دوستی که به یقین او را صالح دانسته ای، مبادا که بدگمانی، [نظر] تو را نسبت به او تباه سازد . [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

1390/8/17 سه شنبه

  تا پایان برنامه پنجم توسعه؛ 18 میلیون تن مواد پروتئینی در ایران تولید می شود  

مدیر کل تغذیه و بهبود جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر میزان تولید مواد پروتئینی در ایران 14 میلیون تن بوده و طی برنامه پنجم این رقم به 18 میلیون تن خواهد رسید.  به گزارش خبرگزاری موج، مهندس علی صابری مدیر کل تغذیه و بهبود جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در همایش و جشنواره گردانندگان چرخ صنعت دام، طیور و صنایع وابسته با بیان این مطلب اظهار داشت: جمعیت دامی کشور نزدیک به 80 میلیون راس دام سنگین و 85 میلیون دام سبک است. وی افزود: قریب به 20 هزار واحد مرغ داری با ظرفیت 275 میلیون قطعه در هر دوره پرورشی، 20میلیون مرغ مادر گوشتی و متناسب با این ظرفیت کارخانه های فرآوری مواد گوشتی، صنایع لبنی و ... در ایران فعال است. صابری گفت: صنعت دام و طیور در ایران به طور مستقیم 2.5 میلیون بهره بردار را به خود مشغول کرده است و معادل همین میزان به شکل غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. وی اضافه کرد: 14 میلیون محصول پروتئینی تولید شده در ایران شامل 10 میلیون لیتر شیرخام، 1.7 میلیون تن گوشت مرغ، 750 هزار تن تخم مرغ بوده و بین 45 تا 50 هزار تن نیز عسل در کشور تولید می شود. مدیر کل تغذیه و بهبود جایگاه دام با اشاره به تلاش همه جانبه برای رفع نیاز جامعه در بخش مواد پروتئینی تصریح کرد: افزایش جمعیت ایجاب می کند تا روش های سنتی در تولید مواد پروتئینی را کنار گذاشته و تکنولوژی روز را به بازی بگیریم. صابری با اشاره به مقاومت برخی برای افزودن نام صنعت و ورود صنایع به بخش کشاورزی اذعان داشت: امروز برای تولید مواد پروتئینی چاره ای جز استفاده از تکنولوژی در تولید نداریم.وی افزود: لذا با پذیرش مسئولان عنوان صنعت به بخش کشاورزی اضافه شد و این عنوان ملکه ذهن تمامی دستگاه ها شد.مدیر کل تغذیه و بهبود جایگاه دام خاطرنشان ساخت: با ورود نام صنعت به بخش کشاورزی زمینه برخورداری دام و طیور از حمایت های دولتی در بخش صنعت نیز فراهم شد. وی استفاده بهینه از محصولات و به حداقل رساندن ضایعات را جزء در سایه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی امکان پذیر نداست و افزود: در بسیاری از مواد پروتئینی از جمله شیرمدت ماندگاری کوتاه بوده و فقط با فراوری امکان نگهداری طولانی مدت محصولات فراهم می شود. صابری نیاز صنایع دام و طیور کشور به خوراک را 74 تا 75 میلیون تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه عمده نیاز صنایع دام و طیور به نهاده ها در داخل کشور تولید می شود و سالانه فقط 7.5 تا 8 میلیون تن از طریق واردات نهاده های خوراکی تامین خواهد شد. وی ادامه داد: واردات در اقدام اصلی نیز جو و ذرت و کنجاله و سویا انجام می شود که در جیره متراکم دام های پرتولید استفاده از آنها ضرورت دارد. صابری با اشاره به بارش های مناسب در آغاز فصل زراعی جاری اظهار امیدواری کرد: با ادامه روند بارندگی ها وقوع خشکسالی در کشور به حداقل برسد تا زمینه برای ایجاد تعادل در تولید مواد پروتئینی و تنظیم بازار نهاده ها فراهم شود. اگر روند واردات برای تامین چرخه نیاز کشور به هنگام و به جا شود طی سال های آتی هیچ اختلالی در تامین نهاده های مورد نیاز کشور نخواهیم داشت و به تبع آن موجبات افزایش بهای نهاده ها در کشور فراهم نمی شود.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:8 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 17 آبان 1390

دستیابی به بازارهای صادراتی واکسن تا پایان برنامه پنجم توسعه

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار امیدواری کرد: در طول برنامه پنجم با ایجاد شرایط خوب و مناسب بر تولید واکسن و بهبود شرایط کمی و کیفی به بازارهای صادراتی دست یابیم. به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی در همایش و جشنواره گرداندگان چرخ صنعت دام، طیور و صنایع وابسته با بیان این مطلب اظهار داشت: طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه دام و طیور سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شده است و پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است.وی افزود: با وجود افزایش دو برابری جمعیت پس از پیروزی انقلاب سطح تولیدات حوزه دام و طیور رشد داشته و در بسیاری از موارد مصرف سرانه در مواد پروتیئینی با افزایش مواجه بوده است.رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به مصرف چهار برابری گوشت قرمز در جامعه گفت: سرانه مصرف گوشت قرمز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد یافته است. بنابراین در شرایط فعلی مهمترین هدف سازمان دامپزشکی حرکت به سوی کیفی شدن محصولات است.وی ادامه داد: افزایش کیفیت در مواد پروتئینی در حیطه وظیفه سازمان دامپزشکی قرار داشته و با بهبود کیفی زمینه برای دستیابی به بازارهای صادراتی نیز فراهم می‌شود.دستور با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی برای بهبود کیفیت مواد پروتئینی، داروهای دامی و ... اذعان داشت: در بخش تولید داروهای دامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشدی طی شده و در سال‌های اخیر رشد نسبتاً خوبی داشته‌ایم.وی افزود: در تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع واکسن‌سازی سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شده و همراه با فعالیت‌های انجام شده در بخش دولتی بخش خصوصی نیز در زمینه تولید داروهای دامی، واکسن و مواد بیولوژیک اقدامات مناسبی انجام داده است.وی تصریح کرد: با توجه به شرایط و زمینه‌های مناسب موجود در کشور و همچنین استقلال همسایگان از تولیدات ایرانی امکان صادرات برای محصولات واکسن تولید شده در ایران وجود دارد.وی در خصوص هدف‌گذاری برنامه پنجم توسعه برای سرانه مصرف مواد پروتئینی گفت: در برنامه چهارم سرانه مصرف مواد پروتئینی حیوانی 24 گرم تعیین شده بود که این رقم در برنامه پنجم به 35 گرم خواهد رسید.دستور ادامه داد: با افزایش مصرف سرانه باید کنترل‌های بهسازی مناسب مورد توجه جدی قرار گیرد.وی اذعان داشت: یکی از مسائل عمده مبادلات تجاری بین کشورهای تضمین سرمایه‌گذاری در حوزه دام و طیور است.این مقام مسئول تاکید کرد: اگر در حوزه تبادلات بهداشتی مواد غذایی استانداردها و شرایط قرنطینه‌ای رعایت نشود ممکن است سبب بروز مشکلات عدیده در صنعت دام و طیور کشور شود.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:6 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 17 آبان 1390

پیش بینی صادرات 200 میلیون دلاری محصولات شیلاتی ایران

مدیرکل دفتر بهبود و کیفیت فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران از شناسنامه دار کردن محصولات شیلاتی خبر داد و گفت : با این طرح تلاش می کنیم اطمینان مصرف کنندگان به این محصولات افزایش یابد و حقوق بخش مصرف هم تضمین شود.به گزارش رادیو اقتصاد، آقای عیسی گلشاهی افزود : هم اکنون فصل صید آبزی در شمال کشور آغاز شده است و با توجه به برداشت از مزارع پرورش ماهی انتظار داریم عرضه این فرآورده در بازار افزایش یابد و قیمت ها نیز نسبت به پارسال تفاوت اندکی و در مواردی تا دو درصد رشد نشان می دهد. وی با اشاره به طرح ساماندهی عرضه محصولات شیلاتی گفت: بهینه سازی مراکز عرضه با استفاده از تجهیزات مدرن ، ایجاد امکان ردیابی محصولات شیلاتی و همچنین گسترش آموزش طبخ انواع ماهیان و آبزیان در دستور کار است. گلشاهی با اشاره به اینکه 148 واحد فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی وجود دارد ، گفت: با شناسنامه دار کردن محصولات شیلاتی و اطلاع رسانی مناسب می توانیم به افزایش سرانه مصرف آبزیان امیدوار باشیم. وی همچنین به برنامه های گسترده برای ترویج مصرف ماهی و دیگر آبزیان اشاره کرد و گفت:‌ برای اینکه دسترسی شهروندان به آبزیان بیشتر شود با همکاری فروشگاه های زنجیره ای بخش خصوصی برای عرضه تخصصی این محصولات اقدام می کنیم و تا پایان سال نمایشگاه های متعددی برگزار خواهیم کرد. مدیرکل دفتر بهبود و کیفیت فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در فصل سرما ، مصرف ماهی برای تقویت سلامت و مقاومت بدن مفید است به شهروندان توصیه کرد حداقل دو بار در هفته مصرف ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهند. وی همچنین از صدور 62 میلیون دلار محصولات شیلاتی در نیمه نخست سال خبر داد و گفت : این مقدار در مقایسه با دوره مشابه پارسال 9.1 درصد افزایش می دهد. گلشاهی با بیان اینکه نیمه دوم سال برای رونق صادرات ، خوب است ،‌پیش بینی کرد صادرات این بخش تا پایان سال در مجموع به دویست میلیون دلار هم برسد.

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:6 عصر )
»» اخبار

سه شنبه 17 آبان 1390

اختصاص 6 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی در کشور

شش هزار و900 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی امسال در کشور اختصاص یافته است. به گزارش واحد مرکزی خبر ،مدیرکل بـرنامه ریزی و بودجه وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر گفت: ایـن اعتبار به 2 حـوزه کشاورزی و وزارت نیرو برای جبران و کاهش اثرات خشکسالی در بخش آب آشامیدنی و کشاروزی اختصاص می یابد. آقای قاسمی افزود:180 میلیارد ریال از این اعتبار سهم استان بوشهر است که 87 میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص یافت. وی گفت مقرر شده است که بخش مهمی از اعتبارات خشکسالی برای تامین آب به ویژه آبیاری تحت فشار اختصاص یابد. آقای قاسمی افزود: اگر روند تخصیص اعتبارات با حمایت های دولت ادامه یابد تاپایان برنامه پنجم تمام زیرساخت های بخش کشاورزی به ویژه در حوزه آب و خاک برطرف می شود. وی بیشترین موضوع مورد بحث درزمینه آبیاری نخیلات استان بوشهر به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی این استان را اصلاح روش های آبیاری بیان کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی های به عمل آمده با معاونت نظارت راهبری رییس جمهوری منابع جدیدی در این حوزه به طور ویژه به شهرستان دشتستان به عنوان مهم ترین منطقه تولید خرمای استان بوشهر اختصاص خواهد یافت.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:5 عصر )
»» اخبار

یکشنبه 15 آبان 1390

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از زنبور‌داران با تامین نقدینگی و توسعه بیمه

     مدیرکل دفتر طیور کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی از چالش‌های اساسی تولید زنبور عسل در کشور و برنامه‌‌های وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مشکلات خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس احمد ترکاشوند در اولین جشنواره ملی، علمی و ترویجی عسل و سلامت جامعه در خصوص چالش‌های اصلی تولید اصل در کشور گفت: عرضه عسل‌های غیراستاندارد و وجود داروهای غیرمجاز که گفته می‌شود با منشاء‌ عسل است از چالش‌های اصلی تولید عسل در کشور است. مدیرکل دفتر طیور کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی افزود: همچنین فقدان ردیف اعتباری مشخص، عدم آشنایی کشاورزان با اهمیت گردافشانی، ضعف بازاریابی و استاندارد نبودن کندوها و عدم رعایت مسائل بهداشتی از دیگر مشکلات این بخش است. ترکاشوند گفت: در حالی که در سایر کشورها کشاورزان برای استقرار هر کندو در مزرعه‌شان 40 تا 50 دلار پرداخت می‌کنند، اما در کشور ما هنوز این فرهنگ جا نیفتاده است. وی در خصوص برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به زنبور‌داران گفت: توسط بخش خصوصی تشکل‌ها و ارتباط تحریک شده با مراجع علمی، تحقیقاتی و دانشگاه‌ها از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است. وی همچنی افزود: اجرای طرح‌های زنبور‌عسل، اصلاح نژاد و افزایش تولید ملکه زنبور‌عسل در مکان‌های بسته و همچنین با همکاری زنبور‌داران در بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است.

 ترکاشوند گفت: برای حمایت از زنبور‌داران نیز به فکر تامین نقدینگی، توسعه بیمه و تسهیل دریافت وام‌های بانکی، ایجاد طرح‌های اشتغالزایی هستیم. وی افزود: همچنین وزارت جهاد کشاورزی به دنبال عضویت ایران در اتحادیه زنبورداران دنیا و قانونمند‌کردن کوچ زبنور‌داران است. مدیرکل دفتر طیور کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: شرایط اقلیمی، چهار‌فصل بودن کشور، تنوع گیاهان و جوان‌بودن جمعیت کشور از مزایای و نقاط قوت کشور بر تولید زنبور عسل است. ترکاشوند با بیان اینکه سالانه 4 هزار میلیارد ریال از تولید مستقیم عسل به اقتصاد کشور سود می‌رسد، گفت: ارزش غیرمستقیم آن با تاثیر در گرد‌افشانی گیاهان 356 هزار میلیارد ریال در سال است. مدیرکل دفتر طیور کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: ایران در تولید از نظر میزان کلونی جایگاه چهارم اما از نظر تولید جایگاه هشتم دنیا را دارد و این نشانگر پایین بودن راندمان تولید عسل در کشور است.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:4 عصر )
»» اخبار

شنبه 14 آبان 1390

وزیر جهاد کشاورزی عضو شورای پول و اعتبار شد

با موافقت دولت، وزیر جهاد کشاورزی به عنوان عضو شورای پول و اعتبار و همچنین وزرای نفت و صنعت،معدن و تجارت به عنوان اعضای مجمع عمومى بانک مرکزى تعیین شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و به استناد مواد (88) و (89) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب1389ـ با تعیین وزیر جهاد کشاورزی به عنوان یکی از وزیران عضو شورای پول و اعتبار و همچنین با انتخاب وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزیران عضو مجمع عمومی بانک مرکزی موافقت کرد.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 90/8/14 :: ساعت 1:30 عصر )
»» اخبار

1390/8/14 شنبه

 اجرای درخت کاری و جنگل کاری در 6 میلیون هکتار از اراضی کشور  

برای جلوگیری از تصرفات متجاوزان و مبارزه با زمین خواران تاکنون از 140 میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی 126 میلیون هکتار سند مالکیت به نفع دولت اخذ شد،همچنین برای اجرای طرح های درخت کاری و جنگل کاری در 6 میلیون هکتار از اراضی برنامه ریزی شده است.  صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که به منظور جلوگیری از تصرفات و تجاوز به اراضی ملی و دولتی باید در کشور انجام می شد، اخذ سند مالکیت اراضی ملی و دولتی بود، که خوشبختانه تاکنون از 140 میلیون هکتار از اراضی تصرف شده سند مالکیت 126 میلیون هکتار از این اراضی به نفع دولت اخذ شده است. وی با اشاره به اینکه در عرصه های منابع طبیعی علاوه بر تثبیت مالکیت دولت، می توان توسعه پوشش گیاهی، جنگل کاری و عملیات آبخیزداری انجام داد، تصریح کرد: هم اکنون طرح های توسعه پوشش گیاهی و جنگل کاری در کشور در حال اجرا است و برای اجرای درخت کاری و جنگل کاری در 6 میلیون هکتار از اراضی برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم، این درحالی است که از این میزان 2 میلیون هکتار از طریق توسعه جنگل های دست کاشت صورت می گیرد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( شنبه 90/8/14 :: ساعت 1:29 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 19
>> بازدید دیروز: 81
>> مجموع بازدیدها: 281663
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین