هرکس که در آسمان و زمین است، حتی ماهیان دریا، برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

1390/8/21 شنبه

 اختصاص 12 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی در بخش کشاورزی  

   وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خشکسالی های اخیر در کشور، گفت: دولت با توسعه زیر ساخت های آب و خاک 12 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای خشکسالی در بخش کشاورزی در نظر گرفته است.به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق خلیلیان درشهرستان اردل افزود: سهم استان چهارمحال و بختیاری در بخش خشکسالی سه و نیم برابر درمقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که یکی از نیازهای بخش کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است، افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی که در قطب تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند با دریافت اعتبار یارانه ای می توانند کارخانه های صنایع تبدیلی بسازند. خلیلیان با اشاره به تسهیل دریافت وام بانکی برای تامین وثیقه گفت: مقرر شده است تا بانک های عامل نسق های زراعی(مدارک قانونی مالکیت زمین) را به عنوان وثیقه بانکی تلقی کنند. وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به توزیع 12 میلیون لیتر سوخت در بخش های کشاورزی، افزود: توزیع سوخت بخش کشاورزی در کشور را وزارت کشور و توزیع سوخت استانی را استانداری ها بر عهده دارد. خلیلیان با اشاره به این که خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نفع تولید کننده نیست، گفت: وزارتخانه تلاش می کند تا تولیدکنندگان با قیمت بالا محصولات خود را بفروشند.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/8/22 :: ساعت 8:7 صبح )
»» اخبار

شنبه 21 آبان 1390

ظرفیت اشتغالزایی چهارمحال و بختیاری در بخش های دامپروری ، پرورش ماهی و بادام کاری

رئیس جمهور گفت : طرح های اشتغال زایی باید بر اساس ظرفیت ها و منابع تجدید شونده استان ها باشد .به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد در کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری مهم ترین اصل در ایجاد اشتغال پایدار را توجه به استعدادها، امکانات و منابع هر استان اعلام کرد و گفت : دولت از این طرح ها حمایت می کند. دکتر محمود احمدی نژاد با توجه به همه استعدادهای لازم برای پیشرفت و اشتغال در چهارمحال و بختیاری افزود : این استان سرشار از استعداد و امکانات طبیعی بوده که می تواند منشأ اشتغال زایی فراوانی شود. وی افزود: یکی از زمینه های اشتغال در چهارمحال و بختیاری گیاهان دارویی است، زیرا در این استان بهترین و گران بها ترین گیاهان دارویی وجود دارد که می تواند فرصت های شغلی فراوانی را در این بخش به وجود آورد. رئیس دولت دهم همخوانی طرح های اشتغال زایی با امکانات و منابع چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت : همچنین در این استان استعدادهای فراوانی در بخش های دامپروری ، پرورش ماهی ، صنایع دستی ، بادام کاری و گردشگری وجود دارد که با فعال شدن این ظرفیت ها می توان مشاغل زیادی ایجاد کرد. وی با تأکید بر لزوم تغییر نوع نگاه به برنامه ها و طرح های اشتغال زا گفت: بایستی به موضوع اشتغال نگاه عمیقی داشت و نباید فقط به دنبال سرمایه گذاری در بخش های بزرگ صنعتی بود، بلکه باید ظرفیت های هر استان را مورد توجه قرار داده و در آن بخش ها سرمایه گذاری شود. در این نشست، مشکلات و موانع چهارمحال و بخیتاری برای اشتغال زایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات کارگروه برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار به تصویب رسید.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/8/22 :: ساعت 8:5 صبح )
»» اخبار

شنبه 21 آبان 1390

کاهش30 درصدی تولیدات عشایر بر اثر خشکسالی

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: خشکسالی های اخیرحدود 30درصد به تولیدات عشایر کشور خسارت وارد کرد و باعث کاهش یک سوم تولیدات این بخش شد."جهانشاه صدیق" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، افزود: خسارات ناشی از خشکسالی بخش عشایری می توانست بیش از این میزان باشد اما با تدابیر سازمان امور عشایر کشور از میزان خسارات وارده به محصولات زراعی و دامی عشایر کاسته شد . وی تصریح کرد: عشایر با سهم حدود 25 میلیون واحد دامی ، حدود یک چهارم دام کشور دارا می باشند و حدود 20 درصد پروتئین مورد نیاز کشور و پنج درصد از محصولات زراعی و باغی را تولید می کنند. صدیق افزود: ثروت عشایر حدود 100 هزار میلیارد ریال است که سالانه از محل این ثروت حدود 50 هزار میلیارد ریال محصول تولید می شود . وی، خشکسالی را از عمده مشکل مقابل روی عشایر کشور عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به کاهش سطح مراتع و کمبود آب ، برای تامین آب شرب عشایر و آب و علوفه ی دام آنان تدابیر لازم ازسوی سازمان عشایر اندیشیده شده است .  صدیق، اعتبارات این سازمان برای ارائه خدمات به عشایر را ناکافی دانست و اظهار داشت: اعتبارات این سازمان محدود و نیاز عشایر وسیع است و این سازمان با اعتبارات اندک، تنها می تواند جوابگوی بخشی از نیازهای این قشر باشد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/8/22 :: ساعت 8:5 صبح )
»» اخبار

شنبه 21 آبان 1390

جایگزینی 35 درصد از کودهای شیمیایی مورد استفاده در اراضی کشاورزی با کودهای آلی و زیستی

مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از جایگزینی 35 درصد کود شیمیایی مورد استفاده در اراضی کشاورزی با کودهای آلی و زیستی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد."علیرضا پرستار " در چارچوب چهارمین سفر هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه 10 درصد از کودهای آلی و زیستی جایگزین کودهای شیمیایی شد که تا پایان برنامه پنجم این میزان به حدود 35درصد افزایش می یابد. وی همچنین از تهیه نقشه آب و خاک مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: در این نقشه ها مناطق حاصلخیز و نیازمند اصلاح، مشخص شده است. مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: حدود دو میلیون هکتار اراضی زهکشی شده در کشور وجود دارد که تاکنون حدود 210 هزار هکتار از این اراضی اصلاح خاک شده است. پرستار از تصویب آیین نامه ای در زمینه اصلاح خاک اراضی کشاورزی خبرداد و گفت: این آیین نامه تصویب شده و اقداماتی لازم برای اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است. وی ، تصویب لایحه جامع خاک را از دیگر اقدامات دولت در زمینه کاهش فرسایش، افزایش حاصلخیزی و جلوگیری از آلودگی خاک دانست.  پرستار، میزان بارندگی در کشور را یک سوم دنیا و میزان تبخیر سه را برابر متوسط جهانی دانست و در زمینه اثرات ناشی از خشکسالی در اراضی کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تبخیر بالای آب و کاهش بارندگی در سالهای اخیر ،خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد شده است. وی با بیان اینکه بیش از 90درصد محصولات زراعی کشور وابسته به آبیاری است، افزود: بر این اساس و درراستای کنترل و حفظ منابع آبی اعتبارات لازم به حوزه آبخیزداری اختصاص داده شده است.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( یکشنبه 90/8/22 :: ساعت 8:4 صبح )
»» اخبار

1390/8/18 چهارشنبه

 تاکید ایران بر استفاده از ظرفیت آب های مرزی و دریای خزر برای توسعه فعالت های آبزی پرروی  

رئیس سازمان شیلات ایران با تاکید بر استفاده از ظرفیت آب های مرزی برای توسعه فعالت های آبزی پرروی گفت :بهره برداری اقتصادی از ظرفیت های آبزیان دریای خزر باید با هماهنگی کشورهای همسایه برنامه ریزی شود و موضوع توقف صید ماهیان خاویاری هم با این هدف است و همزمان با غنی سازی دریایی در حوزه ماهیان خاویاری باید در اولویت باشد.

غلامرضا رازقی معاون وزیر جهادکشاورزی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود : پرورش ماهیان خاویاری در مناطق ساحلی روند خوبی دارد و ایران هم با ممنوع شدن صید ماهیان خاویاری تا 5 سال اینده توافق دارد و در اجلاس کمیسیون تخصصی کشورهای منطقه در جمهوری آذربایجان در آذرماه برگزار می شود که امیدواریم ترکمنستان که در جلسه قبل شرکت نکرده بود در این اجلاس حضور یابد.

وی افزود: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران حفظ ذخایر دریای خزر است و با هدف بالا بردن ذخایر دریای خزر کارهای اصلاح بهبود و بازسازی در نظر گرفته شده است و موضوع پرورش ماهیان خاویاری در قفس را در قالب سایت های مناسب در استان های مازندران و گیلان طراحی کردیم.

وی گفت: این روند سبب توسعه پرورش ماهی آزاد و خاویاری در قفس است و تحول عظیمی در پرورش ماهی در قفس ایجاد می کند و سبب می شود ظرفیت ذخایر ما در دریای خزر کاهش نیابد و پرورش را جایگزین برداشت بی رویه می کنیم و امسال صادرات نخستین محموله خاویار پرورشی انجام شده است.رازقی گفت : با تلاش ها و برنامه ریزی هایی که می شود ، بازار جهانی خاوریار ایران با تکیه بر پرورش در قفس حفظ خواهد شد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:17 عصر )
»» اخبار

چهارشنبه 18 آبان 1390

  افزایش 10 درصدی تولید بادام در کشور

مدیر کل دفتر امور میوه های وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری میزان تولید بادام نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 10 درصدی داشته است.  سید رحمت الله پریچهر، مدیر کل دفتر امور میوه های وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار موج با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال جاری حدود 180 تا 200 هزار تن بادام از باغات کشور برداشت شد.

وی افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت باغ های آبی و دیم بادام در کشور بیش از 200 هزار هکتار است.پریچهر ادامه داد: بیشتر باغ های بادام در استان های فارس، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی، کرمان، مرکزی و زنجان متمرکز هستند.وی گفت: ایران از نظر جایگاه تولید بادام رتبه پنجم جهان پس از آمریکا، اسپانیا، سوریه و ایتالیا را دارد.مدیر کل دفتر امور میوه ها مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تولید بادام را اجرای طرح های مدیریت و نوسازی باغ های بادام دانست و افزود: نوسازی باغات یکی از برنامه های محوری این دفتر در طول برنامه پنجم خواهد بود.وی اذعان داشت: به دلیل دو پایه بودن گیاه بادام و نیاز به ارقام گرده افشان، مهمترین برنامه ای که وزارت جهاد کشاورزی در باغات بادام پیگیری می کند، توسعه ارقام گرده افشان دیرگل برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی بهاره است.پریچهر سطح باغ های که طی برنامه پنجم تحت پوشش برنامه مدیریت و نوسازی قرار می گیرند را 15 هزار هکتار اعلا کرد و گفت: افزایش تولید در سال جاری به دلیل نبود حوادث غیر مترقبه ای چون سرمای بهاره و ... در کشور بوده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:10 عصر )
»» اخبار

چهارشنبه 18 آبان 1390

پرداخت 250 میلیارد ریال از محل یارانه بابت بهاء برگ سبز چای به چایکاران

در واکنش به درج خبری تحت عنوان مطالبات چایکاران داده نشود، چای برداشت نمی‌کنیم در خبرگزاری ایلنا روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی را ارسال کرده است. متن این توضیحات به شرح زیر است:

بازگشت به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با کد خبر 217025 به تاریخ 8/8/90 تحت عنوان، (مطالبات چایکاران داده نشود، چای برداشت نمی‌کنیم) به نقل از رئیس اتحادیه چایکاران براساس گزارش سازمان چای کشور و برای تنویر افکار عمومی نسبت به انعکاس توضیح ذیل در اولین فرصت همکاری لازم را مبذول فرمائید. با عنایت به مصوبه هیات محترم دولت، سازمان چای کشور نسبت به خرید تضمینی برگ سبزچای از 20/1/90 لغایت 30/7/90 اقدام نمود که براساس آمار و مستندات موجود بیشترین مقدار خرید برگ سبز درجه یک چای در سال جاری نسبت به سال های گذشته بوده و میزان کل برگ سبز چای خریداری شده نیز 16 درصد بیش از سال قبل می‌باشد. همچنین در خصوص پرداخت بهاء برگ سبز چایکاران تاکنون با توجه به کاهش یارانه‌های پرداختی در بخش‌های مختلف، سازمان چای کشور موفق به پرداخت 250 میلیارد ریال از محل یارانه بابت بهاء برگ سبز چای به کشاورزان چایکار شده است و مابقی مطالبات نیز پس از دریافت بهاء برگ سبز از کارخانجات چایسازی و باقی مانده یارانه در اسرع وقت پرداخت خواهد شد. شایان ذکر است تعداد کارخانجات فعال در امر خرید و فرآوری چای در سال جاری در هر دوره برداشت بیش از تعداد کارخانجات فعال در ده سال گذشته بوده است که این امر باعث رضایت چایکار و تسهیل در تحویل برگ سبز چای گردیده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( چهارشنبه 90/8/18 :: ساعت 12:9 عصر )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 21
>> بازدید دیروز: 81
>> مجموع بازدیدها: 281665
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین