آنکه با دانش خود به پیکار با نادانی اش برخیزد به بالاترین خوشبختی می رسد [امام علی علیه السلام]
نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار

 

چهارشنبه9/9/90

نظام صنفی کشاورزی استان البرز اعضای خود را شناخت

به استناد آیین نامه اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزِ، جلسه عمومی هیئت موسس نظام صنفی کشاورزی استان البز در ساعت10 صبح روز چهار شنبه مورخ9/9/90 در محل مدیریت سازمان تعاونی روستایی استان تشکیل گردید.

این جلسه با حضور جناب آقای دکتر مسلمی، آقای مهندس حسینی مهندس فرجی(ریاست سازمان تعاونی روستایی استان)،آقای مهندس صالحی مهر(مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد استان) تشکیل گردید.

انتخابات هیئت مدیره و بازرسی در این جلسه صورت گرفت و اعضاء به شرح ذیل انتخاب گردیدند.

1- مهندس فرشید ترابی                 رئیس هیئت مدیره استان البرز

2- آقای حسین تک دهقان              دبیر اجرائی استان

3- خانم عفت رئیسی موحدی          خزانه دار استان

4- آقای حسین امیر نژاد                بازرسی 

 

 

 

 

منبع:روابط عمومی نظام صنفی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( پنج شنبه 90/9/10 :: ساعت 11:26 صبح )
»» اخبار

یکشنبه 6 آذر 1390

بخش کشاورزی با 5 درصد سهم از سرمایه گذاری، 25 درصد از اشتغال کشور را برعهده دارد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی گفت: با وجود سهم 25 درصدی بخش کشاورزی در اشتغال و تولید ناخالص ملی کشور ، تنها پنج درصد سرمایه گذاری ها در این بخش صورت می گیرد. "سیدعبدالکریم رضوی " در جلسه شورای کشاورزی استان مازندران افزود: موضوع تامین سرمایه در بخش کشاورزی همچنان از مشکلات اساسی است. به گزارش خبرنگار ایرنا، وی از کمبود سرمایه و " شیوه نادرست توزیع " آن به عنوان مشکلات اساسی بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: با وجود ظرفیت های فراوان ، سرمایه گذاری در این بخش تنها پنج درصد است. رضوی اظهار داشت: الزامات و ظرفیت های قانونی فراوانی از جمله در چشم انداز توسعه ، برنامه پنجم ، قانون بودجه سالانه جهت توسعه و گسترش صندوق های سرمایه گذاری کشاورزی وجود دارد که باید از آن در جهت حمایت از تولید استفاده کنیم. وی افزود: دولت تا کنون 100 میلیارد ریال به صورت مستقیم به این صندوق کمک کرده است. رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی نرخ سود این صندوق را در ازای ارائه خدمات مالی و اعتباری حداکثر چهار درصد ذکر کرد و گفت : این تسهیلات به صورت قرض الحسنه به تولیدکنندگان ارائه می شود. وی افزود : تاکنون دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و حدود هشت هزار میلیارد ریال نیز همسو با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه به بخش کشاورزی تزریق شده است. رضوی گفت : هم اکنون در کشور 45 صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی فعالیت دارد که 31 صندوق در مراکز استان ها و چهار صندوق تخصصی در حوزه دام ، لبنی ، طیور و عشایری و بقیه هم در حوزه زنان مشغول فعالیتند.

 

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/9/7 :: ساعت 9:42 صبح )
»» اخبار

1390/9/6 یکشنبه

با اجرای طرح احیا، توسعه و مدیریت مناطق خشک و نیمه‌خشک ؛ 340 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس احیا می‌شود  

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: 340 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس احیا می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علیرضا اورنگی در گردهمایی مدیران و مسئولان حوزه منابع طبیعی اظهار داشت: برای نخستین‌بار در کشور با همکاری سازمان‌های بین‌المللی کار احیای جنگل‌های زاگرس اجرایی می‌شود.

 وی ادامه داد: این مهم با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و UNBP   سازمان عمران ملل متحد طرح احیا، توسعه و مدیریت مناطق خشک و نیمه‌خشک اجرایی می‌شود.

 این مسئول اضافه کرد: این طرح در سال 1391 در مناطق خشک و نیمه خشک زاگرس از جمله استان ایلام اجرایی می‌شود. اورنگی تصریح کرد: این طرح مهم در سال آتی و در سطح 340 هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس استان ایلام به مدت 5 سال اجرا می‌شود.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/9/7 :: ساعت 9:41 صبح )
»» اخبار

1390/9/5 شنبه

با پرداخت 85 درصد هزینه ها توسط دولت؛ کشاورزان از اجرای طرح های نوین آبیاری استقبال کردند  

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت در سال جاری با طرح ها و پروژه های در دست اجرا، رکورد جدیدی را در حجم عملیات عمرانی بخش آب و خاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی رقم خواهد زد.خلیلیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: دولت در سال جاری اعتبارات خوبی را علاوه بر بودجه سالانه به بخش آب و خاک اختصاص داده که این اعتبارات عمدتا برای توسعه روش های نوین آبیاری به کار گرفته شده است.وی خاطر نشان کرد: دولت برای توسعه این طرح، 85 درصد هزینه اجرا را در هر هکتار تقبل نموده و به تمام استان ها ابلاغ کرده تا کشاورزان در هر سطحی که تمایل دارند این طرح را اجرا کنند محدودیتی ندارند و دولت تعهدات و تسهیلات خود را ارائه خواهد کرد.وزیر جهاد کشاورزی در ادامه ضمن اعلام خبر استقبال کشاورزان از طرح های نوین آبیاری، اظهار کرد: دولت به سهم خود در حال توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی است و کارهای خوبی را در لایروبی قنوات، انتقال آب با لوله و احداث شبکه ها انجام داده است که انشاالله امسال رکوردهای جدیدی در این بخش به ثبت خواهد رسید.وی ضمن رد این ادعا که افزایش قیمت کود، کشاورزان را با مشکلات جدی مواجه کرده است تصریح کرد: از سال گذشته که قیمت کود افزایش پیدا کرده شاهد افزایش تولیدات محصولات کشاورزی هستیم لذا هر چند با قیمت تمام شده کود هنوز فاصله زیادی داریم اما این اظهارنظر که افزایش قیمت ها، کشاورزان را با مشکلات جدی روبرو کرده کذب است.خلیلیان عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت کود، هنوز با قیمت تمام شده آن فاصله زیادی داریم یعنی در حال حاضر کود یارانه ای با یک سوم قیمت تمام شده عرضه می شود.زیر جهاد کشاورزی یادآور شد: قیمت کود در سال گذشته با قیمت های سال 83 عرضه می شد که این مورد انتقاد برخی قرار گرفت و اذعان داشتند قیمت پایین کود باعث مصرف بی رویه آن می شود لذا تصمیم بر آن شد تا برای مصرف متعادل کود، قیمت آن تعدیل شود و این سیاست در سال جاری هم ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/9/7 :: ساعت 9:40 صبح )
»» اخبار

شنبه 5 آذر 1390

سود بازرگانى ذرت دامى و سایر دانه ذرت 6 درصد تعیین شد

وزیـران عضو کمیسیون ماده (1) آییـن‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات به استـناد اصـل یکـصد و سی و هشـتم قانون اسـاسی جمـهوری اسلامـی ایـران سود بازرگانی ذرت دامی و سایر دانه ذرت را تعیین کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر این اساس، سود بازرگانی ذرت دامی و سایر دانه ذرت مشمول ردیف تعرفه‌ها شش درصد تعیین شد.این مصوبه پس از تأیید رئیس جمهور، از سوی محمدرضا حیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/9/7 :: ساعت 9:38 صبح )
»» اخبار

شنبه 5 آذر 1390

هیچگونه مجوز واردات میوه از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده است

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه این سازمان مسئول واردات محصولات کشاورزی نیست، گفت: گمرک کشور مسئول اجرای صحیح بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت جهاد کشاورزی در کنترل واردات است.رضا فتوحی در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس در خصوص خبرهای منتشر شده چند روز اخیر در مورد واردات میوه اظهار داشت: سازمان حفظ نباتات صرفا مسئولیت اعمال ضوابط قرنطینه بر اساس موازین بهداشتی گیاهی روی محموله‌های وارداتی کشاورزی و تطبیق گواهی بهداشت محموله‌ها با شرایط و ضوابط ورود به کشور را دارد. رئیس سازمان حفظ نباتات افزود: این سازمان به نوعی جلوگیری از ورود، استقرار و انتشار عوامل خسارتزای گیاهی مشمول قرنطینه خارجی را برعهده و یا ثبت سفارش از طریق گمرک کشور اخذ کرده‌اند نیز از دیگر وظایف این سازمان است دارد. وی افزود: کنترل عاری بودن از آلودگی‌ و عوامل بیماریزای گیاهی محصولاتی که قبلا مجوز واردات. فتوحی گفت: سازمان حفظ نباتات کالاهای وارداتی را براساس ضوابط و شرایط قرنطینه‌ای مورد بررسی قرار داده و در صورت احراز شرایط و استانداردهای ورود و همچنین وصول گواهی بهداشت از کشور مبدا اقدام به صدور گواهی بهداشت می‌کند.  وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای ماده 11 قانون حفظ نباتات در جهت کنترل آفات و امراض به داخل کشور انجام می‌شود.  رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: اما آنچه که در حال حاضر مورد بحث است معطوف به اجرای مفاد ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی و بند "ب" ماده 145 قانون برنامه پنجم توسعه است که صراحتا اعلام داشته است: وزارت بازرگانی (صنعت، معدن و تجارت) و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی، غیر دولتی قبل از واردات کالا یا محصولات بخش کشاورزی اعم از خام یا فرآوری شده موظف هستند از وزارت جهاد کشاورزی مجوز لازم را اخذ نمایند. وی افزود: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر ابلاغیه 15 شهریور 89 مجددا توسط وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ 11 خرداد 90 بخشنامه‌ای صادر کرده که در آن به صراحت عنوان شده که ثبت سفارش واردات انواع میوه‌ها از قبیل سیب، گلابی، پرتقال، آناناس، میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری به جز موز تا اطلاع ثانوی ممنوع است که بخشنامه مذکور در دفتر واردات گمرک کشور به ثبت رسیده است.

 رئیس سازمان حفظ نباتات با اشاره به موارد مطرح شده چند روز اخیر در رسانه‌ها تاکید کرد: هیچگونه مجوز واردات از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده و گمرک کشور مسئول اجرای صحیح بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت جهاد کشاورزی در مبادی گمرکات کشور است. وی تاکید کرد: سازمان حفظ نباتات علاوه بر موارد عنوان شده دارای مستندات بیشتری است که در صورت نیاز مطرح خواهد کرد. رئیس سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و کنترل عوامل خسارتزای به روش غیر شیمیایی سطح تولید مرکبات کشور نسبت به سال گذشته 10 الی 15 درصد افزایش داشته است و نیازی به واردات نیست.

 

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/9/7 :: ساعت 9:38 صبح )
»» اخبار

چهارشنبه 2 آذر 1390

واردات هر نوع میوه به کشور از نظر وزارت جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: این وزارتخانه به هیچ احدی اعم از خصوصی و دولتی هیچ‌گونه مجوز وارداتی نداده‌ و مسوولان بازرگانی اگر مدعی هستند که وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات میوه را صادر کرده است، مدرک خود را ارائه کنند. محمد علی نیکبخت‌ در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی مسوول تنظیم بازار یا تجارت کشور نیست و ثبت سفارش را انجام نمی‌دهد. وی گفت: به استناد ماده 16 قانون افزایش بهره‌وری از نیمه‌ی دوم سال گذشته همزمان با تصویب این قانون، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای رسمی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده است که واردات همه‌ی میوه‌ها به غیر از موز که تولید داخلی ندارد، ممنوع است و خواستار عدم پذیرش ثبت و سفارش واردات میوه از این وزارتخانه شده و خرداد‌ماه امسال نیز مجددا به این وزارتخانه ممنوعیت واردات میوه را تاکید کرده‌ایم. نیکبخت تصریح کرد: قانون‌گذار از وزارت جهاد کشاورزی اعلام ممنوعیت واردات محصولات زراعی و باغی را خواسته است که ما نیز به وظیفه‌ی قانونی خود عمل کرده‌ایم و این‌که محموله‌های میوه علی‌رغم اعلام ممنوعیت بازهم وارد کشور می‌شوند، باید گمرک و سازمان توسعه‌ی تجارت پاسخگو باشند. به گفته‌ی معاون وزیر جهاد کشاورزی واردات همه میوه‌ها از نظر وزارت جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود که این موضوع از وزارتخانه‌های مربوطه و دیگر دستگاه‌های ذیربط از سوی جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز از واردات محموله‌ی اخیر (مرکبات) شوکه شده و در تعجب است که چگونه علی‌رغم ممنوعیت واردات این محموله‌ها وارد کشور می‌شوند و جای سوال است که مجوز واردات این محموله‌ها حتی تا گمرکات کشورمان از کجا صادر شده است. نیکبخت درباره‌ی گفته مسئولان وزارت بازرگانی مبنی بر این‌که " تعرفه‌ی 700 کالا به عهده وزارت جهاد کشاورزی و تنها 190 کالا ممنوع اعلام شده و 510 کالا هیچ تعرفه‌ و ممنوعیتی ندارند" گفت: عمده‌ی مشکلات از واردات محصولات زراعی و باغی است که 190 کالای مهم و استراتژیک کشاورزی ممنوع اعلام شده است و بقیه مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کنند. ضمن این‌که 190 کالای استراتژیک کشاورزی هم که ممنوع اعلام شده، باز هم وارد می‌شوند. معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی وظیفه‌ی آزمایش سلامت محموله‌های وارداتی و صادراتی را دارد و طبق قانون موظف است هر کالای کشاورزی که وارد کشور می‌شود را با آزمایشات خود از عاری بودن آفات تایید کند و گواهی ترخیص بهداشت و سلامت سازمان حفظ نباتات مجوز ترخیص کالا و واردات نمی‌شود. وی درباره اینکه مهلت ثبت سفارش واردات انواع میوه‌ که از سال گذشته مجوز گرفته‌اند پایان یافته است، گفت: مجوزهای ثبت سفارش کالاهای وارداتی شش ماه زمان دارند و واردات پس از آن را باید وزارت بازرگانی توضیح دهد.

 

 

 

منبع:www.agri-jahad.ir وزارت جهاد کشاورزی

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ ( دوشنبه 90/9/7 :: ساعت 9:37 صبح )
   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
اخبار
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 187
>> بازدید دیروز: 132
>> مجموع بازدیدها: 281318
» درباره من

نظام صنفی کشاورزی ساوجبلاغ

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صنف[310] . کشاورزی[282] . نظام صنفی[229] . جهاد کشاورزی[202] . جهاد[71] . وزیر[44] . نظام صنفی کشاورزی[30] . کشاورزی[27] . گندم[20] . نظام[19] . صنفی[17] . واردات[14] . تولید[14] . تسهیلات[12] . هدفمند کردن یارانه ها[12] . هدفمندی یارانه ها[12] . وزارت[11] . بیمه[11] . صنف کشاورزی[10] . وزارت جهاد کشاورزی[9] . یارانه[8] . محصولات کشاورزی[8] . جو[8] . رییس جمهور[8] . ساوجبلاغ[8] . رقم[7] . دامپزشکی[7] . اعتبار[7] . محصولات[7] . بخش کشاورزی[6] . شیلات[6] . صادرات[6] . جهادکشاورزی[6] . حفظ نباتات[6] . خرید تضمینی[5] . دامداران[5] . حمایت[5] . توسعه[5] . سرمایه گذاری[5] . بازرگانی[5] . افزایش تولید[5] . آفات[5] . برنج[5] . تعاون[5] . مجلس[5] . گلخانه[5] . وزارت جهاد[5] . گوشت[4] . شیر[4] . دام[4] . ملی[4] . تعاون روستایی[4] . تامین[4] . آبیاری تحت فشار[4] . اراضی[4] . بازار[4] . اقتصادی[4] . البرز[4] . امنیت غذایی[4] . دلار[4] . روستایی[4] . رئیس جمهور[3] . تضمینی[3] . جهاد اقتصادی[3] . جنس[3] . جنسی[3] . جنگل[3] . خودکفایی[3] . خرید[3] . اصناف[3] . اقتصاد[3] . باغی[3] . اشتغال[3] . آبیاری نوین[3] . برنامه پنجم توسعه[3] . بهره وری[3] . تعاونی[3] . تجهیز[3] . تحقیقات[3] . تخم مرغ[3] . ممنوع[3] . ماه مبارک رمضان[3] . مرغ[3] . مرغداران[3] . قرنطینه[3] . قیمت[3] . وام[3] . همکاری[3] . واریته[2] . واکسن[2] . واگذاری[2] . وثیقه[2] . نماینده[2] . هئیت مدیره[2] . وزارت نیرو[2] . هوشمند[2] . کود[2] . گوشت قرمز[2] . گلخانه داران[2] . کشتارگاه[2] . طیور[2] . طرح[2] . فائو[2] . شغل[2] . عرضه مستقیم[2] . مرغداری[2] . مراتع[2] . مصرف سوخت[2] . معافیت[2] . ماهی[2] . مجلس شورای اسلامی[2] . مقابله[2] . منابع طبیعی[2] . موافقتنامه[2] . موسسه تحقیقات[2] . نانوایی[2] . میلیارد[2] . میوه[2] . معرفی[2] . نان[2] . تشکل[2] . تب برفکی[2] . بسته حمایتی[2] . تامین اجتماعی[2] . بیوتکنولوژی[2] . پنبه[2] . پیش بینی[2] . بیولوژیک[2] . آبخیزداری[2] . آبزیان[2] . استخدام[2] . ارزان قیمت[2] . بانک[2] . برنامه[2] . خود کفایی[2] . دامداری[2] . دامی[2] . خاویار[2] . تولیدات کشاورزی[2] . توزیع[2] . ترویج[2] . دولت[2] . رهبر[2] . زراعی[2] . سرشماری[2] . سم[2] . سموم[2] . سال جهاد اقتصادی[2] . ساماندهی[2] . سازمان[2] . سهمیه سوخت[2] . سوخت[2] . سود . سود کم . سیاست . سیاست های محوری . سیب . سیستم . شب عید . شبکه . شرکت . صدور . صدور مجوز . صرفه جویی . صرفه دجویی در بخش کشاورزی . صمف . صنایع غذایی . صنایع مرتبط . صندوق . صندوق حمایت . صنعتی . سازمان تحقیقات . سازمان جنگلها و مراتع . سازندگی . سال 90 . سرباز . سن . سن گندم . سند . سهم کارفرما . سهمیه . سرم سازی . سرما . سفر استانی . سلامت . زرد . زنبورداران . زنبورعسل . زنده . زیتون . زیر ساخت . رکورد . زبان دنیا . زبانهای . روزنامه جمهوری . روغنی . رقم جدید . رقم جنس . رکورد . دولتی . دیکشنری . ذخایر . ذرت . ذرت دانه ای . دلایل حذف . دنیا . دامپزشکی . رئیس مجلس شورای اسلامی . راستی آزمایی . راقام . راهبرد . راهبردی . رسانه . رشد . تسهیلات بانکی . تسهیلات بلاعوض . توسعه بخش کشاورزی . توسعه روستایی . توسعه همکاری کشاورزی . تولید داخل . تولید گندم . تولید متناسب . تولید محصول . تولید میوه . تولیدات . تولیدات شیر . توزیع گندم . جهاد کشاورزی معشیت . جهاد کشاورزی نظام صنفی . جهاد کشاورزیبیماری . جهاد کشتورزی . جهاد کشاورزی . تولیدکنندگان . تکمیلی . ثبت جهانی . جایگاه . جایگزین . جذب . جنگل کاری . خبرگزاری فارس . خدمات الکترونیکی به کشاورزان . خدمات فنی و مهندسی . حمایت بخش کشاورزی . حمایتی . خارجی . خاستگاه . جهادنت . جهادکشاورزی . جهان . چای . چین . حجم صادرات . درآمد . دستورالعمل . داخلی . دارایی . دارو . حل مشکل . حلال . خریدتضمینی . خزر . خشکسالی . برنامه 5 ساله . برنامه پنجم . بازاریابی . بازدید . بخشنامه . بدجه . برقدار کردن چاها . بانک خصوصی . بانک مرکزی . بانک . بخش خصوصی . بازسازی . بازگشایی . باغ . باغ گیاه شناسی . باغبانی . باغداران . اکو . امام راحل . امسال . امنیت . انار . انتصاب . انتصابات . انرژی . اولویت . اولویت کشور . اولین بار . ایران . ارزش . ارقام . ارگانیک . ازران قیمت . استقلال . ارتقا . اشتغال خانگی . اصل 44 . افزایش دآمد .
» آرشیو مطالب
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
مهر 91
دی 91
آبان 92
دی 92
اردیبهشت 93
اسفند 92
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
وزارت جهاد کشاورزی
سازمان نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی ایران
نظام صنفی کشاورزی اهواز
نظام صنفی خراسان رضوی
نظان صنفی کشاورزی اصفهان
نظام صنفی کشاورزی استان سمنان
نظام صنفی کشاورزی گیلان
نظام صنفی کشاورزی دشت آزادگان
نظام صنفی کشاورزی طرقبه شاندیز
نظام صنفی کشاورزی نیشابور
نظام صنفی کشاورزی مراغه
نظام صنفی کشاورزی مشهد

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب

مترجم سایت

مترجم سایت

کد نمایش آب و هوا کد نمایش آب و هوا

دیکشنری آنلاین

دیکشنری آنلاین