بامدادان به جستجوی دانش برخیزید که سحرخیزی مایه برکت و کامیابی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

دوشنبه 23 خرداد 1390

سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد ریالی برای توسعه مکانیزاسیون در کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری در کشور نزدیک به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کنیم.به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید خلیلی خشنود در مراسم تجلیل از بهره‌‌برداران بخش کشاورزی استان که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از بحث‌های محوری در کشور ما این است بتوانیم تولید را اقتصادی کرده و بهینه مصرف کنیم و قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم و اگر بخواهیم این امر را محقق کنیم یکی از محوریترین فعالیت‌ها خدمت‌رسانی به کشاورزان است. وی ادامه داد: این خدمات‌رسانی به کشاورزان بخش‌های مختلفی مانند بذر، کود، نشا‌ء، بیمه، مکانیزاسیون و... را شامل می‌شود تا کشاورز بتواند تولید خود را با امنیت بالا و قیمت پایین داشته باشد. معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: امروز اگر تولیدکننده بخواهد یک تولید اقتصادی داشته باشد لازمه‌اش استفاده از فناوریهای نوین دنیا در داخل کشور است و آیا کشاورزان ما در کشور باید این فناوری را تملک کنند تا بتوانند از آن استفاده کنند.وی افزود: ما امروز معتقد هستیم همراه با یکپارچه‌سازی برای کشاورزانی که خرده مقیاس فعالیت می‌کنند کاری کنیم استفاده از فناوری با قیمت تمام شده پایین‌تری انجام شود، بنابراین شعار ما در سال جهاد اقتصادی بحث متنوع کردن خدمات و متنوع شدن خدمات‌رسان‌ها است که اولویت ویژه نیز در بخش مکانیزاسیون است. خشنود اعلام کرد: ما امسال در کل کشور نزدیک به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان در زمینه مکانیزاسیون سرمایه‌گذاری می‌کنیم و اولویت ما نیز در این بخش تقویت خدمت‌رسان‌ها است که این خدمات‌رسان‌ها شامل تعاونی‌های تولید، اتحادیه‌ها و شرکت‌های خدماتی فنی و مهندسی هستند که اگر به آنها کمک شود این ظرفیت را دارند دانش فنی به کارگیری ماشین را به خوبی در عرصه پیاده کنند و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت، دانش فنی را در کنار کشاورزان قرار داده و قیمت تمام شده خدمات را کاهش دهیم. وی با اشاره به توسعه کشت برنج تصریح کرد: یکی از اقدامات ما توسعه کشت برنج در قالب بانک نشاء است که امسال بانک‌های نشاء برنج را در کشور توسعه می‌دهیم که کشاورز ناچار نشود ماشین‌آلات خاصی را خریداری کند بلکه خدمت را سفارش دهد و تعرفه خدمات را نیز کاهش می‌دهیم تا قیمت تمام شده ارائه خدمات نیز کاهش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: طبیعی است یکی از روش‌هایی که می‌تواند قیمت تمام شده را کاهش دهد توسعه مکانیزاسیون است و ویژگی این امر استفاده از خدمات‌رسان‌ها است که مکانیزاسیون را در خدمت کشاورزان قرار دهند. وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار گفت: یکی از مواردی که مورد توجه ماست توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است که با اولویت توسعه باغات زیتون صورت می‌گیرد که در این عرصه ظرفیت‌های بالایی در کشور وجود دارد که استان قزوین و طارم نیز دارای این ظرفیت‌ها هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/3/24 :: ساعت 11:9 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 22 خرداد 1390

  بیماری طاعون گاوی در ایران ریشه کن شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اقدامات زیر بنائی دامپزشکی کشور بیماری طاعون گاوی بصورت جهانی درایران نیز ریشه کن و گام مهمی در سلامت انسان و دام برداشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دستور در مراسم معارفه مدیر کل جدید دامپزشکی استان قزوین که در سالن باغستان برگزار شد اظهار داشت: مشکلاتی که در سال قبل در صنعت مرغداری کشور و بویژه استان قزوین ایجاد شد نشان داد سرمایه گذاری های زیربنایی و تولید کنندگان نقش مهمی در تامین بهداشت و سلامت انسان دارد.وی افزود: میزان مشارکت و همکاری تولید کنندگان بخش کشاورزی و تعامل آنها با جهاد کشاورزی، دامپزشکی و مدیران دستگاههای اجرایی تعیین کننده است و باید از اتفاقات و حوادث غیرمترقبه در صنعت دام و طیور برای برنامه ریزی استفاده کنیم.دستور یادآور شد: در حوزه دام و طیور در شرایط حساسی هستیم و کوچکترین غفلت می تواند سرمایه گذاریهای این بخش را با خطر جدی مواجه کند.وی گفت: تاثیر فعالیت های دامپزشکی در تامین بهداشت عمومی و کنترل بیماریهای مشترک دام و طیور بسیار تعیین کننده است به طوری که در موضوع تب مالت توانستیم تا 50 درصد به کاهش بیماری کمک کنیم.این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته بیماری بروسلوز دامی حدود 30 درصد کاهش داشته که بیانگر موفقیت فعالیت دامپزشکی است و اگر این کارها به خوبی صورت نمی گرفت در بهداشت عمومی و بیماریهای دامی با خسارت زیادی مواجه می شدیم.وی ریشه کنی طاعون گاوی در سال 2011 در ایران را اقدامی مهم دانست و افزود: ایران از مناطق و کانونهای بیماری طاعون گاوی است که در سال های طولانی این بیماری بصورت اپیدمی وجود داشته و حوزه جغرافیایی ایران به گونه ای بوده که محل شروع بیماری طاعون گاوی بوده است.دستور گفت: مناطق شرقی و غربی ایران محل ورود این بیماری بوده و خوشبختانه با اقدامات خوب انجام شده در سال 87 ریشه کنی بیماری طاعون گاوی اعلام شد و امسال سازمان بهداشت جهانی دام اسامی 198 کشور را که این بیماری در آنها ریشه کن شده است را اعلام کرد که نام ایران نیز در این فهرست قرار دارد.وی یادآور شد: با توجه به شرایط منطقه ای باید مراقب باشیم و سیستم های کنترل و نظارت دامپزشکی کشور جدی تر از گذشته فعالیت کند تا از بروز مشکلات حاد در بیماری های دام و انسان جلوگیری کنیم.

 

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/3/24 :: ساعت 11:8 صبح )
»» اخبار

شنبه 21 خرداد 1390

  اعلام بهای خرید تضمینی کلزا و سویا در کشور

مدیرکل پنبه، دانه های روغنی و نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی قیمت تضمینی خرید کلزا و سویا را برای سال جاری اعلام کرد.به گزارش خبرنگار مهر، بهمن ناصحی در جلسه هماهنگی خرید سویا با نمایندگان سازمان های جهاد کشاورزی استانهای گلستان، مازندران، اردبیل، خوزستان، گیلان و کرمانشاه در اردبیل قیمت تضمینی خرید کلزا را امسال شش هزار و 500 ریال عنوان کرد.وی با بیان اینکه سویا نیز امسال با قیمت پنج هزار و 700 ریال از کشاورزان خریداری خواهد شد، اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود 420 هزار تن دانه روغنی در سطح کشور تولید شود.مدیرکل پنبه، دانه های روغنی و نباتات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این میزان در سال گذشته حدود 380 هزار تن در کشور بوده است.وی تصریح کرد: دانه های روغنی در مراکز خرید که توسط سازمان تعاون روستایی، شرکت های دانه های روغنی و همچنین بخش خصوصی مشخص شده است، خریداری خواهد شد.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/3/24 :: ساعت 11:6 صبح )
»» اخبار

شنبه 21 خرداد 1390

اختصاص 42 هزار میلیارد ریال سرمایه‌ برای حمایت از صندوق توسعه کشاورزی

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی گفت: 42 هزار میلیارد ریال در مدت پنج سال به عنوان سرمایه جذب صندوق توسعه کشاورزی می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید عبدالکریم رضوی در جمع مدیران واحدهای تولیدی کشاورزی بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار داشت: صندوق توسعه کشاورزی در برنامه سوم و چهارم جایگاه چندان قانونی نداشت، ولی در برنامه پنجم توسعه جایگاه صندوق توسعه کشاورزی تقویت شده است. وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه این صندوق پنج جایگاه قانونی یافته و در حال حاضر ظرفیت بزرگ قانونی در اختیار فعالان این بخش است. رضوی افزود: امروزه در سطح جهان حمایت از فعالان بخش خصوصی مورد توجه جدی قرار دارد و در این میان حمایت از فعالان و تشکل‌های کشاورزی ممتاز و منحصر به فرد است و این روند در داخل کشور نیز می‌تواند به صورت جدی‌تر ادامه یابد. رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی یادآور شد: صندوق توسعه کشاورزی یک نهاد مردمی است که باید توسط همین تشکل‌های کشاورزی اداره و حمایت شود. وی از تشکیل اتقاق فکر در صندوق توسعه بخش کشاورزی حمایت کرد و ادامه داد: همگرایی و همراهی مدیران واحدهای کشاورزی و تولیدی در ارتقای این بخش بیش از هر زمان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و در آذربایجان شرقی این جو وجود دارد. رضوی یادآور شد: امروز در سطح کشور باید فعالیت متمرکزی و گسترده‌ای برای توسعه اقتصادی بخش کشاورزی صورت گیرد و با توجه به فراهم شدن زمینه قانونی و تثبیت صندوق، بخش خصوصی می‌تواند ابتکار عمل و قابلیت بیشتری داشته باشد. رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی افزود: اختصاص 42 هزار میلیارد ریال سرمایه‌ برای توسعه صندوق توسعه کشاورزی در یک برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده و باید برای جذب این سرمایه اقدام شود. وی گفت: در حال حاضر علاوه بر صندوق کشوری توسعه حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی صندوق‌های استانی نیز فعال هستند. رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی ابراز داشت: با هدف حمایت از صندوق‌های محلی توسعه کشاورزی 12 صندوق توسط بانوان کشاورز به صورت خرد تاسیس شده و امسال تعداد این صندوق‌ها افزایش یافته و در شهرها 27 صندوق تاسیس می‌شود. این مسئول یادآور شد: در راستای تاسیس این صندوق‌ها سهم‌دهی به استان‌ها منظور نشده و هر استان بنا به توانایی می‌تواند این صندوق‌ها را تاسیس کند که در این راستا حمایت لازم نیز صورت می‌گیرد. رضوی اذعان داشت: صندوق‌های توسعه سرمایه‌گذاری در شهرها از محل اعتبارهای شهری حمایت خواهند شد و فرمانداران باید در این زمینه حمایت لازم را داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/3/24 :: ساعت 11:3 صبح )
»» اخبار

پنجشنبه 19 خرداد 1390

  ایران و بلاروس راه های توسعه همکاری های کشاورزی را بررسی کردند

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای بلاروس خود در مینسک راه های توسعه همکاری دو کشور در بخش کشاورزی را بررسی کرد. به گزارش ایرنا از مسکو، "صادق خلیلیان" و "سیمون شاپیرو" در این ملاقات زمینه های همکاری دو جانبه را مورد ارزیابی قرار داده و بر ضرورت اجرایی شدن توافقات قبلی تاکید کردند. خلیلیان با اشاره به روابط خوب دو کشور، همکاری با بلاروس را از نظر جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت راهبردی دانست و گفت: ظرفیت های لازم در ایران و بلاروس برای همکاری در بخش هایی مانند تولید محصولات کشاورزی، جنگل، تامین محصولات مورد نیاز دو کشور با توجه به ظرفیت های تولیدی ،تبادل دانش فنی و کارشناسی و سرمایه گذاری مشترک در طرح های مربوطه وجود دارد. طرف بلاروس نیز ضمن استقبال از توسعه همکاری ها میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس گفت: علاوه بر زمینه های مورد اشاره ،دو کشور می توانند در موضوعات جدید همچون بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و همچنین تولید واکسن دام و طیور همکاری کنند. روابط ایران و بلاروس روند رو به توسعه دارد و دو کشور در عرصه های مهمی چون اقتصادی و بازرگانی، انرژی و صنعتی با یکدیگر همکاری های گسترده ای دارند. صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در راس هیاتی برای دیدار با هتمای بلاروس خود وارد مینسک پایتخت این جمهوری شد.

 

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/3/24 :: ساعت 11:1 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 18 خرداد 1390

سفر وزیر جهاد کشاورزی به کشور بلاروس

وزیرجهاد کشاروزی برای دیدار با مقامات بلاروس وارد فرودگاه مینسک شد. به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبراز مینسک، دیدار و گفتگو با وزیر کشاورزی و خواروبار بلاروس، بازدید از چند نمایشگاه ، سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان بلاروسی و بازدید از مجتمع های بزرگ کشاورزی ، دامپروری و گلخانه ای از برنامه های سفر سه روزه دکتر صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی به بلاروس است. گسترش روابط ایران و بلاروس در حوزه کشاورزی از برنامه های مقامات دو کشور محسوب می شود . بلاروس علاقمند به سرمایه گذاری ایران در طرح های کشاورزی و دامپروری و اجرای طرح های مشترک با سرمایه گذاران ایرانی است . طبق آخرین آمار حجم مبادلات تجاری ایران و بلاروس در بخش کشاورزی بیش از یک میلیون و 600 هزار دلار است.

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/3/24 :: ساعت 10:59 صبح )
»» اخبار

سه شنبه 17 خرداد 1390

تولید کود شیمیایی جدید متناسب با شرایط اقلیمی و خاک کشور

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت : پژوهشگران مرکز مطالعات کاربردی این شرکت، کود شیمیایی جدیدی را با فرمول جدید و متناسب با شرایط اقلیمی و خاک کشور تولید کرده اند که به زودی جایگزین کودهای شیمیایی وارداتی می شود.به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد طمراسی درنشست خبری امروز با اشاره به اینکه هم اکنون 70 درصد کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان در داخل تولید می شود ، افزود: فرمول این کود جدید به تایید وزارت جهاد کشاورزی رسیده است و بزودی در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تولید انبوه می شود و در اختیار کشاورزان قرارمی گیرد. وی گفت : قرار است 50 هزار تن از نیاز کشاورزان با تولید کود جدید تامین شود. مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: برای تسهیل کار تولید کننده داخلی و تعیین قیمت مناسب ،کود جدید در بورس کالا عرضه خواهد شد. وی همچنین از تدوین چهار فرمول جدید برای مبارزه بیولوژیک خبر داد و گفت : این فرمول ها برای مبارزه بیولوژیک با آفات کرم سیب ، ساقه خوار برنج ، کرم غوزه پنبه و سرشاخه خوار هلو تدوین شده است. مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: هم اکنون 3 هزارتن سم شیمیایی برای مبارزه با کرم ساقه خوار برنج درسه استان شمالی کشور مصرف می شود که با جایگزین کردن این فرمول دیگرنیازی به استفاده از سموم شیمیایی نیست و محصول برنج سالم و بدون هیچ گونه سمی تولید خواهد شد. طمراسی گفت : امسال 200 هزار تن از این فرمول جدید برای مبارزه با آفات ذکر شده تولید می شود. وی افزود: براساس توافق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با موسسه گیاهپزشکی 40 فرمول دیگر برای مبارزه بیولوژیک با انواع دیگر آفات تدوین و تولید خواهد شد. طمراسی با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه برکاهش مصرف کودهای شیمیایی و توسعه روشهای مبارزه بیولوژیک و کودهای زیستی تاکید دارد ، گفت : وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت ازتولیدکنندگان عوامل مبارزه بیولوژیک و کودهای زیستی ، بسته حمایتی جدیدی را در دست تدوین دارد که به زودی ابلاغ خواهد شد.مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت : تاکنون 460 هزار تن انواع مختلف کود شیمایی مورد نیاز کشاورزان تامین و توزیع شده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( سه شنبه 90/3/24 :: ساعت 10:55 صبح )
<      1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 35
>> بازدید دیروز: 100
>> مجموع بازدیدها: 281034
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین