با خرد است که آدمیان به ستیغ دانش می رسند . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

یکشنبه 17 مهر 1390

نخستین پژوهشکده تحقیقاتی انگور کشور در ملایر راه اندازی می شود

ساخت نخستین پژوهشکده تحقیقاتی انگور کشور در ملایر مصوب شد.به گزارش واحد مرکزی خبر،صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی گفت: این پژوهشکده تحقیقاتی با هدف افزایش تولید انگور و تبدیل آن به صنایع تبدیلی مورد نیاز داخل و خارج کشور در مرکز قطب تولید انگور کشور ساخته می شود. خلیلیان با بیان اینکه هم اکنون میانگین برداشت انگور در شهرستان ملایر  23 تن در هکتار و در کشور 11 تن است افزود: با راه اندازی پژوهشکده انگور میزان تولید این محصول در کشور و درآمد روستاییان 10 برابر می شود. او از صادرات سالانه 40 هزار تن انگور و فراورده های آن از استان همدان به دیگر نقاط ایران و دیگر کشورها خبر داد و افزود: صادرات کشمش استان همدان پیش بینی می شود به 15برابر افزایش یابد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/20 :: ساعت 8:31 صبح )
»» اخبار

 دوشنبه 18 مهر 1390

  اجرای عملیات بیولوژیک علیه آفات در سطح 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی

رئیس سازمان حفاظ نباتات گفت: عملیات بیولوژیک علیه آفات در 14 محصول کشاورزی و در 300 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی انجام و مؤثر واقع شد.رضا فتوحی در گفتگو با مهر به ارائه گزارشی درباره سموم پرداخت و گفت: 260 قلم سم در کشور با تنوع مختلف وجود دارد که از این میزان 97 درصد سموم کم خطر و متوسط خطر هستند. رئیس سازمان حفظ نباتات در ادامه افزود: در این راستا برنامه ریزی سازمان حفظ نباتات این است که بتواند یک برنامه مدیریت تلفیقی آفات را در طول برنامه پنجم توسعه به 4 میلیون هکتار برسد. وی بیان کرد: در حال حاضر برنامه مدیریت تلفیقی یک میلیون هکتار (نیمه شیمیایی و بیولوژیکی ) است، شورای سیاست گذاری مدیریت تلفیقی در کشور تشکیل شده که با تشکیل کمیته ای با حضور معاونت های تخصصی از جمله آموزش، تحقیقات، معاونت تولیدات گیاهی اقدامات مؤثری صورت گرفته است. فتوحی اعلام کرد: درسال جاری اجرای عملیات کنترل بیولوژیک آفت در سطحی بالغ بر 300 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در سراسر کشور در رابطه با 14 محصول کشاورزی انجام شده است. رئیس سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: 7 محصول زراعی( برنج، پنبه، ذرت دانه ای، گوجه فرنگی، سویا، نیشکر، نخود دیم) و 7 محصول دیگر شامل (چای، توت، انار، پسته، سیب درختی، انگور) شامل عملیات بیولوژیک آفات شده اند.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/20 :: ساعت 8:31 صبح )
»» اخبار

شنبه 16 مهر 1390

شورای عالی اطلاع رسانی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می شود

کارگاه آموزشی مسئولان روابط عمومی مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شامل پژوهشکده ها، موسسات و مراکز ملی و استانی تابعه و وابسته سازمان، صبح روز شنبه 16 مهر ماه سال جاری در سالن فجر ستاد سازمان با حضور جمعی از مدیران و همکاران ستادی سازمان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در سخنرانی افتتاحیه این کارگاه آموزشی با تاکید بر اهمیت و جایگاه روابط عمومی در سازمان و لزوم ایجاد ارتباط درون و برون سازمانی به تبیین انواع ارتباط پرداخت و گفت: ارتباط دارای تقیسمات سه گانه یعنی ارتباط با خود، ارتباط با خدا، و ارتباط با مردم است. انسان تا خود را نشناسد نمی تواند خدای خود را شناخته و همچنین با اجتماع خارج و پیرامون خود ارتباط برقرار نماید. در حوزه دین، ارتباطات لازم و ملزوم یکدیگر هستند افرادی موفق هستند که بتوانند رابطه با خود و خدا را درک کرده و ارتباطات خود را در حوزه عمومی با اجتماع تنظیم نمایند.وی افزود: در حوزه سیاسی جایگاه روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است و تمام فعل و انفعالاتی که در حوزه سیاسی صورت می گیرد خصوصا در کشور ما ، قسمت اعظم آن به فعالیت روابط عمومی بر می گردد.وی یاداور شد: تمام همت دشمنان ما این است که حکومت دینی بر پایه ولایت فقیه را نارکارآمد نشان دهند؛ اگر قرار است کسی کارآمدی حکومت دینی را به جهانیان نشان دهد آن روابط عمومی است و ما بعنوان یک فرد فعال در روابط عمومی در عصر حاضر مسئول هستیم کارآمدی حکومت در بخش کشاورزی را به جهانیان نشان دهیم. وی تاکید کرد: ما در حوزه فعالیت های فنی و بخش تحقیقات باید به جهانیان نشان دهیم که می توانیم زیر لوای حکومت دینی توانمندی های بخش کشاورزی را ارتقاء دهیم و چنانچه موفق نباشیم، این عدم موفقیت، ناکارآمدی نظام در بخش را نشان می دهد.

دکتر حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت های روابط عمومی در حوزه های مختلف بیان داشت: میزان اهمیت فعالیت های روابط عمومی در سازمان ها ودستگاه ها بسیار زیاد است ، بطوری که کل فعالیت های سازمان در حوزه فنی در یک کفه و روابط عمومی در کفه دیگر قرار می گیرد.وی گفت: شهدا با نثار جان خود کمک کردند تا ما ادامه دهنده راه آنان باشیم و کارآمدی نظام را بیان کنیم. مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با حوزه مدیریتی تصریح کرد: مدیر موفق آن است که روابط عمومی موفق داشته باشد. اگر از منظر کارکرد مدیریت را ارزیابی کنید خواهید دید چنانچه روابط عمومی شما در سازمان نفر اول باشد سازمان هم می تواند سازمان برتر شناخته شود. نقش بی بدیل روابط عمومی در کنار مدیریت حائز اهمیت است.  وی خاطرنشان کرد: قرار است در وزارت جهاد کشاورزی شورای عالی اطلاع رسانی را تشکیل دهیم و این شورا با ریاست وزیر جهاد کشاورزی و دبیری روابط عمومی و حضور روسای مجموعه در سطح کلان تشکیل می شود تا سیاست و راهبردهای روابط عمومی را در سطح کلان و در ماه های مختلف ، هفته ها ، سال های مختلف تعیین نمایند. این شورا هر دو هفته یکبار جلسه خواهد داشت و موضوعات را رصد خواهد کرد و با توجه به تصمیمات شورا، رهنمودهای لازم را ارائه می دهد. دکتر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش آموزش در روابط عمومی گفت:نتایج علمی در عصر حاضر بالاترین راندمان و بالاترین درآمد را داراست و در حوزه کشاورزی و روابط عمومی کشاورزی، این راندمان بالاتر می باشد. پس چاره ای جز آموزش و علم آموزی نداریم. وی افزود:همچنین نقش برنامه ریزی بسیار حائز اهمیت است؛ شخص محوری بجای برنامه محوری در تمام عرصه های مدیریت به کشور لطمه زده است.وی یاداور شد: در روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی سعی ما براین است که تمام کارها براساس برنامه صورت پذیرد که این خود مستلزم شناخت بخش کشاورزی است. پس در مرحله اول باید با شناخت کامل مجموعه خود به برنامه ریزی بپردازیم.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/20 :: ساعت 8:30 صبح )
»» اخبار

شنبه 16 مهر 1390

بیش از 1 میلیون نفر روز بهره برداران بخش کشاورزی سالانه آموزش می بینند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی گفت: برای ارتقای دانش کشاورزان سالانه بیش از یک میلیون نفر روز بهره برداران بخش کشاورزی تحت پوشش آموزشهای لازم فرا می گیرند. "جهانگیر پرهمت" به خبرنگار ایرنا در سمنان اظهار داشت: ارائه آموزش های مناسب برای ارتقای تولید و کاهش هزینه ها و نیز بهره گیری از نهاده های کشاورزی از اهداف و اولویت های این سازمان است. وی گفت: آموزش در وزارت جهاد کشاورزی در پنج محور اصلی اجرا می شود که بهره برداران محور اصلی در این برنامه ها هستند. پرهمت آموزش به کارگزاران بخش، آموزش علمی کاربردی، آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و نیز آموزش به دانشجویان و دانش آموختگان به عنوان کارآموزی از دیگر محورهای آموزش در وزارت جهاد کشاورزی است. وی گفت: دانشجویان و دانش آموختگان طبق برنامه باید شش ماه را به عنوان کارآموزی در مزارع و مراکز آموزشی به عنوان دوره کارورزی بگذارند تا علاوه بر آموزش های تئوری با مباحث عملی برای کسب مهارت نیز آشنا شده و آموزش ببینند. معاون وزیر جهاد کشاورزی تلاش در شناسایی و تولید ارقام جدید باغی و زراعی را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و گفت: سال گذشته 29 رقم جدید باغی و زراعی در کشور تولید و معرفی شد و امیدواریم امسال بیش از این عدد ارقام جدید معرفی کنیم.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/7/20 :: ساعت 8:29 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 13 مهر 1390

  بهره‌برداری از 4 آزمایشگاه دامی در کشور در هفته دامپزشکی

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در هفته دامپزشکی تعداد چهار آزمایشگاه در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در راستای انجام خدمات بیشتر در امور آزمایشگاهی، سازمان دامپزشکی با بخش خصوصی وارد مذاکره شده و در حال حاضر تعداد 200 آزمایشگاه بخش خصوصی نیز فعال است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، سید محسن دستور در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های دامی و پایش باقی مانده‌ها، منفعت همه کشور، به خصوص در بحث کنترل سلامت و بهداشت واردات آبزیان، بخش تولید و صید که با سلامت مردم در ارتباط است را رقم می‌زند. وی افزود: افتتاح آزمایشگاه کنترل کیفی فرآورده‌های دامی و پایش باقی مانده‌ها از برکات سفر دوم هیات دولت است و با توجه به تراکم حوزه واردات در بخش کشاورزی، هر اندازه به امر سرمایه‌گذاری توجه شود اجرای اهداف دولت سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. رییس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: استانداردسازی در حوزه تجهیزات و سایر بخشهای آزمایشگاهی کنترل فرآورده‌های دامی، سلامتی فراورده‌ها، ایمنی بهداشت نیروی انسانی در محیط آزمایشگاه، از اولویتهای مهم سازمان دامپزشکی است. دستور با بیان اینکه در هفته دامپزشکی تعداد چهار آزمایشگاه در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در راستای انجام خدمات بیشتر در امور آزمایشگاهی، سازمان دامپزشکی با بخش خصوصی وارد مذاکره شده، که در حال حاضر تعداد 200 آزمایشگاه بخش خصوصی نیز فعال است. وی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد آزمایشگاه مرجع در مرکز استانها سیاست کلی سازمان دامپزشکی است، همچنین شهرهای تهران، مشهد، هرمزگان و قزوین چهار آزمایشگاه منطقه‌ای کنترل کیفی فراورده‌های فعال در کشور محسوب می‌شوند.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/17 :: ساعت 9:6 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 13 مهر 1390

عملکرد طرح توسعه روش های نوین آبیاری در برنامه چهارم؛ 493 هزار و 190 هکتار

به دنبال انتشارمطلبی در خبرگزاری موج مورخ 26/6/90با عنوان "اهداف برنامه چهارم برای توسعه روش های نوین آبیاری محقق نشده است " روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داده است .متن جوابیه به این شرح است:

با استناد سند توسعه بخش کشاورزی ومنابع طبیعی در برنامه چهارم منتشره از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری(سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وقت).اهداف تعیین شده برای طرح آبیاری تحت فشار (توسعه سیستم نوین آبیاری) دربرنامه چهارم  500هزار هکتار است که اقدامات صورت گرفته طی سال های برنامه چهارم بر اساس جدول ذیل در سطح 493190 هکتار محقق شده است.

 

جدول عملکرد طرح توسعه روش های نوین آبیاری در برنامه چهارم

 

شرح –سال

1384

    1385

1386

1387

1388

1389

جمع

عملکردطرح (هکتار)

73368

    80529

60429

56889

109800

112175

493190

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/17 :: ساعت 9:5 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 13 مهر 1390

تحقق برنامه‌های چشم انداز 1404 نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات کشور گفت: تحقق برنامه‌های پنجم توسعه و چشم انداز 1404 نیازمند برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف تحقیقاتی است.به گزارش خبرگزاری فارس، عباسعلی مطلبی گفت: در افق 1404 ایران قرار است مقام نخست منطقه در همه زمینه‌ها به ویژه علمی باشد این مسئله تکلیف ما را در حوزه پژوهش سنگین‌تر کرده و بنابراین لازم است با اصلاح ساختارهای پژوهشی در دامپزشکی بتوانیم پاسخگوی این برنامه‌ریزی‌ها باشیم. رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات کشور افزود:‌ نیاز است در این زمینه حمایت‌های ویژه‌ای از بخش پژوهش و تحقیقات انجام شود.  وی افزود: در برنامه پنجم توسعه نیز قرار است سرانه مصرف پروتئین حیوانی خالص هر فرد به 35 گرم در روز برسد اما برنامه‌ریزی که در این زمینه صورت گرفته باید این شاخص به بالاتر از استانداردهای جهانی نیز برسد. رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات کشور گفت: تأمین امنیت غذایی جزو برنامه‌ریزی‌های افق 1404 است و برای تحقق این موضوع باید ساختارهای پژوهشی اصلاح شود و با انجام کارهای تحقیقاتی با مقابله با بیماری، افزایش ماندگاری محصولات و به کارگیری علوم جدید ضایعات را به حداقل و تولید را به حداکثر برسانیم. مطلبی ادامه داد: در صورتی که این موفقیت به دست نیاید موجب فرار سرمایه‌گذاران شده و امکان تحقق چنین برنامه‌هایی بعید به نظر می‌رسد.

 وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی تحقیقات در حوزه دامپزشکی تأمین سلامتی مردم است که اگر تأمین نشود آسیب جدی به تولید و اقتصاد کشور وارد می‌شود. رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات کشور گفت:‌ لازم است مراکز پژوهشی در بخش دامپزشکی به همان اندازه‌ که در سایر بخش‌ها رشد دارد راه‌اندازی شود که به کارگیری علوم نو و پژوهش‌های بنیادین، بیوتکنولوژی راه رسیدن را کوتاه‌تر خواهد کرد. مطلبی با انتقاد از سرمایه‌گذاری ضعیف در بخش دامپزشکی گفت: اگر قرار است 16 میلیون تن پروتئین از آبزیان تأمین شود و مصرف پروتئین حیوانی به 45 گرم افزایش یابد این کار نیازمند سرمایه‌گذاری وسیعی در این بخش است. وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر موقیعت‌های بسیار خوبی در این بخش وجود دارد که در صورت استفاده منجر به افزایش عملکرد این بخش خواهد شد. امکانات علمی امروز مناسبی از سوی معاونت ریاست جمهوری در اختیار گذارده می‌شود و همچنین کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت به ویژه در حوزه شیلات وجود دارد و از سویی دیگر دولت و مجلس اعلام کرده که 3 درصد اعتبارات سازمان‌ها در بخش پژوهش و تحقیقات هزینه شود. رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات کشور افزود: همه اینها قوانینی است که اگر به درستی انجام شود می‌تواند باعث تحول در بخش تحقیقات حوزه کشاورزی بشود. مطلبی با بیان اینکه ضروری است تحول در پژوهش صورت گیرد، گفت:‌ در گام نخست باید تفکر سنتی به تفکر منطقی تبدیل شود. همچنین دانش بخش پژوهش تکمیل‌تر شود و فناوری‌های مانند نانو، بیو و فناوری زیستی به آن تزریق شود. وی تصریح کرد: از آنجایی که بخش مهمی از سلامت غذایی به عهده دامپزشکی است نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده در این بخش است و اگر این سرمایه‌ها در کاهش ضایعات، تلفات و نگهداری مناسب هزینه شود حتی اثرات آن بیشتر از تولید اضافه خواهد بود.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/7/17 :: ساعت 9:4 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 85
>> بازدید دیروز: 79
>> مجموع بازدیدها: 281950
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین