتظر واکنش کشورهای مقصد در خصوص ماهیان سردآبی صادر شده هستیم که با توجه به نیاز به فراوری، باید اقدام موثری در این خصوص انجام دهیم. وی بر ضرورت بهره وری و استفاده از علم و فناوری در تولید آبزیان تاکید کرد و افزود: در صورت استفاده از دانش و فناوری جدید، می توان میزان تولید آبزیان را تا دو برابر رقم کنونی افزایش داد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 90/7/23 :: ساعت 11:48 صبح )
»» اخبار

شنبه 23 مهر 1390

توسعه باغ های زیتون کشور به بیش از 500 هزار هکتار در افق 1404

مجری طرح توسعه تولید زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه 90 هزار تن زیتون از سطح باغ های باور کشور تولید می‌شود که آورده مالی خوبی را به همراه دارد. به گزارش ایسنا از قزوین، دکتر علی‌اصغر زینانلو افزود: درحال حاضر 111هزار هکتار باغ بارور و غیربارور محصول زیتون در کشور وجود دارد که استان های قزوین، گیلان، گلستان و فارس از جمله استان های مستعد کشت این محصول است. وی میزان تولید روغن زیتون در کشور را سالانه حدود 9 هزار تن براورد و اظهار کرد: روغن های استحصالی از محصول زیتون تنها در کشور مصرف می‌شود ولی این میزان تولید نیاز داخلی را تامین نمی‌کند که ما نیازمند توسعه بیشتر کشت این محصول در کشور هستیم. زینانلو به وضعیت فرآوری محصول زیتون در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت کارخانه‌های روغن‌کشی زیتون در کشور 56 هزار تن است که خوشبختانه واحدهای صنعتی فرآوری این محصول جوابگوی محصول تولیدی کشور است. وی با اشاره به اجرای طرح توسعه اصلاح باغ های زیتون از زمان اجرا در 26 استان کشور گفت: طی پنج سال اخیر با انجام مطالعات دقیق تفصیلی و اجرای دقیق هم اکنون بیش از 90درصد استان های تولیدکننده زیتون در کشور توسعه تولید این محصول را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادند. مجری طرح توسعه زیتون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از برنامه‌های این وزارتخانه در افق 1404، توسعه سطح باغ های زیتون ایران به بیش از 500 هزار هکتار و افزایش مصرف سرانه روغن زیتون است. زینانلو اضافه کرد: باتوجه به اهمیت زیتون در سبد غذایی، وزارت جهادکشاورزی با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان در این حوزه برای مطالعه و شناسایی عرصه‌های مستعد، اصلاح باغ های قدیمی زیتون و افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک مکلف شده است. وی برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن هرس، تغذیه و آبیاری مناسب باغ های زیتون را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای توسعه باغات زیتون دانست. زینانلو به برداشت مکانیزه محصول زیتون در کشور اشاره کرد و افزود: به‌منظور رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی و کاهش هزینه‌های تولید در این بخش باید سعی کنیم تا با آموزش و ترویج روش مکانیزه برداشت محصول را در کشور بین زیتون‌کاران توسعه دهیم. وی یادآور شد: به همین منظور برای استفاده از دانش فنی کشورهای پیشرو در این زمینه، با هماهنگی شورای بین‌المللی زیتون کارگاه آموزشی با حضور استادان خارجی از کشورهای اسپانیا و ایتالیا در استان قزوین برگزار شد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 90/7/23 :: ساعت 11:46 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 20 مهر 1390

  تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای سهولت صادرات مرغ مازاد کشور

جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهوری ، در این جلسه در خصوص قیمت تخم مرغ بحث و تبادل نظر شد و پیشنهادات و دیدگاه‌های مختلف برای متعادل کردن بازار تخم مرغ و همچنین افزایش تولید این فرآورده مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست همچنین در زمینه صادرات مرغ تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداران زمینه‌های لازم برای سهولت صادرات مرغ مازاد فراهم شود. بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص ساماندهی واردات خودرو و اصلاح برخی بند‌های آیین نامه مربوط به واردات خودرو از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد. همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار در ارتباط با شمش فولادی ارائه و در خصوص موضوعات مربوط به تامین منابع مالی جهت واردات شمش فولادی بحث و تصمیم‌گیری شد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 90/7/23 :: ساعت 11:45 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 50
>> بازدید دیروز: 79
>> مجموع بازدیدها: 281915
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین