به برادرت اعتماد مطلق نداشته باش ؛ زیرا به زمین خوردن بر اثر اعتماد [به همه گفته ها و کرده های دوست] قابل جبران نیست . [امام صادق علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

سه شنبه 10 آبان 1390

انتظار حمایت از مجامع تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور برای اجرا و توسعه طرح های منابع طبیعی

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درباره‌ی تبدیل منابع طبیعی منطقه کلاردشت استان مازندران به ویلاهای مسکونی، اظهار کرد: این موضوع در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفته است و یک قاضی و هیات همراه در مرکز این شهرستان و در منطقه مستقر شده و در حال پیگیری موضوع هستند. به گزارش ایسنا،علیرضا اورنگی افزود: اقدام های کاملا هماهنگ و جدی از سوی مقامات محلی و کنترل‌های لازم و برخورد با متخلفان برای جلوگیری از تغییر کاربری منابع طبیعی کلاردشت صورت گرفته است. به گفته رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با استقرار شعبه قضایی در منطقه، پرونده‌های تخلف به این شعبه ارجاع داده شده که حکم مربوطه را صادر کنند.اورنگی تصریح کرد: سازمان بازرسی این موضوع و پرونده تخلف افراد را پیگیری می‌کند و سازمان جنگل‌ها نیز بر عدم تغییر کاربری نظارت دارد. وی درباره‌ی دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات کشوری نسبت به منابع طبیعی، تصریح کرد: انتظار داریم که موضوع منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی مورد دغدغه‌ی مجامع تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور باشد اما پشتیبانی‌ها متناسب با نیاز‌ها و انتظارات ما صورت نمی‌گیرد که امیدوار هستیم بتوانیم با مشارکت مردمی و طرح‌های جدید بخشی از سیاست‌های توسعه‌ای را پیگیری کنیم. معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مجموع با وضع مطلوب فاصله داریم.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/11 :: ساعت 11:2 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 9 آبان 1390

تامین و ارسال محموله‌های کود به مناطق مصرف بر اساس برنامه‌ها و سهمیه های ابلاغی

به دنبال انتشار مطلبی در خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا» مورخ 30/7/90 با عنوان"افت 25 درصدی تولید در پی عدم تحویل به موقع کود از سوی وزارت جهاد کشاورزی"روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به این شبهات پاسخ داده است.

در متن این جوابیه آمده است: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری تامین و تدارک کودهای مورد نیاز کشور را بر اساس نیازسنجی و بودجه ابلاغی از سوی معاونت‌های محترم وزارت متبوع به انجام رسانده، بطوری که تاکنون بر اساس برنامه‌های ابلاغی کلیه سهمیه‌های استانی را به مناطق مورد نیاز ارسال کرده و با توجه به تامین صد درصدی آن هیچ گونه تأخیر و یا عدم تامین وجود نداشته است و این آمادگی نیز وجود دارد که در صورت اعلام نیاز جدید از سوی وزارت متبوع در اسرع وقت تامین و تدارک جدید را انجام دهد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مسئولیت تامین و تدارک و ارسال محموله‌های کود به مناطق مصرف بر اساس برنامه‌ها و سهمیه های ابلاغی معاونت محترم تولیدات گیاهی را داشته و وظیفه دارد با هماهنگی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ها در مناطق اعلامی محموله‌های کود را در اختیار کارگزاران توزیع قرار دهد و کارگزارن توزیع نیز موظفند بر اساس حواله‌های صادره از سوی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان در اختیار بهره برداران قرار دهند بنابراین سهمیه بهره برداران زیر بخشی (زراعت/ باغبانی/ شیلات و...) از سوی وزارت متبوع و به تبع سازمان‌های استانی تعیین و صدور حواله می‌ شود و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هیچ گونه دخالتی در خصوص انتخاب نوع بهره بردار و تعیین سهمیه و صدور حواله آنان ندارد.

همچنین بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی می‌توانند به منظور تامین نهاده‌های تولید با قیمت های غیر یارانه‌ای با هماهنگی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی و اخذ مجوز از دستگاه‌های ذیربط واردات و یا با تولیدکنندگان داخلی انعقاد قرارداد کنند. در حال حاضر نیز تولیدکنندگان کود ماکرو با چنین روشی واردات می کنند و ممانعت قانونی یا تعزیراتی وجود ندارد، بدیهی است چنانچه بخش غیر دولتی قصد دارد محموله غیر یارانه‌ای را در چرخه مصرف بازار قرار دهد، لازم است با هماهنگی و همکاری سازمان نظارتی ذیربط باشد تا در چرخه توزیع یارانه‌ای تداخلی نکنند. درضمن قیمت کودهای شیمیایی یارانه‌ای هر سال بر اساس مصوبه بودجه‌ای مجلس و تصویب هیئت وزیران تعیین می شود و چنانچه افزایشی در سال 89 و 90 صورت پذیرفته در راستای همین مصوبات بوده است.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/11 :: ساعت 11:2 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 9 آبان 1390

تولید بذر منوژرم چغندر قند امسال 30 درصد افزایش می یابد

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند با بیان اینکه 50 درصد بذر مورد نیاز چغندر قند در کشور تولید می‌شود، گفت‌: پیش بینی می‌شود سال آینده تولید بذر چغندر قند 30 درصد افزایش یابد.داریوش طالقانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: این موسسه در زمینه تولید و اصلاح رقم های مقاوم به بیماری در چغندر قند تحقیقات جدیدی دارد. رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند افزود: سه بذر مقاوم به بیماری و با عیار قند بالا اصلاح شده و در حال تولید از سوی کشاورزان است. وی گفت: کاشت چغندر قند مقاوم به بیماری باعث کاهش مصرف سموم شیمیایی و افزایش راندومان محصول می‌شود. طالقانی گفت: از ابتدای آبان خرید بذور تجارتی چغندر قند از 600 نفر زارعین پیمانکار طرف قرارداد مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند در استان اردبیل آغاز شده است. طالقانی گفت: تولید بذور منوژرم چغندر قند امسال نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش پبدا مبی‌کند. وی پیش بینی کرد:‌تولید بذر چغندر قند در سال آتی به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد. طالقانی افزود:استان اردبیل به عنوان تنها منطقه تولید و تامین بذر چغندر قند در کشور، پتانسل تامین بذور مورد نیاز کشورهای همجوار را نیز داراست. رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد نیاز بذر چغندر قند کشور از داخل تامین می‌شود و 50 درصد وارداتی است.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/11 :: ساعت 11:1 صبح )
»» اخبار

دوشنبه 9 آبان 1390

طرح‌های آمارگیری بخش کشاورزی همزمان با آغاز و پایان سال زراعی و فصل تولید اجرا می شود

به دنبال انتشار مطلبی درخبرگزاری فارس مورخ 26/6/90با عنوان "آمارهای دیرهنگام و ناکافی بخش کشاورزی برای تحقیق و برنامه ریزی "روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی به این شبهات پاسخ داده است.در متن این جوابیه آمده است: طرح‌های آمارگیری بر خلاف آمارهای کارشناسی نیازمند صرف وقت زیاد، تامین اعتبار لازم، داشتن نیروی انسانی مجرب و متخصص در بخش آمارگیری کشاورزی همراه با عملیات میدانی است. برای اینکه نتایج طرح آمارگیری مورد اعتماد باشد تمام فعالیت‌ها از جمع‌آوری گرفته تا استخراج ‌باید با دقت و کیفیت قابل قبول ارائه شود، مبالغه نیست اگر عنوان کنیم وزارت جهاد کشاورزی در بین دستگاه‌های دولتی بیشترین حجم اجرای طرح‌های آماری را دارد که به طور مستمر و از سالیان گذشته تاکنون هر ساله با همت و تلاش کارشناسان این وزارتخانه، طرح‌های آمارگیری را اجرا نموده است که بطور مثال می توان طرح آمارگیری از محصولات زراعی نظیرگندم و جو، طرح آمارگیری هزینه تولید محصولات استراتژیک، طرح آمارگیری محصولات دائمی(باغداری)، طرح جدیدی مانند تمام شماری از فعالیت بهره برداران پرورش زنبور عسل کشور و همچنین جمع آوری آمار عملکرد از سازمان ها و زیر بخش ها را نام برد.

توضیح اینکه طرح‌های آمارگیری محصولات زراعی معمولاً بر اساس سال زراعی از اول مهر ماه سال قبل شروع و تا اواخر شهریور سال بعد ادامه دارد. به عنوان مثال طرح آمارگیری گندم و جو و هزینه تولید در سال زراعی 90/89 از اول مهر ماه سال 89 شروع و تا پایان شهریور سال 1390 خاتمه می‌یابد. در طرح آمارگیری گندم و جو و هزینه تولید پس از برگزاری دوره آموزشی برای عوامل اجرایی و انتخاب آمارگیران و بازبینان و اجرای عملیات میدانی از اواخر مرداد ماه با مراجعه به 6800 آبادی نمونه درکل کشور و 480هزار خانوار بهره بردار و تکمیل 85هزار پرسشنامه بهره برداری با استفاده از روش نمونه گیری و فهرست برداری(ده گردشی) انجام می‌شود.

عملیات میدانی طرح حداقل 45 روز به طول می‌انجامد، در حین و یا پس از اجرای عملیات میدانی پرسشنامه های تکمیل شده بازبین ها و گروه‌های نظارتی کنترل می‌شوند و سپس کار داده‌آمایی در استان‌ها شروع و پس از اتمام داده‌آمایی بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده لوح فشرده به دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.

فرایند بررسی داده ها به لحاظ فنی در دفتر آمار و فناوری اطلاعات آغاز و کار استخراج از این مرحله شروع می شود که حداقل 6 ماه پس از اجرای عملیات میدانی زمان لازم است تا نتایج نهایی اعلام شود.

همچنین طرح‌های آمارگیری سایر محصولات زراعی، محصولات خاص، هزنیه تولید سایر محصولات زراعی نیز پس از برگزاری دوره آموزشی در کل کشور برای عوامل اجرایی و انتخاب آمارگیران و بازبینان، عمیلات میدانی در اواسط آبان ماه و با مراجعه به حدوداً 10هزار آبادی نمونه در کل کشور و 650 هزارخانوار بهره بردار و قریب به 130هزار پرسشنامه بهره برداری به مدت 45 روز اجرا می‌شود. در بعضی از شهرستان‌ها اجرای طرح آمارگیری محصول مورد نظر بدلیل شرایط نامساعد جوی و سردسیر بودن مناطق و برداشت محصول به طول می‌انجامد که زمان آمارگیری را طولانی‌تر می‌ کنند.همچنین طرح آمارگیری از محصولات دائمی (باغداری) که زمان اجرای آن متفاوت است. طرح آمارگیری باغداری سال 89 با همکاری مرکز آمار ایران در اواخر سال گذشته در کل کشور به اجرا در آمد که نتایج آن توسط مرکز آمار ایران در دست استخراج است و تا اواخر مهر یا آبان ماه سال جاری به صورت مقدماتی انتشار می‌یابد. همان‌گونه که اشاره گردیددر اکثر طرح‌های آمارگیری بخش کشاورزی نیاز به مراجعه مستقیم به بهره برداری و واحدهای بهره برداری است. در خصوص آمار عملکردی از سازمان‌ها و زیر بخش‌های مربوط، این اطلاعات پس از بررسی و پردازش و مکاتبات لازم با زیر بخش‌ها، جمع آوری می‌شود. به عنوان مثال اطلاعات مربوط به آمار عملکرد سال 89 تا تا تاریخ 1/4/90 (با توجه به مبادله اسناد بودجه‌ای در هر سال مالی) به طول می‌انجامد و آمار عملکرد زیر بخش‌ها معمولاً در نیمه دوم سال بعد در اختیار دفتر آمار و فناوری اطلاعات می‌گیرد که پس از بررسی‌های لازم و کنترل اعداد و ارقام مربوطه، نتایج آن در نیمه دوم سال بعد انتشار می‌یابد که این آمارها پس از نهایی شدن توسط واحدهای تخصصی مربوطه، بلافاصله در سایت درج می شود لذا بیان اینکه آمارها حداقل دو سال عقب تر است اصلاً با طرح‌های آمارگیری وزارت جهاد کشاورزی مطابقت ندارد.

همان‌طوری که در همه‌جا برای اجرای طرح‌های آمارگیری، زمان اجرای عملیات میدانی، آموزش عوامل اجرایی طرح، کنترل لازم در حین عملیات میدانی، داده‌آمایی، استخراج اطلاعات نیاز به زمان دارد و چنانچه احتمالاً اشکالی در هر یک از مراحل اجرای طرح پیش بیاید زمان انتشار نتایج را طولانی‌تر می کند که همه اینها ‌باید مدنظر نویسنده محترم قرار می‌گرفت. آمارهای وزارت جهادکشاورزی براساس برنامه از قبل تعیین شده اجرا و پس از بررسی‌های لازم (کنترل و نظارت) استخراج و در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد و همواره تلاش بر این است که زمان اجرای طرح تا مرحله انتشار را با توجه به نظارت‌های قانونی که توسط مرکز آمار ایران و وزارت جهادکشاورزی در کل کشور در حین اجرای طرح‌های آمارگیری انجام می‌گیرد کوتاهتر کند.

همچنین در مطلب منعکس شده آن خبرگزاری آورده شده با افتخار مقابل آمارنامه کشاورزی جلد دوم سال 1388 عنوان "جدید" درج شده است که باید گفت منظور از عنوان جدید آمار جدید ارائه شده نبوده بلکه انتشار کتاب جدید است. این کتاب حاوی آمار و اطلاعات عملکرد قریب به 20 زیربخش وزارتخانه است و همانند سالنامه آماری مرکز آمار ایران، پس از یکپارچه سازی و جمعبندی اطلاعات همه زیربخش‌ها انتشار می‌یابد.

همچنین آورده شده برای دسترسی به میانگین قیمت محصولات کشاورزی، نام کاربری و کلمه عبور موردنیاز خواهد بود که متاسفانه توجه نشده است که برای مدیر سیستم و کاربران استانی نام کاربری و کلمه عبور نیاز است. مخاطبان می‌توانند از بخش گزارشات بدون نیاز به نام کاربری و کلمه عبور به اطلاعات موردنظر دسترسی پیدا کنند. در ادامه مطلب منعکس شده توسط آن خبرگزاری آورده شده که چطور می‌توانند با آمارهای تاریخ مصرف گذشته، برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت و کوتاه مدت داشته باشند و... که باید گفت هر روز از سوی سازمان‌های دولتی و غیردولتی، پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها جهت دریافت فایل اطلاعات مختلف آماری یا همان آمارهای "تاریخ مصرف گذشته" برای انجام کارهای پژوهشی و نگارش پایان‌نامه‌ها به وزارت جهادکشاورزی مراجعه می‌نمایند و هر روز هم تعدادشان بیشتر می شود و حتی همان آمارها برای بررسی و مطالعه سیر زمانی و روند انجام کارهای آماری مورد مراجعه مخاطبان است. در خاتمه دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهادکشاورزی از هرگونه پیشنهاد و انتقاد سازنده همه دلسوزان در راستای بهبود تهیه، تولید و انتشار آمار بخش کشاورزی با سعه صدر استقبال می کند.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/11 :: ساعت 11:0 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 8 آبان 1390

تصویب اساسنامه جدید شرکت‌های سهامی زراعی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از تصویب اساسنامه جدید شرکت‌های سهامی زراعی در کمیسیون زیربنایی دولت قبل خبر داد و گفت: امید است با ابلاغ اساسنامه جدید روح تازه‌ای در کالبد شرکت‌های سهامی زراعی و فعالیت‌های کشاورزی کشور دمیده شود.به گزارش خبرگزاری فارس ، پیمان فلسفی در نشست بررسی مشکلات کشاورزان خراسان جنوبی ، نظام‌های بهره‌برداری متنوع در خراسان جنوبی را نقطه عطفی در تاریخ کشاورزی استان برشمرد و افزود: در دولت نهم و دهم پنج شرکت سهامی زراعی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است. وی ادامه داد: این شرکت‌های سهامی یک الگوی توسعه کشاورزی و نظام بهره‌برداری مناسب برای رفع محرومیت‌ها و توانمندسازی کشاورزان تلقی می‌شود. مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اعتبارات زیادی برای شرکت‌های سهامی زراعی استان تصویب شده و این الگوی شرکت‌های سهامی زراعی خراسان جنوبی پایه‌ای شد که در استان‌های دیگر از این الگو استفاده کنند. فلسفی با بیان اینکه در سطح کشور 32 شرکت سهامی زراعی با مدل شرکت‌های سهامی زراعی خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: با تغییراتی که در اساسنامه شرکت‌های سهامی زراعی به عمل آمده این شرکت‌ها با یک ویژگی‌های متمایز و متفاوتی کار خود را دنبال می‌کنند. وی تصریح کرد: امید است در سفر چهارم هیئت دولت شاهد مصوبات خوبی در ارتباط با شرکت‌های سهامی زراعی برای خراسان جنوبی باشیم. مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اساسنامه جدید شرکت‌های سهامی زراعی در کمیسیون زیربنایی دولت طی روزهای گذشته به تصویب رسیده است، اظهار داشت: انتظار ما این است که در مصوبات چهارم هیئت دولت در خراسان جنوبی این اساسنامه جدید به تایید و تصویب نهایی برسد که با ابلاغ این اساسنامه روح تازه‌ای در کالبد شرکت‌های سهامی زراعی و فعالیت‌های کشاورزی خراسان جنوبی دمیده شود. فلسفی با اشاره به نقش واسطه‌ها و دلالان در بخش کشاورزی افزود: دلالان و واسطه‌ها نقش خاصی را در بازار محصولات کشاورزی ایفا می‌کنند که این نقش در شرایط فعلی به نفع کشاورز، تولید کننده و مصرف‌کننده نیست و اینها از حضور واسطه‌های متعدد در بخش کشاورزی ضرر می‌بینند. وی استفاده از توان و ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله اتحادیه‌های تعاونی تولید، تعاونی‌های روستایی و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی را راهکار مناسب برای مقابله با دلالان و واسطه‌ها در بازار برشمرد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/11 :: ساعت 10:59 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 8 آبان 1390

تولید سالانه 3 میلیارد و 500 میلیون دز واکسن در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج با تولید سالانه 3 میلیارد و 500 میلیون دز انواع واکسن ، یکی از بزرگترین موسسات تولیدی واکسن در جهان است . به گزارش واحد مرکزی خبر،مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیش از 80 سال سابقه فعالیت ، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور شناخته شده است . رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه در این موسسه بیش از 60 نوع فرآورده بیولوژیک تولید می شود گفت:تولید سالانه 3 میلیاردو 500 میلیون دز انواع واکسن در زمینه‌های متنوع باکتریایی ، ویروسی و انگلی، موجب شده است این مؤسسه به عنوان یکی از بزرگترین مؤسسات تولیدی واکسن در جهان تبدیل شود. آقای قدکچیان گفت: از این میزان تولید ، 2 میلیارد و 500 میلیون دز به واکسن های طیور ، 300 میلیون دز به واکسن های دامی و بقیه به واکسن های انسانی اختصاص دارد . وی گفت : سالانه حدود 100 هزار آنتی سرم های درمانی ضد مار و عقرب گزیدگی هم در این مرکز تولید می شود . براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، سالانه 2 نوع واکسن جدید در موسسه رازی تولید می شود . یکی از اولویت های موسسه رازی در تولید واکسن تامین نیازهای داخلی است و هم اکنون بخشی ازتولیدات این موسسه به کشورهایی همچون عراق ، افغانستان و پاکستان صادر می شود. این مؤسسه دارای ارتباط گسترده با مجامع شناخته شده بین‌المللی از جمله سازمان ‌های بهداشت و خواربار جهانی است و از سوی دفتر جهانی مبارزه با بیماری های واگیردار دامی مستقر در پاریس به عنوان آزمایشگاه مرجع بین‌المللی برای تشخیص برخی از بیماری‌ها از جمله آبله بزی ، آبله گوسفندی و طاعون گاوی معرفی شده است.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/11 :: ساعت 10:58 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 8 آبان 1390

جنگل ها و زمین های شور کرمان با همکاری فائو احیا می شود

نماینده سازمان خواربار جهانی وکشاورزی فائو در ایران گفت: براساس پروژه مشترک ایران و فائو جنگل ها و زمین های شور کرمان احیا می شود.به گزارش ایرنا " نورالدین مونا " در مراسم اختتامیه نخستین همایش بین المللی آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی که در دانشگاه علوم منابع طبیعی استان گرگان برگزار شد، افزود: مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 2011 را سال حفاظت از جنگل ها و مدیریت آن در سراسر جهان نامیده است . وی اظهارداشت: آتش به شکل موثری جنگل های سراسر کشور را تحت تاثیر قرار می دهد که بخشی از آن طبیعی وبخش دیگر غیر طبیعی است که می تواند خسارات ناشی از آن جانی ومالی باشد. نماینده سازمان فائو تصریح کرد: یکی از نقش های فائو برگزاری مجمع های مختلف به منظور تبادل نظر است و طی 50 سال گذشته دستورالعمل های مختلفی توسط فائو منتشره شده است. مونا اظهارداشت: استفاده از تصاویر ماهواره ای وترکیب آن با اطلاعات جغرافیایی به مدیریت صحیح در مقابله با آتش سوزی کمک می کند. وی گفت: پروژه مشترک فائو با ایران در زمینه احیای زمین های شور و جنگل ها در دست اجرا است و این طرح با هدف احیای مناطق جنگلی انجام می شود. نماینده فائو خاطر نشان کرد: نشست بعدی این پروژ 22 نوامبر در استان کرمان برگزار می شود و مسایل، مشکلات و دستاوردهای آن مورد بررسی قرار می گیرد .

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/11 :: ساعت 10:58 صبح )
<   <<   6   7   8      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 14
>> بازدید دیروز: 81
>> مجموع بازدیدها: 281658
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین